Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Gra fabularna Mutant: Rok Zerowy przeniesie Was do świata po wielkiej Apokalipsie. Dumna ludzka cywilizacja upadła. Miasta zmieniły się w pustkowia. Wiatr hula po pustych ulicach, które stały się cmentarzyskami przeszłości. Jednak życie przetrwało – ruiny wciąż zamieszkuje Lud. Jesteście dziedzicami ludzkości, choć już nie do końca ludźmi. Wasze ciała i umysły są zdolne do nadludzkich wyczynów. Jesteście mutantami.
jestem po 1 sesji. nasz MG rowniez pierwszy raz prowadzil. Natrafilismy na problem amonicji.
jak wiadomo mozna z niej
a) strzelac
b) handlowac
z tego co nasz MG wynazl w podreczniku, to zaklada sie, ze bronie maja pelny magazynek. Jednak smieciowe bronie sa 1 komorowe. Jezeli zalozymy, ze zawsze mamy ten 1 naboj do strzelania, a posiadane w ekwipunku naboje sa na handel, w takim razie po co sie liczy ilosc strzal? troche jest bez sensu kiedy jedna bron (i to jeszcze slabsza w statystykach) jest ograniczona, a druga nie.
aniolbezserca pisze: ↑20 lip 2022, 17:55
Dodatek mały, ale cena duża...
Dosyć standardowa, jak na małe dodatki do RPG, gdzie większość dużych podręczników to ok 150-200 zł. A jak się weźmie pod uwagę wzrost cen druku i inflację, to nagle się okazuje że dość tani ten podręcznik.
O 25% cieńszy dodatek do Iglicy jest te 20% tańszy (24 vs 32 i 40 vs 49). Drogo, ale nie gorzej niż u konkurencji...
Czekam bardziej na duże podręczniki, ale nie wiem czy Galakta skusi się na nie, jak mały będzie miał słabe wzięcie
Sporo też ostatnio pojawiło się nowych systemów RPG na polskim rynku - odnoszę wrażenie, że konkurencja może się zaostrzać...
Sprzedam: Tales from the Red Dragon Inn, BRW:Rebirth, Dungeon Universalis, Warhammer Quest Przygarnę: Skirmishe (lista w temacie)
ponika pisze: ↑24 paź 2022, 12:54
Pewnie podliczyli sprzedaż podręcznika, sprawdzili ile osób procentowo kupuje ekrany MG i nie opłacało się drukować tych ośmiu sztuk...
Zastanawiam się, co tutaj nie chwyciło - system nie jest zły, postapo nie ma aż tak dużo na polskim rynku... Może Galakta nie umie dotrzeć do RPG'owego środowiska, rozkręcić hype'u?
Porównując np. do takiego Vaesen (podobna cena, podobna mechanika, inny setting, inne wydawnictwo).
Sprzedam: Tales from the Red Dragon Inn, BRW:Rebirth, Dungeon Universalis, Warhammer Quest Przygarnę: Skirmishe (lista w temacie)
Zaczęli od Aliena, gdzie setting i system napędzał sprzedaż bez większego wysiłku. Znane i lubiane uniwersum, system bardzo dobrze dopasowany, zbierający nagrody. Są planszowki, filmy, książki których nie trzeba przedstawiać, bronią się same. A mutant? Pewnie liczyli że też się samo napędzi, ale setting już nie tak atrakcyjny, mało kto go kojarzy. Reklam też nie widziałam, trudno powiedzieć czemu.
W dodatku z nieznanych powodów horror w Polsce sprzedaje się dużo lepiej, nawet jeśli to Nordic horror. Mutanta nikt nie reklamował jako horror, mimo że można było (choć osobiście horrorów unikam - ale ja nie jestem typową przedstawicielką światka RPG)
Galakta wyda kolejny dodatek do Mutanta - Martwy Błękit. Planowana premiera 3 kwartał 2023.
Opis ze strony Galakty:
Wiatr się wzmógł, a wraz z nim na morzu wezbrały ogromne fale. Śmieciowa barka zakołysała się niebezpiecznie i zatrzeszczała nieprzygotowana na podobne okoliczności. Zimne wody Strefy zaczęły zalewać jej pokład kolejnymi nieustępliwymi pływami. Opuściliśmy Arkę kilka godzin wcześniej, o świcie, i wyruszyliśmy ku starym platformom wiertniczym majaczącym na północnym horyzoncie. Wysokie fale i chłoszcząca ulewa odcięły nas od zbawiennego widoku. Mogliśmy jedynie zrobić wszystko, co w naszej mocy, by nie dać się zmyć z pokładu i modlić się do Starożytnych w nadziei, że barka nie rozpadnie się na tysiąc kawałków. „Torpedowa ryba!” – ryknął naraz Franton. – „Jest pod nami!” – wskazał nie przestając krzyczeć na martwy błękit morza pod kadłubem łodzi. Przez ułamek sekundy ujrzałam mroczny kształt przecinający głębiny. Naprawdę wielki cień. To nie była torpedowa ryba. To było coś dużo gorszego…
Kompendium Strefy 2: Martwy Błękit to drugi oficjalny dodatek do gry fabularnej Mutant: Rok Zerowy.
Ta broszura daje możliwość rozgrywania sesji w zupełnie nowym środowisku – na morzu. W skład dodatku wchodzą:
- Zupełnie nowa, morska Strefa, opisana fabularnie, opatrzona ilustracjami i wzbogacona o dużą, kolorową mapę. Czas, by Postacie Graczy odwiedziły lub rozegrały całą kampanię na obszarze Martwego Błękitu.
- Nowe mutacje i zasady przemierzania morskiej Strefy, wliczając w to nawigację, pogodę, wiatr i nurkowanie.
- Nowe potwory z głębin są gotowe by złowić Postacie. Czas zmierzyć się z torpedową rybą, duszącymi wodorostami, planktonem Zgnilizny i ogromnym Lewiatanem.
- Nowe, morskie artefakty tylko czekające, by Postacie Graczy odnalazły je pośród wód Martwego Błękitu.
- Specjalny sektor Strefy znany jako Wyspa Krat – czy Postaciom uda się uciec z łap zmutowanych łowców niewolników?
- Specjalny sektor Strefy Pola naftowe Starożytnych – kim są tajemniczy żołnierze strzegący zrujnowanych pól naftowych z Dawnych Czasów?
- Specjalny sektor Strefy Przybysze zza morza – skąd nadpłynęli nieznajomi i dlaczego się tu znaleźli?
- Specjalny sektor Strefy Statek-widmo – jakie sekrety kryją się na pokładzie tego przerdzewiałego wraku superjachtu ze starożytnych czasów, który ot tak dryfuje po wodach Strefy?
Sprzedam: Tales from the Red Dragon Inn, BRW:Rebirth, Dungeon Universalis, Warhammer Quest Przygarnę: Skirmishe (lista w temacie)