Mając Nowe Lobby nie wypada nie stawiać departamentów. Tym bardziej, że chyba 1/4 punktacji z dobroczynności ich dotyczy. Oczywiście nie twierdzę, że tak trzeba, ta gra daje sporą swobodę (chyba tylko połączenia są super ważne), ale rozwój departamentów to jedna z ciekawszych strategii. Oczywiście wiele zależy też od liczby grających._Berenice_ pisze: ↑04 sie 2022, 00:06Ale, co ciekawe, wcale tak dużo tych biur nie budowaliśmy. Góra 2-3. Często zwyciężcą okazywał się ten, kto nie kupił żadnego biura. Jeżeli ładowaliszy do naszej firmy więcej niż 3, to tylko dla punktów, a nie zdolności. Niemniej najciekawsze i tak są te z dodatku, co zapewniają dodatkowe punkty, zasoby itd.Czy nie sądzicie że to przemieszczanie ludzi po działach nie jest przekombinowane?
Carnegie (Xavier Georges)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bruno
- Posty: 2029
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1508 times
- Been thanked: 1155 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- _Berenice_
- Posty: 766
- Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 479 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Tak, ale wystarczy zazwyczaj dać jedna donacje na określony dział i iść tylko w budynki tego rodzaju. Opcjonalnie ładnie to się zgrywa z punktowaniem za stojących pracowników. Zgadzam się, że można postawić głównie na to w swojej strategii, ale jak do tej pory udało się nie iść w to za mocno, a i tak wygrać (innym graczom nie mi, bo ja to w Carnegie radzę sobie jako tako )Tym bardziej, że chyba 1/4 punktacji z dobroczynności ich dotyczy
Mam podobne doświadczenia - co do połączeń. Jak na razie nikomu nie udało się bez nich wygrać. Ale tutaj tak naprawdę wszystko jest ważne. Tak samo nie da się wygrać bez donacji, rozwoju planszetek projektów itd.
Moja kolekcja
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Kusi mnie, żeby raz zagrać nie na robienie połączeń (2-3 powinny i tak wyjść same), ale budowanie miast czysto pod punkty. Najlepiej małe miasteczka warte punkt, budowane w regionach, w których tor transportu wskazuje dwa punkty przychodu - łącznie 3 pz. Raczej nie zrównoważy to pełnych pięciu połączeń z pociągami w każdym regionie, kto wie. Można wtedy olać rozwój niektórych torów transportu, a taki typ gry pomógłby też w blokowaniu.
No właśnie, jak to jest z tym blokowaniem przeciwników? Wydaje mi się możliwe tylko przy dwóch osobach i wyłącznie, kiedy na setupie neutralne dyski wyjdą w sprzyjającym układzie. A propos setupu, to bardzo polecam zapisać sobie ten link w telefonie:
https://gamehelpers.brokengod.net/carnegie/
Jedno kliknięcie, a nie trzeba niczego tasować, losować itd.
No właśnie, jak to jest z tym blokowaniem przeciwników? Wydaje mi się możliwe tylko przy dwóch osobach i wyłącznie, kiedy na setupie neutralne dyski wyjdą w sprzyjającym układzie. A propos setupu, to bardzo polecam zapisać sobie ten link w telefonie:
https://gamehelpers.brokengod.net/carnegie/
Jedno kliknięcie, a nie trzeba niczego tasować, losować itd.
- _Berenice_
- Posty: 766
- Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 479 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
To ja zacznę od końca. W naszych grach było naprawdę mnóstwo blokowania. Najłatwiej odciąć West z San Francisco, a to połączenie o sile 2. Jak tak miałam, że byłam nieuważna i kilka razy tak mnie odcięto. Serio się zagotowałam I teraz wracając do pierwszej części wypowiedzi - chociaż miałam sporo punktów w innych miejscach, to nie udało mi się nadgonić tych połączeń. Wyniki mierne między 103-106 punktów.mat_eyo pisze: ↑04 sie 2022, 08:28 Kusi mnie, żeby raz zagrać nie na robienie połączeń (2-3 powinny i tak wyjść same), ale budowanie miast czysto pod punkty. Najlepiej małe miasteczka warte punkt, budowane w regionach, w których tor transportu wskazuje dwa punkty przychodu - łącznie 3 pz. Raczej nie zrównoważy to pełnych pięciu połączeń z pociągami w każdym regionie, kto wie. Można wtedy olać rozwój niektórych torów transportu, a taki typ gry pomógłby też w blokowaniu.
No właśnie, jak to jest z tym blokowaniem przeciwników? Wydaje mi się możliwe tylko przy dwóch osobach i wyłącznie, kiedy na setupie neutralne dyski wyjdą w sprzyjającym układzie. A propos setupu, to bardzo polecam zapisać sobie ten link w telefonie:
https://gamehelpers.brokengod.net/carnegie/
Jedno kliknięcie, a nie trzeba niczego tasować, losować itd.
Moja kolekcja
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
- Bruno
- Posty: 2029
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1508 times
- Been thanked: 1155 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Automatyczne losowanie setupu na wskazanej przez mat_eyo stronie jest rewelacyjne, bo robienie tego na fizycznych komponentach to mordęga.
Też bardzo wszystkim polecam!
Co do blokowania połączeń - jeszcze grając na BGA sprawdziliśmy, że jak najbardziej jest to możliwe, tylko wymaga pewnej współpracy
Można też blokować sloty w wielkich miastach/stolicach regionu.
Przy okazji jedna rzecz, która w Carnegie mi się nie podoba: uważam, że w grach zachęcających do negatywnej interakcji powinno być jasne, kto w danej chwili jest liderem, a kto do tego tytułu tylko aspiruje. Tak, aby cel tej negatywnej interakcji był wybrany możliwie świadomie, a nie wynikał wyłącznie z tego, kto kogo przekonał nad stołem.
Natomiast w Carnegie punkty de facto zliczane są dopiero po rozgrywce, bo te zdobywane w jej trakcie to jakieś drobne "na waciki", które nic jeszcze nie mówią o faktycznych szansach na wygraną.
Jak dotąd wydaje mi się to największą słabością w projekcie tej ciekawej gry.
Też bardzo wszystkim polecam!
Co do blokowania połączeń - jeszcze grając na BGA sprawdziliśmy, że jak najbardziej jest to możliwe, tylko wymaga pewnej współpracy
Można też blokować sloty w wielkich miastach/stolicach regionu.
Przy okazji jedna rzecz, która w Carnegie mi się nie podoba: uważam, że w grach zachęcających do negatywnej interakcji powinno być jasne, kto w danej chwili jest liderem, a kto do tego tytułu tylko aspiruje. Tak, aby cel tej negatywnej interakcji był wybrany możliwie świadomie, a nie wynikał wyłącznie z tego, kto kogo przekonał nad stołem.
Natomiast w Carnegie punkty de facto zliczane są dopiero po rozgrywce, bo te zdobywane w jej trakcie to jakieś drobne "na waciki", które nic jeszcze nie mówią o faktycznych szansach na wygraną.
Jak dotąd wydaje mi się to największą słabością w projekcie tej ciekawej gry.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Carnegie (Xavier Georges)
A ja tam nie do końca zgadzam się z tym zarzutem. Niby nie ma toru punktacji (na bieżąco), ale bez problemu można zobaczyć (po torach i planszy), kto mniej więcej jak stoi z punktami i które akcje warto uwalić, żeby nie dać tej osobie wygranej.Bruno pisze: ↑04 sie 2022, 12:53 Automatyczne losowanie setupu na wskazanej przez mat_eyo stronie jest rewelacyjne, bo robienie tego na fizycznych komponentach to mordęga.
Też bardzo wszystkim polecam!
Co do blokowania połączeń - jeszcze grając na BGA sprawdziliśmy, że jak najbardziej jest to możliwe, tylko wymaga pewnej współpracy
Można też blokować sloty w wielkich miastach/stolicach regionu.
Przy okazji jedna rzecz, która w Carnegie mi się nie podoba: uważam, że w grach zachęcających do negatywnej interakcji powinno być jasne, kto w danej chwili jest liderem, a kto do tego tytułu tylko aspiruje. Tak, aby cel tej negatywnej interakcji był wybrany możliwie świadomie, a nie wynikał wyłącznie z tego, kto kogo przekonał nad stołem.
Natomiast w Carnegie punkty de facto zliczane są dopiero po rozgrywce, bo te zdobywane w jej trakcie to jakieś drobne "na waciki", które nic jeszcze nie mówią o faktycznych szansach na wygraną.
Jak dotąd wydaje mi się to największą słabością w projekcie tej ciekawej gry.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
- Bruno
- Posty: 2029
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1508 times
- Been thanked: 1155 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Mniej więcej - słowo klucz!
Masz gracza A, któremu brakuje połączenia do SF (lub chciałby na koniec gry wykonać jeszcze akcję Zarządzanie), i masz gracza B, któremu brakuje połączenia do NO (lub chciałby na koniec wykonać akcję Budowy), i teraz Ty, gracz C, musisz szacować "mniej więcej", który z nich ma więcej PZów, ergo którego powinieneś blokować bardziej, żeby samemu odnieść zwycięstwo.
Niestety, ale jest tu potencjał na "ślepy" king making. A to jest spora słabość projektu gry.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Dalej mnie to nie przekonuje. Masz pełno gier, gdzie interakcja jest większa a problemu z liczeniem jeszcze większe (np. GWT), albo gdzie masz jeszcze ukryte cele.Bruno pisze: ↑04 sie 2022, 13:41Mniej więcej - słowo klucz!
Masz gracza A, któremu brakuje połączenia do SF (lub chciałby na koniec gry wykonać jeszcze akcję Zarządzanie), i masz gracza B, któremu brakuje połączenia do NO (lub chciałby na koniec wykonać akcję Budowy), i teraz Ty, gracz C, musisz szacować "mniej więcej", który z nich ma więcej PZów, ergo którego powinieneś blokować bardziej, żeby samemu odnieść zwycięstwo.
Niestety, ale jest tu potencjał na "ślepy" king making. A to jest spora słabość projektu gry.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Leinadus
- Bruno
- Posty: 2029
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1508 times
- Been thanked: 1155 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Spoko, nie musi.
Zastanów się tylko, czy w GWT jest gdziekolwiek możliwość zaszkodzenia konkretnemu graczowi pojedynczą akcją o porównywalnej sile rażenia co ostatnie akcje w Carnegie. Bo to one mogą tu prowadzić do kingmakingu.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
My mieliśmy bardzo podobne wrażenie, ostatnia akcja potrafi zdecydować przypadkowo o zwycięzcy przy wyrównanej rozgrywce. Nie wiem w jakie euro ostatnio grałem, które w takim stopniu miało ten element.Bruno pisze: ↑04 sie 2022, 13:41Mniej więcej - słowo klucz!
Masz gracza A, któremu brakuje połączenia do SF (lub chciałby na koniec gry wykonać jeszcze akcję Zarządzanie), i masz gracza B, któremu brakuje połączenia do NO (lub chciałby na koniec wykonać akcję Budowy), i teraz Ty, gracz C, musisz szacować "mniej więcej", który z nich ma więcej PZów, ergo którego powinieneś blokować bardziej, żeby samemu odnieść zwycięstwo.
Niestety, ale jest tu potencjał na "ślepy" king making. A to jest spora słabość projektu gry.
- _Berenice_
- Posty: 766
- Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 479 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
I zapraszam do filmowych wrażeń, uwag i spostrzeżeń w związku z Carnegie:
https://youtu.be/aD99dy3U97g
https://youtu.be/aD99dy3U97g
Moja kolekcja
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
- Nilis
- Posty: 663
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 248 times
- Been thanked: 381 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Wszyscy mnie przekonaliście. Carnegie Deluxe zakupione z pomocą kolegi Japańczyka:) Przekonało mnie też BGG. Portal pokazuje że gra działa na 2 osoby co jest dla mnie bardzo istotne. Czy długo graliście na samej podstawce nim dodaliście dodatek? (szczególnie nowe departamenty)
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Ja co prawda jeszcze milczę odnośnie swojej szerszej opinii. Zdradzę tylko, że po pierwszej partii jestem zachwycony. Odpowiadając na Twoje pytanie wydaje mi się, że spokojnie możesz rozegrać conajmniej kilka partii i za każdym razem budować inne działy z jednoczesnym nastawieniem na nieco inna strategię. Imho, w tej grze nie można odpuścić projektów i donacji ale to w jaki sposób do tego dojdziesz i jakimi narzędziami rozkrecisz swoją firmę jest dość otwartą kwestią i w dużej mierze różnorodność zalezy od dostępnych i budowanych działów a tych jest sporo już w samej podstawce. W naszej 3 osobowej partii każdy gracz zamontował 3-4 działy i każdy poszedł w zupełnie inną stronę.Nilis pisze: ↑05 sie 2022, 21:57 Wszyscy mnie przekonaliście. Carnegie Deluxe zakupione z pomocą kolegi Japańczyka:) Przekonało mnie też BGG. Portal pokazuje że gra działa na 2 osoby co jest dla mnie bardzo istotne. Czy długo graliście na samej podstawce nim dodaliście dodatek? (szczególnie nowe departamenty)
Edit. Nic w instrukcji nie znalazłem o trybie rozgrywki z różnymi stronami plansz projektów. Przeoczyłem czy rzeczywiście nie ma? Nie wiem czy wszyscy gracze powinni grać na ten samej stronie czy ma to być decyzja indywidualna?
Ostatnio zmieniony 07 sie 2022, 18:18 przez seki, łącznie zmieniany 1 raz.
- JimmyPL
- Posty: 263
- Rejestracja: 30 sty 2013, 19:11
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 51 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Kolejna partia za mną, tym razem 3 osoby.
Tym razem kolega wyciagnal ponad 150 punktów z czego tylko ~50 to donacje. Naprawdę idze fajnie kombinować z tymi działami i każdy może grać inaczej... A jeszcze dodatkowe lobby potrafi nieźle namieszać
Także tutaj trzeba robić trochę wszystko ale różnica diametralna to jak to robić i sprawność tego działania.
Gra mnie niezmiennie zachwyca
Tym razem kolega wyciagnal ponad 150 punktów z czego tylko ~50 to donacje. Naprawdę idze fajnie kombinować z tymi działami i każdy może grać inaczej... A jeszcze dodatkowe lobby potrafi nieźle namieszać
Także tutaj trzeba robić trochę wszystko ale różnica diametralna to jak to robić i sprawność tego działania.
Gra mnie niezmiennie zachwyca
- Bruno
- Posty: 2029
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1508 times
- Been thanked: 1155 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Wg głosów na BGG na podstawie implementacji gry na BGA należy sądzić, że każdy gracz ma w tym zakresie totalną swobodę i gra może być tym samym asymetryczna.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
W ten sposób graliśmy dzisiaj drugą partię i daliśmy sobie swobodę w tym zakresie. Gra w drugiej partii udowodniła mi jak mocno różna może być rozgrywka zarówno jeśli chodzi o strategie gry jak i końcową sytuacje na mapie połączeń. W pierwszej partii większość punktów jakie zdobyliśmy była z połączeń miedzy miastami (1 gracz zdobył max z 4 połączeń, a pozostali max z 3 połączeń). W dzisiejszej partii interakcja w tym zakresie szła na noże, do tego stopnia, że tylko ja zdobyłem jakiekolwiek punkty z dwóch połączeń (marne 9 pkt), pozostali nic z czego jeden gracz popełnił błąd idąc wyraźnie w jednym kierunku, został zablokowany a brakował mu tylko 1 projekt do zrealizowania połączenia za 18 punktów. Dzisiejszy wynik słabszy niż w pierwszej partii, ale tak się gra jak gracze pozwalają. To ten typ gry, w którym ciężko jest porównać wyniki między partiami, a większe znaczenie ma wg mnie przewaga punktowa między graczami. Wynika to z tego, że ilość akcji poszczególnych działów może być różna między partiami a gracze świadomie mogą wybierać akcje dające mniej punktów ale za to dające punkty im, a nie rywalom. Ja tak miałem dzisiaj korzystając uparcie z akcji zarządu (mimo, że bardziej oczywiste punkty byłyby za projekty (akcja budowy) czy też punkty z torów projektów (akcja badania i rozwoju). Zdobyłem dzisiaj 117 punktów ale przewagę nad drugim graczem miałem aż 24 punkty. Prawie połowę punktów uzyskałem z 4 donacji za które uzyskałem łącznie 53 punkty. Partie miałem mocno nastawioną na kupowanie nowych działów, wybierając jako pierwszy dział ten, który pozwala przenosić pracownika po wybudowaniu nowego działu. Skutecznie wykorzystałem również dział pozwalający na donacje już zajętych wyborów. Ostatecznie wybudowałem 7 nowych działów zapełniając maksymalnie najwyższe piętro. Przy tym nie pozyskałem ani jednego dodatkowego pracownika i chyba ani razu nie odpaliłem akcji kadr bo nie musiałem zbyt wiele przemieszczać pracowników. Gra pokazuje, że można zrealizować bardzo ciekawe strategie i to jest w niej pociągające.
W spoilerze zdjęcie mojej dzisiejszej firmy i sytuacji na planszy pod koniec gry.
Spoiler:
Akcje w grze są dynamiczne, wybory dość szybkie, dużo się dzieje co tylko podkręca emocje przy stole i nie ma nudy. W drugiej rozgrywce wyszedł nam czas 1h 25' bez setupu i liczenia punktów. Dało się jeszcze ten czas skrócić bo jeden gracz miewał dłuższe zwiechy. To dobry wynik jak na grę euro w 3-osobowym składzie i bogatą w wiele ciekawych decyzji. Ostatecznie oceniam na 9/10. U mnie oceny ewoluują w obie strony, ale dychy raczej nie będzie. Jest tu jednak duża szansa na pozostanie przy tak wysokiej ocenie. Działy wydają się ciekawie zbalansowane i przydatne do różnych strategii. O regrywalność się nie martwię z uwagi na liczne działy i dodatkowe moduły z ksowego dodatku. Poza tym mało które gry ogrywam do upadłego.
- Bruno
- Posty: 2029
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1508 times
- Been thanked: 1155 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
W tym elemencie pokładam najwięcej nadziei w Carnegie! Zawartość wersji KS wręcz skłania do eksperymentowania z różnymi strategiami!
I to chyba Ci bardzo pomogło, bo widzę, że nowe działy stawiałeś na wyższych kondygnacjach (dla punktów), więc używanie ich bez Nowego Lobby nie byłoby łatwe i wymagałoby ze dwóch meepli w podstawowym dziale kadr
Nie mogę się doczekać rozgrywki w mój egzemplarz w kilka osób!
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Dokładnie bardzo mi to pomogło. Ten dział zdaje się nazywa inaczej niż Nowe lobby. Bo to nie ten dział, który pozwala umieszczać w nim pracowników tylko to dział, który pozwala z automatu po wybudowaniu nowego działu przenieść do niego pracownika. W związku z tym nie bałem się odległości od lobby, ani też nie musiałem przejmować się akcją kadr. Dało mi to dużą elastyczność i pozwolilo przechytrzyć rywali w różnych momentach np był moment kiedy wysłałem wszystkich budowniczych na misję i wiedziałem, że współgracze odpalą akcje budowy więc w swojej turze wyboru wybrałem zarząd, postawiłem nowy dział budowy i po aktywacji pracownika już miałem akcje dostępną.Bruno pisze: ↑08 sie 2022, 00:38I to chyba Ci bardzo pomogło, bo widzę, że nowe działy stawiałeś na wyższych kondygnacjach (dla punktów), więc używanie ich bez Nowego Lobby nie byłoby łatwe i wymagałoby ze dwóch meepli w podstawowym dziale kadr
Nie mogę się doczekać rozgrywki w mój egzemplarz w kilka osób!
W ogóle mam wrażenie, że na pierwszy rzut oka te działy z ostatniej kolumny (które nie mają akcji same w sobie) są niechętnie wybierane a w rzeczywistości są bardzo mocne i otwierają ciekawe możliwości dzięki nagięciu podstawowych zasad. Mnie w tej rozgrywce przydał się mocno zarówno ten dział co napisałem jak i dział, który pozwala zająć zajęte już pole na planszy donacji. A ktoś inny w wątku pisał, że widział też ciekawe zastosowanie Nowego lobby.
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Jak można wyciągnąć 53 pkt z donacji? A to nie jest tak, że max. 12 pkt. na donację?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2022, 03:58 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Po pierwsze, można ich złożyć więcej niż 4. Po drugie, jeśli masz któryś projekt na stronie b i wysuniesz go do końca, to na ostatnim polu jest zwiększenie limitu punktów z donacji o 3.
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Mat_eyo już w dużej mierze wyjaśnił. W moim przypadku były to 4 donacje po odblokowaniu +3 pkt do max a więc z limitem 15 punktów:
- na koniec gry sprzedałem 7 towarów = 14 punktów
- 4 projekty przemysłowe dały mi 12 punktów
- 5 działów zarządu dały mi 15 punktów
- 4 działy produkcyjne dały mi 12 punktów
Łącznie 53 punkty
Nie da się tego odnieść 1:1 ale zastanawiam się nad sensownością grania.na stronie B toru przemysłowego. Gdybym grał na torze przemysłowym na stronie A i tym samym nie odblokował bym zwiększonego limitu, to summa summarum ilość punktów miałbym podobną. Gdybym miał max 12 punktów za donacje to mialbym tych punktów 5 mniej ale z kolei strona A daje więcej punktów na koniec gry więc rodzi się pytanie czy jest sens grać na stronie B
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1371 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Japanczyk sprzedawal swoja kopie czy gdzies to w sklepach jeszcze jest? A ode mnie dwa pytania:Nilis pisze: ↑05 sie 2022, 21:57 Wszyscy mnie przekonaliście. Carnegie Deluxe zakupione z pomocą kolegi Japańczyka:) Przekonało mnie też BGG. Portal pokazuje że gra działa na 2 osoby co jest dla mnie bardzo istotne. Czy długo graliście na samej podstawce nim dodaliście dodatek? (szczególnie nowe departamenty)
1. Do czego byscie gre porownali?
2. Ile ksoztowala wersja KS i retail (ceny ze zbiorek najlepiej w porownaniu do KS, ew cena z 3t)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- karmazynowy
- Posty: 1033
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 435 times
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Kupowałem wersje KS w 3t za ~290 zł.
Grę w zasadzie ciężko do czegoś porównać, to taki zlepek mechanik, którego nie widzę w innej grze. Nawet mechanizm wyboru akcji, że jeden gracz wybiera a inni ją robią jest unikatowy, bo nie jest tak, że pozostali robią słabszą akcję - odpalają u siebie to, co sami sobie zbudowali/przygotowali więc każdy de facto robi trochę inne rzeczy. Na planszy jest dosyć standardowe budowanie połączeń (z wzajemnym blokowaniem), a dotacje to wybieranie kontraktów na koniec gry. Najciekawsze jest chyba planowanie akcji poprzez budowanie działów i łażenie swoimi robolami po firmie oraz wysyłanie i ściąganie ich z misji (tu istotny jest timing).
Wrażenia po pierwszej rozgrywce pozytywne, choć totalnie nie wiedziałem co mam robić i jak to wszystko ze sobą współpracuje, jednak praktycznie od razu zauważa się popełnione błędy. Dodatkowa wartość to strona wizualna gry i jakość komponentów, wygląda to świetnie, jest bardzo czytelne a ikonografia prosta.
Naprawdę, dziwię się, że Portal zrezygnował z wydania tej gry bo to średniej ciężkości, ładne, ciekawe mechanicznie euro z interakcją, które nie jest kolejną sałatką punktową.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
- Apos
- Posty: 996
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 812 times
- Kontakt:
Re: Carnegie (Xavier Georges)
To bardzo dobra cena za ten wersję KS! Czytam Wasze opinie i trochę żałuję, że przegapiłem.
Jak Waszym zdaniem działa rozgrywka na 4 osoby? Może ta zamknąć się w 3h (albo mniej) i czy jest dużo ciekawej interakcji między graczami?
Re: Carnegie (Xavier Georges)
Myślę że bez problemu zmieścisz się w 3h. Ja jak na razie dwie partię 3 osobowe z tłumaczeniem zasad zamykałem w 2,5h czyli pewnie około 2h rozgrywki. Co do interakcji to napewno ciaśniej na mapie i wyścig o dotacje będzie odczuwalny