Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11134
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3388 times
- Been thanked: 3286 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Wiesz, ze premiera najwcześniej pod koneic roku?
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 30 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Ja póki co czekam aż Nemesis: Lockdown na TTS będzie wspierał solo i wtedy sobie pogram, bo z chęcią zobaczę jak ta gra się rozwija.
Jeśli idzie o czas rozgrywki to nie wiem czemu mieliby go skracać. Ani tym bardziej nie mam pomysłu jakim cudem mieliby go skracać bez wyrżnięcia połowy mechanik. Czas gry będzie moim zdaniem bardzo porównywalny do tego z podstawki. Mamy może nowe mechaniki takie jak talia komputerów, contingency plan czy światło/ciemność, ale inne mechaniki wyleciały jak silniki czy kokpit. Parę się zmieniło: Kapsuły ratunkowe to CSS, Hibernatorium to Izolatka. A takie słabości intruzów zostały prawie całkowicie przerobione. Do tego teraz można zakończyć grę na co najmniej 4 sposoby (po prostu zostać w bazie, Izolatka, CSS oraz bunkier). Do tego sama mapa ma (z tego co mi się wydaje bo nie liczyłem) więcej pomieszczeń. Wydaje mi się, że w Lockdownie będzie więcej kminienia i nie będzie taki straight-forward co trzeba robić (ktoś do silników, ktoś do kokpitu, przy większej liczbie graczy ktoś, żeby ich sprawdzić i spadamy ze statku). Tutaj trzeba będzie bardziej kombinować pod swój cel i trzeba będzie szacować, który rodzaj zakończenia gry jest bezpieczniejszy. Myślę, że to wpłynie bardzo pozytywnie na rozgrywkę, ale nijak nie skróci czasu rozgrywki (który jest moim zdaniem bardzo odpowiedni dla tej gry)
To przeczytaj ostatni updejt na KS. Ruszył otwarte beta testy gry i każdy może w Lockdown zagrać na TTS.
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Spoiler:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Koordynaty i silniki może w semi sie sprawdzały, ale do solo to utrapienie takie jest, że hoho. Nie dość, że masz cele do wykonania to jeszcze pilnuj gdzie leci skorupa i czy sprawna. Teoretycznie można to olać pod warunkiem, że otworzysz kapsuły a z tym nie jest już tak prosto. Nie wiem czemu z solo nie dali reguł, żeby tym się nie zajmować albo jeśli już to jako jeden z celi. Dobrze, że to wywalili. Bynajmniej dla mnie. Wie ktoś coś na temat apki? Czy będzie pomagała tylko w grze solo, czy symulowała ruchy innych graczy?
- Hardkor
- Posty: 4544
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Angielskie wersje już dotarły. Pokusi się ktoś o krótki opis ?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- EsperanzaDMV
- Posty: 1533
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 646 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Pierwsze komentarze wspierających pojawiają się w sekcji 'Finansowanie społecznościowe', polecam obserwować także tamten wątek.
Wczoraj był update z shippingiem (swoją drogą powoli im to idzie) oraz informacja, że otrzymali pierwszą partię tłumaczeń i mogą przygotować pierwsze rzeczy dla drukarni. Żadnych dodatkowych terminów nie podali niestety...
Wczoraj był update z shippingiem (swoją drogą powoli im to idzie) oraz informacja, że otrzymali pierwszą partię tłumaczeń i mogą przygotować pierwsze rzeczy dla drukarni. Żadnych dodatkowych terminów nie podali niestety...
- Hardkor
- Posty: 4544
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Czytam tamten wątek, ale jednak jest on bardziej o KS'ie, a ja szukam informacji jak się sama gra podoba I tak jest póki co jedna opinia, która przeczytałem. Po prostu zachęcam, by się kolejne osoby udzieliły!EsperanzaDMV pisze: ↑17 sty 2022, 11:07 Pierwsze komentarze wspierających pojawiają się w sekcji 'Finansowanie społecznościowe', polecam obserwować także tamten wątek.
Wczoraj był update z shippingiem (swoją drogą powoli im to idzie) oraz informacja, że otrzymali pierwszą partię tłumaczeń i mogą przygotować pierwsze rzeczy dla drukarni. Żadnych dodatkowych terminów nie podali niestety...
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- brazylianwisnia
- Posty: 4128
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Napisali ze termin bez zmian więc początek dostaw PL powinien być na przełomie mają i czerwcaEsperanzaDMV pisze: ↑17 sty 2022, 11:07 Pierwsze komentarze wspierających pojawiają się w sekcji 'Finansowanie społecznościowe', polecam obserwować także tamten wątek.
Wczoraj był update z shippingiem (swoją drogą powoli im to idzie) oraz informacja, że otrzymali pierwszą partię tłumaczeń i mogą przygotować pierwsze rzeczy dla drukarni. Żadnych dodatkowych terminów nie podali niestety...
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- AnlAir
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 lut 2020, 22:05
- Lokalizacja: 3sity
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 90 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Pojawiła się tak mini 'recenzja' na bgg.
W skrócie gra podobna do oryginału ale tu nie spodziewaliśmy się jakiejś wielkiej różnicy.
Ciekawe postacie i intrygujący wróg - Chytrids.
Nightstalkers podobne w działaniu do oryginału.
W podsumowaniu taki odświeżony Nemesis, troszkę ulepszony ale nie do końca zamiennik oryginału. (wg autora postu)
https://boardgamegeek.com/thread/279386 ... solo-plays
W skrócie gra podobna do oryginału ale tu nie spodziewaliśmy się jakiejś wielkiej różnicy.
Ciekawe postacie i intrygujący wróg - Chytrids.
Nightstalkers podobne w działaniu do oryginału.
W podsumowaniu taki odświeżony Nemesis, troszkę ulepszony ale nie do końca zamiennik oryginału. (wg autora postu)
https://boardgamegeek.com/thread/279386 ... solo-plays
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 744 times
- Been thanked: 1109 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Mam to samo zdanie. Gra podobna, ale film się zmienił.AnlAir pisze: ↑18 sty 2022, 07:28 W skrócie gra podobna do oryginału ale tu nie spodziewaliśmy się jakiejś wielkiej różnicy.
Ciekawe postacie i intrygujący wróg - Chytrids.
Nightstalkers podobne w działaniu do oryginału.
W podsumowaniu taki odświeżony Nemesis, troszkę ulepszony ale nie do końca zamiennik oryginału. (wg autora postu)
Haker i Strażnik grający razem kooperacyjnie mogą w 1 rundzie sprawdzić całą sekcję bazy (trochę przesadzone imho).
Przedmioty są fajne. Np.: Glowstick, który graczowi pozwoli zabezpieczyć się przed ciemnością, a temu który ma inteligencję minimum 3 już da dodatkowy efekt.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Jeżeli ktoś jeszcze nie wie co skrywa zawartość pudełka Nemesis Lockdown to zapraszam ma unboxing.
https://youtu.be/Ft_KFaaphWw
https://youtu.be/Ft_KFaaphWw
-
- Posty: 709
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 480 times
- Been thanked: 395 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
W końcu udało sie ograć Lockdown zgodnie chyba z wszystkimi nowymi zasadami, parę słów ode mnie podsumowania jak się ma ta wersja do oryginału.
Opinia jest oparta tylko o tryb kooperacji, który w Nemesis uwielbiam.
Sam Nemesis dla mnie, to bardzo klimatyczna, filmowa gra, która za każdym razem opowiada ten sam film, ale długość i wydarzenia troszkę się różnią.
Lockdown nie zmienia tej formuły, to druga część tego samego horroru w innych ścianach, ale ginie się podobnie jak nie szybciej.
Najważniejsza zmiana wg mnie to motyw energii bazy i związanej z tym ciemności - no naprawdę czuć, że ktoś musi ruszyć tyłek do tego generatora, bo inaczej
pogrążenie wszystkiego w mroku i niefortunne spotkanie może skończyć grę bardzo szybko. Tutaj nie wiem czy 2 postacie, które zaczynają sporo bliżej generatora oraz postacie z pierwszego Nemesis nie mają łatwiej niż 3 pozostali w pudełku,gdzie trzeba się ruszyć z samej góry na sam dół - przy działającej windzie albo farcie w wyciągnięciu przdmiotu, który uruchamia windę jest ok, inaczej przejście po schodach sporo zajmuje no i jest niebezpieczne.
Z generatorem idzie ciekawa mechanika usuwania hałasu - w tych sekcjach, które są rozświetlone i korytarze nie są połączone z pomieszczeniami, gdzie są bohaterowie, usuwa się znaczniki po fazie bohaterów - naprawdę spoko rozwiązanie, od razu mi się spodobało i widziałbym to z chęcią w jakiejś formie w oryginale, gdzie po n-tej rundzie przecież nieważne gdzie się ruszymy mamy gwarantowane spotkanie ( co też jest klimatyczne, ale strasznie zmniejsza szanse przeżycia (które są i tak nikłe).
Nie mam jeszcze opinii co do 'contingency', to jest zamiennik silników i koordynatów, ale nie udało mi się przeżyć do końca by stwierdzić czy nie jest to po prostu zbyt brutalne. Tak samo zdobywanie 'knowledge', tak trochę czuję, że jest to akurat bardziej przekombinowane, no ale nie skupiałem się na tym w mojej rozgrywce, więc się nie wypowiem.
A co do brutalności, po tej 1,5 raza rozgrywce mam wrażenie, że ta część jest trudniejsza - karty wydarzeń, w sytuacjach, gdy sekcję spowija ciemność są naprawdę bezlitosne, karty ataku to samo. No ale muszę pograć więcej, w rozgrywce i tak miałem ciągle pecha więc się mogło skumulować.
Podsumowując, naprawdę ciekawa nowa część, jak się oryginał podobał to Lockdown powinien, przy czym nie wiem czy potrzeba dwóch podobnych gier w kolekcji.
No ale to tak jak teraz przy kampanii Final Girl, mając sezon 1 nie potrzebujesz 2, chyba że chcesz zwiększyć regrywalność - tutaj jest to samo, bohaterów i przeciwników można wymieniać między mapami, tak naprawdę komplet tworzy ogromne możliwości w stworzeniu mocno zróżnicowanej rozgrywki.
Ogólnie kawał kapitalnej serii i chyba najlepsza dla mnie gra (oryginał i Lockdown) wypuszczona przez Awaken Realms.
Opinia jest oparta tylko o tryb kooperacji, który w Nemesis uwielbiam.
Sam Nemesis dla mnie, to bardzo klimatyczna, filmowa gra, która za każdym razem opowiada ten sam film, ale długość i wydarzenia troszkę się różnią.
Lockdown nie zmienia tej formuły, to druga część tego samego horroru w innych ścianach, ale ginie się podobnie jak nie szybciej.
Najważniejsza zmiana wg mnie to motyw energii bazy i związanej z tym ciemności - no naprawdę czuć, że ktoś musi ruszyć tyłek do tego generatora, bo inaczej
pogrążenie wszystkiego w mroku i niefortunne spotkanie może skończyć grę bardzo szybko. Tutaj nie wiem czy 2 postacie, które zaczynają sporo bliżej generatora oraz postacie z pierwszego Nemesis nie mają łatwiej niż 3 pozostali w pudełku,gdzie trzeba się ruszyć z samej góry na sam dół - przy działającej windzie albo farcie w wyciągnięciu przdmiotu, który uruchamia windę jest ok, inaczej przejście po schodach sporo zajmuje no i jest niebezpieczne.
Z generatorem idzie ciekawa mechanika usuwania hałasu - w tych sekcjach, które są rozświetlone i korytarze nie są połączone z pomieszczeniami, gdzie są bohaterowie, usuwa się znaczniki po fazie bohaterów - naprawdę spoko rozwiązanie, od razu mi się spodobało i widziałbym to z chęcią w jakiejś formie w oryginale, gdzie po n-tej rundzie przecież nieważne gdzie się ruszymy mamy gwarantowane spotkanie ( co też jest klimatyczne, ale strasznie zmniejsza szanse przeżycia (które są i tak nikłe).
Nie mam jeszcze opinii co do 'contingency', to jest zamiennik silników i koordynatów, ale nie udało mi się przeżyć do końca by stwierdzić czy nie jest to po prostu zbyt brutalne. Tak samo zdobywanie 'knowledge', tak trochę czuję, że jest to akurat bardziej przekombinowane, no ale nie skupiałem się na tym w mojej rozgrywce, więc się nie wypowiem.
A co do brutalności, po tej 1,5 raza rozgrywce mam wrażenie, że ta część jest trudniejsza - karty wydarzeń, w sytuacjach, gdy sekcję spowija ciemność są naprawdę bezlitosne, karty ataku to samo. No ale muszę pograć więcej, w rozgrywce i tak miałem ciągle pecha więc się mogło skumulować.
Podsumowując, naprawdę ciekawa nowa część, jak się oryginał podobał to Lockdown powinien, przy czym nie wiem czy potrzeba dwóch podobnych gier w kolekcji.
No ale to tak jak teraz przy kampanii Final Girl, mając sezon 1 nie potrzebujesz 2, chyba że chcesz zwiększyć regrywalność - tutaj jest to samo, bohaterów i przeciwników można wymieniać między mapami, tak naprawdę komplet tworzy ogromne możliwości w stworzeniu mocno zróżnicowanej rozgrywki.
Ogólnie kawał kapitalnej serii i chyba najlepsza dla mnie gra (oryginał i Lockdown) wypuszczona przez Awaken Realms.
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Obejrzałem ten unboxing z posta wyżej i widzę, że dalej na kaflach pomieszczeń nie ma podanej informacji co można w nich zrobić. Szkoda, bo nieczytelność i bałagan tej gry to dla mnie jedna z jej największych wad. Grając raz na jakiś czas przypominanie sobie co chwilę z tej wielkiej kartki co można zrobić w każdym pomieszczeniu strasznie zabija tempo rozgrywki. Nie ma też pomocy dotyczącej walki i wyników na kościach i tu dalej widzę mnóstwo pustego miejsca na planszy gdzie takie informacje spokojnie mogłyby się znaleźć. Gdyby nie pomoc wydrukowana z BGG, to w zasadzie granie bez instrukcji w ręku byłoby niemożliwe. Samo umieszczenie sposobu "namnażania" intruzów wyłącznie w instrukcji, to jest jakiś żart. A tutaj sposób organizacji informacji w instrukcji też wygląda jak ten w pierwszej grze, czyli fatalnie. Mam za sobą kilka partii i niestety spora część rozgrywki to za każdym razem wertowanie pozbawionej nawet indeksu instrukcji, w poszukiwaniu informacji, których używa się co rundę.
-
- Posty: 709
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 480 times
- Been thanked: 395 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Brak indeksu pełna zgoda, ciężko się to przegląda.arian pisze: ↑19 lut 2022, 12:33 Obejrzałem ten unboxing z posta wyżej i widzę, że dalej na kaflach pomieszczeń nie ma podanej informacji co można w nich zrobić. Szkoda, bo nieczytelność i bałagan tej gry to dla mnie jedna z jej największych wad. Grając raz na jakiś czas przypominanie sobie co chwilę z tej wielkiej kartki co można zrobić w każdym pomieszczeniu strasznie zabija tempo rozgrywki. Nie ma też pomocy dotyczącej walki i wyników na kościach i tu dalej widzę mnóstwo pustego miejsca na planszy gdzie takie informacje spokojnie mogłyby się znaleźć. Gdyby nie pomoc wydrukowana z BGG, to w zasadzie granie bez instrukcji w ręku byłoby niemożliwe. Samo umieszczenie sposobu "namnażania" intruzów wyłącznie w instrukcji, to jest jakiś żart. A tutaj sposób organizacji informacji w instrukcji też wygląda jak ten w pierwszej grze, czyli fatalnie. Mam za sobą kilka partii i niestety spora część rozgrywki to za każdym razem wertowanie pozbawionej nawet indeksu instrukcji, w poszukiwaniu informacji, których używa się co rundę.
Informacje na kaflach - problem chyba jest, że tego tekstu jest przy niektórych pomieszczeniach dużo, nie wyobrażam sobie by taką małą czcionką to tam zmieścić. Ale fakt, ta duża karta z pomieszczeniami mnie czasem irytuje.
Co do namnażania to w końcu przy lockdown mamy karty pomocy(!)
- Hardkor
- Posty: 4544
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
No jak sobie wyobrażasz, żeby na każdy kafel dali tekst całej jego wielkości? Przecież muszą zrobić tak jak jest zrobione - czyli którki opis, by nie trzeba było sięgać do instrukcji jeśli jesteś ograny, a jak nie to i tak musisz poczytać - tylko na karcie pomocy zamiast kaflu by nie zabijać grafiki z niej. Co do braku indexu i organizacji informacji - mówisz tu o podstawce, czy w lockdown dalej tego nie poprawili?arian pisze: ↑19 lut 2022, 12:33 Obejrzałem ten unboxing z posta wyżej i widzę, że dalej na kaflach pomieszczeń nie ma podanej informacji co można w nich zrobić. Szkoda, bo nieczytelność i bałagan tej gry to dla mnie jedna z jej największych wad. Grając raz na jakiś czas przypominanie sobie co chwilę z tej wielkiej kartki co można zrobić w każdym pomieszczeniu strasznie zabija tempo rozgrywki. Nie ma też pomocy dotyczącej walki i wyników na kościach i tu dalej widzę mnóstwo pustego miejsca na planszy gdzie takie informacje spokojnie mogłyby się znaleźć. Gdyby nie pomoc wydrukowana z BGG, to w zasadzie granie bez instrukcji w ręku byłoby niemożliwe. Samo umieszczenie sposobu "namnażania" intruzów wyłącznie w instrukcji, to jest jakiś żart. A tutaj sposób organizacji informacji w instrukcji też wygląda jak ten w pierwszej grze, czyli fatalnie. Mam za sobą kilka partii i niestety spora część rozgrywki to za każdym razem wertowanie pozbawionej nawet indeksu instrukcji, w poszukiwaniu informacji, których używa się co rundę.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
No właśnie ten krótki opis często jest bzdurny i zajmuje miejsce a nic nie mówi nowym graczom. Z pamięci: na pomieszczeniu z prysznicami jest napis "weź prysznic". No fantastycznie, tylko co mi to daje. Nie można napisać "usuń znacznik śluzu"? Tam można jeszcze usuwać karty skażenia i tu faktycznie opis jest długi, ale można po prostu napisać wykonaj "odkażanie", czy coś w tym stylu i umieścić to właśnie rozpisane na karcie pomocy, bo taka sama akcja jest możliwa do wykonania w kantynie, która chyba dodatkowo leczy.Hardkor pisze: ↑19 lut 2022, 22:16 No jak sobie wyobrażasz, żeby na każdy kafel dali tekst całej jego wielkości? Przecież muszą zrobić tak jak jest zrobione - czyli którki opis, by nie trzeba było sięgać do instrukcji jeśli jesteś ograny, a jak nie to i tak musisz poczytać - tylko na karcie pomocy zamiast kaflu by nie zabijać grafiki z niej. Co do braku indexu i organizacji informacji - mówisz tu o podstawce, czy w lockdown dalej tego nie poprawili?
Musiałbym rozłożyć grę, żeby przypomnieć sobie gdzie jeszcze takie nic nie mówiące opisy są, ale jeśli dobrze pamiętam, to w pomieszczeniu z silnikami i sterowni w ogóle nie ma informacji jakie akcje tam można wykonać.
Dla mnie te grafiki na kafelkach są w najlepszym razie przeciętne i bardzo chętnie poświęciłbym je (nie całkiem, ale przynajmniej częściowo) na rzecz bardziej rozbudowanych opisów. Pewnie każdy odbiera to inaczej, ale dla mnie plansza Nemesis to nie jest realistyczna mapa statku, tylko raczej taka abstrakcyjna plansza. Chciałbym tam mieć maksimum potrzebnych informacji, żeby wprowadzenie nowych graczy w tę grę było jak najłatwiejsze. W tym momencie pierwszych kilka gier to jest dramat wertowania kiepskich i niekompletnych pomocy gracza i instrukcji przez co próg wejścia, żeby już dobrze się bawić, jest jeszcze wyższy niż to konieczne. Ja na przykład na początku bardzo się odbiłem od tej gry, by po kilku partiach ostatecznie ją polubić. Dalej jednak, grając raz na jakiś czas, za każdym razem pierwsza partia jest uciążliwa. I fajnie by było, jakby nowa część była pod tym względem przystępniejsza. Przy czym nie piszę tu w żadnym razie o uproszczonej mechanice, a o większej przystępności, wynikającej z wygodniejszego dostępu do informacji, czy zasad, jak np. planszetka potworów pozbawiona informacji na temat rozmnażania, czy efektów wyników na kościach. Jeśli chociaz częściowo Lockdown to naprawia to fajnie, ale dla mnie pole do poprawy i ułatwienia graczom życia jest w tej grze ogromne. Tym bardziej, że dla wielu nie jest to gra do grania co tydzień, tylko do wyciągnięcia raz na kilka miesięcy.
- Hardkor
- Posty: 4544
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
A to tak - zgadzam się. Stanowczo można to zrobić lepiej, twoje propozycje są bardzo dobre.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Hardkor
- Posty: 4544
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
To tak. Zagrałem sobie w angielską wersję. Zwykłą nie sundrop, póki co dwa razy grałem na TTS jakiś rok temu. Grałem z tymi roślinami
Podsumuje to tak: Nemesis 1.5
Jest dobrze, jest lepiej (w niektórych miejscach), jest inaczej.
Zakładam, że każdy zna różnice, więc tylko je wypunktuje i opisze
+Nowa mapa jest ciekawa. Brakuje trochę tego "to ja ide sprawdzić koordynaty, a wy silniki", ale żetony z misją ratunkową są fajne i też zmienia to jednak trochę grę. Zawsze coś nowego i dla mnie na plus.
+Wbudowane kafle z przechodzeniem między korytarzami technicznymi. W podstawce dodatek korytarze to must have. chodzenie po całym statku to później prawie pewna śmierć. Tutaj to trochę naprawiono.
+Postacie są nowe, ale jednocześnie podobne. Nie zmieniają tak bardzo rozgrywki jak te z Aftermath, mają połowe decku jak każda postać, ale jednak czuć coś nowego. Mi się grało spoko, ale na przyszłość boję się, że szybko się znudzą.
+Mapa jest interesująca (grałem normalną). Mechanika światła działa bardzo dobrze, z windy nikt nie skorzystał całą grę i może to był błąd? 2 lokacje startowe, bunkier. Brzmi i gra się fajnie z tym.
+stary dobry nemesis, wytłumaczenie gry dla fana to parę minut i można grać i spokojnie moim zdaniem żonglować wersjami na co się akurat ma ochotę.
+Wiedza ma logicznie sens i jest fajnym dodatkiem w grze.
+Mechanicznie pomysł na roślinki dość działa, ale nie urwał 4 liter
+/- Wykonanie jak nemesis. Można by zrobić to lepiej skoro to nowsza wersja. Ponadto miałem wrażenie, że jakość kart jest gorsza.
+/-Mechanicznie pomysł na roślinki dość działa, ale nie urwał 4 liter
-powtarzalne kafelki, wyglądają bardzo podobnie, w podstawce było lepiej
- kapsuły ratunkowe są ciekawsze, bardziej skomplikowane, ale imo zbyt przekombinowane. Musisz dowiedzieć się, która zostanie wystrzelona, znaleźć pokój i liczyć, że nikt nie zmieni Ci kolejności żetonów. Imo zbyt trudne.
-wydarzenia bardzo podobne do tych z podstawki
-przedmioty podobnie
-Tutaj z opinii kolegi to podstawowa rasa obcych to intruzi z dodatkiem światła
Czy bym kupił drugi raz? Pewnie tak, ale jednak liczyłem na większe wow...
- wykonanie roślinej jest TRAGICZNE. Królowa okej, reproduktorzy jeszcze ujdą, ale dorosłe wyglądają biednie, wszystko poniżej jeszcze gorzej. To jest gra Awaken Realms? Serio? TAKA BIEDA?
Podsumuje to tak: Nemesis 1.5
Jest dobrze, jest lepiej (w niektórych miejscach), jest inaczej.
Zakładam, że każdy zna różnice, więc tylko je wypunktuje i opisze
+Nowa mapa jest ciekawa. Brakuje trochę tego "to ja ide sprawdzić koordynaty, a wy silniki", ale żetony z misją ratunkową są fajne i też zmienia to jednak trochę grę. Zawsze coś nowego i dla mnie na plus.
+Wbudowane kafle z przechodzeniem między korytarzami technicznymi. W podstawce dodatek korytarze to must have. chodzenie po całym statku to później prawie pewna śmierć. Tutaj to trochę naprawiono.
+Postacie są nowe, ale jednocześnie podobne. Nie zmieniają tak bardzo rozgrywki jak te z Aftermath, mają połowe decku jak każda postać, ale jednak czuć coś nowego. Mi się grało spoko, ale na przyszłość boję się, że szybko się znudzą.
+Mapa jest interesująca (grałem normalną). Mechanika światła działa bardzo dobrze, z windy nikt nie skorzystał całą grę i może to był błąd? 2 lokacje startowe, bunkier. Brzmi i gra się fajnie z tym.
+stary dobry nemesis, wytłumaczenie gry dla fana to parę minut i można grać i spokojnie moim zdaniem żonglować wersjami na co się akurat ma ochotę.
+Wiedza ma logicznie sens i jest fajnym dodatkiem w grze.
+Mechanicznie pomysł na roślinki dość działa, ale nie urwał 4 liter
+/- Wykonanie jak nemesis. Można by zrobić to lepiej skoro to nowsza wersja. Ponadto miałem wrażenie, że jakość kart jest gorsza.
+/-Mechanicznie pomysł na roślinki dość działa, ale nie urwał 4 liter
-powtarzalne kafelki, wyglądają bardzo podobnie, w podstawce było lepiej
- kapsuły ratunkowe są ciekawsze, bardziej skomplikowane, ale imo zbyt przekombinowane. Musisz dowiedzieć się, która zostanie wystrzelona, znaleźć pokój i liczyć, że nikt nie zmieni Ci kolejności żetonów. Imo zbyt trudne.
-wydarzenia bardzo podobne do tych z podstawki
-przedmioty podobnie
-Tutaj z opinii kolegi to podstawowa rasa obcych to intruzi z dodatkiem światła
Czy bym kupił drugi raz? Pewnie tak, ale jednak liczyłem na większe wow...
- wykonanie roślinej jest TRAGICZNE. Królowa okej, reproduktorzy jeszcze ujdą, ale dorosłe wyglądają biednie, wszystko poniżej jeszcze gorzej. To jest gra Awaken Realms? Serio? TAKA BIEDA?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Bigspender
- Posty: 38
- Rejestracja: 15 kwie 2022, 12:09
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 13 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Rebel zapowiedział dziś polską edycję, która swoją premierę będzie miała w III kwartale tego roku: https://bit.ly/3LMCcLD
- Hardkor
- Posty: 4544
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Ciekawie jak cenowo wyjdzie, czy cenowo warto było wspierać, bo przy GW już nie było tak super ceny gry jak kiedyś.Bigspender pisze: ↑05 maja 2022, 13:26 Rebel zapowiedział dziś polską edycję, która swoją premierę będzie miała w III kwartale tego roku: https://bit.ly/3LMCcLD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- brazylianwisnia
- Posty: 4128
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Bankowo bedzie dużo drożej. Nawet po cenie z normalnego Nemesis byłoby to 750-800zl. Jednak może być nawet więcej przez rosnące koszta. Do tego nie wiem czy będzie wszystko w sklepie. Łącznie z pakietami kompatybilnosci z podstawką.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- Hardkor
- Posty: 4544
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Wszystko będzie, bo nie było KSE.brazylianwisnia pisze: ↑05 maja 2022, 17:07 Bankowo bedzie dużo drożej. Nawet po cenie z normalnego Nemesis byłoby to 750-800zl. Jednak może być nawet więcej przez rosnące koszta. Do tego nie wiem czy będzie wszystko w sklepie. Łącznie z pakietami kompatybilnosci z podstawką.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Nilis
- Posty: 657
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 380 times
Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)
Co to jest GW?Hardkor pisze: ↑05 maja 2022, 14:19Ciekawie jak cenowo wyjdzie, czy cenowo warto było wspierać, bo przy GW już nie było tak super ceny gry jak kiedyś.Bigspender pisze: ↑05 maja 2022, 13:26 Rebel zapowiedział dziś polską edycję, która swoją premierę będzie miała w III kwartale tego roku: https://bit.ly/3LMCcLD
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek