Nędzne doświadczanie, obawiam się. Ale w takim razie można zaprząc do testowania graczy online. Wtedy wystarczy tylko zrobić interface armii i rejestrować wyniki. Ja chętnie bym się spróbował.
Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
-
- Posty: 1348
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 415 times
- Been thanked: 572 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
azazelmo Tak, generalnie to tak właśnie pracują nad nowymi armiami. Grupy testerskie, tysiące partii w dowolnych kombinacjach...
Tak w ogóle może kolegów to zainteresuje:
https://www.icloud.com/numbers/0LfD4HQw ... C5%84_2016
To jest mój amatorski pliczek sprzed paru lat z zapisem kilkuset partii, wszystko ładnie w tabeli, można zobaczyć jak wyglądały wyniki walk konkretnych armii.
W D L %Won Army
42 3 17 68% Moloch
28 2 16 61% Doomsday
30 3 21 56% Mississipi
28 1 26 51% Steel Police
31 5 27 49% Hegemony
29 5 28 47% Borgo
37 3 41 46% Neojungle
25 2 28 45% NewYork
28 4 37 41% Outpost
18 1 27 39% Vegas
17 0 27 39% Sharrash
3 0 5 38% Dancer
12 3 28 28% Smart
Takie dane są w pewien sposób zafałszowane, bo nie ma w nich historii, jaki był progres w czasie, ale jest to pewne uogolnienie tego, że takie a takie armie dla osób nie będących pro mają takie a takie statystyki Zwyciestw:Remisów:Przegranych.
W tej tabeli (jak i we wszystkich innych zagregowanych zestawach danych) widać jakie armie dla "zwykłych niedzielnych" graczy są łatwe w prowadzeniu, a które wymagają większego doświadczenia. Najłatwiejszy w prowadzeniu był w grupie moich współgraczy Moloch, a najtrudniejszy - Smart. Dancerem z kolei grać nikt nie chciał .
Ale nie mówią te dane nic o balansie. Balans jest na pewno, wierzę developerom i testerom, ale trudność prowadzenia armii decyduje często a mylnie o percepcji siły danej armii.
Tak w ogóle może kolegów to zainteresuje:
https://www.icloud.com/numbers/0LfD4HQw ... C5%84_2016
To jest mój amatorski pliczek sprzed paru lat z zapisem kilkuset partii, wszystko ładnie w tabeli, można zobaczyć jak wyglądały wyniki walk konkretnych armii.
W D L %Won Army
42 3 17 68% Moloch
28 2 16 61% Doomsday
30 3 21 56% Mississipi
28 1 26 51% Steel Police
31 5 27 49% Hegemony
29 5 28 47% Borgo
37 3 41 46% Neojungle
25 2 28 45% NewYork
28 4 37 41% Outpost
18 1 27 39% Vegas
17 0 27 39% Sharrash
3 0 5 38% Dancer
12 3 28 28% Smart
Takie dane są w pewien sposób zafałszowane, bo nie ma w nich historii, jaki był progres w czasie, ale jest to pewne uogolnienie tego, że takie a takie armie dla osób nie będących pro mają takie a takie statystyki Zwyciestw:Remisów:Przegranych.
W tej tabeli (jak i we wszystkich innych zagregowanych zestawach danych) widać jakie armie dla "zwykłych niedzielnych" graczy są łatwe w prowadzeniu, a które wymagają większego doświadczenia. Najłatwiejszy w prowadzeniu był w grupie moich współgraczy Moloch, a najtrudniejszy - Smart. Dancerem z kolei grać nikt nie chciał .
Ale nie mówią te dane nic o balansie. Balans jest na pewno, wierzę developerom i testerom, ale trudność prowadzenia armii decyduje często a mylnie o percepcji siły danej armii.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 gru 2018, 10:44
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 16 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Do tego dochodzi wiele zmiennych jak np: różne doświadczenie graczy zarówno w NH jak i w prowadzeniu konkretnej armii, ilość graczy (niektóre armie lepiej radzą sobie na 2 graczy a inne np na 4), tryb gry (na punkty, na sojusze, standardowy) itp. I dla przykładu w naszej grupie najczęściej wygrywał… Smart.
- Ayaram
- Posty: 1577
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 604 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Problem jest taki, że takich gier po prostu nie da się zbalansować. Wystarczy popatrzeć choćby na internetowe karcianki w stylu MTG, gdzie jest miliony gier rozegranych i łatwo się gromadzi statystyki z tych gier. I jak to tam wygląda? Ano tak, że:
często najsilniejsze decki nie mają największego win ratio, bo WR zaniża im... popularność. Słabsi gracze je wybierają bo, "są OP", nie wygrywają wcale dużo gier i wychodzi na to, że koniec końców są zbalansowane, bo nagle globalnie wychodzi 50% win ratio.
Trudniejsze decki mają niższe WR, oraz Wśród najlepszych graczy WR wszystkich decków jest zupełnie inny niż tych przeciętnych - tak samo w NH inaczej by musiał wyglądać balans dla niedzielnych graczy, inaczej dla turniejów wyjadaczy
50% WR nie oznacza, że vs. każdy deck ma się 50%, tylko że na 1 talię może mieć 20%, na 2gą 80% i średnio na wszystkie wychodzi w okolicach 50%.
I tak samo tutaj. Co to właściwie oznacza "zbalansowana" armia w Neuroshimie?
często najsilniejsze decki nie mają największego win ratio, bo WR zaniża im... popularność. Słabsi gracze je wybierają bo, "są OP", nie wygrywają wcale dużo gier i wychodzi na to, że koniec końców są zbalansowane, bo nagle globalnie wychodzi 50% win ratio.
Trudniejsze decki mają niższe WR, oraz Wśród najlepszych graczy WR wszystkich decków jest zupełnie inny niż tych przeciętnych - tak samo w NH inaczej by musiał wyglądać balans dla niedzielnych graczy, inaczej dla turniejów wyjadaczy
50% WR nie oznacza, że vs. każdy deck ma się 50%, tylko że na 1 talię może mieć 20%, na 2gą 80% i średnio na wszystkie wychodzi w okolicach 50%.
I tak samo tutaj. Co to właściwie oznacza "zbalansowana" armia w Neuroshimie?
Ostatnio zmieniony 06 paź 2021, 08:06 przez Ayaram, łącznie zmieniany 1 raz.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1028 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Balans to macie w szachach.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 24 sie 2009, 12:35
- Lokalizacja: Grodków
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 1 time
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1028 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Też fakt, ale raczej tylko na poziomie pro. W domowym graniu rzadko taki poziom występuje. Tym bardziej gdzie ten balans w Hexie ma być zachowany? Żetony losowane, armie totalnie różne. Statystyki? Win ratio sporządzany na podstawie zapisków tysięcy graczy? A ilu było w tej grupie dobrych graczy, a ilu kelnerów? Szukacie czegoś, czego nie ma.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Backero
- Posty: 395
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 89 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Nikt nie powinien oczekiwać balansu w tej grze między frakcjami, bo to wiadomo, że jedna będzie statystycznie silnijesza na inną, ale od tego są właśnie draftowe wybory armii, a nie konieczność grania jedną cały turniej licząc, że nie trafi się na swoją kontrę. Poza tym duża część skilla profesjonalnych graczy opiera się na zarządzaniu ryzykiem i kontroli puli żetonów swoich i przeciwka, więc myślenie kilka tur do przodu.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
MOracz gdzieś mówił, że u samych podstaw armie są świadomie niezbalansowane tj. armie zawierają żetony słabsze i silniejsze. Celem takiego zabiegu jest wywoływanie emocji, budowanie napięcia podczas partii oraz wymuszanie na graczach strategicznego myślenia. Najwyrazistszym przykładem chyba jest bomba Molocha - potężny żeton, będący ciągłym potencjalnym zagrożeniem dla przeciwnika, wymuszającym rozpraszanie żetonów na planszy, ale bomba dociągnięta za wcześnie (a czasem zbyt późno) staje się niemal bezużyteczna i tym samym drastycznie obniża skuteczność całej armii. Balansowanie nie polega zatem na wyrównaniu mocy żetonów w ramach danej armii, ani na symetrycznym rozkładzie mocy żetonów między poszczególnymi armiami, lecz na sprowadzeniu potencjału armii do takiego, który daje możliwość zarówno zwycięstwa, jak i porażki, z każdą inną armią.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Neuroshima Hex! - spodoba się ta gra kobiecie i współgraczce? Gracie z płcią piękną w tę grę?
wiem, że pytanie może i głupie, ale
1) na okładce jest stary i wściekły gość który odstraszy niejedno dziewcze,
2) gra jest typowo konfrontacyjna, waleczna, wojenna, co też może wystraszyć,
3) a interakcja jest oczywiście w 100% negatywna.
jakieś opinie w tym zakresie??
wiem, że pytanie może i głupie, ale
1) na okładce jest stary i wściekły gość który odstraszy niejedno dziewcze,
2) gra jest typowo konfrontacyjna, waleczna, wojenna, co też może wystraszyć,
3) a interakcja jest oczywiście w 100% negatywna.
jakieś opinie w tym zakresie??
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Moja żona nie przepada. Po pierwsze że ma problem z zasadami/planowaniem a po drugie planszówka nie jest tak ładna. Jak kupiłem everdell to aż piszczała a w neuroshime gra żeby mi nie było smutno, ostatnio jak grała dancerem to bardzo sie zniechęciła i na razie neuro jest na kwarantannie. To chyba bardziej męska gra choć oczywiście na pewno znajdzie się wiele kobiet które zagrają i nas panów ograją. musisz sobie odpowiedzieć czy twoja kobieta lubi takie szachopodobne gry. Jak tak to spróbuj.rdbeni0 pisze: ↑24 paź 2021, 23:41 Neuroshima Hex! - spodoba się ta gra kobiecie i współgraczce? Gracie z płcią piękną w tę grę?
wiem, że pytanie może i głupie, ale
1) na okładce jest stary i wściekły gość który odstraszy niejedno dziewcze,
2) gra jest typowo konfrontacyjna, waleczna, wojenna, co też może wystraszyć,
3) a interakcja jest oczywiście w 100% negatywna.
jakieś opinie w tym zakresie??
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1028 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Hex to mocno specyficzna gra, której moja żona również niestety nie ogarniała. Do dziś wspomina, że w ogóle nie wiedziała jak w to grać
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- itsthisguyagain
- Posty: 502
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 350 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Natomiast moja żona uwielbia Neuroshimę i nieraz się wypowiada, że ta gra jest świetna. Tylko, że moja żona nie lubi tych modnych ostatnio kolorowych gierek o mieleniu surowców bez interakcji w klimacie misia Koralgola .
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Moja żona bardzo lubi choć na początku grała tylko "niebieskimi" i dopiero z czasem zaczęła używać nazwy Borgo Mamy na liczniku ponad 150 rozgrywek na planszy, więc gra się przyjęła. Ostatnio Bestie ogrywamy i to świetna armia. A jak powiedziałem, że to pierwsza armia zaprojektowana przez dziewczynę, to dodatkowo zyskała w jej oczach i jest wybierana non-stop. Co więcej NH polubiła bardzo moja 7-letnia córka. Polubiła do tego stopnia, że ostatnio stworzyła swoją fanowską armię "Glut losers" z bardzo ciekawą mechaniką odejmujących inicjatywę glutów. Reasumując, kobiety grają, lubią i projektują
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 55 times
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
-
- Posty: 1719
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
TFW byłaś jedną z najaktywniejszych fanek NHexa dekadę temu, wchodzisz sobie na swoje stare planszówkowe forum po ~7 latach, i wita cię takie mądre inaczej pytanie XD
Halo Polsko, mamy 2021, kobiety grają w gry takie same jak mężczyźni, planszowe, komputerowe, i nawet takie z robotami, już od wielu lat, serio... Czy to pytanie kiedyś umrze? Czy to ja umrę pierwsza? Chyba będę musiała jeszcze trochę pożyć, żeby się przekonać...
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Obawiam się, że wyjątek potwierdza regułę. Nikt tu nie twierdził, że żadna kobieta w Hexa nie gra, ale zdaje się, że w większości grają jednak mężczyźni. Mogę się mylić oczywiście. Też, żeby było jasne: mam na myśli tylko Neuroshimę, a nie wszystkie gry. Raz, że tematyka postapo - moja partnerka nie trawi, a dwa, że to taki trochę szachowy typ gry. Ale mam tylko ten przykład anegdotyczny. Bardziej statystycznie natomiast, to sprawdziłem losowy turniej (Mistrzostwa Polski 2018) i listę finalistów. Niestety płci pięknej brakowało.Senthe pisze: ↑12 gru 2021, 16:52TFW byłaś jedną z najaktywniejszych fanek NHexa dekadę temu, wchodzisz sobie na swoje stare planszówkowe forum po ~7 latach, i wita cię takie mądre inaczej pytanie XD
Halo Polsko, mamy 2021, kobiety grają w gry takie same jak mężczyźni, planszowe, komputerowe, i nawet takie z robotami, już od wielu lat, serio... Czy to pytanie kiedyś umrze? Czy to ja umrę pierwsza? Chyba będę musiała jeszcze trochę pożyć, żeby się przekonać...
PS. Teraz znalazłem listę Mistrzostw z 2019 i są trzy kobiety. Więc może trend jest wzrostowy i w 2021 faktycznie gra ich trochę więcej. Tak trzymać.
-
- Posty: 1719
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Spoko, jestem jedyną programistką w każdym moim miejscu pracy od jakichś 6 lat, nie musisz mi tłumaczyć, że w niektórych społecznościach niestety kobiet po prostu jest mniej. Ale takie pytania na pewno ich nie zachęcają do aktywizowania się. : (
A odpowiadając na pytanie szanownego kolegi, czy gramy w Hexa z kobietami - owszem, zawsze jak gram, to w rozgrywce jest przynajmniej jedna kobieta. : P
---
Wracając do tematu wątku - które armie uważacie za najbardziej warte dokupienia do podstawki, zakładając, że będę grała z graczami średniozaawansowanymi, ale niekoniecznie hardkorowymi wyjadaczami? Nie zamierzam kupować wszystkich naraz, ale też nie wiem, które z nowszych wydanych armii mogą się sprawdzić. Póki co mam na liście Smart, Mephisto, Neodżunglę i Bestie. Jakoś do Vegas i Dancera jestem uprzedzona, chociaż już nie pamiętam dlaczego. Czy jest coś innego wydanego w ostatnich paru latach, co by było bardzo warte uwagi?
A odpowiadając na pytanie szanownego kolegi, czy gramy w Hexa z kobietami - owszem, zawsze jak gram, to w rozgrywce jest przynajmniej jedna kobieta. : P
---
Wracając do tematu wątku - które armie uważacie za najbardziej warte dokupienia do podstawki, zakładając, że będę grała z graczami średniozaawansowanymi, ale niekoniecznie hardkorowymi wyjadaczami? Nie zamierzam kupować wszystkich naraz, ale też nie wiem, które z nowszych wydanych armii mogą się sprawdzić. Póki co mam na liście Smart, Mephisto, Neodżunglę i Bestie. Jakoś do Vegas i Dancera jestem uprzedzona, chociaż już nie pamiętam dlaczego. Czy jest coś innego wydanego w ostatnich paru latach, co by było bardzo warte uwagi?
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- itsthisguyagain
- Posty: 502
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 350 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Uprzedzam, że to moje subiektywne opinieSenthe pisze: ↑12 gru 2021, 17:46 Wracając do tematu wątku - które armie uważacie za najbardziej warte dokupienia do podstawki, zakładając, że będę grała z graczami średniozaawansowanymi, ale niekoniecznie hardkorowymi wyjadaczami? Nie zamierzam kupować wszystkich naraz, ale też nie wiem, które z nowszych wydanych armii mogą się sprawdzić. Póki co mam na liście Smart, Mephisto, Neodżunglę i Bestie. Jakoś do Vegas i Dancera jestem uprzedzona, chociaż już nie pamiętam dlaczego. Czy jest coś innego wydanego w ostatnich paru latach, co by było bardzo warte uwagi?
Smart jest spoko bardzo fajny
Mephisto to pomysły z niewydanej gry Portalu, która chyba się nazywała "katastrofalnie złe pomysły" przypadkiem wydana jako armia do Neuroshimy, to samo się tyczy Dancera ale jeszcze bardziej bo to z niewydanej gry, która się miała nazywać "jak roz***/**lić fajną grę i jeszcze na tym zarobić"
Neodżungla jest najbardziej losowa i najmniej ciekawa armia z dodatków(Mephisto i Dancera nawet nie liczę bo to jak wspomniałem dodatki do innej gry przypadkiem wydane jako Army packi do Neuroshimy), w zależności jak idzie dociąg albo wygrywasz albo przegrywasz do 0 i nie masz na to wpływu żadnego bo jest jeden optymalny sposób zagrania dociągniętych żetonów
Bestii jeszcze nie grałem
Vegas też kiedyś nie trawiłem ale bardzo dużo pograłem i jest nawet spoko, jest trudny bo polega na znajomości obu armii i super optymalizacji a i tak jak już się wygrywa to 19-18 albo 20-19, armia ciekawa ale nie polecam
Z tych dodatkowych dodatkowych armii to polecam:
Missisipi - ogólnie najciekawsza dodatkowa armia, jeśli miałabyś dokupić tylko jeden Army Pack to musi to być Missisipi,
Sand Runners - druga najciekawsza armia dodatkowa, naprawdę ciekawe pomysły bardzo zbalansowana, na planszy to taki trochę posterunek ale bardziej polega na dziwnych sztuczkach
Sharash - to pewnie znasz, po prostu przypominam
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Chyba jednak będzie trzeba ograć i zdecydować. Wnioskuje to po tym co napisał przedmówca.Senthe pisze: ↑12 gru 2021, 17:46
Wracając do tematu wątku - które armie uważacie za najbardziej warte dokupienia do podstawki, zakładając, że będę grała z graczami średniozaawansowanymi, ale niekoniecznie hardkorowymi wyjadaczami? Nie zamierzam kupować wszystkich naraz, ale też nie wiem, które z nowszych wydanych armii mogą się sprawdzić. Póki co mam na liście Smart, Mephisto, Neodżunglę i Bestie. Jakoś do Vegas i Dancera jestem uprzedzona, chociaż już nie pamiętam dlaczego. Czy jest coś innego wydanego w ostatnich paru latach, co by było bardzo warte uwagi?
Ale najpierw od podobieństw - Dancer to jest żart to się nie nadaje do zabawy, Stalowa policja tez mi jakoś nie podeszła kompletnie
Ale z kolei z tych których bym nie odpuścił żeby brakowało w kolekcji to: Neodżungla, Smart, Vegas i Mephisto.
Zgadzam się że Neodżungla albo wysoko przegrasz albo wygrasz ale sama radocha tego jak kombo czasami się uda na plansze wrzucić robi robotę - dla mnie to akurat must have. Vegas i przkupstwo jest świetne a w Smarcie mobilność. Mephisto tez lubię - ale... częściej decyduje się zagrać pierwowzorem który jest/był do wydrukowania jako dodatek fanowski niż finalną wersją komercyjną
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Portal zapowiedział nową armię Piratów, niestety jeszcze nie opublikował instrukcji.
https://portalgames.pl/pl/nowa-armia-do ... shima-hex/
https://portalgames.pl/pl/nowa-armia-do ... shima-hex/
https://portalgames.pl/pl/nowa-armia-do-gry-neuroshima-hex/ pisze:Piraci to pierwsza armia kontrolująca zewnętrzny pierścień gry! Dodatek rozszerza planszę gry o zewnętrzny pierścień pól wody, na których mogą przebywać wyłącznie niektóre jednostki Piratów – ich Sztab oraz jednostki pływające. Po zagraniu na planszę przesuwają się jedynie po każdej bitwie – o jedno pole wodne dalej zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Dzięki temu podczas gry z Piratami można długofalowo planować tury, przewidując przyszłe lokalizacje ich jednostek pływających.