Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
A czy ktoś przetestował grę razem z MODem Population & Stability?
link do MODA:
https://boardgamegeek.com/thread/917997 ... bility-mod
link do MODA:
https://boardgamegeek.com/thread/917997 ... bility-mod
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Podpowiedzcie proszę czy warto nabyć civke bez dodatku Sława i bogactwo? Czytałem że dodatki sporo wnoszą i bez nich gra jest przeciętna.
-
- Posty: 2304
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Na pewno warto mieć ten drugi, Wisdom & Warfare, który trochę naprawia walkę. Fame & Fortune jest trochę przekombinowany. Oczywiście, warto dla technologii i cywilizacji, ale nie powiedziałbym, że jest niezbędny.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Dzięki fenix. Powiedz mi proszę jeszcze czy Sława i bogactwo wpływa na balans dróg do zwycięstwa? Podobno wygranie kulturalne jest praktycznie niemożliwe do osiągnięcia w podstawce i większość kończy się na zwyciestwach technologicznych
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Sława i bogactwo wyrównuje najbardziej strategię ekonomiczną, osłabiając ją kosztem podstawki w zamian dając szansę ciekawych inwestycji. Zwycięstwo kulturalne jest tak samo częste, jak technologiczne, a przy agresywnych graczach (zależy od graczy), jak militarne. Gra ekonomiczna w podstawce była stosunkowo prostsza. Z drugiej strony nie wszystkie cywilizacje są wyrównane (na pierwszy rzut oka, bo wiele gier aż tak nie mam za sobą). Nie chcę pomylić dodatków, ale darmowy surowiec Arabów czy brak konieczności kasowania drzewka przez Greków, to bonusy, które każdy chce mieć. No, ale jak nie grają ze sobą komputery, a znajomi dla funu, to nie musi to być przeszkodą aż taką.
Bardzo dobrym mechanizmem w Sławie i bogactwie są karty wielkich ludzi, ciekawe bonusy i klimatyczne rozwiązanie pod względem tematu. Z drugiej strony, nie brakuje mechanizmów zbędnych i upierdliwych (karawany).
Większość osób jest zdania, że walka jest lepsza dzięki Wiedzy i Wojnie i... rzeczywiście tak jest. W sumie to dawno nie grałem, ale myślałem o odświeżeniu sobie tego. Cywilizacje są niezwykle różnorodne i ciekawe, w obu dodatkach, choć zarekomenduję, jak kolega powyżej, w pierwszej kolejności Wiedzę i Wojnę.
Gra na 2 osoby jest średnia, należy to zaznaczyć jeszcze.
Bardzo dobrym mechanizmem w Sławie i bogactwie są karty wielkich ludzi, ciekawe bonusy i klimatyczne rozwiązanie pod względem tematu. Z drugiej strony, nie brakuje mechanizmów zbędnych i upierdliwych (karawany).
Większość osób jest zdania, że walka jest lepsza dzięki Wiedzy i Wojnie i... rzeczywiście tak jest. W sumie to dawno nie grałem, ale myślałem o odświeżeniu sobie tego. Cywilizacje są niezwykle różnorodne i ciekawe, w obu dodatkach, choć zarekomenduję, jak kolega powyżej, w pierwszej kolejności Wiedzę i Wojnę.
Gra na 2 osoby jest średnia, należy to zaznaczyć jeszcze.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Czyli wcale nie jest tak źle bez tego jednego dodatku. Co do ilości osób to raczej będą 3/4 więc to nie problem. Dobrze ze wiedzę i wojnę wciąż można kupić bez problemu. Dzięki wielkie za pomoc
-
- Posty: 2304
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Akurat co do gry na 2 osoby to się nie zgodzę, bardzo dobrze mi się gra z moją drugą połówką. Aczkolwiek nie zdażyło się jeszcze w takiej konfiguracji zwycięstwo militarne, najczęściej właśnie technologia i ekonomia. Kultura zawsze jakoś ląduje 1-2 tury za późno.
Karawany - nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek użył. Inwestycje są ciekawe, natomiast niekoniecznie osłabiają strategię ekonomiczną - cały czas przecież możesz w nią iść i zignorować inwestycje, które zresztą i tak możesz robić jedynie korzystając z "luźnych" monet. Chyba że mowa o tym, że umożliwiają szybszy rozwój w innych dziedzinach. Karty Wielkich Ludzi... tutaj trochę losowość może dać w kość, bo jednak są one często dość sytuacyjne. Chyba tylko dwa razy z nimi graliśmy, a potem spadły do pudełka.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że oba dodatki mam i polecam zakup obu, jeśli taka możliwość istnieje. Natomiast Sława nie wydaje mi się być niezbędna do grania, podczas gdy Wiedza raczej tak.
Karawany - nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek użył. Inwestycje są ciekawe, natomiast niekoniecznie osłabiają strategię ekonomiczną - cały czas przecież możesz w nią iść i zignorować inwestycje, które zresztą i tak możesz robić jedynie korzystając z "luźnych" monet. Chyba że mowa o tym, że umożliwiają szybszy rozwój w innych dziedzinach. Karty Wielkich Ludzi... tutaj trochę losowość może dać w kość, bo jednak są one często dość sytuacyjne. Chyba tylko dwa razy z nimi graliśmy, a potem spadły do pudełka.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że oba dodatki mam i polecam zakup obu, jeśli taka możliwość istnieje. Natomiast Sława nie wydaje mi się być niezbędna do grania, podczas gdy Wiedza raczej tak.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Ja bym powiedział, że właśnie Sława i Bogactwo są niezbędne, bo - jak już wspomniano - ładnie balansują podstawkę.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
No niestety, będę się musiał obejść bez niej chyba że jest gdzieś spolszczenie dostępne. Podstawkę z wiedzą i wojna już zamowilemStanleyStone pisze: ↑04 paź 2019, 11:25 Ja bym powiedział, że właśnie Sława i Bogactwo są niezbędne, bo - jak już wspomniano - ładnie balansują podstawkę.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Ponowię pytanie z posta z początku tej strony. Czy ktoś grał w CIV z modyfikacją Population & Stability?
Grę posiadam wraz z całym pakietem i bardzo ją lubię jednak dawno w nią nie grałem z różnych przyczyn wynikających z wagi tytułu.
Mam jednak nadzieję, że w te święta uda się do niej usiąść- w dwie osoby, ale zawsze coś Z resztą w moim przypadku rozgrywki dwuosobowe są spoko.
Chciałbym spróbować zaimplementować wyżej wymienioną modyfikację. Mimo tego, że jest multum małych zasad i kruczków w całej grze to mod ten sprawi, że gra będzie w pełni kompletna. Oczywiście nie uważam, że czegoś jej brakuje, ale jakby nie patrzeć problem głodu i zadowolenia ludności jest czymś z czym cywilizacja mierzy się od zawsze i fajnie, że ktoś coś takiego wymyślił.
Jeżeli ktoś próbował to proszę o wrażenia. Jeśli mi się uda wprowadzić owe cudo też dam znać, mam nadzieję, że długo to nie potrwa
Grę posiadam wraz z całym pakietem i bardzo ją lubię jednak dawno w nią nie grałem z różnych przyczyn wynikających z wagi tytułu.
Mam jednak nadzieję, że w te święta uda się do niej usiąść- w dwie osoby, ale zawsze coś Z resztą w moim przypadku rozgrywki dwuosobowe są spoko.
Chciałbym spróbować zaimplementować wyżej wymienioną modyfikację. Mimo tego, że jest multum małych zasad i kruczków w całej grze to mod ten sprawi, że gra będzie w pełni kompletna. Oczywiście nie uważam, że czegoś jej brakuje, ale jakby nie patrzeć problem głodu i zadowolenia ludności jest czymś z czym cywilizacja mierzy się od zawsze i fajnie, że ktoś coś takiego wymyślił.
Jeżeli ktoś próbował to proszę o wrażenia. Jeśli mi się uda wprowadzić owe cudo też dam znać, mam nadzieję, że długo to nie potrwa
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Jeżeli posiadasz Facebooka czy jak tam się to zowie to możesz pobrać stamtąd- ja w ten sposób sobie poradziłem. Link do Facebooka znajduje się bodajże w pierwszym poście tematu o modzie na bgg.
Jeżeli nie masz konta na F to mogę Ci udostępnić pliki jeśli chcesz.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Nurtuje mnie jedna rzecz praktycznie od pierwszej rozgrywki w tą grę. Pytanie w sumie dla tych co zagrali w CIV w 4 lub 5 graczy. Czy ilość żetonów budynków przy większej ilości graczy nie jest problemem?
Wydaje mi się, że może to bardzo dziwnie wyglądać jak miasta wyglądają jak odludzia np z jednym spichlerzem To ma być cywilizacja?
Wydaje mi się, że może to bardzo dziwnie wyglądać jak miasta wyglądają jak odludzia np z jednym spichlerzem To ma być cywilizacja?
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Patrzyłem na tego moda, ale przy i tak złożonej grze testowanie w kilka osób było by ciężkie.
Niemniej, wygląda ciekawie. Jak ograsz, to daj znać;)
Grałem kilka razy w 4-5 osób. Po kilku turach wszystkie porty zostały zbudowane, niektóre z pozostałych budynków również w deficycie się znalazły.
Trochę to dziwne, bo mocno ogranicza rozbudowę miasta.
Niemniej, wygląda ciekawie. Jak ograsz, to daj znać;)
Grałem kilka razy w 4-5 osób. Po kilku turach wszystkie porty zostały zbudowane, niektóre z pozostałych budynków również w deficycie się znalazły.
Trochę to dziwne, bo mocno ogranicza rozbudowę miasta.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Ja mam parcie na tego moda i prędzej czy później go sprawdzę. Na razie biorę się za spolszczenie instrukcji, żeby nie było, że z czymś oszukuję oraz chcę zrobić polską planszę "zadowolenia", żeby się nie gryzło z resztą, bo mam wydanie PL.ravenone pisze: ↑29 gru 2019, 00:08 Patrzyłem na tego moda, ale przy i tak złożonej grze testowanie w kilka osób było by ciężkie.
Niemniej, wygląda ciekawie. Jak ograsz, to daj znać;)
Grałem kilka razy w 4-5 osób. Po kilku turach wszystkie porty zostały zbudowane, niektóre z pozostałych budynków również w deficycie się znalazły.
Trochę to dziwne, bo mocno ogranicza rozbudowę miasta.
Dla mnie też wydaje się to dziwne mimo, iż nie grałem w 4 i więcej graczy.
Może ktoś podpowiedzieć jakie organizery są dobre do całości (podstawki i dodatków)? Gdzieś kiedyś mi się rzuciło w temacie, że ktoś wymieniał, ale nie mogłem teraz nic znaleźć (może przeoczyłem). Chciałbym wymienić swój, który kupiłem swego czasu naprędce na taki, który bardziej usprawniłby rozkładanie gry.
-
- Posty: 2304
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Ja mam drewniany box, taki jak ten:Fearevil pisze: ↑29 gru 2019, 00:19 Może ktoś podpowiedzieć jakie organizery są dobre do całości (podstawki i dodatków)? Gdzieś kiedyś mi się rzuciło w temacie, że ktoś wymieniał, ale nie mogłem teraz nic znaleźć (może przeoczyłem). Chciałbym wymienić swój, który kupiłem swego czasu naprędce na taki, który bardziej usprawniłby rozkładanie gry.
https://www.etsy.com/listing/552262096/ ... board-game
Ale chyba taniej go kupowałem. W sumie to już nie pamiętam. Jest dobry, ale nie rewelacyjny.
Re: Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa (Kevin Wilson)
Posiadam podobny do Eldritch Horror, ale w tamtej grze taki to mus, bo gra w kompletnym zestawie ma pierdyliard elementów i patrząc na to ile wszystko razem pochłonęło pieniędzy to zakup takiego organizera wtapia się w koszty.feniks_ciapek pisze: ↑29 gru 2019, 01:30Ja mam drewniany box, taki jak ten:Fearevil pisze: ↑29 gru 2019, 00:19 Może ktoś podpowiedzieć jakie organizery są dobre do całości (podstawki i dodatków)? Gdzieś kiedyś mi się rzuciło w temacie, że ktoś wymieniał, ale nie mogłem teraz nic znaleźć (może przeoczyłem). Chciałbym wymienić swój, który kupiłem swego czasu naprędce na taki, który bardziej usprawniłby rozkładanie gry.
https://www.etsy.com/listing/552262096/ ... board-game
Ale chyba taniej go kupowałem. W sumie to już nie pamiętam. Jest dobry, ale nie rewelacyjny.
W przypadku CIV byłby to spory wydatek choć nie ukrywam, że bardzo fajnie się korzysta z tego typu rzeczy.
Zastanowię się, ale cena razem z przesyłką jest zaporowa.
Czy ktoś może zapodać jakiś pojemnik na śrubki, który mu się sprawdził przy tej grze?
Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)
Który i dlaczego? I czy nadawała się dla dwóch osób?
-
- Posty: 2304
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)
Wisdom & Warfare. Chodziło o to, że można było wylosować kiepskie jednostki militarne z talii, a dodatek to naprawiał.
My na dwie osoby graliśmy bardzo dużo i mieliśmy z tego sporo frajdy.
Ale zgadzam się, że to kobyła. FAQ do tej gry był gigantyczny.
Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)
Ja gram tylko w wersję komputerową stąd zwróciłem uwagę na ten tytuł, na ile jest wierne odwzorowanie gry komputerowej w planszowej? Wymieniony przez Ciebie dodatek jest chyba jeszcze dostępny.feniks_ciapek pisze: ↑20 sie 2020, 16:17Wisdom & Warfare. Chodziło o to, że można było wylosować kiepskie jednostki militarne z talii, a dodatek to naprawiał.
My na dwie osoby graliśmy bardzo dużo i mieliśmy z tego sporo frajdy.
-
- Posty: 2304
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)
Polecam też drugi - Fame & Fortune. Gra powstawała w oparciu o mechanizmy z Civ 3/4 i wydaje mi się, że jest w miarę dobrze odwzorowana. Oczywiście, nie ma takiej różnorodności, jak na komputerze, ale rdzeń, jakim jest rozwijanie miast, technologii, wyścig kulturalny i ekonomiczny, zachował swój charakter. Walka jest w moim odczuciu nieco zmieniona i wokół niej jest najwięcej wątpliwości, bo to główny mechanizm bezpośredniej interakcji. Natomiast na pewno jest jej znacznie bliżej do komputerowego pierwowzoru niż to, co zaserwowano w A New Dawn.
Osobiście uważam, że to cały czas jedna z lepszych gier tego typu i jedynym mankamentem pozostaje spory downtime w trakcie fazy przeciwników.
Re: Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)
Ten drugi już nie jest dostępny, z tego co widzę.