Nie mam pewnosci, ale ja gram tak, ze zdejmujemy wszystkie. Poszukam po zrodlach jak do nich dotre.elayeth pisze:1. Jeśli na peryferiach po wyjściu nowych potworów (np: w skutek spotęgowania) wychodzi kilka sztuk i w ten sposób przekracza limit. To czy zdejmując potwory i dodając znacznik panik zdejmuje ich wszystkich (np: 9) czy tylko do limitu (6 w wersji na dwóch graczy) a reszta zostaje (czyli 3)?
EDIT: Juz mam.
"When the number of monsters in the Outskirts exceeds this limit, return all of the monsters in the Outskirts to the monster cup and increase the terror level by 1."
Jak najbardziej.2. Chce tylko potwierdzenia - jeśli na obszarze jest znacznik Wskazówki to czy mogę dodać tam kolejną (w skutek działania mitu itd...) czy nie? Ja dokładałem.
a) Jezeli wejdziesz tam, kiedy potwor juz jest, to walczysz z nim przed wciagnieciem (aczkolwiek w tym momencie nie moge znalezc wlasciwej zasady, wiec nie traktuj tej odpowiedzi jako 100% pewnej)3. Rozumiem, że stając na bramie brama mnie wciąga (niezleżnie czy jest tam potwór czy nie)? Kiedy z nim walczę jeżeli stoi na bramie?
Uzasadnienie mojej interpretacji: Wchodzisz na brame w czasie ruchu. Brama wciaga w fazie spotkan/wydarzen, jak by sie one nie zwaly (Encounters). Walka z potworem zachodzi, jesli zakonczysz ruch na jego polu. Ergo - walczysz, zanim brama Cie wciagnie.
EDIT: Kolejne uzasadnienie - z rozdzialu o unikaniu potworow.
"An investigator may remain in the same area as a monster after evading it. He simply remains where he is and does not have to enter combat with the monster this phase. This allows an investigator to enter a gate in the same location as evaded monsters."
Czyli skoro musial najpierw uniknac, zeby wejsc w brame, to walczyc tez by musial, jesli unikanie by nie wyszlo.
b) Jezeli wyjdziesz z bramy, na ktorej stoi potwor, to walczysz z nim, ale dopiero w nastepnej rundzie (patrz instrukcja - "Monsters guarding gates" czy jak to w wersji polskiej sie nazywa)
"During the turn he returns to Arkham from an Other World, an investigator does not have to evade or fight any monsters in the gate’s location. This rule only applies during the turn he returns to Arkham; in subsequent turns, if the investigator remains in the location, he must evade or fight any monsters there as normal."
Natomiast jesli to brama otwiera sie na postaci, zostaje ona wciagnieta od razu, bez zadnych ceregieli.
Jesli chodzi Ci o te znaczniki z cyferkami, to pelnia role pomocnicza (np. zeby zaznaczyc, ze z karty wynika, ze na ktorejs lokacji ulic cos sie dzieje). Mozna nie uzywac.4. O co chodzi z tymi znakami aktywności? Nie znalazłem nic o ich działaniu a nastawiałem dwa podczas gry. Po co są na nich numery?
Zaklecie leczace mozesz rzucic tylko w fazie utrzymania. Nie musisz.5. W instrukcji jest, że muszę robić wszystko co ma akcje utrzymania w fazie utrzymania. Ale zaklęź chyba nie (np: uleczenie)?
Zaklecia licza sie tak, jak przedmioty, czyli moga zostac odrzucone na skutek "smierci" (polowa sumy przedmiotow zaokraglona w dol).6. Rozmumiem, że zaklęcia i kasa zostaje mi jak idę do przytułku czy szpitala (bo przegrałem)?
"When adding up items before discarding them, count all Common Items, Unique Items, and Spells."
Odrzucanie zaklec jest czesto bardzo rozsadnym pomyslem, jesli zalegaja po kieszeniach osoby, ktora z czarowaniem jest na bakier.
Kasa zostaje.