Nanty Narking (Martin Wallace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- playerator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Nanty Narking (Martin Wallace)
Taki NEWS!
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- piton
- Posty: 3429
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1204 times
- Been thanked: 631 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
tak, to ta gra. Inne tło, zabawa ta sama, a nawet lepszawirusman pisze:Ee to chyba nie chodzi o tą gre
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Re: Ankh-Morpork
A czy ludzią nie chodzi o to żeby to była TA SAMA GRA?
Bo inne tło to może sobie każdy zrobić, a oryginał kolekcjonerzy będą chcieli mieć dlatego że to oryginał a nie jakaś podróbka
To już lepiej poszukać na aliexpress
Bo inne tło to może sobie każdy zrobić, a oryginał kolekcjonerzy będą chcieli mieć dlatego że to oryginał a nie jakaś podróbka
To już lepiej poszukać na aliexpress
-
- Posty: 1986
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 29 times
Re: Ankh-Morpork
Czyli to będzie mechanika taka sama w tym samym uniwersum?piton pisze:tak, to ta gra. Inne tło, zabawa ta sama, a nawet lepszawirusman pisze:Ee to chyba nie chodzi o tą gre
Re: Ankh-Morpork
Jakoś nie wyobrażam sobie mieć cierpliwość do mechaniki tej gry bez Marchewy, Rincewinda czy Vimesa na kartach
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Ankh-Morpork
Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Ankh-Morpork
Czyli, ze co, reprit czy retheme?ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: Ankh-Morpork
Człowieniu, tak się hajpy buduje. 100% profeska! Wszystkim suty sterczą, ale jeśli to nie jest element trolowania to w momencie wyjścia gry na rynek, może się okazać, że wcale nie będzie tak spektakularnego sukcesu gry, bo - co by nie gadać - AM grą wybitną nie jest.wirusman pisze:Jeszcze bardziej ogólnikowo trzeba było napisaćozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego.
Natomiast, jeśli ilustracja jest z gry, może pojawi się tam bardziej mroczny setting, a to będzie sprzyjało wrednym zagraniom.
Jedna rzecz nie daje mi spokoju (i to ona mnie naprowadza na trop zwykłego trolowania, lub budowania hajpu na coś innego, choć zahaczającego delikatnie o to, czym było AM) to rzecz następująca:
Prawa do Ankh Morpork (gry planszowej) leżą jakby w dwóch parach łap - jedna para łap ma prawa związane z tematem gry (a więc dziedzice Terrego trzymający prawa do świata dysku), a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
(bordgejmgiki od dawna ten scenariusz rozpatrywały i wszystko jest rozpisane na realia prawa w Hameryce i na starym kontynencie )
EDIT:
Zapomniałem dopisać - niejako próba wykorzystania rdzenia rozgrywki AM już była. Nazywa się "Studium w szmaragdzie". Tematyka Cthulhu, agenci walący w siebie, zajmowanie lokacji, odpalanie akcji dwojakiego typu na kartach (tekst i ikonografia), niejawne tożsamości. Nie wiadomo, czy gra nie zdobyła uznania przez skopany system punktowania i zakręcone jak świński ogon reguły z nim związane, ale jednak pokazuje, że coś bliskie AM jednak nie gwarantuje sukcesu
- kwiatosz
- Posty: 7883
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 420 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
W przypadku planszowki mozesz wydac dokladnie to samo mechanicznie, ale z innymi grafikami.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1311 times
Re: Ankh-Morpork
Gra AM Świat Dysku:
Treefrog Games
"Studium w szmaragdzie"
Phalanx Polska
Odpowiedź: Martin Wallace
oczywiście, że gra pojedzie na hype wokół niedostępnej wersji "prachetowskie" i oczywiście, że nie będzie nawet w 1/5 tak popularna i oczywiście raczej nie wpłynie na cenę używanych "oryginałów" - bo ta cena wynika z popularności Prachetta, nie mechaniki gry.
Treefrog Games
"Studium w szmaragdzie"
Phalanx Polska
Odpowiedź: Martin Wallace
oczywiście, że gra pojedzie na hype wokół niedostępnej wersji "prachetowskie" i oczywiście, że nie będzie nawet w 1/5 tak popularna i oczywiście raczej nie wpłynie na cenę używanych "oryginałów" - bo ta cena wynika z popularności Prachetta, nie mechaniki gry.
- kwiatosz
- Posty: 7883
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 420 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
Wystarczy stworzyc postac hAnka Morporka i jakos pojdzie
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Ankh-Morpork
No cóż, myślę że mylisz się.mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Ankh-Morpork
Założymy sierastula pisze: oczywiście, że gra pojedzie na hype wokół niedostępnej wersji "prachetowskie" i oczywiście, że nie będzie nawet w 1/5 tak popularna .
Przeczytałem właśnie ten wątek od początku i aż sie łezka w oku kręci, ile hejtu na nas wylalaliscie....
Najpierw, ze w ogóle wydajemy tak przeciętna grę, potem ze droga i niedostępna.
Biznesowi to nie zaszkodziło, zatem możecie sie nie krępować jeśli o mnie chodzi
Re: Ankh-Morpork
O Panie, uważaj, ruszasz ikonę tego forum i znawcę gier wszelakich. On ma tę moc i pisze na tym forum całą nocLord Voldemort pisze:Założymy sierastula pisze: oczywiście, że gra pojedzie na hype wokół niedostępnej wersji "prachetowskie" i oczywiście, że nie będzie nawet w 1/5 tak popularna .
Przeczytałem właśnie ten wątek od początku i aż sie łezka w oku kręci, ile hejtu na nas wylalaliscie....
Najpierw, ze w ogóle wydajemy tak przeciętna grę, potem ze droga i niedostępna.
Biznesowi to nie zaszkodziło, zatem możecie sie nie krępować jeśli o mnie chodzi
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: Ankh-Morpork
Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.Silesia Settlers pisze:No cóż, myślę że mylisz się.mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
A jeśli chcesz nadal się upierać przy swoim lipnym artykule, traktujacym o prawie autorskim, a całkowicie pomijajacym zagadnienie WLASNOSCI INTELEKTULNEJ to lepiej zmień temat. (Autor linkowanego artykułu odnosi się do gier, co do których nie można wskazać kogoś, do kogo należy własność intelektualna, jaka jest zbiór zasad chińczyka czy szach. Tak samo jest z prozą Lovecrafta - możesz sobie zrobić co chcesz z Cthulhu, nawet ożywić go dzięki technologii motion capture i kazać mu prowadzić program dla kur domowych, bo nie ma osób, które nabyly prawa do dzieł tego autora. Dlatego tutaj prawa autorskie nie działają)
Re: Ankh-Morpork
Mnie Ankh Morpok średnio się podobał ze wzgledu na straszliwie losowy dociąg kart. Ale gra sprytnie udaje bardziej ambitną niż jest. Na siłę wkłada w rękę kombosy a gracz może myśleć jaki jest sprytny gdy dobrze mu idzie. Taki dość lekki tytuł przez to, za to ciężko początkującym wytłumaczyć te niejawne cele niekiedy.
Ale cieszę się że ktoś w ogóle chce wydać grę. Jeśli znajdzie się choć jeden chętny który ja kupi i będzie zadowolony to zawsze co najmniej jeden szczęsliwy człowiek na świecie więcej . Tylko wydawca nieszczęśliwy bo pewnie liczył na więcej he he he.
Dlatego życzę żeby wydawcy udało się uszczęśliwić wielu graczy. O wielu więcej niż tych którzy teraz się cieszą że kupili Ankh Morpok za 3 stówy.
Ale cieszę się że ktoś w ogóle chce wydać grę. Jeśli znajdzie się choć jeden chętny który ja kupi i będzie zadowolony to zawsze co najmniej jeden szczęsliwy człowiek na świecie więcej . Tylko wydawca nieszczęśliwy bo pewnie liczył na więcej he he he.
Dlatego życzę żeby wydawcy udało się uszczęśliwić wielu graczy. O wielu więcej niż tych którzy teraz się cieszą że kupili Ankh Morpok za 3 stówy.
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 10 times
Re: Ankh-Morpork
Ankh-Morkpork to dobra gra w swojej kategorii, nawet bardzo dobra wg mnie. Z tego co wiem gra dobrze się sprzedawała a jak theme będzie dobry (a wiem że będzie) to się sprzeda jak nic
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: Ankh-Morpork
Trzeba się przyzwyczaić, tu jest kilku znawców gier którym zawsze jest za drogo, za długo, za krótko, za prosta gra, za trudna itd. Każda gra ma coś nie tak. Czasami się zastanawiam w co oni graja skoro każda gra jest zje...... tzn zła. Oni kupują gry (czy na pewno?) żeby je nienawidzieć.Lord Voldemort pisze: Przeczytałem właśnie ten wątek od początku i aż sie łezka w oku kręci, ile hejtu na nas wylalaliscie....
Najpierw, ze w ogóle wydajemy tak przeciętna grę, potem ze droga i niedostępna.
Biznesowi to nie zaszkodziło, zatem możecie sie nie krępować jeśli o mnie chodzi
Ja Pratchett uwielbiam, mam pierwsze wydanie za które przepłaciłem a drugie biorę w ciemno.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1311 times
Re: Ankh-Morpork
Lord Voldemort pisze:Założymy sierastula pisze: oczywiście, że gra pojedzie na hype wokół niedostępnej wersji "prachetowskie" i oczywiście, że nie będzie nawet w 1/5 tak popularna .
Przeczytałem właśnie ten wątek od początku i aż sie łezka w oku kręci, ile hejtu na nas wylalaliscie....
Najpierw, ze w ogóle wydajemy tak przeciętna grę, potem ze droga i niedostępna.
Biznesowi to nie zaszkodziło, zatem możecie sie nie krępować jeśli o mnie chodzi
Nigdy nie hejtowalem Ankh Morkpork, bo bardzo lubię tę grę i Pratchett. Po prostu myślę że jej sukces był unikalny, ale naprawdę życzę milym ludziom z phalanx zebym sie pomylił.
Re: Ankh-Morpork
O fajnie, sukces murowany. Moglibyście pomyśleć o dodatkach z nowymi warunkami zwycięstwa i zróżnicować agentów.
A jeżeli nie będzie, to w 100%AM chętnie zagram w podobnej mechanice w przepychankach bogów.
A jeżeli nie będzie, to w 100%AM chętnie zagram w podobnej mechanice w przepychankach bogów.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Ankh-Morpork
polecam tą dyskusje https://boardgamegeek.com/thread/493249 ... ademarks-amr_pepeush pisze: Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.
Samo napisanie nowej instrukcji by nie wystarczyło grafiki (i w pewnej mierze uniwersum /nazwy postci, miejsc itp.) są objęte ochroną.Copyright does not protect the idea for a game, its name or title, or the method or methods for playing it. Nor does copyright protect any idea, system, method, device, or trademark material involved in developing, merchandising, or playing a game. Once a game has been made public, nothing in the copyright law prevents others from developing another game based on similar principles. Copyright protects only the particular manner of an author’s expression in literary, artistic, or musical form.
Material prepared in connection with a game may be subject to copyright if it contains a sufficient amount of literary or pictorial expression. For example, the text matter describing the rules of the game or the pictorial matter appearing on the gameboard or container may be registrable.
Ponieważ zaś moim zdaniem popuralność Chaosu, Zakazanych czy Świata Dysku opiera się w dużej mierze na uniwersum zabieg polegający na użyciu jedynie tej samej mechaniki może się nie opłacic.
Z drugiej strony mechanika Świata Dysku nie jest taki zła i po pewnych usprawnieniach (zwłaszcza zwiększeniu różnorodności tajnych celów) da radę się obronić (choc jakieś znane uniwersum by nie zaszkodziło).
Jednym z przykładów kiedy takie podejście zadziałało byl Rex Final Days of Empire od FFG oparty o mechanikę Dune.