(Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Własnoręczne działania twórcze: upiększanie, inserty, malowanie figurek, tworzenie prototypów, stoły do planszówek itp.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

husar pisze: 13 lis 2020, 20:11
Sir_Yaro pisze: 10 lis 2020, 11:03
Jeśli chodzi o duże plansze (większe niż 2-3 x A4) to ostatnio zacząłem zamawiać wydruki całych plansz:
https://allegro.pl/oferta/plakat-plakat ... 8829469517
https://allegro.pl/uzytkownik/Rydz_83/a ... katy-64637
Jest to oczywiście dużo droższe (3-6x zależnie jak liczyć) niż samodzielny wydruk ale pozwala na wielokrotnie szybsze ukończenie pracy. Po prostu przyklejam taką okleinę na gotową, gołą planszę (sama tektura z łączeniami), rozcinam w 2-3 miejscach i gotowe. Małym minusem jest to, że wydruk nie jest na papierze tak miłym w dotyku jak papier foto mat ale jest całkiem spoko.
Widzę w tych ofertach, że to "zwykły" papier a nie samoprzylepny. Jaki użyć klej?
Ja używam albo w sprayu albo taśmy klejącej dwustronnej. Ta ostatnia wyjątkowo fajnie działa przy oklejaniu pudełek.
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 835
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 77 times
Been thanked: 309 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Grzdyll »

A ja miałbym do pytanie trochę obok tematu wątku ale wydaje mi się, że chyba tu właśnie najprędzej znajdę konkretną odpowiedź. Mianowicie - bardzo lubię dłubać przy robieniu własnych wersji ciekawych tytułów, które albo nie bardzo są dostępne albo mam własny pomysł na bardziej mi odpowiadający setting - a najczęściej i jedno i drugie. Mam co prawda tylko kilka takich gier, z których finalnie jestem zadowolony i wolę je niż oryginał. Żeby pokazać o co chodzi to na przykład ostatnio sobie skleciłem własny setting świetnego Modern Art: Przy ilości roboty, którą na to ogólnie trzeba poświęcić dochodzę do wniosku, że chętnie bym to gdzieś udostępnił, żeby ktażdy chętny też mógł skorzystać. No i tu się pojawiają się pytania:
A. Czy w ogóle mogę coś takiego udostępniać? Moją intencją zdecydowanie nie jest pozbawianie autora i wydawcy z należnych im pieniędzy za oryginał ale może podobnie jak ja ktoś wolałby grać w kupowanie polskich obrazów Matejki, Chełmońskiego czy Różalskiego zamiast fikcyjnych Nexa i Koriko? Nawiasem mówiąc, czy robiąc akurat taką grę przy okazji nie narażam się na zarzut bezprawnego wykorzystania kogoś autorskich prac?
B. Jeśli odpowiedź na A ogólnie jest pozytywna to gdzie to najlepiej udostępnić? Jeśli na BGG to w jakiej formie - jako wątek na forum gry, w dziale "Images", czy w dziale "Files"?
C. Jeśli odpowiedź na A jest negatywna to może u nas na forum jest jakiś wątek gdzie takie rzeczy można udostępnić? Ja takiego nie znalazłem więc albo to nie ma z jakiegoś powodu sensu (?) albo nikt o tym nie pomyślał ;)

Dajcie proszę znać ogólnie co o tym myślicie, może nie jestem sam z takimi wątpliwościami i inni też mają ciekawe swoje przeróbki w które włożyli sporo pracy i które chcieliby udostępnić innym?
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

Wrzuć na mega czy innego dropboxa, udostepnij link i po sprawie. A co do PI to jakoś wątpię aby Matejce to przeszkadzało.
A jeśli nawet (mimo że to jest skrajnie nie prawdopodobne) to albo ty albo platforma hostująca dostanie prośbę o usunięcie i na tym się skończy.
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 835
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 77 times
Been thanked: 309 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Grzdyll »

Sir_Yaro pisze: 23 lis 2020, 21:12 Wrzuć na mega czy innego dropboxa, udostepnij link i po sprawie. A co do PI to jakoś wątpię aby Matejce to przeszkadzało.
A jeśli nawet (mimo że to jest skrajnie nie prawdopodobne) to albo ty albo platforma hostująca dostanie prośbę o usunięcie i na tym się skończy.
Nie no, sam serwis z plikami to sprawa zupełnie drugorzędna, pytanie właśnie gdzie najlepiej wrzucać taki link, żeby to miało szansę do kogoś trafić i nie naruszało nikogo praw.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

Grzdyll pisze: 23 lis 2020, 21:38
Sir_Yaro pisze: 23 lis 2020, 21:12 Wrzuć na mega czy innego dropboxa, udostepnij link i po sprawie. A co do PI to jakoś wątpię aby Matejce to przeszkadzało.
A jeśli nawet (mimo że to jest skrajnie nie prawdopodobne) to albo ty albo platforma hostująca dostanie prośbę o usunięcie i na tym się skończy.
Nie no, sam serwis z plikami to sprawa zupełnie drugorzędna, pytanie właśnie gdzie najlepiej wrzucać taki link, żeby to miało szansę do kogoś trafić i nie naruszało nikogo praw.
Chyba jestem już za stary aby zrozumieć przedstawiony problem :)
Jakbyś jeszcze używał jakiś specjalistycznych grafik kogoś żywego.... A ty użyłeś obrazów malarzy z których większość (jeśli nie wszyscy) nie żyją od wielu, wielu lat. A ich ochrona wygasła dekady temu (o ile wtedy w ogóle taki koncept istniał). Więc kto i za co miałby Cię ścigać?
Za odbieranie Matejce chleba od ust? :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 835
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 77 times
Been thanked: 309 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Grzdyll »

Sir_Yaro pisze: 23 lis 2020, 21:57 Chyba jestem już za stary aby zrozumieć przedstawiony problem :)
Jakbyś jeszcze używał jakiś specjalistycznych grafik kogoś żywego.... A ty użyłeś obrazów malarzy z których większość (jeśli nie wszyscy) nie żyją od wielu, wielu lat. A ich ochrona wygasła dekady temu (o ile wtedy w ogóle taki koncept istniał). Więc kto i za co miałby Cię ścigać?
Za odbieranie Matejce chleba od ust? :mrgreen: :mrgreen:
Heh, to ja raczej pewnie jestem za młody/stary*, żeby odpowiednio przedstawić problem ;)
*(niepotrzebne pominąć bo Twojego wieku nie znam)

Matejce to chleba raczej nie odbiorę, natomiast żyje (i oby żył jak najdłużej bo robi świetne gry) Reiner Knizia tudzież wydawcy gry Modern Art w kilku różnych wersjach :)
No i moje pytanie, zadane przy okazji tej gry ma charakter bardziej ogólny - czyli czy zrobienie i upublicznienie takiej swojej wersji np. na BGG, w której wykorzystuję w pełni kogoś mechanikę i pomysł na grę, oraz jedynie zestawiam grafiki innych osób (jako swój wkład, nazwijmy to "intelektualny" mogę rozumieć jedynie zestawienie akurat takich dzieł razem) jest:
A) OK względem prawa. Jeśli nie jest to tematu nie ma, jeśli jest OK to B
B) Czy to jest OK względem autora/wydawców. Chcę to udostępnić jako fanowską wersję ale nie chcę narażać się na jakiekolwiek nieprzyjemności.
C) Zakładając, że na A i B odpowiedź jest twierdząca - gdzie takie rzeczy najlepiej wrzucać?

W tym wątku widać, że jest sporo osób, które lubią to co ja, czy Ty czyli wykonywać własne wersje gier. Ciebie z pewnością nie trzeba przekonywać jaką przyjemność daje samodzielna, spersonalizowana wersja lubianej gry ale już kilka razy na tym forum widziałem, że wykonywanie takich samoróbek stawiane jest na równi z okradaniem autorów/wydawców. Abstrahując od oczywistości, że biorąc pod uwagę nakład czasu i pieniędzy to zupełnie nieopłacalne chciałem jednak poznać opinię osób, które się na tym bardziej znają. Ja nie mam żadnych doświadczeń z publikowaniem własnych, "fanowskich" wersji gier.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

Mechanika nie podlega ochronie. W grze ewentualnej ochronie podlegają grafika, znaki handlowe i tekst. A tekst to też nie cały i nie wszystko. Więc od strony prawnej musiałbyś używać tych elementów w formie nie zmienionej aby naruszać czyjeś prawa. W dalszej kolejności pojawia się pytanie czy to komuś przeszkadza, potem czy chce coś z tym zrobić, a na koniec czy mu się to opłaca.
Jeśli to nie sa pokemony, disney, warhammer itp i nie sprzedajesz swojej pracy, to w 99% odpowiedz na któreś z tych 3 pytań będzie brzmiała nie.

Moje osobiste wrażenie jest takie że osoby które najgłośniej krzyczą, że PnP jest takie czy siaki to te same osoby dla których wbicie gwoździa to wyzwanie. Nie zdają sobie sprawy ile zrobienie takiej gry wymaga czasu. I jak totalnie finansowo jest to NIE opłacalne.Mam wrażenie że uważają, że coś takiego pobierają i wykonują setki tysięcy ludzi. Tymczasem pobrania najpopularniejszych tytułów po kilku latach to okolice 100-200 razy. A faktyczne wykonania to pewnie z 10% (tutaj już strzelam).

Wg mnie (z nielicznymi wyjątkami) jesli się chce mieć grę tanio to trzeba ją kupić w sklepie. Bo manufaktura nie jest do tego aby było tanio tylko inaczej, unikatowo. :) Ostatecznie to twoja decyzja i nikt Ci nie powie co powinieneś zrobić...
Norbiii
Posty: 14
Rejestracja: 09 cze 2019, 16:39
Been thanked: 7 times

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Norbiii »

Mam pytanie odnośnie żetonów. Chciałbym wykonywać żetony dwustronne przyklejając papier foto błysk na tekturę 1mm.
Problem jest taki, że papier fotograficzny od mabitecha jest bardzo "lepki"?
Czy inny papier samoprzylepny np matowy https://allegro.pl/oferta/papier-samopr ... 6338231800 nie będzie się lepił?
Wiem, że jakość pewnie będzie niższa niż na dobrym papierze fotograficznym.
Chyba, że lakier bezbarwny w sprayu rozwiązał by problem lepiącego się papieru do rąk.
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

łatwiej i pewniej było by kupić papier foto matowy samoprzylepny.

W mabitechu cały wyszedł wiec trzeba się posiłkować innymi źródłami:

https://allegro.pl/oferta/papier-foto-m ... 9240598289
https://allegro.pl/oferta/papier-foto-s ... 8629326460

W sumie sam muszę też kupić bo mi się kończy....
:P
Pawelw
Posty: 95
Rejestracja: 14 kwie 2020, 23:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Pawelw »

Sir_Yaro pisze: 05 gru 2020, 20:50 W mabitechu cały wyszedł wiec trzeba się posiłkować innymi źródłami:

https://allegro.pl/oferta/papier-foto-m ... 9240598289
https://allegro.pl/oferta/papier-foto-s ... 8629326460
Wiesz co to jest za papier, czy tak sobie znalezione linki wkleiłeś? Jak to się ma do jakości papieru matowego z mabitechu? :)
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

Pawelw pisze: 07 gru 2020, 11:45
Sir_Yaro pisze: 05 gru 2020, 20:50 W mabitechu cały wyszedł wiec trzeba się posiłkować innymi źródłami:

https://allegro.pl/oferta/papier-foto-m ... 9240598289
https://allegro.pl/oferta/papier-foto-s ... 8629326460
Wiesz co to jest za papier, czy tak sobie znalezione linki wkleiłeś? Jak to się ma do jakości papieru matowego z mabitechu? :)
nie wiem. pierwszy lepszy foto jaki znalazłem w normalnej cenie. kokosów nie kosztuje wiec przetestuj :) Nie sądzę aby różnica była kolosalna.
Dowiedziałem się wczoraj, że w Mabitechu papier foto samoprzyepny mat będzie dopiero, cytuję "Najszybciej pod koniec stycznia". Więc czekać nie ma specjalnie sensu.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

kupiłem te naklejki więc za parę dni będę wiedział czy są spoko.
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

Papier jest spoko. jest potrójnie nacinany od tyłu więc łatwiej odkleić niż ten mabitechu ale tusz wyraźnie wolniej wysycha. Nie rozmazuje się oczywiście więc to nie jest jakaś dramatyczna różnica.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2020, 01:02 przez Sir_Yaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Soyer88
Posty: 10
Rejestracja: 02 maja 2020, 19:48

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Soyer88 »

Drukowałem na nim niedostępne kafle do posiadłości szaleństwa... Bardzo ładnie wyszły. Po wydruku odstawione do wyschnięcia i pod ciężarem dla wyprostowania na 12h i nie ma żadnego problemu :D
NadJa08
Posty: 1
Rejestracja: 09 kwie 2020, 15:25

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: NadJa08 »

Jestem nowa w tym temacie. Bardzo chciałabym samodzielnie wydrukować i zrobić jakąś grę ale nie wiem co warto i gdzie mogę znaleźć pliki. Ktoś coś poleci? ^^
Awatar użytkownika
NormaBlum
Posty: 11
Rejestracja: 27 gru 2019, 22:23
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: NormaBlum »

Podobnie jak Grzdyll robię hobbistycznie własne wariacje na bazie istniejących gier.
Kwestie prawne omówił Sir_Yaro, więc nie ma się czego bać jeśli to nasza twórcza implementacja. Takich self made'ów jest na BGG mnóstwo.
Ja mam trochę inne podejście do samodzielnego tworzenia gier. Specjalnie napisałem o tworzeniu, gdyż nie zadowala mnie kopiowanie istniejących wersji czy też projektów.
Staram się wytworzyć działającą grę ale bez jakichkolwiek wydruków, więc wszelkie karcianki odpadają, także te gry które bez poligrafii się nie obędą.
Pozostaje mi więc to wszystko co da się wykonać w warsztacie majsterkowicza.
Druga sprawa to materiały do tworzenia - tu staram się wykorzystywać to, czemu można dać drugie życie. Istotne jest dla mnie odtworzenie mechaniki lub też idei gry, strona wizualna jest trochę mniej ważna, ale estetyka wykonania ma duże znaczenie.
Robię swoje projekty z wykorzystaniem tektury, tworzyw sztucznych, drewna, folii i papierów samoprzylepnych, liter i cyferek samoprzylepnych oraz wielu innych dziwnych elementów (uchwyty meblowe, rurki, profile z tworzyw itp.). Adaptuję różne pudełka, pojemniki czy też opakowania, by przechowywać zrobione gry. Nawet szyję woreczki z tkanin.
Robię to dla własnej przyjemności od paru lat, a gry przez mnie wykonane trafiają okazjonalnie do znajomych jako prezenty (ta świadomość, że jest tylko jeden taki egzemplarz na świecie :) )
Nie są to wyszukane gry z górnej półki, ale takie, które pozwalają na fajną zabawę i spoko relaks, niezależnie od towarzystwa - młodzi czy starzy.
Przychodzą mi czasem do głowy pomysły na zrobienie gry dopiero gdy trafię na jakiś specyficzny materiał lub nietypowe zastosowanie jakiegoś rozwiązania.
Czasami powstają kolejne wersje tego samego projektu lecz coraz bardziej "podrasowane".
Powstają też w moim warsztacie różne "pomoce" i akcesoria do gier: pojemniki na karty, stojaczki na karty czy żetony,wieże na żetony, wieże do kości, inserty itp.
Tu kilka fotek z moich dokonań:
https://boardgamegeek.com/images/user/2 ... =Normablum

Wiem, że to nic wielkiego, ale dla mnie liczy się frajda z tworzenia.
Pozdrawiam
NormaBlum
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 350
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 76 times

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Erni »

ponika pisze: 31 paź 2020, 15:04 Nie potrzebuję nic więcej niż możliwość narysowania kilku prostokątów i wypełnienia ich obrazami. Odpadają wszystkie wielkie kombajny.
Ma ktoś jakiś sprawdzony prosty programik?
W bezpłatnym pakiecie biurowym Libre Office jest moduł graficzny Libre Office Draw. Zrobiłem w nim wiele żetonów i kart. Wstawiasz dowolną figurę, np. okrąg lub prostokąt (możesz zaokrąglić rogi) i jako obszar wypełnienia wstawiasz dowolną grafikę. Potem nanosisz tekst w dowolnym kolorze, dowolną czcionką i gotowe. Możesz drukować od razu lub wyeksportować plik do pdf.
Pawelw
Posty: 95
Rejestracja: 14 kwie 2020, 23:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Pawelw »

Odpowiadam sobie (I Wam) jak to jest z kurczeniem się folii. Otóż Planet Apocalypse skończyłem w listopadzie czyli około 3 miesiące temu. Tył planszy podkleiłem czarnym Oracalem ze względów estetycznych. Graliśmy w styczniu i plansza była strasznie powyginana i nie dało jej się rozłożyć. Musiałem folię pezeciąć na łączeniach.

Oczywiście nie mówię, że przezroczysta folia zachowa się tak samo.
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 835
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 77 times
Been thanked: 309 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Grzdyll »

Erni pisze: 07 lut 2021, 16:32
ponika pisze: 31 paź 2020, 15:04 Nie potrzebuję nic więcej niż możliwość narysowania kilku prostokątów i wypełnienia ich obrazami. Odpadają wszystkie wielkie kombajny.
Ma ktoś jakiś sprawdzony prosty programik?
W bezpłatnym pakiecie biurowym Libre Office jest moduł graficzny Libre Office Draw. Zrobiłem w nim wiele żetonów i kart. Wstawiasz dowolną figurę, np. okrąg lub prostokąt (możesz zaokrąglić rogi) i jako obszar wypełnienia wstawiasz dowolną grafikę. Potem nanosisz tekst w dowolnym kolorze, dowolną czcionką i gotowe. Możesz drukować od razu lub wyeksportować plik do pdf.
Nie chcąc negować przydatności wspomnianego Libre Office Draw do takich rzeczy polecę niezmiennie opensource'owy program Inkscape, którego kombajnem bym nie nazwał, a jest bardzo intuicyjny i pozwala na bardzo sprawne przeskalowywanie, wyrównywanie, łączenie, maskowanie itd. itp. Nie wyobrażam sobie amatorskiej i darmowej pracy z wektorami i grafiką w czymkolwiek innym.
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 964
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 321 times
Been thanked: 203 times

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Losiek »

Popieram przedpisacza. InkScape jest świetny, grafika wektorowa, warstwy do zastosowań domowych aż nadto.
Porost
Posty: 1
Rejestracja: 18 lut 2021, 18:08

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Porost »

Witam wszystkich forumowiczów.

Jakiś czas temu stworzyłem prototyp gry. Gra przyjeła się na tyle, że ostatnio zacząłem się zastanawić jakby tu ją ulepszyć, zacząłem szukać poradników jak stworzyć żetony hexy itp. i tak oto wczoraj po raz pierwszy trafiłem na to forum. :)
Znam tylko dwie metody wykonywania żetonów:
naklejanie wydrukowanych grafik na żetony pół-produkty,
naklejanie wydruków na tekturę i wycinanie żetonów
Pierwsza metoda wydaje się łatwiejsza dla kogoś bez doświadczenia. Znalazłem w sieci https://mepel.pl/pusty-kafelek-hex-35-mmgotowe i wycięte hexy. Chciałbym na nie nanieść papier samoprzylepny z wydrukiem. I tutaj mam pytanie: czy idąc tą metodą da się w równie dobry sposób zabezpieczyć wydruk folią lub jakimś innym środkiem?
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

Porost pisze: 18 lut 2021, 19:08 Witam wszystkich forumowiczów.

Jakiś czas temu stworzyłem prototyp gry. Gra przyjeła się na tyle, że ostatnio zacząłem się zastanawić jakby tu ją ulepszyć, zacząłem szukać poradników jak stworzyć żetony hexy itp. i tak oto wczoraj po raz pierwszy trafiłem na to forum. :)
Znam tylko dwie metody wykonywania żetonów:
naklejanie wydrukowanych grafik na żetony pół-produkty,
naklejanie wydruków na tekturę i wycinanie żetonów
Pierwsza metoda wydaje się łatwiejsza dla kogoś bez doświadczenia. Znalazłem w sieci https://mepel.pl/pusty-kafelek-hex-35-mmgotowe i wycięte hexy. Chciałbym na nie nanieść papier samoprzylepny z wydrukiem. I tutaj mam pytanie: czy idąc tą metodą da się w równie dobry sposób zabezpieczyć wydruk folią lub jakimś innym środkiem?
Folia na naklejkę, wycinasz naklejkę, przyklejasz na żeton i po sprawie :)
Lukić
Posty: 240
Rejestracja: 28 mar 2019, 09:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 49 times
Been thanked: 71 times

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Lukić »

Porost pisze: 18 lut 2021, 19:08 Znalazłem w sieci https://mepel.pl/pusty-kafelek-hex-35-mmgotowe i wycięte hexy.
Jak potrzebujesz hexów to możesz kupić dzieciakom albo sobie Gravitrax. Po wyciskaniu podstawek zostaje sporo hexowych śmieci. No i do tego możesz się pobawić kulkami. :-D
...słaba ta gra, nawet nie ma premii za przejście przez start...
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 284
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 162 times
Been thanked: 90 times

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: TOMEQ »

Witam

Wydaje mi się, że tutaj będzie odpowiednie miejsce/post. Dla wszystkich, którzy chcą stworzyć swoje wersje gier lub stworzyć po prostu swoje gry.

Obecnie używam programu do grafiki Affinity Designer i Photo. Konkurent (podobno) dla Adobe.
I obecnie jest promocja na te programy.
Osobiście bardzo polecam. Cena to 119,00 PLN za program. Jeśli ktoś tęskni za Adobe, a używa "innej legalności" polecam wypróbować te programy.

https://affinity.serif.com/en-us/designer/#buy

Taki trochę offtop, ale chyba nikt tego nie wywali.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1657
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 378 times
Kontakt:

Re: (Print & Play) Jak wykonać grę - techniki i zdjęcia

Post autor: Sir_Yaro »

TOMEQ pisze: 21 lut 2021, 10:56 Witam

Wydaje mi się, że tutaj będzie odpowiednie miejsce/post. Dla wszystkich, którzy chcą stworzyć swoje wersje gier lub stworzyć po prostu swoje gry.

Obecnie używam programu do grafiki Affinity Designer i Photo. Konkurent (podobno) dla Adobe.
I obecnie jest promocja na te programy.
Osobiście bardzo polecam. Cena to 119,00 PLN za program. Jeśli ktoś tęskni za Adobe, a używa "innej legalności" polecam wypróbować te programy.

https://affinity.serif.com/en-us/designer/#buy

Taki trochę offtop, ale chyba nikt tego nie wywali.
Wielkie dzięki :!:
Dawno chciałem po testować czy AP ma coś, czego nie umiem zrobić w gimpie. A za stówkę to aż szkoda nie wziąć :)
ODPOWIEDZ