Nanty Narking (Martin Wallace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2874
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Nanty Narking (Martin Wallace)

Post autor: playerator »

Taki NEWS! :D
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
wirusman
Posty: 1986
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 87 times
Been thanked: 29 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: wirusman »

Ee to chyba nie chodzi o tą gre
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3429
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1204 times
Been thanked: 631 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: piton »

wirusman pisze:Ee to chyba nie chodzi o tą gre
tak, to ta gra. Inne tło, zabawa ta sama, a nawet lepsza ;)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Usunięte

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Usunięte »

A czy ludzią nie chodzi o to żeby to była TA SAMA GRA?
Bo inne tło to może sobie każdy zrobić, a oryginał kolekcjonerzy będą chcieli mieć dlatego że to oryginał a nie jakaś podróbka
To już lepiej poszukać na aliexpress
wirusman
Posty: 1986
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 87 times
Been thanked: 29 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: wirusman »

piton pisze:
wirusman pisze:Ee to chyba nie chodzi o tą gre
tak, to ta gra. Inne tło, zabawa ta sama, a nawet lepsza ;)
Czyli to będzie mechanika taka sama w tym samym uniwersum?
Awatar użytkownika
Sebs
Posty: 179
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Sebs »

Raczej mechanika ta sama tylko w innym uniwersum. Gdyby mogli zrobic w tym samym to po prostu zrobiliby reprint.
NomedN
Posty: 5
Rejestracja: 05 maja 2012, 13:12
Has thanked: 2 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: NomedN »

Jakoś nie wyobrażam sobie mieć cierpliwość do mechaniki tej gry bez Marchewy, Rincewinda czy Vimesa na kartach :wink:
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: ozy »

Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Nesmeer

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Nesmeer »

ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Czyli, ze co, reprit czy retheme? :twisted:
wirusman
Posty: 1986
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 87 times
Been thanked: 29 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: wirusman »

ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Jeszcze bardziej ogólnikowo trzeba było napisać :)
mr_pepeush
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: mr_pepeush »

wirusman pisze:
ozy pisze:Tak, potwierdzam, jeszcze w tym roku. Więcej info na początku lutego. :)
Jeszcze bardziej ogólnikowo trzeba było napisać :)
Człowieniu, tak się hajpy buduje. 100% profeska! Wszystkim suty sterczą, ale jeśli to nie jest element trolowania to w momencie wyjścia gry na rynek, może się okazać, że wcale nie będzie tak spektakularnego sukcesu gry, bo - co by nie gadać - AM grą wybitną nie jest.

Natomiast, jeśli ilustracja jest z gry, może pojawi się tam bardziej mroczny setting, a to będzie sprzyjało wrednym zagraniom.

Jedna rzecz nie daje mi spokoju (i to ona mnie naprowadza na trop zwykłego trolowania, lub budowania hajpu na coś innego, choć zahaczającego delikatnie o to, czym było AM) to rzecz następująca:
Prawa do Ankh Morpork (gry planszowej) leżą jakby w dwóch parach łap - jedna para łap ma prawa związane z tematem gry (a więc dziedzice Terrego trzymający prawa do świata dysku), a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
(bordgejmgiki od dawna ten scenariusz rozpatrywały i wszystko jest rozpisane na realia prawa w Hameryce i na starym kontynencie ;))

EDIT:
Zapomniałem dopisać - niejako próba wykorzystania rdzenia rozgrywki AM już była. Nazywa się "Studium w szmaragdzie". Tematyka Cthulhu, agenci walący w siebie, zajmowanie lokacji, odpalanie akcji dwojakiego typu na kartach (tekst i ikonografia), niejawne tożsamości. Nie wiadomo, czy gra nie zdobyła uznania przez skopany system punktowania i zakręcone jak świński ogon reguły z nim związane, ale jednak pokazuje, że coś bliskie AM jednak nie gwarantuje sukcesu :)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7883
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 138 times
Been thanked: 420 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: kwiatosz »

W przypadku planszowki mozesz wydac dokladnie to samo mechanicznie, ale z innymi grafikami.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: rastula »

Gra AM Świat Dysku:
Treefrog Games
"Studium w szmaragdzie"
Phalanx Polska


Odpowiedź: Martin Wallace



oczywiście, że gra pojedzie na hype wokół niedostępnej wersji "prachetowskie" i oczywiście, że nie będzie nawet w 1/5 tak popularna i oczywiście raczej nie wpłynie na cenę używanych "oryginałów" - bo ta cena wynika z popularności Prachetta, nie mechaniki gry.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7883
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 138 times
Been thanked: 420 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: kwiatosz »

Wystarczy stworzyc postac hAnka Morporka i jakos pojdzie ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Silesia Settlers »

mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
No cóż, myślę że mylisz się.

Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Lord Voldemort »

rastula pisze: oczywiście, że gra pojedzie na hype wokół niedostępnej wersji "prachetowskie" i oczywiście, że nie będzie nawet w 1/5 tak popularna .
Założymy sie :?:

Przeczytałem właśnie ten wątek od początku i aż sie łezka w oku kręci, ile hejtu na nas wylalaliscie....
Najpierw, ze w ogóle wydajemy tak przeciętna grę, potem ze droga i niedostępna.

Biznesowi to nie zaszkodziło, zatem możecie sie nie krępować jeśli o mnie chodzi :twisted:
wirusman
Posty: 1986
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 87 times
Been thanked: 29 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: wirusman »

Dlatego już żadne wydawnictwo tu nie wchodzi.
Usunięte

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Usunięte »

Lord Voldemort pisze:
rastula pisze: oczywiście, że gra pojedzie na hype wokół niedostępnej wersji "prachetowskie" i oczywiście, że nie będzie nawet w 1/5 tak popularna .
Założymy sie :?:

Przeczytałem właśnie ten wątek od początku i aż sie łezka w oku kręci, ile hejtu na nas wylalaliscie....
Najpierw, ze w ogóle wydajemy tak przeciętna grę, potem ze droga i niedostępna.

Biznesowi to nie zaszkodziło, zatem możecie sie nie krępować jeśli o mnie chodzi :twisted:
O Panie, uważaj, ruszasz ikonę tego forum i znawcę gier wszelakich. On ma tę moc i pisze na tym forum całą noc
mr_pepeush
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: mr_pepeush »

Silesia Settlers pisze:
mr_pepeush pisze: ...a druga para łap to nieumarłe Treefrog Games (nieumarłe bo nie żyje, ale im należą się prawa jakby dalej żyli) do gry jako takiej, a więc wszystko co obejmuje układ mapy, ilość i rodzaj kart, typ akcji, zasady, oraz treść kart akcji.
To, że nie można użyć tematu gry to jedno. To, że nie można po prostu przepisać gry na karty z nowymi ilustracjami, to drugie. Nawet, jeśli produkt będzie delikatnie odbiegała od pierwowzoru, to i tak ktoś może podjąć decyzję o wytoczeniu procesu o plagiat.
No cóż, myślę że mylisz się.

Dodam jeszcze że uwielbiam tą grę a uniwersum i postacie są mi całkowicie obce. Area control z graczami którzy mają ukryte cele i przy tym świetnie się skaluje zarówno na 2 jak i na 4 - ta gra nie ma odpowiednika na rynku i dlatego jest świetna.
Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.

A jeśli chcesz nadal się upierać przy swoim lipnym artykule, traktujacym o prawie autorskim, a całkowicie pomijajacym zagadnienie WLASNOSCI INTELEKTULNEJ to lepiej zmień temat. (Autor linkowanego artykułu odnosi się do gier, co do których nie można wskazać kogoś, do kogo należy własność intelektualna, jaka jest zbiór zasad chińczyka czy szach. Tak samo jest z prozą Lovecrafta - możesz sobie zrobić co chcesz z Cthulhu, nawet ożywić go dzięki technologii motion capture i kazać mu prowadzić program dla kur domowych, bo nie ma osób, które nabyly prawa do dzieł tego autora. Dlatego tutaj prawa autorskie nie działają)
karamba
Posty: 17
Rejestracja: 15 sty 2018, 20:06

Re: Ankh-Morpork

Post autor: karamba »

Mnie Ankh Morpok średnio się podobał ze wzgledu na straszliwie losowy dociąg kart. Ale gra sprytnie udaje bardziej ambitną niż jest. Na siłę wkłada w rękę kombosy a gracz może myśleć jaki jest sprytny gdy dobrze mu idzie. Taki dość lekki tytuł przez to, za to ciężko początkującym wytłumaczyć te niejawne cele niekiedy.
Ale cieszę się że ktoś w ogóle chce wydać grę. Jeśli znajdzie się choć jeden chętny który ja kupi i będzie zadowolony to zawsze co najmniej jeden szczęsliwy człowiek na świecie więcej ;). Tylko wydawca nieszczęśliwy bo pewnie liczył na więcej he he he.
Dlatego życzę żeby wydawcy udało się uszczęśliwić wielu graczy. O wielu więcej niż tych którzy teraz się cieszą że kupili Ankh Morpok za 3 stówy.
Awatar użytkownika
DarkBogas
Posty: 433
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 23 times
Been thanked: 10 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: DarkBogas »

Ankh-Morkpork to dobra gra w swojej kategorii, nawet bardzo dobra wg mnie. Z tego co wiem gra dobrze się sprzedawała a jak theme będzie dobry (a wiem że będzie) to się sprzeda jak nic :)
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: czeczot »

Lord Voldemort pisze: Przeczytałem właśnie ten wątek od początku i aż sie łezka w oku kręci, ile hejtu na nas wylalaliscie....
Najpierw, ze w ogóle wydajemy tak przeciętna grę, potem ze droga i niedostępna.

Biznesowi to nie zaszkodziło, zatem możecie sie nie krępować jeśli o mnie chodzi :twisted:
Trzeba się przyzwyczaić, tu jest kilku znawców gier którym zawsze jest za drogo, za długo, za krótko, za prosta gra, za trudna itd. Każda gra ma coś nie tak. Czasami się zastanawiam w co oni graja skoro każda gra jest zje...... tzn zła. Oni kupują gry (czy na pewno?) żeby je nienawidzieć.

Ja Pratchett uwielbiam, mam pierwsze wydanie za które przepłaciłem a drugie biorę w ciemno.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: rastula »

Lord Voldemort pisze:
rastula pisze: oczywiście, że gra pojedzie na hype wokół niedostępnej wersji "prachetowskie" i oczywiście, że nie będzie nawet w 1/5 tak popularna .
Założymy sie :?:

Przeczytałem właśnie ten wątek od początku i aż sie łezka w oku kręci, ile hejtu na nas wylalaliscie....
Najpierw, ze w ogóle wydajemy tak przeciętna grę, potem ze droga i niedostępna.

Biznesowi to nie zaszkodziło, zatem możecie sie nie krępować jeśli o mnie chodzi :twisted:

Nigdy nie hejtowalem Ankh Morkpork, bo bardzo lubię tę grę i Pratchett. Po prostu myślę że jej sukces był unikalny, ale naprawdę życzę milym ludziom z phalanx zebym sie pomylił.
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: smalco »

O fajnie, sukces murowany. Moglibyście pomyśleć o dodatkach z nowymi warunkami zwycięstwa i zróżnicować agentów.
A jeżeli nie będzie, to w 100%AM chętnie zagram w podobnej mechanice w przepychankach bogów.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 6 times

Re: Ankh-Morpork

Post autor: Rocy7 »

mr_pepeush pisze: Uwielbiam, gdy ktoś nie znający prawa zaczyna z całą stanowczoscia się o nim wypowiadać. Jeśli jest tak, jak mówisz, nie będzie problemu z tym, jak sobie wydasz swoją wersję chaosu w starym świecie, zakazanych gwiazd i ankh morpork. Napisz im tylko nowa instrukcję, nazwij po nowemu (proponuje: zakazany stary świat, burdel w gwiazdach i świat dyskietki) i możesz trzepać kasiurę, ciesząc się, że żaden ćwok wcześniej na to nie wpadł.
polecam tą dyskusje https://boardgamegeek.com/thread/493249 ... ademarks-a
Copyright does not protect the idea for a game, its name or title, or the method or methods for playing it. Nor does copyright protect any idea, system, method, device, or trademark material involved in developing, merchandising, or playing a game. Once a game has been made public, nothing in the copyright law prevents others from developing another game based on similar principles. Copyright protects only the particular manner of an author’s expression in literary, artistic, or musical form.

Material prepared in connection with a game may be subject to copyright if it contains a sufficient amount of literary or pictorial expression. For example, the text matter describing the rules of the game or the pictorial matter appearing on the gameboard or container may be registrable.
Samo napisanie nowej instrukcji by nie wystarczyło grafiki (i w pewnej mierze uniwersum /nazwy postci, miejsc itp.) są objęte ochroną.

Ponieważ zaś moim zdaniem popuralność Chaosu, Zakazanych czy Świata Dysku opiera się w dużej mierze na uniwersum zabieg polegający na użyciu jedynie tej samej mechaniki może się nie opłacic.

Z drugiej strony mechanika Świata Dysku nie jest taki zła i po pewnych usprawnieniach (zwłaszcza zwiększeniu różnorodności tajnych celów) da radę się obronić (choc jakieś znane uniwersum by nie zaszkodziło).

Jednym z przykładów kiedy takie podejście zadziałało byl Rex Final Days of Empire od FFG oparty o mechanikę Dune.
ODPOWIEDZ