Cześć!
Szukam gier, które wykorzystują mechanikę równoczesnego wykonywania akcji u Graczy, gdzie dokonane przez nas wybory potrafią zaskoczyć przeciwnika (wzbudzić emocje, doprowadzić do refleksji "co mogłem zrobić inaczej"). Na myśl przychodzą mi żetony rozkazów z Gry o tron, czy programowanie akcji w X-Wingu. Znacie może inne tytuły bardziej lub mniej wpisujące się w podane przeze mnie ramy?
Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji
Robo Rally i Colt Express przychodza do głowy.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji
Fresco, Pupile podziemi o ile dobrze pamiętam
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- mat_eyo
- Posty: 5614
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 806 times
- Been thanked: 1256 times
- Kontakt:
Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji
Do tych wymagań załapią się pewnie wszystkie gry z programowaniem akcji. Od Zakazanych Gwiazd i Szoguna, przez Władców Podziemi, Trickeriona aż po Metallum czy Dixita. Problem jest taki, że Twoje ramy są trochę zbyt szerokie.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji
Od dziesięciu lat gram w Race for the Galaxy, więc mnie mechanika jednoczesnego wykonywania akcji już wcale nie zaskakuje.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji
Zdaje sobie sprawę z tego, że spektrum jest szerokie ale to dlatego, że chciałbym dowiedzieć się jak tę kwestię rozwiązuję się w różnych tytułach. Pomimo tego, że jest wiele gier z programowaniem akcji, duża ich część zawiera jakieś niuanse wyróżniające ją na tle innych. Dzięki za wskazywane pozycje. Pozdro.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Zaskakująca mechanika wykonywania jednoczesnych akcji
Właściwie klasycznym przykładem są PSI games w Android: Netrunner. Wiele kart i interakcji wymaga od runnera i corpa do zagrania gry PSI - obydwaj gracze w sekrecie poświęcają 0, 1 lub 2 kredyty, nastepnie razem pokazują. W zależności od tego, czy pokazali to samo, czy różne wartości, zajdzie inny efekt. Z całą pewnością generuje to dużo emocji i jęki zawodu/zachwytu. Dodatkową płaszczyzną jest tu aspekt ekonomiczny - nie jest to tylko pokazywanie papier/nożyce/kamień czy liczby palców, ale jednocześnie płacenie swoimi zasobami. Oznacza to, że gracz może być niechętny do płacenia 2, bo chce, by starczyło mu jeszcze na inne rzeczy, które wymagają pieniędzy. Podobnie, gracz który posiada tylko 1 kredyt "na stanie", nie może zalicytować 2, co spłaszcza jego przestrzeń decyzyjną, a jednocześnie uruchamia większe szanse dla przeciwnika. I tak dalej i tak dalej.