Arkham Horror / Horror w Arkham (Richard Launius, Kevin Wilson)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

elayeth pisze:1. Jeśli na peryferiach po wyjściu nowych potworów (np: w skutek spotęgowania) wychodzi kilka sztuk i w ten sposób przekracza limit. To czy zdejmując potwory i dodając znacznik panik zdejmuje ich wszystkich (np: 9) czy tylko do limitu (6 w wersji na dwóch graczy) a reszta zostaje (czyli 3)?
Nie mam pewnosci, ale ja gram tak, ze zdejmujemy wszystkie. Poszukam po zrodlach jak do nich dotre.
EDIT: Juz mam.
"When the number of monsters in the Outskirts exceeds this limit, return all of the monsters in the Outskirts to the monster cup and increase the terror level by 1."
2. Chce tylko potwierdzenia - jeśli na obszarze jest znacznik Wskazówki to czy mogę dodać tam kolejną (w skutek działania mitu itd...) czy nie? Ja dokładałem.
Jak najbardziej.
3. Rozumiem, że stając na bramie brama mnie wciąga (niezleżnie czy jest tam potwór czy nie)? Kiedy z nim walczę jeżeli stoi na bramie?
a) Jezeli wejdziesz tam, kiedy potwor juz jest, to walczysz z nim przed wciagnieciem (aczkolwiek w tym momencie nie moge znalezc wlasciwej zasady, wiec nie traktuj tej odpowiedzi jako 100% pewnej)
Uzasadnienie mojej interpretacji: Wchodzisz na brame w czasie ruchu. Brama wciaga w fazie spotkan/wydarzen, jak by sie one nie zwaly (Encounters). Walka z potworem zachodzi, jesli zakonczysz ruch na jego polu. Ergo - walczysz, zanim brama Cie wciagnie.
EDIT: Kolejne uzasadnienie - z rozdzialu o unikaniu potworow.
"An investigator may remain in the same area as a monster after evading it. He simply remains where he is and does not have to enter combat with the monster this phase. This allows an investigator to enter a gate in the same location as evaded monsters."
Czyli skoro musial najpierw uniknac, zeby wejsc w brame, to walczyc tez by musial, jesli unikanie by nie wyszlo.

b) Jezeli wyjdziesz z bramy, na ktorej stoi potwor, to walczysz z nim, ale dopiero w nastepnej rundzie (patrz instrukcja - "Monsters guarding gates" czy jak to w wersji polskiej sie nazywa)
"During the turn he returns to Arkham from an Other World, an investigator does not have to evade or fight any monsters in the gate’s location. This rule only applies during the turn he returns to Arkham; in subsequent turns, if the investigator remains in the location, he must evade or fight any monsters there as normal."

Natomiast jesli to brama otwiera sie na postaci, zostaje ona wciagnieta od razu, bez zadnych ceregieli.
4. O co chodzi z tymi znakami aktywności? Nie znalazłem nic o ich działaniu a nastawiałem dwa podczas gry. Po co są na nich numery?
Jesli chodzi Ci o te znaczniki z cyferkami, to pelnia role pomocnicza (np. zeby zaznaczyc, ze z karty wynika, ze na ktorejs lokacji ulic cos sie dzieje). Mozna nie uzywac.
5. W instrukcji jest, że muszę robić wszystko co ma akcje utrzymania w fazie utrzymania. Ale zaklęź chyba nie (np: uleczenie)?
Zaklecie leczace mozesz rzucic tylko w fazie utrzymania. Nie musisz.
6. Rozmumiem, że zaklęcia i kasa zostaje mi jak idę do przytułku czy szpitala (bo przegrałem)?
Zaklecia licza sie tak, jak przedmioty, czyli moga zostac odrzucone na skutek "smierci" (polowa sumy przedmiotow zaokraglona w dol).
"When adding up items before discarding them, count all Common Items, Unique Items, and Spells."
Odrzucanie zaklec jest czesto bardzo rozsadnym pomyslem, jesli zalegaja po kieszeniach osoby, ktora z czarowaniem jest na bakier.
Kasa zostaje.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Arkham Horror

Post autor: elayeth »

Wielkie dzieki za odpowiedzi. :)
Ink pisze: "When adding up items before discarding them, count all Common Items, Unique Items, and Spells."
No własnie - w polskiej instrukcji nie ma nic o czarach w tym zdaniu... :wink:
Ink pisze: Odrzucanie zaklec jest czesto bardzo rozsadnym pomyslem, jesli zalegaja po kieszeniach osoby, ktora z czarowaniem jest na bakier.
Kasa zostaje.
A to mnie zastanawia. O jakie kieszenie Ci chodzi? Czyżby był jakiś limit? Nie doczytałem się...
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

elayeth pisze:
Ink pisze: Odrzucanie zaklec jest czesto bardzo rozsadnym pomyslem, jesli zalegaja po kieszeniach osoby, ktora z czarowaniem jest na bakier.
Kasa zostaje.
A to mnie zastanawia. O jakie kieszenie Ci chodzi? Czyżby był jakiś limit? Nie doczytałem się...

Nie nie, nie ma zadnego limitu. Po prostu na wypadek naglej wizyty w szpitalu/czubkowni warto jest miec ze soba pare malo potrzebnych przedmiotow, zeby to je moc odrzucic jako te przepisowa polowe. A nie Tommyguna, Sword of Glory albo (a zeby mi jezyk usechl za wymowienie tego bluznierstwa) Elder Sign.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Smerf Maruda
Posty: 1131
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
Lokalizacja: Stolyca

Re: Arkham Horror

Post autor: Smerf Maruda »

elayeth pisze:1. Jeśli na peryferiach po wyjściu nowych potworów (np: w skutek spotęgowania) wychodzi kilka sztuk i w ten sposób przekracza limit. To czy zdejmując potwory i dodając znacznik panik zdejmuje ich wszystkich (np: 9) czy tylko do limitu (6 w wersji na dwóch graczy) a reszta zostaje (czyli 3)?
Gwoli uzupełnienia, jeśli, powiedzmy, limit w outskirts to 5 potworów, obecnie są cztery, doszło siedem nowych, to:
* dokładasz jednego potwora, jest pięć, odrzucasz wszystkie do kubeczka, zwiększasz terror level o jeden, odrzucasz sprzymierzeńca,
* dokładasz kolejne pięć potworów do outskirts, odrzuczasz wszystkie do kubeczka, zwiększasz terror level o jeden, odrzucasz sprzymierzeńca,
* dokładasz jednego potwora do outskirts.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

Smerf Maruda pisze:Gwoli uzupełnienia, jeśli, powiedzmy, limit w outskirts to 5 potworów, obecnie są cztery, doszło siedem nowych, to:
* dokładasz jednego potwora, jest pięć, odrzucasz wszystkie do kubeczka, zwiększasz terror level o jeden, odrzucasz sprzymierzeńca,
* dokładasz kolejne pięć potworów do outskirts, odrzuczasz wszystkie do kubeczka, zwiększasz terror level o jeden, odrzucasz sprzymierzeńca,
* dokładasz jednego potwora do outskirts.
Mozesz powiedziec, na czym oparta jest ta interpretacja? Bo zwykle gralem inaczej i nie moge sie doszukac tego w zasadach (ktore od deski do deski czytalem raczej dawno temu).
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
kisio
Posty: 502
Rejestracja: 31 sty 2007, 22:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: kisio »

Smerf Maruda pisze:
elayeth pisze:1. Jeśli na peryferiach po wyjściu nowych potworów (np: w skutek spotęgowania) wychodzi kilka sztuk i w ten sposób przekracza limit. To czy zdejmując potwory i dodając znacznik panik zdejmuje ich wszystkich (np: 9) czy tylko do limitu (6 w wersji na dwóch graczy) a reszta zostaje (czyli 3)?
Gwoli uzupełnienia, jeśli, powiedzmy, limit w outskirts to 5 potworów, obecnie są cztery, doszło siedem nowych, to:
* dokładasz jednego potwora, jest pięć, odrzucasz wszystkie do kubeczka, zwiększasz terror level o jeden, odrzucasz sprzymierzeńca,
* dokładasz kolejne pięć potworów do outskirts, odrzuczasz wszystkie do kubeczka, zwiększasz terror level o jeden, odrzucasz sprzymierzeńca,
* dokładasz jednego potwora do outskirts.
Chyba raczej tak:
limit w outskirts to 5 potworów, obecnie są cztery, doszło siedem nowych, to:
* dokładasz jednego potwora, jest pięć (limit przy którym jeszcze nic się nie dzieje), dokładasz kolejnego (drugiego) odrzucasz wszystkie do kubeczka, zwiększasz terror level o jeden, odrzucasz sprzymierzeńca,
* dokładasz pozostałe pięć potworów do outskirts, po dojściu kolejnego potwora odrzuczasz wszystkie do kubeczka, zwiększasz terror level o jeden, odrzucasz sprzymierzeńca,
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Arkham Horror

Post autor: godpuppet »

kisio ma racje.
a zasada ta jest w instrukcji do Dunwich Horror - na koncu dodano FAQ z problematycznymi zasadami.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

godpuppet pisze:kisio ma racje.
a zasada ta jest w instrukcji do Dunwich Horror - na koncu dodano FAQ z problematycznymi zasadami.
A, no to wiele wyjasnia, dlaczego jej nie znam. Ale jako ze utrudnia gre - znaczy, ze jest dobra.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Arkham Horror

Post autor: Smoku »

Wejdź na stronę R i tam masz tłumaczenie tego dodatku razem z FAQ.
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... _small.pdf
Awatar użytkownika
Aba
Posty: 1296
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:02
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Arkham Horror

Post autor: Aba »

Skąd wy bierzecie to "odrzucasz sprzymierzeńca" - tak też jest w samej podstawce bo jakoś sobie nie umiem przypomnieć?
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

Aba pisze:Skąd wy bierzecie to "odrzucasz sprzymierzeńca" - tak też jest w samej podstawce bo jakoś sobie nie umiem przypomnieć?
Też o tym czasem zapominam, ale jak najbardziej jest w podstawce. Odrzucamy z talii, a nie zdobytych.

“Margie, pack your bags!”

The most obvious effect of the terror level is that people pack up and leave town. For every point the terror level goes up, select one Ally card at random from the Ally deck and return it to the box. That Ally is no longer available for the rest of the game. Once all Allies have been returned to the box or claimed by investigators, this specific result has no effect for the remainder of the game.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Aba
Posty: 1296
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:02
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Arkham Horror

Post autor: Aba »

O cholera, trochę czasu temu to kupiłem więc czas przeczytać jeszcze raz instrukcję do AH :P
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Arkham Horror

Post autor: elayeth »

Dzieki za dokladne wyjasnienia :)
Teraz nie dziwie sie, ze mialem watpliwosci.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Arkham Horror

Post autor: elayeth »

Krótkie pytanko do doświadczonych graczy...
W weekend gram w dwie osoby.
Czy mamy sensowne szanse na wygraną grając dwoma postaciami czy grać większą ilością (będę gał po raz drugi)? Z drugiej strony myślę sobie, że gra jedną postacią buduje lepszy kilmat...
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

elayeth pisze:Krótkie pytanko do doświadczonych graczy...
W weekend gram w dwie osoby.
Czy mamy sensowne szanse na wygraną grając dwoma postaciami czy grać większą ilością (będę gał po raz drugi)? Z drugiej strony myślę sobie, że gra jedną postacią buduje lepszy kilmat...
Zdecydowanie w 2 postacie da sie wygrac, i to nie bedac zaawansowanym graczem.
Kwestia podjecia paru wlasciwych wyborow.

Jezeli uznasz, ze jest za trudno, to napisz, co Wam sprawilo najwiecej klopotow. Cos sie doradzi z pamietnika zamykacza bram. Ale poki co szkoda byloby psuc Wam przyjemnosc z odkrywania roznych sciezek samemu.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Arkham Horror

Post autor: godpuppet »

jesli nie przeraza Was porazka, warto sprobowac :mrgreen:
imho wiele zalezy od tego kim i przeciwko komu bedziecie grali oraz jak gra sie potoczy. Moze byc latwo i przyjemnie, a mozecie zostac zmiazdzeni dosc szybko - nie da sie jednoznacznie powiedziec.
ale gra 2 postaciami ma sens, zwlaszcza gdy grasz tylko w podstawke (lub podstawke plus maly dodatek) - gdy dojdzie dodatkowa plansza jest zbyt duzo do ogarniecia dla 2 postaci.
sprobuj i ocen sam :wink:
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Arkham Horror

Post autor: poooq »

Spróbuj, spróbuj, nie ma nic przyjemniejszego niż zostać zmiecionym przez materializujące się, parujące niematerialnym smrodem cielsko Przedwiecznego. Przegrywanie w żadną inną gę nie daje takiej satysfakcji. A o wiele lepsze od uśmiercenia dwóch kontrolowanych przez siebie badaczy, jest strata jednej, jedynej prowadzonej przez nas postaci. I nic tak nie zbliża współgraczy jak namiętna kooperacja.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

Z takich podpowiedzi na biezaco - jesli czujecie, ze potrzebujecie jakiegos ulatwienia, dobierzcie sobie recznie przedwiecznego i postacie, zamiast je losowac.

Ithaqua albo Azathoth moga byc niezlym wyborem na poczatek. Shub jest zdecydowanie kiepskim wyborem na poczatek.

Postacie powinny sie w miare mozliwosci uzupelniac mozliwosciami (i co najmniej jedna przyzwoita w walce, czyli spory maksymalny fight i stamina). Bardzo niekorzystnie jest miec wszystkie postacie mozgowcow sprofilowanych na rzucanie czarow - gra magikami to troszke wyzsza szkola jazdy i wymaga wiekszego wyczucia co i kiedy sie oplaca, zeby za szybko nie trafic do czubkowni.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Arkham Horror

Post autor: elayeth »

Oki dzięki za odpowiedzi.
Zagramy zatem dwoma postaciami. :)

W mojej pierwszej rozgrywce (pisałem o tym gdzieś wyżej) miałem Naukowca i Detektywa (imion nie pamiętam) i grałem sam. Generalnie biegałem po planszy bez pomyślunku. W sumie bardziej chciałem poznać zasady czytając na bieżąco instrukcję. Problemem był brak kasy i staminy... ale to też odkryję. :wink:
Wyszedł przedwieczny (ten na Y...) i mnie pochłąnnął choć detektyw zdołał zabrać mu 5 żetonów walcząc dzielnie chyba z pięć rund zanim zginął. Pani Naukowiec w drugiej rundzie wialki dostała macką i już się nie podniosła. :wink:
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Arkham Horror

Post autor: poooq »

Pierwszy raz zwykle trochę boli... Jak załapiesz zasady gry, tak, że będziesz mógł skupić się na akcji będzie Ci dużo łatwiej. Pani naukowiec jest doskonałą postacią wspierającą jeśli dobrze pamiętam... Na początkowy zestaw badaczy polecam detektywa (plus umiejętności, cuda może robić z dodatkowymi kostkami za wskazówki) oraz panią psycholog (autosesje terapeutyczne). Odradzam natomiast postaci losujące po dwie karty spotkań (fotograf i pisarka) bo potrafią skutecznie zarżnąć klimat. Z przedwiecznych to faktycznie Ithaqua na początek. Trochę wieje chłodem ale da się znieść... Powodzenia!
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

elayeth pisze:Wyszedł przedwieczny (ten na Y...) i mnie pochłąnnął choć detektyw zdołał zabrać mu 5 żetonów walcząc dzielnie chyba z pięć rund zanim zginął. Pani Naukowiec w drugiej rundzie wialki dostała macką i już się nie podniosła. :wink:
A przedwieczny wyszedl dlaczego? Za duzo oczkow mu wyroslo? Za duzo bram sie otworzylo?

Podpowiedz numer 2 - latwiej (a na pewno bardziej przewidywalnie) jest zapieczetowac 6 bram, niz zamknac wszystkie. I nie zawsze oplaca sie zamykac brame, jesli nie ma jej czym pieczetowac.

Zgadzam sie z "nieklimatycznoscia" tych, co ciagna dwie karty, szczegolnie jesli jeden z graczy przyjmuje role "Mistrza Gry". Nie wiadomo, czy ma wtedy odczytywac obie karty, czy jak...
A Pani Naukowiec faktycznie jest bardzo niekiepska, i niezmiernie lubiana przez wspolgraczy: "poooozwol mi przerzucic...".
No i Pani Psycholog, czyli (paradoksalnie) najlepszy mag w grze.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Arkham Horror

Post autor: elayeth »

Przedwieczny wyszedł bo otwartych było 7 bram. A już maiłem nazbierane Wskazówki by jedną zapieczętować...
Nie dziwcie się jednak... zanim załapałem, że w tej grze wskazówki to złoto, to wydałem wszystkie na przerzucanie, a dużą cześć pochłonnęły pojawiające się bramy... :wink:
Z drugiej strony nieźle tłukłem potwory... na końcu był tylko jeden wskaźnik paniki.

Acha pytanko - ten przedwieczny Y... nie maił nic w zasadach specjalnych - czyli mogłem do niego ze sztucera strzelać?
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Arkham Horror

Post autor: poooq »

Ze sztucera możesz walić do czego zechcesz, pytanie czy to coś poczuje że strzelasz... Jeśli ten na Y. nie ma zasad specjalnych to zbiera ołów jak jagody przy autostradzie. A wskazówki to faktycznie pierwszy krok do wygranej.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

elayeth pisze:Przedwieczny wyszedł bo otwartych było 7 bram. A już maiłem nazbierane Wskazówki by jedną zapieczętować...
O ile kojarze pisales, ze prowadziles 2 postacie. Wtedy Pan Starszy przychodzi dopiero przy osmej otwartej bramie.

PS. Tak sie zlozylo, ze jest dwoch przedwiecznych na "Y": Yig i Yog-Sothoth (no chyba ze w polskiej wersji cos spolszczyli). Obaj nie sa zbyt przyjemni, ale obu olow sie ima.

Tyle że... cytując klasykę komiksu:

"- Mężnie znosić ciosy to powinnosc prawdziwego rycerza.
- Jeszcze lepiej nie znosic ich wcale."

Czyli lepiej do walki ze Starszym Panem w ogole nie dopuscic, niz nastawiac sie na jej wygranie.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: yosz »

Ink pisze:Tyle że... cytując klasykę komiksu:

"- Mężnie znosić ciosy to powinnosc prawdziwego rycerza.
- Jeszcze lepiej nie znosic ich wcale."
Czy dobrze kojarzę że to Kajko i Kokosz?
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
ODPOWIEDZ