Proste gry z negatywną inteakcją
Proste gry z negatywną inteakcją
Chciałbym kupić grę o prostych zasadach, gdzie głównym wątkiem jest niszczenie drugiej strony. Po za tym fajnie by było gdyby gra ładnie wyglądała, dobrze się skalowała i trwała max 1,5h. Moje typy:
Last Night on Earth
Fury of Dracula
Mall of Horror
Warcraft the Boardgame
Możecie mi powiedzieć czy wszystkie te gry mają zasady, które można wytłumaczyć w ciągu 5 minut i nie wymagają kilku rozgrywek, żeby się przy nich dobrze bawić? Mam w domu El Grande i GoT'a, które są za ciężkie jak na moje aktualne potrzeby. Możecie potraficie mi podsunąć więcej podobnych tytułów?
Last Night on Earth
Fury of Dracula
Mall of Horror
Warcraft the Boardgame
Możecie mi powiedzieć czy wszystkie te gry mają zasady, które można wytłumaczyć w ciągu 5 minut i nie wymagają kilku rozgrywek, żeby się przy nich dobrze bawić? Mam w domu El Grande i GoT'a, które są za ciężkie jak na moje aktualne potrzeby. Możecie potraficie mi podsunąć więcej podobnych tytułów?
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Zadnej z w/w gier nie wytlumaczysz w 5 minut. Chyba najprostsza jest Warcraft. Ale z jakoscia zabawy tez moi mzdaniem nie jest najlepiej.lith pisze: Możecie mi powiedzieć czy wszystkie te gry mają zasady, które można wytłumaczyć w ciągu 5 minut i nie wymagają kilku rozgrywek, żeby się przy nich dobrze bawić?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Mi do głowy przychodzi tylko Nexus Ops - ale jest praktycznie nie do dostania.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Crokinole - wytłumaczenie zasad na pewno zajmie mniej niż 5 minut, a główny element mechaniki polega na wypstrykiwaniu (niszczeniu) pionów przeciwnika z punktujących pozycji.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Zombies! sa prostackie, zawieraja duzo negatywnej interakcji i doskonale oddaja klimat "klasycznych" filmow o zombich. Czytalam, ze niektorzy narzekaja na losowosc i na to, ze helipad wychodzi za pozno, ale te dwa mankamenty mozna ominac stosujac opcjonalne zasady z BGG. Nawet bez nich jednak zombisy sie nam podobaja, a ludzie, z ktorymi gramy tez jakos za duzych zastrzezen nie maja. Co tu duzo mowic, gra jest dokladnie tym, za co sie podaje - prosta gra o zombich.
Dungeoneer tez ma sporo negatywnej interakcji i tylko troche bardziej skomplikowane zasady.
Obie gry skaluja sie b. dobrze w przedziale 2-4, ale w wiecej osob zaczynaja sie nieco dluzyc...
Dungeoneer tez ma sporo negatywnej interakcji i tylko troche bardziej skomplikowane zasady.
Obie gry skaluja sie b. dobrze w przedziale 2-4, ale w wiecej osob zaczynaja sie nieco dluzyc...
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
A czy wszystkie podane przeze mnie tytuły są na poziomie skomplikowania Mall of Horror, czy jednak FoD lub LNoE, są od niego trudniejsze? I jak z downtimem w LNoE i FoD? To może znacie tytuły podobnie skomplikowane co MoH i dostępne? Przepraszam, że zawracam głowę, ale o ile klasycznych Eurogier znam sporo, to o tyle Ameritrashu i gier pseudowojennych mało.
@MST Crokinole bardzo chętnie kupie swoją drogą, tylko nie bardzo jest gdzie
@FormatC Ale w Zombies!!! jest negatywna interakcja, czy tylko wycinanie zombiaków? Bo jeżeli to drugie to to nie jest gra, której szukam.
@MST Crokinole bardzo chętnie kupie swoją drogą, tylko nie bardzo jest gdzie
@FormatC Ale w Zombies!!! jest negatywna interakcja, czy tylko wycinanie zombiaków? Bo jeżeli to drugie to to nie jest gra, której szukam.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2009, 12:10 przez lith, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Witam,
Pomimo że nie wytłumaczysz zasad w ciągu 5 minut, to jak szukasz czegoś z negatywną interakcją to gorąco polecam Mall of Horror. Esencja zła
Pomimo że nie wytłumaczysz zasad w ciągu 5 minut, to jak szukasz czegoś z negatywną interakcją to gorąco polecam Mall of Horror. Esencja zła
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Cytadela - duża skalowość
Cash and Guns - dużo zabawy i negatywnej interakcji (mała skalowość)
Cash and Guns - dużo zabawy i negatywnej interakcji (mała skalowość)
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
- Blue
- Posty: 2323
- Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 254 times
- Kontakt:
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Mam FoD, Mall of horror i Touch of evil[LoNe nie mam]. Z tych 3ch zdecydowanie Mall of horror jeśli idzie o niszczenie współgraczy.
FoD odpada bo za długo trwa, mi sie zdarzyła nawet rozgrywka 5 godzinna. Mall zdecydowanie miodny, jednak jak dla mnie żeby się dobrze bawić potrzeba przynajmniej 5 graczy i to jak dla mnie jedyny jej minus. A rulesy się tłumaczy nie dużo dłużej niż te 5 minut, rozgrywka trwa 45min.-1:30 wg moich doświadczeń .
EDIT: Dołożyłbym jeszcze machine II przeładowanie ale tutaj ludzie muszą umieć załapać klimat, a większość z tego co widać po ocenach na forum tego nie potrafi , ja za to się przy niej świetnie bawiłem.
FoD odpada bo za długo trwa, mi sie zdarzyła nawet rozgrywka 5 godzinna. Mall zdecydowanie miodny, jednak jak dla mnie żeby się dobrze bawić potrzeba przynajmniej 5 graczy i to jak dla mnie jedyny jej minus. A rulesy się tłumaczy nie dużo dłużej niż te 5 minut, rozgrywka trwa 45min.-1:30 wg moich doświadczeń .
EDIT: Dołożyłbym jeszcze machine II przeładowanie ale tutaj ludzie muszą umieć załapać klimat, a większość z tego co widać po ocenach na forum tego nie potrafi , ja za to się przy niej świetnie bawiłem.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Zdecydowanie Finstere Flure (Fearsome Floors) - w tej grze nie ma w zasadzie nic oprócz negatywnej interakcji. Gra się poniżej godzinki, zasady tłumaczy kilka minut - moim zdaniem idealnie się wpasowuje w Twoje wymagania
No i całkiem ładnie pod te wymagania podchodzi też Evo - tutaj ciągle zabijasz przeciwnikom dinozaury, a one się odradzają. I możesz je znowu zabić, i znowu, i znowu, i.. no, sam wiesz
No i całkiem ładnie pod te wymagania podchodzi też Evo - tutaj ciągle zabijasz przeciwnikom dinozaury, a one się odradzają. I możesz je znowu zabić, i znowu, i znowu, i.. no, sam wiesz
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Z tego zestawu nabardzoej poleciłbym LNoE. W zasadzie wszystko oprócz długości tłumaczenia zasad się zgadza. FoD odpada - bardzo dobra gra ale straaaasznie długa i prawdziwego hate'u tam nie uświadczysz Fearsome Flors też może podejść choć ja tam nie zaznałem jakiegoś takiego mega świnienia.
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
W Mall of Horror grałem kilka razy i gra spełnia moje wymagania. Jest tylko ten problem, że ma ją mój kumpel, a wolałbym nie dublować gier w kolekcjach.
Pytanie czy LNoE jest równie emocjonujące i proste? Po przeczytaniu reguł, mam wrażenie, że to jednak bardziej strategiczna gra, gdzie szczególnie u gracza kontrolującego zombie może wystąpić syndrom szachisty.
FF też wygląda za bardzo na grę logiczną. Mam wrażenie, że trzeba się jej nauczyć i nikt przegranej nie będzie mógł zrzucić na kości/pecha w kartach czy inny czynnik stricte losowy. A to uważam za niezbędne przy grze z rzadko grywającymi znajomymi.
FoD - a jak w tej grze jest z downtimem? Bo to że jest długa to pół biedy. Pytanie czy się nie nudzi w trakcie rozgrywki, czy ciągle coś się dzieje. No i czy zasady da się wytłumaczyć osobom, które jak dotąd nie grały w nic turdniejszego niż fasolki?
Evo - wygląda dość ciekawie, ale nie ma gdzie tego dostać.
Pytanie czy LNoE jest równie emocjonujące i proste? Po przeczytaniu reguł, mam wrażenie, że to jednak bardziej strategiczna gra, gdzie szczególnie u gracza kontrolującego zombie może wystąpić syndrom szachisty.
FF też wygląda za bardzo na grę logiczną. Mam wrażenie, że trzeba się jej nauczyć i nikt przegranej nie będzie mógł zrzucić na kości/pecha w kartach czy inny czynnik stricte losowy. A to uważam za niezbędne przy grze z rzadko grywającymi znajomymi.
FoD - a jak w tej grze jest z downtimem? Bo to że jest długa to pół biedy. Pytanie czy się nie nudzi w trakcie rozgrywki, czy ciągle coś się dzieje. No i czy zasady da się wytłumaczyć osobom, które jak dotąd nie grały w nic turdniejszego niż fasolki?
Evo - wygląda dość ciekawie, ale nie ma gdzie tego dostać.
- Furan
- Posty: 1544
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 208 times
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Neuroshima Hex? (gorzej z ładnością)
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- Ink
- Administrator
- Posty: 2821
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
To zalezy od graczy i ich podejscia.lith pisze:FoD - a jak w tej grze jest z downtimem? Bo to że jest długa to pół biedy. Pytanie czy się nie nudzi w trakcie rozgrywki, czy ciągle coś się dzieje. No i czy zasady da się wytłumaczyć osobom, które jak dotąd nie grały w nic turdniejszego niż fasolki?
W FoD faza lowcow trwa znaczaco dluzej, niz Draculi. Dracula w jej czasie praktycznie nic nie robi. Jednak jezeli zamiast sluchac uwaznie narad lowcow (jest zasada, ktora zabrania im sie namawiac potajemnie) wyjdzie sobie na herbate, to ma przegrana praktycznie w kieszeni. Wiec niby nic nie robi, a jednak w grze uczestniczy - dla mnie downtime'u tam nie ma, ale wiem, ze sa gracze ktorzy kazdy moment w ktorym nie przestawiaja elementow na planszy uwazaja za downtime.
Co do zasad - jest ich dosc sporo, nieporownywalnie wiecej, niz w Fasolkach. Dracula musi je znac na blache, wsrod lowcow wiedza moze byc bardziej rozproszona (bo i tak caly czas ze soba konwersuja).
PS. Duzo angielskiego tekstu na kartach. Jesli gracze nie rozumieja angielskiego, to downtime zwiekszy sie wielokrotnie.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Wiem, skazuje sie na wieczne potepienie i ogien piekielny, ale co mi tam .
Z moich doswiadczen jedna z gier najlepiej spelniajacych te kryteria (duzo negatywnej interakcji) jest "Szalony chinczyk". Sprzet jak do regularnego chinczyka. Roznice w stosunku do normalnej gry:
- gracze maja na dzien dobry po jednym pionku w kazdym kolorze
- w momencie kiedy dany gracz wprowadzi do gry swoj pionek np. czerwony, to wolno mu ruszac dowolnym czerwonym pionkiem znajdujacym sie na planszy
- jesli zbijamy pionek w kolorze np. czerwonym (hmm, co ja tak z tym czerwonym ...), to mozemy go "wsadzic" do schowka dowolnemu graczowi, ktory nie ma w schowku czerwonego pionka (chyba ze jego czerwony zostal juz wprowadzony do domu, wtedy nie mozna)
Moze wyglada niepozornie, ale daje sporo mozliwosci robienia sobie zaziu. Najlepiej jak sa 4 osoby. No i da sie wyjasnic w 5 minut
Z moich doswiadczen jedna z gier najlepiej spelniajacych te kryteria (duzo negatywnej interakcji) jest "Szalony chinczyk". Sprzet jak do regularnego chinczyka. Roznice w stosunku do normalnej gry:
- gracze maja na dzien dobry po jednym pionku w kazdym kolorze
- w momencie kiedy dany gracz wprowadzi do gry swoj pionek np. czerwony, to wolno mu ruszac dowolnym czerwonym pionkiem znajdujacym sie na planszy
- jesli zbijamy pionek w kolorze np. czerwonym (hmm, co ja tak z tym czerwonym ...), to mozemy go "wsadzic" do schowka dowolnemu graczowi, ktory nie ma w schowku czerwonego pionka (chyba ze jego czerwony zostal juz wprowadzony do domu, wtedy nie mozna)
Moze wyglada niepozornie, ale daje sporo mozliwosci robienia sobie zaziu. Najlepiej jak sa 4 osoby. No i da sie wyjasnic w 5 minut
Ostatnio zmieniony 06 mar 2009, 16:09 przez Marvin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
W LNoE gra się szybko i jest baaaardzo losowo więc syndrom szachisty (jeśli rozumiesz przez niego paraliż decyzyjny) nie występuje nawet przy graniu z wybitnie upierdliwymi downtimerami, którzy lubia się zastanawiać nad każdym ruchem (takimi jak np. ja ).lith pisze: Pytanie czy LNoE jest równie emocjonujące i proste? Po przeczytaniu reguł, mam wrażenie, że to jednak bardziej strategiczna gra, gdzie szczególnie u gracza kontrolującego zombie może wystąpić syndrom szachisty.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Na pewno bedzie to najtansza z wszystkich wyzej rozpatrywanych opcjiMarvin pisze:Z moich doswiadczen jedna z gier najlepiej spelniajacych te kryteria (duzo negatywnej interakcji) jest "Szalony chinczyk".
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Ano może faktycznie Neuroshima Hex! ? Eleganckie zasady, niedługa rozgrywka, da się grać 2-4 osoby (przy 4 wolę tryb drużynowy, znaczy parami), no i nie robi się nic innego jak tylko strzela w przeciwników...
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Lubie Neuro, może sobie kiedyś kupię, ale to jest de facto gra logiczna, równie dobrze mogła by być osadzona w ogrodzie, gdzie roślinki odbierają wodę sobie nawzajem, przez korzonki
- Furan
- Posty: 1544
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 208 times
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
... zarzucają sieci i ciskają granaty...
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
Re: Proste gry z negatywną inteakcją
Condottiere .Świetna gra.Niby jest losowośc bo rózne karty podchodzą ale gra się świetnie.Duzpo mozliwosci uwalenia przeciwnika.Grałem w 2 i 3 .Grało sie świetnie.Polecam
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]