deco200 pisze: ↑08 maja 2018, 10:42
Ja chetnie sie wypowiem na temat gry, chociaz zaznaczam ze rozegralem dopiero trzy partie (jedna na 3 i dwie na 4 osoby)
Po pierwsze, GRAFIKI! Rozumiem, ze niektorzy moga uwazac, ze to nie ich styl i obrazki na kartach moga im sie zwyczajnie nie podobac, ale dla mnie osobiscie, jesli nie wszystkie, to zdecydowana wiekszosc grafik zawartych na kartach to sa male dziela sztuki. Uwazam, ze wyprodukowanie tak duzych kart do tej gry bylo swietnym pomyslem, bo dzieki temu naprawde mozna nacieszyc oko. Polska okladka rowniez jest zdecydowanie najlepsza i najladniejsza, a i sama instrukcja obslugi wyglada tak, ze przeglada sie ja z radoscia. Kafelki terenu to - po raz kolejny - dziela sztuki. Na poczatku balem sie o tym mowic glosno, ale im dluzej patrze na ta gre, tym bardziej dochodze do wniosku, ze to najladniejsza wizualnie gra w mojej kolekcji. Przymierzam sie do zakupu Rising Sun, zobaczymy czy okaze sie na tym polu godnym konkurentem dla Inis
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Po drugie, sama mechanika! Ciezko to wytlumaczyc, ale jest w tej grze cos takiego, ze rozgrywka dostarcza niesamowitej frajdy. Te karty sa chyba po prostu naprawde swietnie zbalansowane. I praktycznie zawsze, niewazne jak potezne dostawalbys baty na poczatku rozgrywki, dzieki paru dobrym ruchom i odpowiedniemu draftowi kart, masz szanse wrocic do walki o zwyciestwo, a to sprawia, ze rozgrywki sa zawsze emocjonujace i wszyscy gracze sa mocno zaangazowani w to co sie dzieje na planszy. Ta gra przypomina mi troche przeciaganie liny, troche szachy i troche pokera, trzeba caly czas walczyc o jakis skrawek planszy dla siebie i starac sie wyszarpac cos co nalezy do przecwinika, trzeba analizowac zagrania rywali i obmyslac strategie pare krokow w przod, no i w koncu trzeba przewidywac jakie karty na rece moze miec przeciwnik i starac sie rozgryzc jego kolejne ruchy. W tej grze kluczowe jest wyczucie czasu, zagranie odpowiedniej karty w odpowiednim momencie, czy wziecie zetonu pretendenta wtedy kiedy nikt nie ma juz zbyt wielu srodkow aby nas powstrzymac czesto okazuje sie kluczowe.
Ta gra promuje spryt i przebieglosc, ocieka negatywna interakcja, a przy tym bardzo rzadko sprawia zeby komus sie podnosilo cisnienie przy stole i zeby dochodzilo do konfliktow miedzy graczami, a to zawsze duza sztuka w grach z negatywna interakcja
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. I to co podoba mi sie w tej mechanice najbardziej, w jakis sposob przy wzglednej prostocie zasad autorom udalo sie osiagnac niesamowita glebie w rozgrywce
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. W trakcie tych trzech partii zawsze dzialo sie cos niespodziewanego, cos co zaskakiwalo gracza, ktoremu wydawalo sie, ze ma juz wszystko pod kontrola, kazda rozgrywka wygladala dla nas zupelnie inaczej chociaz caly czas mielismy do dyspozycji praktycznie te same karty, niesamowita sprawa.
Osobiscie uwielbiam gry typu "dudes on the map" i Inis obok Chaosu w Starym Swiecie wskakuje na moj osobisty top w tej kategorii gier