W którymś ze skryptów opisane jest co może robić postać z 4 zmęczenia. Nie mam pod ręką gry, ale chyba nawet na żetonie zmęczenia jest odwołanie do skryptu, który wyjaśnia co i jak.ari23 pisze: ↑16 paź 2020, 08:15No dobra ale jak postac zasnie po warcie lub wyprawie? No bo jest ewidentnie wyjasnione ze jak postac ma zmeczenie na poziomie 3 to rozpatrujemy to co ona robi (wyprawe/warte) a nastepnie natychmiast zasypia. Czyli zasypia po powrocie z wyprawy lub fazie intruzow. Nie rozpatrujemy dla niej fazy switu poza oczywistymi rzeczami jak opatrunki leki. I o poranku sie budzi? Tak ze juz wykonuje faze akcji dziennych? Troche ulatwienie bo jak ktos przestal cala noc na warcie lub poszedl na wyprawe z ogromnym zmeczeniem to przespanie tylko fazy switu a nie calego dnia jest malo realne. No chyba ze poziom zmeczenia obnizylibysmy tylko np do poziomu 3. Ja gralem tak ze dana postac zaraz po zasnieciu spi caly swit,poranek,dzien, wieczor,noc i budzi sie dopiero przed nastepnym switem.No w przypadku zmęczenia postać nie umiera tylko zasypia (wg mnie do następnej fazy akcji). Należy ją karmić i poić, można leczyć i opatrywać, ale nie wykonuje ona żadnych akcji dopóki nie odpocznie i nie wróci do gry. Nie rozpatruje się jej również podczas fazy świtu.
This War of Mine - zasady, wątpliwości
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
-
- Posty: 1987
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 314 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Żeton zmęczenia (niebieski) NIE MA 3 czarnych kropek (w żadnej opcji):
1. ma 1 czarną kropkę
2, ma dwie czarne kropki
3. ma dwie czarne kropki
4 ma przeczytaj wpis w księdze - nigdy jeszcze nie czytałem tego wpisu (nigdy nie doprowadzam postaci do skrajnego wyczerpania)
Z tego co wiem właśnie ten wpis w księdze mówi dokładnie co się dzieje z postacią gdy osiągnie poziom 4.
Jeśli więc na koniec dnia postać mająca poziom zmęczenia 3 idzie albo na wartę albo na szabry - otrzymuje zmęczenie +1 => czyli w sumie 4. Wykonuje swoje obowiązki (wartę lub szabry), a następnie dopiero padnie ze zmęczenia (czyli przeczyta odpowiedni wpis w księdze skryptów)
Co warto zauważyć - jeśli postać ma zmęczenie 3 na początku fazy akcji dziennych, ma dostępną 1 akcję (2 czarne kropki + 1 biała).
W tym przypadku możemy:
1. wykonać 1 dowolną akcję dzienną - i na tym aktywność się zakończy
2. iść spać (będzie to pierwsza akcja dzienna) - co po rozpatrzeniu pierwszych akcji dziennych zmieni status zmęczenia na 1 (czyli 1 czarna kropka + 2 białe), następnie możemy wykonać dowolną drugą akcję dzienną
Łatwo zauważyć że, rozwiązanie nr 2 jest lepsze. Dlatego właśnie łóżko jest pierwszym przedmiotem który buduję w domu.
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Mam pytanie odnośnie dodatku "Sieroty Wojny".
W instrukcji jest lakonicznie napisane, że dzieci mogą w pewien sposób pomagać.
Czy dotyczy to tylko kart "akcje dzieci", które otrzymujemy za zbudowanie dziecięcych sprzętów, czy dzieci mogą wykonywać jakieś akcje w domu?
Bo jeśli dotyczy to tylko kart "akcji dzieci" to raczej niewielka pomoc, biorąc pod uwagę, że trzeba je wykarmić i koszt budowy dziecięcych sprzętów. Wtedy jest to tylko sposób na podkręcenie poziomu trudności. Natomiast gdyby mogły wykonywać jakieś akcje (jak w wersji elektronicznej) to już bardziej byłyby użyteczne.
W instrukcji jest lakonicznie napisane, że dzieci mogą w pewien sposób pomagać.
Czy dotyczy to tylko kart "akcje dzieci", które otrzymujemy za zbudowanie dziecięcych sprzętów, czy dzieci mogą wykonywać jakieś akcje w domu?
Bo jeśli dotyczy to tylko kart "akcji dzieci" to raczej niewielka pomoc, biorąc pod uwagę, że trzeba je wykarmić i koszt budowy dziecięcych sprzętów. Wtedy jest to tylko sposób na podkręcenie poziomu trudności. Natomiast gdyby mogły wykonywać jakieś akcje (jak w wersji elektronicznej) to już bardziej byłyby użyteczne.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Dzięki. Tak własnie w trakcie gry wyszła na tam karta, a że przed dzisiejszą rozgrywką nie wiedzieliśmy tego to opracowaliśmy home rule:
Dziecko może wykonywać lekkie akcje (bez machania łopatą dla przykładu) a ma liczbę akcji powiązaną ze szczęściem. Graliśmy z dodatkiem farmerzy, na trudniejszej stronie, więc nasza sierotka albo szperała albo doiła kozę
Choć nie powinno łączyć się dodatków to zagraliśmy w MEGA TWOM z kanałami, sierotami, farmerami, tactics oraz zwierzakami (psa z początku nie karmiliśmy, ale nie uciekł - jego zdolność podglądania intruzów nieoceniona).
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
odpowiedz caly czas nie dotyczy mojego pytania... oczywisice ze postac nie ma 3 czarnych kropek... pisalem o poziomie 3 zmeczenia. I jak wykona jakas akcje typu warta/wyprawa dostaje +1 zmeczenia czyli wskakuje na poziom 4. Po przeczytaniu skryptuGolfang pisze: ↑16 paź 2020, 09:01Żeton zmęczenia (niebieski) NIE MA 3 czarnych kropek (w żadnej opcji):
1. ma 1 czarną kropkę
2, ma dwie czarne kropki
3. ma dwie czarne kropki
4 ma przeczytaj wpis w księdze - nigdy jeszcze nie czytałem tego wpisu (nigdy nie doprowadzam postaci do skrajnego wyczerpania)
Z tego co wiem właśnie ten wpis w księdze mówi dokładnie co się dzieje z postacią gdy osiągnie poziom 4.
Jeśli więc na koniec dnia postać mająca poziom zmęczenia 3 idzie albo na wartę albo na szabry - otrzymuje zmęczenie +1 => czyli w sumie 4. Wykonuje swoje obowiązki (wartę lub szabry), a następnie dopiero padnie ze zmęczenia (czyli przeczyta odpowiedni wpis w księdze skryptów)
Co warto zauważyć - jeśli postać ma zmęczenie 3 na początku fazy akcji dziennych, ma dostępną 1 akcję (2 czarne kropki + 1 biała).
W tym przypadku możemy:
1. wykonać 1 dowolną akcję dzienną - i na tym aktywność się zakończy
2. iść spać (będzie to pierwsza akcja dzienna) - co po rozpatrzeniu pierwszych akcji dziennych zmieni status zmęczenia na 1 (czyli 1 czarna kropka + 2 białe), następnie możemy wykonać dowolną drugą akcję dzienną
Łatwo zauważyć że, rozwiązanie nr 2 jest lepsze. Dlatego właśnie łóżko jest pierwszym przedmiotem który buduję w domu.
Spoiler:
-
- Posty: 1987
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 314 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Nigdy nie czytałem tego skryptu - więc nie wiem co tam napisali. Jeśli tylko tyle co napisałeś w spoilerze - no to kiepskie wyjaśnienie . Strzelałbym ze chodzi o to że śpi cały dzień i nie może wykonać ŻADNEJ akcji dziennej. WIeczorem się budzi z obniżonym o 2 stopniem zmęczenia - czyli 2. Może stróżować lub iść na szabry. Jest to tylko moja interpretacja - ale w sumie jak ktoś jest zmęczony i śpi cały dzień czyli 10 czy 12 godzin powinno go to zregenerować.
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Fragment skryptu 150:
.
Tak jest w mojej KS (moze w nowszym wydaniu jest bardziej rozwiniete.)
Zatem
Uwazam ze to jest dosyc istotna sprawa i oczywiscie mozna grac tak jak nam sie wydaje najrozsadniej... ale jak ktos gdzies moze znalaz jakies wytlumaczenie lepsze byloby super.
Spoiler:
Tak jest w mojej KS (moze w nowszym wydaniu jest bardziej rozwiniete.)
Zatem
Spoiler:
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 wrz 2020, 12:44
- Been thanked: 2 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Dzień Dobry, jestem nowy na forum, dlatego chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.
Gra TWoM jest naprawdę fajną "historią" , którą można przeżywać wiele razy i na wiele sposobów.
Gram od niedawna , raptem dwie gry, może szczęście początkującego , bo udało się wygrać za drugim razem,
bądź jest to wynikiem błędnej interpretacji zasad, dlatego mam dwa pytania:
1. Używając "Prowizoryczną pułapkę" przygotowujemy ją za każdym kolejnym razem (tracąc akcję),
ale czy za każdym kolejnym razem używamy [1 Chemikalia / Surowe Mięso] żeby ją nastawić czy tylko za pierwszym.
Ja dotychczas grałem tak że użyłem tylko pierwszy raz Surowe mięso, i jakby za każdym kolejnym razem je tam zostawiałem by zużywając
akcję ponownie ją nastawić. Czy to jest prawidłowe podejście, czy może taką pułapkę przygotowujemy za każdym razem i tracimy "przynętę"
podczas rzutu, czy po rzucie zostaje nam "przynęta" [Chemikalia/ Surowe Mięso] i dodatkowo otrzymujemy to co wypadło czyli nic/surowe
mięso/2x surowe mięso. Jeśli byśmy tracili przynętę za każdym razem według mnie byłoby to mega słabe, bo w takim przypadku inwestując
1xSurowe mięso moglibyśmy je stracić (wynik 1-2), uzyskać 1xSurowe mięso (czyli wyjść na zero) a dopiero przy wyniku 8-10 byśmy byli jedno
Surowe mięso do przodu.
2. Tutaj może zrobię spoiler, ponieważ jest to pytanie odnośnie punktacji końcowej, i nie wiem czy może o tym ogólnie pisać.
Gra TWoM jest naprawdę fajną "historią" , którą można przeżywać wiele razy i na wiele sposobów.
Gram od niedawna , raptem dwie gry, może szczęście początkującego , bo udało się wygrać za drugim razem,
bądź jest to wynikiem błędnej interpretacji zasad, dlatego mam dwa pytania:
1. Używając "Prowizoryczną pułapkę" przygotowujemy ją za każdym kolejnym razem (tracąc akcję),
ale czy za każdym kolejnym razem używamy [1 Chemikalia / Surowe Mięso] żeby ją nastawić czy tylko za pierwszym.
Ja dotychczas grałem tak że użyłem tylko pierwszy raz Surowe mięso, i jakby za każdym kolejnym razem je tam zostawiałem by zużywając
akcję ponownie ją nastawić. Czy to jest prawidłowe podejście, czy może taką pułapkę przygotowujemy za każdym razem i tracimy "przynętę"
podczas rzutu, czy po rzucie zostaje nam "przynęta" [Chemikalia/ Surowe Mięso] i dodatkowo otrzymujemy to co wypadło czyli nic/surowe
mięso/2x surowe mięso. Jeśli byśmy tracili przynętę za każdym razem według mnie byłoby to mega słabe, bo w takim przypadku inwestując
1xSurowe mięso moglibyśmy je stracić (wynik 1-2), uzyskać 1xSurowe mięso (czyli wyjść na zero) a dopiero przy wyniku 8-10 byśmy byli jedno
Surowe mięso do przodu.
2. Tutaj może zrobię spoiler, ponieważ jest to pytanie odnośnie punktacji końcowej, i nie wiem czy może o tym ogólnie pisać.
Spoiler:
- Odi
- Administrator
- Posty: 6488
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 971 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Witaj na forumdariogi@o2.pl pisze: ↑24 lis 2020, 18:08 Dzień Dobry, jestem nowy na forum, dlatego chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.
Co do pułapki, to po pierwsze na "prowizorycznej" się nie zatrzymujesz, tylko od razu kombinujesz, żeby zrobić ulepszoną, z której możesz wyćiagnąć więcej mięsa. Po drugie: zostawiać w niej na przynęte surowe mięso, to raczej akt desperacji w sytuacji kompletnego braku innych alternatyw. Generalnie pułapka jest po to, żeby "przerabiać" chemikalia na mięso. Inna sprawa, że te szczury muszą po tej "chemikaliowej" przynęcie wspaniale smakować... :/
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Witam.
Przy pierwszej rozgrywce pojawiły się pytania:
1. Kiedy można wprowadzić nową postać do gry?
2. Czy nowa postać zaczyna z żetonem głodu o wartości 2?
3. Jeśli mam np. żeton z depresji o wartości 1, a karta nakazuje mi obniżenie depresji o 1, to odrzucam żeton?
Przy pierwszej rozgrywce pojawiły się pytania:
1. Kiedy można wprowadzić nową postać do gry?
2. Czy nowa postać zaczyna z żetonem głodu o wartości 2?
3. Jeśli mam np. żeton z depresji o wartości 1, a karta nakazuje mi obniżenie depresji o 1, to odrzucam żeton?
Ostatnio zmieniony 28 lis 2020, 15:51 przez seszena2, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomzaq
- Posty: 1730
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 114 times
- Been thanked: 86 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
1. Zaraz w pierwszej rundzie możesz wejść ma odpowednie pole akcji i może uda wylosować się nową postać. Karta postaci powie Ci jakie ma ona współczynniki.
2. Tak.
2. Tak.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Przeglądam karty postaci, wymienione są udźwig , empatia i sprawność. O innych żetonach, typu głód itd. nie ma informacji.
- Erni
- Posty: 348
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 74 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Podczas Wyprawy odkładam na Pole Przeszukiwania do późniejszego rozpatrzenia Kartę Mapy (np. Zamknięte drzwi). Dalej w kartach Mieszkańców trafiam na Szczury. Aby spróbować złapać szczura, muszę zwrócić 1 kartę Przeszukiwania. W talii Nieznanego nie mam już żadnych kart. Czy mogę w takim przypadku zwrócić odłożoną wcześniej Kartę Mapy?
- Breżniew
- Posty: 824
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 122 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Nie, bo ta odłożona karta to już konkretne miejsce które znalazłeś. Odłożyć musisz zakrytą kartę Przeszukiwania z talii Nieznanego (chodzi o upływ czasu). Jeśli nie masz już kart w talii Nieznanego, to znaczy że już skończył Ci się czas.Erni pisze: ↑27 gru 2020, 10:11 Podczas Wyprawy odkładam na Pole Przeszukiwania do późniejszego rozpatrzenia Kartę Mapy (np. Zamknięte drzwi). Dalej w kartach Mieszkańców trafiam na Szczury. Aby spróbować złapać szczura, muszę zwrócić 1 kartę Przeszukiwania. W talii Nieznanego nie mam już żadnych kart. Czy mogę w takim przypadku zwrócić odłożoną wcześniej Kartę Mapy?
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Witam wszystkich,
Stan: "Przesuń żeton Realizacji celu o +1"
Moje pytanie: Gdzie jest skala na której realizuję to przesunięcie? Czyli gdzie powinienem go położyć zaczynając grę?
Stan: "Przesuń żeton Realizacji celu o +1"
Moje pytanie: Gdzie jest skala na której realizuję to przesunięcie? Czyli gdzie powinienem go położyć zaczynając grę?
Maciek z Wawki
- Odi
- Administrator
- Posty: 6488
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 971 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Masz na karcie celów odpowiednie pola. Na nich kładziesz żeton.
- Erni
- Posty: 348
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 74 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Czy w jednej akcji, jedną postacią (jeśli oczywiście mam wystarczającą ilość zasobów) mogę wytworzyć więcej niż jeden żeton desek?
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
O ile pamiętam na karcie warsztatu, który umożliwia wyprodukowanie desek, nie ma (przy deskach właśnie) określenia "za każde". Tak więc: jedna akcja=>jedna deska.