Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 817
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 426 times
Been thanked: 522 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: rav126 »

A mi się udało namierzyć same sfinksy - kupiłem od Ciuńka na OLX :P
Również uważam, że dzielenie wielbłądami terenów to jedna z najciekawszych mechanik w tej grze. Nieraz trzeba mocno pokminić jak podzielić, żeby komuś za dobrze nie zrobić, a jednocześnie zrobić przewagę dla siebie :)
kozz84
Posty: 743
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 165 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: kozz84 »

Nie podeszło pewnie dlatego, że nie rozumiem jak to stosować i co to wnosi.

Np Jeśli podzielę swoj obszar, który ma 3 budynki i dwie jednostki to zamiast 4 punktów zdobędę 5 (jeśli wszystko wygram).

Może przy większej licznie graczy ma to większy sens (oddzielić swoje terytorium od pozostałych graczy, żeby oni walczyli między sobą), ale przy dwóch graczach nie widzę korzyści.

Może zmieni się to po paru rozgrywkach.
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 817
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 426 times
Been thanked: 522 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: rav126 »

Jedną z rzeczy które robisz przy podziale jest również zmiana kolejności rozgrywania bitew, i to też powoduje zagwozdkę :)
feniks_ciapek
Posty: 2344
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1655 times
Been thanked: 991 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: feniks_ciapek »

Przyspiesza też grę, można przeciwnikowi podebrać przewagę w monumentach, uwolnić swój monument do punktowania. Uważam, że takie manipulowanie planszą to jedna z bardziej interesujących mechanik w area control.
kozz84
Posty: 743
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 165 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: kozz84 »

Może powiem bluźnierstwo, ale nie rozumiem przepychu wydania tej gry. Ponieważ do gry dodana jest tona figurek, wyjmowanie i odkładanie do różnych pudełek staje się upierdliwe. Gra byłaby lepsza gdyby jednostki były żetonami (!). Wtedy gra spokojnie zmieściłaby się w max 2 pudełkach, gdyby nie te wszystkie pierdoły.

Nie rozumiem czemu każdy bóg ma dedykowanych swoich wojowników. Z tego co widziałem 6 jednostek niczym się nie różni między sobą. Mogli dać 5 unikatowych form i podstawki w 5 kolorach. Wtedy nie trzeba do każdego boga dodawać nowych figurek.

Nie rozumiem czemu każdy bóg ma przypisany swój kolor. Przez to trzeba drukować dodatkowe żetony dla każdego nowego.

Nie rozumiem czemu plansze bogów są takie monstrualne. Wystarczyło zrobić 5 plansz z zestawem 12 mocy i dodatkowo dla każdego boga małą plansze z jego mocą.

Nie rozumiem czemu każdy bóg ma swoją własną talię.

Sporo rzeczy w pudełku jest moim zdaniem duplikatem, który nic nie wnosi (poza walorami estetycznymi)

Albo rozumiem. cmon, kickstarter i ludzie lubią plastik. Osobiście cenię gry które szanują mój regał i miejsce na półce :)
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 817
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 426 times
Been thanked: 522 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: rav126 »

Odpowiedź jest prosta - ludzie kupują oczami, szczególnie na KS. Nie dziękuj.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 479
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 251 times
Been thanked: 384 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: SetkiofRaptors »

Spoiler:
Założyłem kiedyś o tym wątek, który zatytułowałem coś w stylu "Racjonalna oszczędność na komponentach". Moim zdaniem masz racje i myśle tak samo. Niektórzy się z nami nie zgadzają, co jest dla mnie niepojęte. Podobno na "jakości" nie powinno się oszczędzać. Gra mogłaby nadal robić wrażenie, ale mieć po prostu nieco niższą cenę jeśli ktoś by pomyślał.

Nie chodzi mi o rezygnowanie z jakości, ba! momentami mogła by jakość wzrosnąć. Bo może jakby umiejętność boga była na jakiejś karcie którą kładziemy na planszetkę to racjonalne byłoby wyprodukować tych 5 uniwersalnych planszetek na tekturze albo olaboga wyciąć otwory na żetony? A tak mamy 12 bogów z 12 miękkimi papierowymi planszami, które można wymienić na 12 tekturowych jakimś kickstarterowym dodatkiem... CMON ma niefajną politykę, z bólem kupuje bo gry dobre.

Na korzyść dedykowanych wojowników przemawia to, że są oni wygodni dla osób z ślepotą barw. Ale to samo da się osiągnąć żetonem z nadrukiem, albo specjalnym kształtem z podstawką w kolorze etc. Uważam, że np. Rising Sun w wydaniu bliższym King is Dead byłby wygodniejszy, czytelniejszy i tańszy. Forma byłaby dostosowana do gameplayu, nic by niczego nie zasłaniało itd. Ale jak się zaczyna proces projektu od tyłu, czyli założenia, że ma być z 80 figurek, no to tak to się kończy.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
lou
Posty: 154
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 34 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: lou »

Akurat Ankh (kickstarter all-in) przy odrobinie chęci i wydruku odpowiedniego insertu ( https://www.thingiverse.com/thing:5144938 ) mieści się w dwóch pudełkach, więc argument, że zajmuje tak dużo miejsca jest mocno nietrafiony.
SetkiofRaptors pisze: 08 sie 2022, 14:12 Tak się nie robi produktów nastawionych na użytkownika i to można krytykować.
O, a dlaczego nie na użytkownika? Może tylko nie dla ciebie. Ja też jestem użytkownikiem i dla mnie jest to ok. Wolę jak na planszy stoją duże figurki, a nie leżą kostki i guziki. Dla mnie to robi klimat i sprawia ze gra jest bardziej czytelna.
I moje odczucie nie jest ani lepsze, ani też gorsze od twojego. Zaakceptuj to, że inni mogą oczekiwać czegoś innego od gry niż ty.
"Humans need fantasy to be human. "
— Terry Pratchett
moje gry
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8918
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2817 times
Been thanked: 2500 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Curiosity »

Wątek wydzielony 8)
viewtopic.php?f=64&t=76452
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
kozz84
Posty: 743
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 165 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: kozz84 »

Mam pewne spostrzeżenia po grze dwu osobowej.

Czy w waszych grach również macie górę pieniędzy, z którą nie macie co zrobić? Oprócz magazynowania, żeby bronić się przed szarańczą? Moce Ankh są zbyt tanie IMO. Zastanawiam się czy nie zrobić house rule i zmienić koszt na 1,2,3,4,5,6.

Nie podoba mi się, że tylko jedna figurka strażnika jest dostępna. Kto pierwszy weźmie moce Ankh ma łącznie 10 figurek w porównaniu do 7 przeciwnika. Zastanawiam się czy nie użyć 2 figurek, albo wprowadzić 6 różnych strażników. Wtedy kto pierwszy wejdzie na pole ma wybór figurki, a drugi gracz może wziąć tę co pozostała.

I czy żądny świątyń (świątynia daje +2 siły) nie jest zbyt mocne? W szczególności jeśli ktoś spamuje "Budowe Monumentów" + "Równowaga Maat" (Amon!)?

I czy starcza wam żetonów Ankh?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4859
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1451 times
Been thanked: 975 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

kozz84 pisze: 09 sie 2022, 13:33
I czy starcza wam żetonów Ankh?
Zależy od gry, częściej jednak kasy brakowało niż miałem jej nadmiar
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
lou
Posty: 154
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 34 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: lou »

Kasa nie punktuje na koniec gry, więc po co ją zbieracie? U nas nigdy gracz z dużą ilością kasy nie wygrał, za dużo akcji zmarnował na branie jej (z tym że gramy w 4 lub 5 osób), a kasy i tak wystarcza. Po pierwszym konflikcie akcja brana jest sporadycznie.
Co do strażników, są oczywiście bardzo pomocni, ale nie nieodzowni. Nie raz wygrał gracz nie mający żadnego strażnika. Kwestia dobrania odpowiedniej taktyki do możliwości.
"Humans need fantasy to be human. "
— Terry Pratchett
moje gry
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 479
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 251 times
Been thanked: 384 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: SetkiofRaptors »

Amon ogólnie jest silny. Żądny świątyń jest też silną umiejętnością. Ale nie wiem jak możesz uznać po kilku, kilkunastu partiach zakładam, że coś jest OP? Często to widzę na forum i nie rozumiem. Nie za szybko? Jest wiele sposobów na obejście tego, chociażby kontra i zrobienie sobie tego żądnego, przejmowanie/niszczenie/oddzielanie światyń przy każdej okazji. Blokowanie pól wokół albo jednostkami, albo żetonem zaświatów. Nic mu po tej umiejętności jeśli rzucisz szarańczę itd.

A tym Amonem to spam to dużo powiedziane, on wybuduje tym sposobem maks jeden więcej monument na konflikt niż ty. Każde kolejne zagranie Matt i Budowy musi być w kolejnych konfliktach i no jest bardzo kosztowne (nie robisz NIC innego). Po prostu trzeba grać dookoła tego. Co nie zmienia faktu, że Amon jest bardzo silny, ale zużycie tej podwojnej karty na początku Konfliktu żeby se wybudować świątynie zabiera mu sporą przewagę.

Nie widzę problemu z dużą ilością kasy, nawet jeśli się tak zdarzy. Po prostu cię irytuje że masz 20 a nie 7 żetonów? To nadal ten sam wyścig, ten kto ma więcej jest bezpieczniejszy przy szarańczy. Czy ścigamy się w praktyce w przedziale 0-10 czy 0-40 to w zasadzie nie ma znaczenia przecież? Ważna jest różnica między wami. Przy pierwszej szarańczy ktoś będzie musiał i tak wydać spory % wszystkich żeby sobie zapewnić ocalenie jednostek. Jestem ogólnie bardzo przeciwny home rule'om bo zwykle są robione na ślepo w porównaniu z testami gry. Poza tym po co wykonywać tę akcje? Jak masz hajs robisz inne rzeczy. Tutaj ta cena naprawdę jest uzasadniona moim zdaniem tym ile w początkowych krokach gry jesteśmy w stanie zdobyć wyznawców.

Też nie lubię tego, że potworów jest tak mało, ale są za to Bogowie którzy pełnią podobną rolę. W Rising Sun nie było takiej jednostki. Pamiętaj że jest specjalny scenariusz dla tych których chcą sprawiedliwszego podziału potworów - z licytacją.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Xardas123
Posty: 352
Rejestracja: 22 kwie 2018, 18:33
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Xardas123 »

Słuchajcie warto co kupować dodatki? Planuję dopiero kupić podstawkę, i zastanawiam się nad sensem dodatków ewentualnie nad kolejnością ich zakupu.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4859
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1451 times
Been thanked: 975 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

Xardas123 pisze: 01 wrz 2022, 15:03 Słuchajcie warto co kupować dodatki? Planuję dopiero kupić podstawkę, i zastanawiam się nad sensem dodatków ewentualnie nad kolejnością ich zakupu.
Parę stron temu była o tym dyskusja (i to chyba nie raz), poscrolluj i poczytaj.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Xardas123
Posty: 352
Rejestracja: 22 kwie 2018, 18:33
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Xardas123 »

Wyrzucilo mnie wcześniej na stronę 10 przeczytałem.ze 3-4 strony i żadnych konkretów nie było stąd zapytałem.
Rafal1970
Posty: 221
Rejestracja: 19 mar 2020, 09:48
Has thanked: 66 times
Been thanked: 26 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Rafal1970 »

Czy może ktoś z członków forum posiada pdf księgi scenariuszy do polskiego ankh bogowie egiptu i może się podzielić ?
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 501
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 189 times
Been thanked: 132 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: ScorpZero »

Ponieważ zbliżają mi się urodziny i myślę, że już wiem co będę chciał na nie dostać (:P) to zastanawiam się, czy warto kupować All-In ze sklepu Portalu?
Wychodzi jakoś prawie 200 zł drożej niż np. z Dragoneye i pytaniem głównym jest tutaj, czy dołączania mata do tego zestawu jest właśnie warta tych pieniędzy? ;)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: RUNner »

Co prawda grę już sprzedałem, ale uważam że mata jest super. Ok, nie jest niezbędna, ale moim zdaniem warto ją mieć.
Rykas
Posty: 377
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 148 times
Been thanked: 71 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Rykas »

ScorpZero pisze: 26 wrz 2022, 12:17 Ponieważ zbliżają mi się urodziny i myślę, że już wiem co będę chciał na nie dostać (:P) to zastanawiam się, czy warto kupować All-In ze sklepu Portalu?
Wychodzi jakoś prawie 200 zł drożej niż np. z Dragoneye i pytaniem głównym jest tutaj, czy dołączania mata do tego zestawu jest właśnie warta tych pieniędzy? ;)
Poproś kogoś z forum o rabat 15% do sklepu portalu i już różnica jest 50 zł, a tyle zdecydowanie warto zainwestować.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4859
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1451 times
Been thanked: 975 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

ScorpZero pisze: 26 wrz 2022, 12:17 Ponieważ zbliżają mi się urodziny i myślę, że już wiem co będę chciał na nie dostać (:P) to zastanawiam się, czy warto kupować All-In ze sklepu Portalu?
Wychodzi jakoś prawie 200 zł drożej niż np. z Dragoneye i pytaniem głównym jest tutaj, czy dołączania mata do tego zestawu jest właśnie warta tych pieniędzy? ;)
Tak, jest tego warta. Super wykonanie. Dodatkowo jak wyżej, weź kogoś z 15% rabatu i wyjdzie Ci tyle samo co w sklepie prawie, a mata gratis :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 501
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 189 times
Been thanked: 132 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: ScorpZero »

Okej, przekonaliście mnie.
Dzięki! :D
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: grzeslaw90 »

ScorpZero pisze: 26 wrz 2022, 12:17 Ponieważ zbliżają mi się urodziny i myślę, że już wiem co będę chciał na nie dostać (:P) to zastanawiam się, czy warto kupować All-In ze sklepu Portalu?
Wychodzi jakoś prawie 200 zł drożej niż np. z Dragoneye i pytaniem głównym jest tutaj, czy dołączania mata do tego zestawu jest właśnie warta tych pieniędzy? ;)
A według mnie mata to must have :D
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2284
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 291 times
Been thanked: 492 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: tomp »

Mata jest jeszcze o tyle fajna, że dwustronna. Druga strona pod kątem dodatku z faraonem.

PS. maty uniwersalne o podobnej wielkości to koszt rzędu 100+, wydaje mi się, że to w miarę dobrze wyceniona opcja.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Pompa85
Posty: 171
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Pompa85 »

Jak wam się gra w ankh z faraonem?
ODPOWIEDZ