Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- PytonZCatanu
- Posty: 4797
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1859 times
- Been thanked: 2303 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Na pewno nie możecie spać i zastanawiacie się, jakie są tiebrejkery w Pax Pamir. Na szczęście zachęcony waszymi wpisami właśnie czytam intrukcje i spieszę z informacją:
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- PytonZCatanu
- Posty: 4797
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1859 times
- Been thanked: 2303 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Kończę intrukcje i wiecie co? Feeling tej gry (oczywiście mój wybrażony, bo nie grałem) przypomina mi nieco INIS.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 28 mar 2019, 09:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 71 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
W ostatniej grze byliśmy o krok od robienia kebaba. Remis rozstrzygnęliśmy czerwonymi gwiazdkami, przy różnicy zaledwie jednejPytonZCatanu pisze: ↑10 lut 2021, 22:49 Kończę intrukcje i wiecie co? Feeling tej gry (oczywiście mój wybrażony, bo nie grałem) przypomina mi nieco INIS.
A apropos tego co napisałeś, to ta gra mi nijak nie przypomina INIS. Myślenie idzie w całkiem innym kierunku.
...słaba ta gra, nawet nie ma premii za przejście przez start...
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Walenie w lidera to przecież w praktycznie każdej grze, gdzie da się to robić, a w area control się da. Podobieństwa z Inis są tylko na najbardziej podstawowym poziomie (AC, karty, odchylenie w stronę taktyki kosztem strategii).
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Nie wiem, jak to wyglada od strony wydawcow, ale moze zainteresowani mogliby sie dogadac z autorami tlumaczen niektorych instrukcji zamieszczonymi na stronie ION/SMG. Niemniej mam podobne obawy o sprzedawalnosc tych tytulow w polskiej wersji, zwlaszcza, ze sa do nich living-rules i erraty...
-
- Posty: 1713
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Pax Pamir v2 – multiplayer variant – first impressions
Pax Pamir 2 edycja to bardzo udana symulacja konfliktu w Afganistanie w XIX w. między Rosjanami, Brytyjczykami i samymi Afgańczykami. Miałem okazję w końcu pograć w tryb multiplayer i dziele się swoimi wrażeniami. Naprawdę warto zagrać!
LINK: Pax Pamir v2 – multiplayer variant – first impressions
Pax Pamir 2 edycja to bardzo udana symulacja konfliktu w Afganistanie w XIX w. między Rosjanami, Brytyjczykami i samymi Afgańczykami. Miałem okazję w końcu pograć w tryb multiplayer i dziele się swoimi wrażeniami. Naprawdę warto zagrać!
LINK: Pax Pamir v2 – multiplayer variant – first impressions
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1103
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 38 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
No właśnie zastanawiam się na tym jak rózne osoby róznie definiują pewne słowa
"variant" - jak dla mnie to podstawowa opcja beż żadnych zmian. Czyli granie według normalnych zasad nie jest wariant czy "wariant zero"?
"multiplayer" - no w grach komputerowych/video/lonsolowych multiplayer zazwyczaj to przynajmniej 2 graczy plus urządzenia/e do grania czyli przynajmniej 3 w sumie. Single player to 1 (aktywny) gracz + urzadząnie( a czasami urządzenia)
Ale w grach planszowych "wielu graczy"/multiplayer zazwyczaj zaczyna sie od 3. ze specjalnym wyróznieniem gier na 2 graczy( duel/pojedynek). Kategoria solo na 1 gracza to zazwyczaj bez dyskusji.
Ale niezaleznie od definicji z relacji wynika ze graliście na 2 graczy BEZ bota. Czy to ze względu na problemy techniczne z TTS czy taki był wybór?
Ja Pax Pamir na 2 graczy jeszcze nie próbowałem i szczerze mówiąc nawet bym nie podchodził do gry na 2 ( w takim przypadku to bym wolał Pax Ren) ,ale jesli juz to chyba z Automą.
U mnie to raczej działa w drugą stonę... zjedzony "tie-breaker" leży na żołądku i utrudnia zaśniecie...PytonZCatanu pisze: ↑10 lut 2021, 22:22 Na pewno nie możecie spać i zastanawiacie się, jakie są tiebrejkery w Pax Pamir. Na szczęście zachęcony waszymi wpisami właśnie czytam intrukcje i spieszę z informacją:
Spoiler:
- PytonZCatanu
- Posty: 4797
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1859 times
- Been thanked: 2303 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Pax Pamir 2ed
Ocena po 2 pierwszych partiach: 8/10
+ fantastyczne, minimalistyczne wydanie, detale, faktura <3 - to naprawdę relax dla mózgu po tych wszystkich maksymalistycznych kickstarterach....
+ duża głębia rozgrywki, wzrastająca wraz z zapoznaniem się z kartami
- na pomocach/planszetce gracza niektóre zasady zostały podane zbyt ogólnie/nieprecyzyjnie, co umożliwia błędną intepretacje
Ocena po 2 pierwszych partiach: 8/10
+ fantastyczne, minimalistyczne wydanie, detale, faktura <3 - to naprawdę relax dla mózgu po tych wszystkich maksymalistycznych kickstarterach....
+ duża głębia rozgrywki, wzrastająca wraz z zapoznaniem się z kartami
- na pomocach/planszetce gracza niektóre zasady zostały podane zbyt ogólnie/nieprecyzyjnie, co umożliwia błędną intepretacje
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
To ciekawe, bo dla mnie planszetki były bardzo przejrzyste.PytonZCatanu pisze: ↑22 lut 2021, 12:56 - na pomocach/planszetce gracza niektóre zasady zostały podane zbyt ogólnie/nieprecyzyjnie, co umożliwia błędną intepretacje
- PytonZCatanu
- Posty: 4797
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1859 times
- Been thanked: 2303 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Dla was były przejrzyste, bo czytaliście intrukcje przed rozgrywką, jeśli ktoś nie czytał, pojawiały się wątpliwości.
Np. sposób rozstrzygania dominacji oznaczono tak, że można zrozumieć, że dominuje ta frakcja która ma wystawione więcej niż 4 bloki. Jeszcze w jednym miejscu była wątpliwość, teraz nie pamiętam.
Np. sposób rozstrzygania dominacji oznaczono tak, że można zrozumieć, że dominuje ta frakcja która ma wystawione więcej niż 4 bloki. Jeszcze w jednym miejscu była wątpliwość, teraz nie pamiętam.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
No ale jak nie czytałeś instrukcji, to chyba nie z planszetkami problem?PytonZCatanu pisze: ↑22 lut 2021, 13:25 Dla was były przejrzyste, bo czytaliście intrukcje przed rozgrywką, jeśli ktoś nie czytał, pojawiały się wątpliwości.
Np. sposób rozstrzygania dominacji oznaczono tak, że można zrozumieć, że dominuje ta frakcja która ma wystawione więcej niż 4 bloki. Jeszcze w jednym miejscu była wątpliwość, teraz nie pamiętam.
- PytonZCatanu
- Posty: 4797
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1859 times
- Been thanked: 2303 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Ja czytałem, kolega nie czytał.JKM pisze: ↑22 lut 2021, 14:04No ale jak nie czytałeś instrukcji, to chyba nie z planszetkami problem?PytonZCatanu pisze: ↑22 lut 2021, 13:25 Dla was były przejrzyste, bo czytaliście intrukcje przed rozgrywką, jeśli ktoś nie czytał, pojawiały się wątpliwości.
Np. sposób rozstrzygania dominacji oznaczono tak, że można zrozumieć, że dominuje ta frakcja która ma wystawione więcej niż 4 bloki. Jeszcze w jednym miejscu była wątpliwość, teraz nie pamiętam.
Zresztą jakie ma to znaczenie? Karty pomocy czy planszetki nie powinny pozwalać na interpretacje niezgodne z instrukcją, a pozwalają. To wada, jakby na to nie patrzeć.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Najwieksza wada jest nieczytanie instrukcji przed gra:)PytonZCatanu pisze: ↑22 lut 2021, 14:22Ja czytałem, kolega nie czytał.JKM pisze: ↑22 lut 2021, 14:04No ale jak nie czytałeś instrukcji, to chyba nie z planszetkami problem?PytonZCatanu pisze: ↑22 lut 2021, 13:25 Dla was były przejrzyste, bo czytaliście intrukcje przed rozgrywką, jeśli ktoś nie czytał, pojawiały się wątpliwości.
Np. sposób rozstrzygania dominacji oznaczono tak, że można zrozumieć, że dominuje ta frakcja która ma wystawione więcej niż 4 bloki. Jeszcze w jednym miejscu była wątpliwość, teraz nie pamiętam.
Zresztą jakie ma to znaczenie? Karty pomocy czy planszetki nie powinny pozwalać na interpretacje niezgodne z instrukcją, a pozwalają. To wada, jakby na to nie patrzeć.
- PytonZCatanu
- Posty: 4797
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1859 times
- Been thanked: 2303 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Rozumiem, że jak zapraszacie kolegów na grę, to wszyscy czytają intrukcje i nie potrzebują tłumaczenia, potem wszyscy pamiętają wszystkie zasady w stopniu tak zaawansowanym, ze jak karta pomocy pokazuje coś błędnie, to w pierwszej rozgrywce to wychwytują i nigdy nie jest to powodem pomyłek / sporów interpretacyjnych.
No w takim idealnym świecie wielkich umysłów błędy na karcie pomocy rzeczywiście nie są problemem.
Dla nas, zwykłych ludzi, są.
No w takim idealnym świecie wielkich umysłów błędy na karcie pomocy rzeczywiście nie są problemem.
Dla nas, zwykłych ludzi, są.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- 612
- Posty: 447
- Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 591 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Swoją drogą skoro dyskusja o planszetkach rozgorzała na dobre, to dodam swój zarzut - kolorystycznie się rozjeżdżają. Konia z rzędem temu, kto bez chwili zastanowienia rozpozna, która planszetka jest dla gracza czarnego, a która dla niebieskiego.
- mamtonawinylu
- Posty: 285
- Rejestracja: 08 gru 2014, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 7 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Problem z kolorami to jest w krążkach graczy, nie chcę grać na pięć osób, różnica między brązowo-szarym a czarnym kolorem to dramat.
Doprecyzuję to o planszetkach co pisał Pyton - tłumaczysz grę według instrukcji, w trakcie partii ktoś patrzy na planszetkę i mówi, że przecież jest inaczej, potem chce sam sprawdzać w instrukcji - po prostu są tam niejasności, których być powinno. I to jeszcze gracz, który w trakcie tłumaczenia patrzy na kartę pomocy i mówi: "tak, tak, tu wszystko jest".
Co jest za to dziwne - przy całej eleganckiej szacie i klimatycznych komponentach (chyba pomaluję żetony prowincji i pion 'nastroju', bo da to jeszcze więcej) - dostajemy instrukcję z losową szerokością akapitów, przypadkowym justowaniem, ramkami w losowych miejscach i dziwnymi wyrównaniami.
Tak, instrukcja jest najlepiej napisana z wszystkich gier z Pax w nazwie, ale wszystkie ostatnie wydania SMG biją tę instrukcję na łeb składem. Nawet jak ktoś nie czyta wywodów Eklunda i kartkuje 5 stron samych przypisów.
- 612
- Posty: 447
- Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 591 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Instrukcja jest niechlujna to fakt, pisałem o tym już wcześniej w głównym wątku "paxowym" - jak inaczej tłumaczyć zamieszczenie na tak małej liczbie stron takich błędów czy nieścisłości jak zamienne stosowanie pojęć "march" i "move" czy braku wspomnienia o umieszczeniu na planszy dysków kontroli przy opisie rozłożenia gry?
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
- Arkhon
- Posty: 342
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 173 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Zdecydowanie trafia na radar, zwłaszcza przy okazji polskiego wydania, nie to by mi eng przeszkadzało...
Oby Galakta nie narobiła baboli, bo o poprawieniu redagowania instrukcji to już nie myślę...
Oby Galakta nie narobiła baboli, bo o poprawieniu redagowania instrukcji to już nie myślę...
- Brylantino
- Posty: 1411
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 199 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Kiedyś znajomy wspominał, że świetna ale temat wydawał się trochę "taki se", więc szybko o niej zapomniałem.
Recka Gambita pozwoliła dokładniej zainteresować się mechanikami i brzmi to fajnie, więc gra wróciła na radar i potem dowiedziałem się, że to ten sam autor co Roota (który dla mnie jest koszmarkiem designerskim i flagowym przykładem "gra idealna na papierze, ale w praktyce jest bardzo słabo) i od razu mi się zapaliła czerwona lampka.
Pytanie o ten warunek zwycięstwa z tymi 4 punktami kontroli więcej, niż 2 gracz? Czy przez to sama gra też nie zamienia się w taki "wyścig o punkty" jak Root właśnie (i co było dla mnie najgorszą częścią tej produkcji)?
Recka Gambita pozwoliła dokładniej zainteresować się mechanikami i brzmi to fajnie, więc gra wróciła na radar i potem dowiedziałem się, że to ten sam autor co Roota (który dla mnie jest koszmarkiem designerskim i flagowym przykładem "gra idealna na papierze, ale w praktyce jest bardzo słabo) i od razu mi się zapaliła czerwona lampka.
Pytanie o ten warunek zwycięstwa z tymi 4 punktami kontroli więcej, niż 2 gracz? Czy przez to sama gra też nie zamienia się w taki "wyścig o punkty" jak Root właśnie (i co było dla mnie najgorszą częścią tej produkcji)?
- Gambit
- Posty: 5298
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 529 times
- Been thanked: 1905 times
- Kontakt:
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Nie miałem takiego poczucia. Może dlatego, że punkty zdobywasz raz na jakiś czas, a nie "ciągle". Przez to mimo, że jakoś się na te punkty patrzy i jest chęć zrobienia takiego technicznego KO, to jednak inaczej się to w moim odczuciu rozgrywa niż w przypadku Roota.Brylantino pisze: ↑10 maja 2021, 15:40 Pytanie o ten warunek zwycięstwa z tymi 4 punktami kontroli więcej, niż 2 gracz? Czy przez to sama gra też nie zamienia się w taki "wyścig o punkty" jak Root właśnie (i co było dla mnie najgorszą częścią tej produkcji)?
- Arkhon
- Posty: 342
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 173 times
Re: Pax Pamir (Phil Eklund, Cole Wehrle)
do Roota "superior" są Coiny, naliczanie/sprawdzanie win condition czerpane jest miedzy innymi ich przykladem, godne polecenia swoją drogą.Gambit pisze: ↑10 maja 2021, 16:06Nie miałem takiego poczucia. Może dlatego, że punkty zdobywasz raz na jakiś czas, a nie "ciągle". Przez to mimo, że jakoś się na te punkty patrzy i jest chęć zrobienia takiego technicznego KO, to jednak inaczej się to w moim odczuciu rozgrywa niż w przypadku Roota.Brylantino pisze: ↑10 maja 2021, 15:40 Pytanie o ten warunek zwycięstwa z tymi 4 punktami kontroli więcej, niż 2 gracz? Czy przez to sama gra też nie zamienia się w taki "wyścig o punkty" jak Root właśnie (i co było dla mnie najgorszą częścią tej produkcji)?
Ciesze się, że nie czerpał przy Paxie rozwiazanie 1:1 z Root'a