Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 lut 2013, 10:02
- Lokalizacja: Piła
- Has thanked: 3 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Ale jak to, zdobyłeś tylko 2 punkty doświadczenia? Awansować można szybko, za nagrody za zabicie wrogów, za info w scenariuszach(paragraf czasem mówi aby awansować), jest jeszcze akcja obozowania. I właśnie w tej akcji jest zapisek:
WAŻNE: Rycerz może automatycznie awansować na zakończenie swojej tury - nie wymaga to akcji obozowania.
Na podstawie tego zapisu my awansujemy przynajmniej raz na turę (np jeden awans podczas akcji obozowania, drugi awans na koniec tury).
Pytanie czy gramy źle? Instrukcja chyba mówi jasno, czy może źle interpretuję jej zapis?
WAŻNE: Rycerz może automatycznie awansować na zakończenie swojej tury - nie wymaga to akcji obozowania.
Na podstawie tego zapisu my awansujemy przynajmniej raz na turę (np jeden awans podczas akcji obozowania, drugi awans na koniec tury).
Pytanie czy gramy źle? Instrukcja chyba mówi jasno, czy może źle interpretuję jej zapis?
- Domeru
- Posty: 114
- Rejestracja: 07 kwie 2019, 00:57
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Źle gracie - awansować to znaczy dobrać kartę awansu, jeśli ma się odpowiedni poziom doświadczenia, a nie dodać sobie doświadczenie.Piotr Komorowski pisze: ↑15 lip 2021, 19:53 Ale jak to, zdobyłeś tylko 2 punkty doświadczenia? Awansować można szybko, za nagrody za zabicie wrogów, za info w scenariuszach(paragraf czasem mówi aby awansować), jest jeszcze akcja obozowania. I właśnie w tej akcji jest zapisek:
WAŻNE: Rycerz może automatycznie awansować na zakończenie swojej tury - nie wymaga to akcji obozowania.
Na podstawie tego zapisu my awansujemy przynajmniej raz na turę (np jeden awans podczas akcji obozowania, drugi awans na koniec tury).
Pytanie czy gramy źle? Instrukcja chyba mówi jasno, czy może źle interpretuję jej zapis?
Dominik Sobociński
https://www.facebook.com/groups/gry.pla ... i.zdjecia/ - nie tylko zdjęcia planszówek, ale między innymi. :P
https://www.boardgamegeek.com/user/Domeru - mój profil na BGG
https://www.facebook.com/groups/gry.pla ... i.zdjecia/ - nie tylko zdjęcia planszówek, ale między innymi. :P
https://www.boardgamegeek.com/user/Domeru - mój profil na BGG
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 lut 2013, 10:02
- Lokalizacja: Piła
- Has thanked: 3 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Ooo! I dzięki za wyjaśnienie. Faktycznie,zatem źle graliśmy I bardzo dobrze, że istnieje to forum i można podyskutować.
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 lut 2013, 10:02
- Lokalizacja: Piła
- Has thanked: 3 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Jestem ciekaw, macie jakieś ulubione scenariusze? Wolicie grać w wariantach kooperacji czy jednak gracz przeciwko graczowi? (Osobiście mam sklepową wersję gry, ciekawi mnie zatem też czy wasze ulubione scenariusze to te z podstawki czy jednak z dodatków - u tych którzy posiadają wersje KS).
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 158 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Dla mnie zdecydowanie wariant kooperacyjny, moje ulubione scenariusze to Przebudzenie i Zapomniany Garnizon (z dodatku). Oba mają kilka wariantów i ciekawe zwroty akcji.Piotr Komorowski pisze: ↑18 lip 2021, 20:52 Jestem ciekaw, macie jakieś ulubione scenariusze? Wolicie grać w wariantach kooperacji czy jednak gracz przeciwko graczowi? (Osobiście mam sklepową wersję gry, ciekawi mnie zatem też czy wasze ulubione scenariusze to te z podstawki czy jednak z dodatków - u tych którzy posiadają wersje KS).
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Skończyłem I-szy scenariusz kooperacyjny za trzecim razem. Przy I-szej próbie nie wróciłem na czas na pole 33, przy kolejnej mój waleczny rycerz utopił się w ropie )))))
Przy trzeciej pomimo zdobycia zaledwie 2 zetonów wyszliśmy zwycięsko Zabawa przednia czasem rwałem resztki włosów jak na 4 kostki wychodziło 1 punkt . Ale Wodniaka który miał 8 PŻ udało mi się załatwić jednym rycerzykiem, wyszło na kostkach 9 .
Wybory w rodzaju: ratuj chłostanego mutanta albo stań w kolejce żeby go wychłostać daje naprawdę do myślenia
Tak apropo jeszcze co do zarzutu z nadmierną losowością to nie zgodzę się z tym żeby to jakoś wybitnie zniechęcało do gry. Wręcz działa jako dodatkowy bodziec. Czy za pierwszym rogiem spotkam monstrum które zmiecie mnie z powierzchni czy też będę robił porządki z złymi draniami jest fajny. Każde spotkanie jest niepewne. Wraz rozwojem postaci nasze szanse wzrastają. Żeby bezapelacyjnie stracić rycerza to trzeba mieć cholernego niefarta, kostki się na nas obraża i trafi nas zdarzenie losowe które są rzadkie. Żeby ktoś nam utłukł na śmierć rycerzyka to trzeba nie wiem jak grać. Nie dość że rycerz nie ginie tylko traci przytomność to kartę urazu możemy usunąć w mieście. Tak że to wyjątkowo żywotnie bestie.
Poza tym mamy naprawdę spora możliwość przerzutów kości poprzez przedmioty, broń itp.
Tak samo gdy dochodzi do walki nie mogę już zmienić na broń którą mam na samochodzie, jednych to wkurza dla mnie jest to aspekt który każe bardziej się zastanawiać przy doborze sprzętu który mamy w łapkach.
Dzięki powyzszym elementom dla mnie gra jest bardziej realistyczna.
Być może moja absolutna aprobata rycerzyków wynika z tego iż, to moja pierwsza gra planszowa przygodowa na większą skalę
Co najważniejsze moja 8,5 letnia córka wkręciła się w historię.
I'm not alone
Edit. I-szy scenariusz koop zagrany kolejny raz, inne postacie rycerzy, inne decyzje, inne wyzwania, zwycięstwo. Masa zabawy. Czas około 2.5h
Przy trzeciej pomimo zdobycia zaledwie 2 zetonów wyszliśmy zwycięsko Zabawa przednia czasem rwałem resztki włosów jak na 4 kostki wychodziło 1 punkt . Ale Wodniaka który miał 8 PŻ udało mi się załatwić jednym rycerzykiem, wyszło na kostkach 9 .
Wybory w rodzaju: ratuj chłostanego mutanta albo stań w kolejce żeby go wychłostać daje naprawdę do myślenia
Tak apropo jeszcze co do zarzutu z nadmierną losowością to nie zgodzę się z tym żeby to jakoś wybitnie zniechęcało do gry. Wręcz działa jako dodatkowy bodziec. Czy za pierwszym rogiem spotkam monstrum które zmiecie mnie z powierzchni czy też będę robił porządki z złymi draniami jest fajny. Każde spotkanie jest niepewne. Wraz rozwojem postaci nasze szanse wzrastają. Żeby bezapelacyjnie stracić rycerza to trzeba mieć cholernego niefarta, kostki się na nas obraża i trafi nas zdarzenie losowe które są rzadkie. Żeby ktoś nam utłukł na śmierć rycerzyka to trzeba nie wiem jak grać. Nie dość że rycerz nie ginie tylko traci przytomność to kartę urazu możemy usunąć w mieście. Tak że to wyjątkowo żywotnie bestie.
Poza tym mamy naprawdę spora możliwość przerzutów kości poprzez przedmioty, broń itp.
Tak samo gdy dochodzi do walki nie mogę już zmienić na broń którą mam na samochodzie, jednych to wkurza dla mnie jest to aspekt który każe bardziej się zastanawiać przy doborze sprzętu który mamy w łapkach.
Dzięki powyzszym elementom dla mnie gra jest bardziej realistyczna.
Być może moja absolutna aprobata rycerzyków wynika z tego iż, to moja pierwsza gra planszowa przygodowa na większą skalę
Co najważniejsze moja 8,5 letnia córka wkręciła się w historię.
I'm not alone
Edit. I-szy scenariusz koop zagrany kolejny raz, inne postacie rycerzy, inne decyzje, inne wyzwania, zwycięstwo. Masa zabawy. Czas około 2.5h
- Yuri
- Posty: 2879
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 1320 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 maja 2013, 19:46
- Been thanked: 1 time
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Zgubiliśmy się w Freemantle. Udało się wrócić na pole 33, potem...
Tutaj utknęliśmy i nie wiemy gdzie iść dalej. Szliśmy paragrafami: 300 -> 24 -> 94 -> 175.
Gdzie jest informacja co mamy robić dalej? Ktoś pomoże? Które podejście zacząć? Pd czy Pn? Czytałem kilka razy powyższe akapity i nic.
Spoiler:
Gdzie jest informacja co mamy robić dalej? Ktoś pomoże? Które podejście zacząć? Pd czy Pn? Czytałem kilka razy powyższe akapity i nic.
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Na samym końcu 175 jest Patrz 3.jerzozwierz pisze: ↑18 sie 2021, 21:30 Zgubiliśmy się w Freemantle. Udało się wrócić na pole 33, potem...
Tutaj utknęliśmy i nie wiemy gdzie iść dalej. Szliśmy paragrafami: 300 -> 24 -> 94 -> 175.Spoiler:
Gdzie jest informacja co mamy robić dalej? Ktoś pomoże? Które podejście zacząć? Pd czy Pn? Czytałem kilka razy powyższe akapity i nic.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 maja 2013, 19:46
- Been thanked: 1 time
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Tak, tylko to jest w akapicie zaczynającym się od "Jeżeli głodne drzewo nie zostało pokonane...". Doklejone na końcu zdania, stąd przyjęliśmy, że to dotyczy tego przypadku.
Na samym końcu 175 jest Patrz 3.
Przeczytam i sprawdzę czy to ma sens.
-
- Posty: 700
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Witajcie, popełniliśmy insert do wersji sklepowej Waste Knights. Z efektami możecie zapoznać się tutaj WasteKnights
Dostaliśmy sporo zapytań insert do wersji KS. W związku z tym taka wersja powstanie i mam nadzieję, że w najbliższym czasie.
Dostaliśmy sporo zapytań insert do wersji KS. W związku z tym taka wersja powstanie i mam nadzieję, że w najbliższym czasie.
-
- Posty: 891
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 280 times
- Been thanked: 148 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Podobno tak. Mam jak Ty niecierpliwie czekam.
- Lossentur
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 148 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Jeżeli chodzi o jakieś konkrety to ciężko.
W sierpniowej aktualizacji była informacja, że w październiku planują wypuszczenie bety aplikacji, a mamy początek grudnia i cisza...
O dodatkach również wiadomo niewiele, pod koniec listopada w jednym z komentarzy sugerowali, że "soon" brakujące dodatki będzie można domawiać przez Gamefound, ale czy to byłaby opcja dla wszystkich czy tylko dla wspierających tego nie wiadomo, a jak "soon" jest ichnie "soon" to już inna kwestia...
Żeby było śmiesznie w drugim tygodniu listopada napisali, że są gotowi na rozpoczęcie nowej kampanii która bazując na ich wypowiedzi mogłaby dotyczyć nowych dodatków, możliwe, że i jakiegoś samodzielnego który działby się poza Austrailią. Więcej informacji mieli podać pod koniec miesiąca i... i tyle.
Spoiler:
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
od razu za darmo
Galakta nigdy jie była mistrzem komunikacji, poziom wyżej od starej czachy.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
serio uważasz, że ten tytuł z kontentem odciętym na dodatki jest wart ponad 200 zł? mam wątpliwości czy ten kapelusz nie jest za duży
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Mam all-in z KSa i jestem zadowolony
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Jak chcesz mieć wieksza pewność, że dodatki będą to kupuj teraz. Im więcej osób tak jak Ty teraz się zastanawia, tym większe ryzyko, że nie będą dalej rozwijać linii. Ja kupiłem za 205 i nie żałuję, podstawka daje juz sporo zabawy. Żeby nie było też rozumiem chęć zaoszczędzenia, ale ta chęć lepiej zostawić na gry, które dodatków mieć nie będą.
- psia.kostka
- Posty: 4511
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1190 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Inna opcja to przyczaic sie na olx. Ja tam swego czasu wylowilem duzego KSa w dobrej cenie, nowy, rozfoliowany. Obecnie temat WK troche przycichl, ale w poniedzialek na ceneo byla mocna oferta na podstawke, wiec moze bedzie dostawa swiezego towaru niedlugo. Albo w folii albo po jednej rozgrywce, ktora nie podeszla komus. Stay tuned!
Szukam/Kupie: Doomtown: Reloaded, Xcom, Fanzin Sherwood #1;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Dzięki za sugestie ale używka w szczycie pandemii odpada.
Podoba mi się pomysł na połączenie planszy z paragrafem w klimacie postapo. Jeszcze chwilę powalczę ze sobą ale urabiam się inflacją i prognozowanym wzrostem cen od nowego roku
Podoba mi się pomysł na połączenie planszy z paragrafem w klimacie postapo. Jeszcze chwilę powalczę ze sobą ale urabiam się inflacją i prognozowanym wzrostem cen od nowego roku
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
No come on - tam naprawde jest sporo contentu - jakbym miał porównać to bym pewnie w okolicach This War of Mine stawiał, moze troche mniej zwykla podstawka ma
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- akahoshi
- Posty: 903
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Waste Knights Second Edition (Marek Mydel, Paweł Szewc)
Całkiem niedawno (cyber monday) można było wyrwać za 140, więc tak bliżej stówki właśnie.
Poza tym zgadzam się z japanczyk. 100 zł za duże pudło z figurkami, sporą ilością kart, piękną, dużą planszą, customowymi kostkami i książką z kilkuset paragrafami?
Poza tym zgadzam się z japanczyk. 100 zł za duże pudło z figurkami, sporą ilością kart, piękną, dużą planszą, customowymi kostkami i książką z kilkuset paragrafami?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown