W Imię Zasad-Okiem Eksperta: 7 Cudów Świata - rozmowa z Janem Zalewskim

Informacje o stronach WWW nt. planszówek, adresy stron producentów, miłośników, linki do artykułów o grach planszowych w mediach, itp.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

W Imię Zasad-Okiem Eksperta: 7 Cudów Świata - rozmowa z Janem Zalewskim

Post autor: Malash »

Czołem,
z tej strony Malash.
Niektórzy z Was mogą kojarzyć moje felietony i recenzje na Znad Planszy.pl z lat 2013-2015.
Powracam na Znad Planszy w formie audio, a zbierałem się na ten powrót od ok 4 lat. Powody poznacie we wstępniaku.

Obrazek

Jesteśmy kolejnym podcastem o planszówkach, czyli jednym z grzybów, które wyrosły po deszczu.
Dlaczego więc ktoś miałby się zainteresować naszym pitu-pitu?

Powody są trzy i na prawdę zachęcam do poświęcenia 11 minut swojego życia,
by przesłuchać pierwszą część naszego wstępniaka (a dla tych mniej cierpliwych - wystarczy nawet pierwsze 40 sekund).
Tak, pierwszą część ponieważ chcieliśmy zawrzeć w niej jedynie tzw. "What's in it for me?",
czyli przedstawić Wam "jak kawa na ławę" - i możliwie najkrócej - powody, dla których może Was zainteresować nasz przekaz.
Pozostałe dwie części opisują po prostu 2 inne tematy związane z naszym podcastem i też są już dostępne.

Zapewniam przy tym, że jest to - przynajmniej z jednego istotnego powodu - świeże spojrzenie na gry i ich omawianie.
Wszystko zrozumiecie po wstępniaku.

Jeśli te 11 minut Was nie przekona - nic na siłę.

Jeśli tak - zapraszamy na nasze profile na: Thank you for your time.
Malash
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2022, 16:33 przez Malash, łącznie zmieniany 8 razy.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #1 Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina

Na start leci krótki Rzut Okiem. Ostrzegam, jest to materiał nieco chaotyczny.
Jest to bowiem nasza pierwsza, nagrana na spontanie rozmowa, po pierwszej i jedynej partii w grę "Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina".
Czy to już spoiler...?

Wprowadzenie <----------> >Rozmowa (Rzut Okiem)<
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:46 przez Malash, łącznie zmieniany 4 razy.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad, S... erdecznie zapraszamy!

Post autor: Malash »

Abominacja: Dziedzictwo Frankensteina

Co ważne: jeśli gra samym swoim tematem i mechaniką Was zainteresowała - istnieje do niej wariant alternatywny 'Igor' wydany już po premierze gry.

Przeczytaliśmy jego zasady i ewidentnie naprawia on ok. 70% omawianych przez nas wad: skraca czas rozgrywki, zmniejsza losowość kości i przypadkowość wystąpienia wydarzeń egzekucji na placu miejskim.
Nadal jednak gra słabo się skaluje i niestety raczej niczym poza intrygujacym tematem się nie wyróżnia.
Nie testowaliśmy jednak tego trybu, wiec trudno ferować wyroki.

Zasady trybu 'Igor' znajdziecie pod tym adresem:
https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... inacja.pdf

Dziękujemy słuchaczowi 'Affliction' za podesłanie nam informacji o wariancie 'Igor'.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #2 Władca Pierścieni: Podróże Przez Śródziemie

Dziś pierwsza recenzja, czyli już poważniejsza dyskusja, z dogłębnym przemaglowaniem tematu.
Tak, dla nas słowo recenzja znaczy więcej.
Rozmawiamy o grze Władca Pierścieni: Podróże Przez Śródziemie.

Gradanie opisali kiedyś jakąś grę jako "sympatyczna", a Windziarz skwitował, że chyba najgorszy komplement, jaki można powiedzieć o dziewczynie to to, że jest "sympatyczna".
W duchu tej wypowiedzi my powiemy o dzisiejszej grze: "przynajmniej ładna jest":

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:45 przez Malash, łącznie zmieniany 2 razy.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 817
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 160 times
Been thanked: 577 times
Kontakt:

Re: W Imię Zasad, S... erdecznie zapraszamy!

Post autor: VivoBrezo »

Malash pisze: 03 paź 2021, 21:04
Spoiler:
Malash
Planszówkowych podcastów, nigdy za wiele. Mi brakuje audycji do słuchania w samochodzie i muszę się posiłkować trukrajmami :cry:
Chętnie sprawdzę, dobrze, że jesteście na Spotify.
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #3 8bit Box

Dziś i w przyszły wtorek jest trochę mało poważnie. Nie zrażajcie się jednak. W najbliższe kilka piątków będą wchodziły znacznie poważniejsze gry i bardzo ciekawe dyskusje o nich.

Dziś natomiast kolejny Rzut Okiem - tym razem na 8bit Box.
Budowanie gry z określonej puli komponentów, czy w ramach określonych mechanik to dobre ćwiczenie warsztatowe dla designerów gier, ale czy finalnie taki produkt może stać się hitem?
Wątpliwe.
Czy jednak może się okazać, że gry, które zawiera są wciągające lub po prostu fajne? No właśnie, tu musimy przyznać, że nie jest tak źle…

Ponadto w dzisiejszym odcinku, gościnnie nasza przyjaciółka i planszówkowa klimaciara – Ola.

Wprowadzenie <----------> >Rozmowa (Rzut Okiem)<
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:44 przez Malash, łącznie zmieniany 1 raz.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #4 7 Cudów Świata: Pojedynek

W 2010 roku świat ujrzał największy klasyk gier draftowych - 7 Cudów Świata.
5 lat później został wydany jego dwuosobowy spin-off: 7 Cudów Świata: Pojedynek.
Godny potomek, czy raczej wyrodny syn?

Dzisiaj obalamy pomnik wielkiego dwuosobowego hitu.

Ostrzegamy: Niektóre z osób testujących nasze materiały, wolały nie usłyszeć tej recenzji. W naszym odczuciu bardzo daleko temu materiałowi do znamienia spoilera jakiejś "strategii wygrywającej", ale istotnie - osobom, które wcześniej nie zauważyły w tej grze pewnych rzeczy, materiał ten może nieco popsuć grę.

Cóż... zostaliście ostrzeżeni.

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:44 przez Malash, łącznie zmieniany 1 raz.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #5 Talisman: Batman - edycja Superłotrów

Eee... Talisman? To nie jest chyba na serio...

No nie jest.
Wpadła nam w ręce kopia "Talisman: Batman - edycja Superłotrów" i po X latach nie grania w żadnego Talismana pomyśleliśmy "a co tam, co złego może się stać?".
Z samej gry się jednak na tyle uśmialiśmy, że postanowiliśmy wcisnąć 'record', bo to jak można robić tę grę na nowo i na nowo i nie pójść przy tym nawet o krok do przodu... to jest niebywałe. Jeszcze bardziej niesamowite jest to, że od niemal 40 lat ta gra się nie zmieniła, a dalej odnosi komercyjny sukces.

Podsumować to wszystko można tylko jedną, idealnie pasującą w tych okolicznościach frazą:
"Jak do tego doszło, nie wiem?" 😉

Wprowadzenie <----------> >Rozmowa (Rzut Okiem)<

Nie obawiajcie się. Tym absurdalnym materiałem kończymy na długi czas omawianie gier tak niepoważnych i głupiutkich.
Na czymś trzeba było robić rozbiegówki i trenować przy tym docieranie formuły i siebie nawzajem.

Ten materiał kończy też ciąg rozbiegówek o słabej jakości dźwięku! YUPI!!!
Rozbiegówki będą jeszcze dwie, w przyszłym tygodniu, ale już na nowym majku 😉

W ten piątek na kanał wleci natomiast bardzo poważna i bardzo długa (ponad 1,5h) recenzja bardzo ciekawej gry, która jednocześnie (dla odmiany po takiej negatywnej serii) otworzy kilkutygodniową passę raczej pozytywnych recenzji i "polecajek".
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:43 przez Malash, łącznie zmieniany 2 razy.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #6 Lords of Hellas

Na Gamefound rozkręca się od wczoraj akcja Lords of Ragnarok, które jest reimplementacją gry Lords of Hellas.
Gdy to piszę - osiągnięto 1 426% wymaganego celu. Gdy to czytacie ta wartość jest już nieaktualna.

Zmian w nowej odsłonie jest sporo, ale założenia i duch rozgrywki pozostały te same. W obliczu powstania nowej wersji gry, na usta cisną się pytania:
– … a czy właściwie ta pierwsza była dobra?
– … a jeśli tak, to po co tyle zmian?
– … a jeśli nie, to czemu mamy wierzyć, że nowa gra będzie dobra?

Bierzemy na warsztat Lords of Hellas i analizujemy jej wszelkie składowe, by zidentyfikować co zadziałało, a co nie…
… i czy sama idea takiego nietypowego area control ma w ogóle rację bytu.

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<

PS. a dla forumowiczów mały spoiler:
Mamy opracowane zestaw zasad (podzielony na dwa moduły i kilka pojedynczych szlifów), który naprawia opisane przez nas w recenzji wady i ułomności gry. Robocza nazwa: "Obława i Taktyka". Nie wspominamy w materiale o żadnych home rules'ach, ponieważ z większością z nich jesteśmy w fazie alfa i po prostu za wcześnie, by o tym mówić. Tym niemniej dotychczasowe wyniki są obiecujące i pomału zbieramy chętnych do beta testów. Te wystartują pewnie jakoś po nowym roku. Jeśli jesteście zainteresowani udziałem w testowaniu i szlifowaniu zasad do Lords of Hellas - piszcie do mnie PW.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:43 przez Malash, łącznie zmieniany 2 razy.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #7 NMBR 9

Przed nami przedostatnia rozbiegówka, tym razem bardzo krótka.
NMBR 9 to jedna z gier-układanek, która przeszła bez większego echa. Była, minęła – mamy wszakże całą masę gier puzzlowych, układankowych od serii Ubongo po Patchworki.

Czy NMBR 9 to na ich tle szaraczek, zakała, czy strzał w dzie… wiątkę? 🙂
Przekonajcie się. Materiał jest dziś dość krótki. PZDR 600!

Z ogłoszeń parafialnych: Od tego odcinka – Wprowadzenia do zasad będą miały inne (szare) tło by łatwiej je było wizualnie odsiać na YT i Spotify.

Wprowadzenie <----------> >Rzut Okiem<
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:42 przez Malash, łącznie zmieniany 3 razy.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #8 Abyss

Abyss miało swoją premierę w 2014 roku i po długiej przerwie wróciło na rynek w roku 2019.
Niedługo potem wyszły do niego po polsku dwa dodatki... ale dziś nie o nich.

Abyss jest grą pełną sprzeczności.
Jest banalnie prosta, ale jednocześnie nie jest oczywista i trochę trzeba pograć by ją wyczuć.
Niby grasz pod siebie, ale Twoje decyzje mają niemały wpływ na możliwości przeciwników.
Niby czujesz, że podejmujesz masę małych, ciekawych decyzji, ale czasem też czujesz, że gra nie daje Ci żadnego wyboru.

Nietuzinkowa perełka, czy dno i kilometr mułu?
Czy my zawsze musimy zadawać takie dziwne pytania...?
Po prostu posłuchajcie. Gra na pewno jest ciekawa.

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<

To była ostatnia rozbiegówka (choć w międzyczasie było też pełnoprawne Lords of Hellas).
Od przyszłego tygodnia lecimy już z bardziej ułożonymi rozmowami.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:41 przez Malash, łącznie zmieniany 2 razy.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #9 Abyss: Kraken i Lewiatan

Tydzień temu Abyss, dziś dodatki.
Wraz z wielkim powrotem Abyssa na polski rynek - w 2020 roku premierę miały też dodatki Kraken oraz Lewiatan.
Jeden zbudowany jest wokół negatywnej waluty czarnych pereł, a drugi kompletnie przebudowuje mechanikę walki z potworami. Te dwa dodatki są zupełnie od siebie różne i skupiają się na próbach pogłębienia dwóch różnych obszarów rozgrywki w Abyss. Która z tych prób była trafniejsza?

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<

Home Rules są już raczej przetestowane, choć przed nami finalne testy alfa.
Zmiany obejmują zarówno podstawkę jak i obydwa dodatki.
Tak więc chętnych do potestowania zapraszam na PW.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:40 przez Malash, łącznie zmieniany 1 raz.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #10 Marvel United

Polska edycja Marvel United ma się odbyć niebawem, bo już 25. listopada.
Każdy szanujący się fan Marvela (znający rynek planszówek) na pewno zatrzyma wzrok na tym tytule i z zainteresowaniem zapozna się z opiniami na jego temat… lub po prostu jak najszybciej wrzuci go do koszyka. Gier w tym uniwersum robi się jednak ostatnio coraz więcej – poczynając od starszych „Legendary” czy „Dice Masters”, które nawet nie udawały, że ich mechaniki mają coś wspólnego z tematem, po świetnie oddającą temat i stale rozwijającą się linię Marvel Champions, czy choćby ostatnią świeżynkę na Kickstarterze – Marvel Dice Throne. Gry z tematem Marvela wyrastają na fali sukcesu MCU jak grzyby po deszczu. Czy wszystkie z nich to dobre gry?
Niekoniecznie.
Czy warto więc pochopnie kupować kolejną grę, która obiecuje nam super-bohaterskie akcje na miarę naszych potrzeb?
Marvel United to jednak gra o super-bohaterach, którą można zamknąć w mniej niż 20 minut.
Lubicie uniwersum Marvela? Lubicie filery? Lubicie ładne figurki?
W takim razie koniecznie posłuchajcie, co się kryje w tym pudełku.

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 09:38 przez Malash, łącznie zmieniany 2 razy.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #11 Marvel United: dodatki sklepowe

Ostatnio mówiliśmy o fajnej i super-szybkiej gierce w uniwersum Marvela, czyli "Marvel United".
Za tydzień wjeżdżają na sklepowe półki 4 dodatki.

Każdy z czterech dostępnych w sklepach dodatków do pierwszej linii gry Marvel United zawiera:
3 nowych bohaterów, 1 łotra, 6 lokacji oraz nowy tryb gry.
Wobec stosunku ceny do fizycznej zawartości (każdy to ok. 100 zł) - zdecydowanie polecamy wybadać co warto, a czego nie warto dokupić.

Przemielamy się kolejno przez wszystkie aspekty tych dodatków i omawiamy, które z nich są czymś ciekawym, a które... ujmując to delikatnie: niewiele wnoszą.
Omawiane przez nas dodatki to:
- Enter the Spider-verse,
- Guardians of the Galaxy Remix,
- Rise of the Black Panther,
- oraz Tales of Asgard.

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #12 7 Cudów Świata

Często słyszymy, że jakaś gra się zestarzała. Na rynku pojawiają się kolejne odnogi gatunku, następcy, nowe rozwiązania...
Nowe wypycha stare. Choć ta prawda nie przekłada się na nasze hobby tak mocno jak na inne oblicza dzisiejszego świata, to trzeba przyznać, że często i tak jest w tym dużo prawdy. Branża ewoluuje i coraz wyżej stawia poprzeczkę. To co zaczyna się od dobrego innowacyjnego pomysłu zostaje wyeksploatowane, zmodernizowane i wielokrotnie usprawnione.
7 Cudów Świata miało swą premierę ponad dekadę temu i niewątpliwie stała się kamieniem milowym gier draftowych.

11 lat...
Niewiele gier przechodzi taką próbę czasu bez uszczerbku. Jak to wyszło w tym przypadku?
Czy wydana w 2020 roku edycja druga była próbą reanimacji, czy doszlifowaniem diamentu?
Zachęcamy do odsłuchania naszej rozmowy.

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #13 7 Cudów Świata: dodatki

7 cudów świata swą prostotą, dynamiką, płynnością i balansem postawiło poprzeczkę wysoko. Każdy dodatek tworzony do gry która działa świetnie ma problem by sprostać oczekiwaniom graczy. Nie jest bowiem łatwo sprostać oczekiwaniom zarówno purystów, jak i graczy oczekujących powiewu świeżości.

Łatwo natomiast nowymi rozwiązaniami zaburzyć ulotny balans gry. Jak to się udało w każdym z dodatków do 7 Cudów Świata?

Zapraszamy do odsłuchania długiej dyskusji o 3 dużych dodatkach, które otrzymały na tyle dużą akceptację społeczności graczy, że zostały wyprodukowane również w drugiej edycji gry.
Wiecie... Babel nie miał tyle szczęścia
Za panem Cugowskim:
"Kto pamięta jeszcze tamtej wieży los?" ;)

Ponadto powiemy dwa słowa o cudach zawartych w Wonder Packu do 1. edycji, który w sumie... można też dodać do drugiej edycji gry.
Niedostosowana szata graficzna nie powinna być przecież problemem, o ile cuda tam zawarte są intrygujące. Czyż nie...?

Omawiane przez nas dodatki to:
- Liderzy,
- Miasta,
- Armada,
- Wonder Pack.

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #14 Okiem Eksperta: 7 Cudów Świata - rozmowa z Janem Zalewskim

Analiza i rozbijanie mechaniki gry na czynniki pierwsze po kilkudziesięciu partiach to jedno, ale rozmowa z graczem, który ma na koncie ponad 9000 partii i zwycięstwo w mistrzostwach świata to chyba dwie różne rzeczy. W dzisiejszym, specjalnym materiale - zapraszamy do rozmowy z Janem Zalewskim, w której poruszamy przeróżne mechaniczne zagadnienia związane grą 7 Cudów Świata oraz jej dodatkami.

>ROZMOWA Z EKSPERTEM<
Ostatnio zmieniony 17 gru 2021, 13:53 przez Malash, łącznie zmieniany 1 raz.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #15 7 Słów

Pewnie po ostatnich tygodniach zaglądania na nasz kanał macie już dość liczby 7…
No cóż...
tak czy owak, dziś mamy dla Was materiał o grze "7 Słów" 😀

Myśleliśmy, że ten materiał zajmie nam jakieś 20 minut, bo o czym to znowu gadać?
A jednak! Zaskoczyliśmy i siebie i Was, bo rozmowy wyszło ponad 40 minut, a lecą same konkrety!
No dobra, trochę pitolenia o zagwozdkach językowych też jest 🙂

Niesamowicie prosta gra słowna z zaskakująco dopracowanymi ramowymi zasadami.
Czy mimo braku wybitnie intrygujących zasad, rozgrywka sprawia przyjemność?
Czy generuje podobne problemy jak inne gry słowne?

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 199
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: W Imię Zasad

Post autor: Malash »

Obrazek

> #16 Prezencik

We wstępniaku obiecaliśmy do końca roku wrzucać jeden materiał w każdy piątek. Nie zwróciliśmy jednak uwagi, że jeden z nich wypada w Wigilię, a drugi w Sylwestra, a przecież nie można obok tego przejść obojętnie skoro można wykorzystać taką okoliczność na jakąś recenzję tematyczną 😃

Dziś, z okazji rozpoczynających się Świąt, na kanale ląduje gra nawiązująca do nich... w sumie tylko swoją polską nazwą 😃
... czyli Prezencik.

Prosta, dynamiczna i kompaktowa gra zamykająca się w ok. 5-10 minut.
Czy jej prostota i losowość są jej zaletami, czy wadami wobec tego co sobą reprezentuje?
Tu zdania były podzielone, ale humory przy tym świetne, a materiał bardzo (jak na nas) krótki.

W tym odcinku pokazujemy też jak potrafimy przy prostszych grach bawić się wprowadzaniem domowych zasad, w poszukiwaniu ciekawszych rozwiązań od tych zaoferowanych przez autorów gier.

Wprowadzenie <----------> >RECENZJA<
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
ODPOWIEDZ