Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
gogovsky
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 491 times
Been thanked: 540 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

vektor pisze: 28 paź 2022, 16:11
gogovsky pisze: 28 paź 2022, 15:05 Korytarze techniczne oficjalne rozszerzenie do gry. Nie wiem czy trollujesz czy co Curiosity serio.
Uwielbiam, jak ludzie się mędrkują w zasadach pewnie nawet nie czytając dokładnie instrukcji.
Owszem, korytarze techniczne są już oficjalnym dodatkiem, ale do Nemesis. A tu jest mowa o Lockdown z którym nie powinno się grać tym dodatkiem (nigdzie w instrukcji nie jest to powiedziane) Po to mamy windę, żeby kombinować z zasilaniem i móc jakoś się szybciej przemieścić pomiędzy piętrami, dodatkowo postać Ocalała ma kartę "Szyby wentylacyjne" którą pozwala na przemieszczenie się szybami ale w zamian dobierasz kartę ataku intruza (atakuje jako dorosły). Jej skill byłby o kant *****, gdyby każdy mógł korzystać z kart korytarzy technicznych. Korzystanie z windy byłoby równie bez sensu. Po co kombinować jak 1 kartą skoczę do pomieszczenia niemal gdziekolwiek w bazie.
Aha czyli mając alternatywę które przedstawili chłopaki, czyli stanie w miejscu, albo pójście na pewną śmierć i patrzenie 1.5 h jak gra reszta, a skorzystania z korytarza technicznego, to zostajemy przy agonii i siedzeniu na telefonie, bo ocalała się obrazi? Przecież można wyłożyć dodatek ktoś jak Fenrisek woli bez, bo daje mu to satysfakcje to nie użyje, ktoś w gównianej/patowej sytuacji sobie uzyje i bedzie grał dalej i dobrze sie bawił to chyba dobrze? Plus ocalała dostaje wybór atak dorosłego w ciemności czy ryzykowanie np dostanie larwy przykładowo.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

Curiosity pisze: 28 paź 2022, 16:33 W Nemesis to ja grałem dużo i wiele razy wygrałem. Natomiast chciałem traktować Lockdown jako "edycję drugą poprawioną" i na razie nie bardzo mogę. Mam nadzieję, że to kwestia ogrania, poznania postaci i planszy.
Jak grałeś dużo w nemesisa to powinieneś wiedzieć, że to kwestia ogrania, poznania postaci, kart przedmiotów, pomieszczeń i nowych mechanik. :)

Trzeba ogarniać prąd i światło. Ważne jest tutaj to zniknie szmerów w oświetlonych pomieszczeniach i to, że wydarzenia i spotkaniaz obcym są mniej "straszne". Mi dopiero za 5 podejściem udało się wykonać cel i przeżyć w nemesisie lockdown. Ba zaczynam uważać, że jest nawet łatwiejszy niż zwykły nemesis. Muszę i tak jeszcze więcej po grać aby go dobrze ocenić. :)

NO I NAJWAŻNIEJSZE NIE KRĘCIĆ SIĘ W KÓŁKO BEZ CELU BO TYLKO NAROBICIE SZMERÓW I SZYBKO DOSTANIECIE W PAPE OD OBCEGO. ROZWNIENICIEM TEGO JEST WSPÓŁPRACA POCZĄWSZY OD PORUSZANIA SIĘ GĘSIEGO NAWET WE DWOJE ABY OGRANICZYĆ SZMERY NAWET W SEMI-COOPERACJI. OCZYWIŚCIE TRZEBA MIEĆ NA UWADZE, ŻE MOŻESZ ZOSTAĆ WYKOLEGOWANY PRZEZ INNEGO GRACZA BO TO TY MOŻESZ BYĆ JEGO CELEM MISJI.
ALE TO JUŻ BYŁO W PIERWSZYM NEMESISIE. ;)
Ostatnio zmieniony 28 paź 2022, 17:08 przez Fenrisek83, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vektor
Posty: 94
Rejestracja: 06 maja 2020, 18:36
Has thanked: 13 times
Been thanked: 41 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: vektor »

gogovsky pisze: 28 paź 2022, 16:44
Spoiler:
Aha czyli mając alternatywę które przedstawili chłopaki, czyli stanie w miejscu, albo pójście na pewną śmierć i patrzenie 1.5 h jak gra reszta, a skorzystania z korytarza technicznego, to zostajemy przy agonii i siedzeniu na telefonie, bo ocalała się obrazi? Przecież można wyłożyć dodatek ktoś jak Fenrisek woli bez, bo daje mu to satysfakcje to nie użyje, ktoś w gównianej/patowej sytuacji sobie uzyje i bedzie grał dalej i dobrze sie bawił to chyba dobrze? Plus ocalała dostaje wybór atak dorosłego w ciemności czy ryzykowanie np dostanie larwy przykładowo.
Ja tu pisze o grze zgodnie z zasadami. Jeśli ktoś ma ochotę, to może nawet stwierdzić ze w bazie jest w ciule prądu bo Mati się zatroszczył o węgiel i przez całą grę wszędzie jest zasilanie :) Nikt nikomu nie broni grać z home rulami, ale jeśli ktoś pisze zeby luzem grać w Lockdown z korytarzami technicznymi bo jest to oficjalny dodatek to mówię basta, bo jest to niezgodne z zasadami i bardzo kastruje postać ocalałej która ma takiego skilla. Po coś ma tę kartę, po coś zaczyna z wiedzą na 3 i po coś nie posiada za bardzo przedmiotów startowych. Jak chcesz to graj z koryrzami i innym też nie bronię, ale mówcie ze jest to homerule bo potem ludzie łapią jak pelikany i miliard pytań o to czy tak można, bo kiedyś ktoś tak mówił ze mozna. To samo w ostatniej rozgrywce pogramyTV. Film super, ale podczas gry narobili tyle baboli ze głowa mała w żaden sposób tego nie prostując i ludzie potem tak grają.
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Van »

lukkk pisze: 28 paź 2022, 15:44
brutusss pisze: 28 paź 2022, 15:31
Curiosity pisze: 28 paź 2022, 15:27
Wiem, ale u nas zasilanie padło zanim do niej doszliśmy. Wszyscy zaczynaliśmy na samej górze.
Woźny jeździ bez prądu i może wszystkich zabrać ;)
Swoją drogą zastanawia mnie, jak to jest w grze wytłumaczone? :) Woźny to nie tylko woźny ale spec od wind i generowania przenośnej energii? To tak z ciekawości pytam :)
Lepszą zagadką jest czemu zapomniał gdzie się znajdują konkretne pomieszczenia w bazie (tak samo, jak strażnik i reszta załogi zaczynającej w magazynie) :D
Van_Hoover
#Lista gier
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

Van pisze: 28 paź 2022, 17:04
lukkk pisze: 28 paź 2022, 15:44
brutusss pisze: 28 paź 2022, 15:31

Woźny jeździ bez prądu i może wszystkich zabrać ;)
Swoją drogą zastanawia mnie, jak to jest w grze wytłumaczone? :) Woźny to nie tylko woźny ale spec od wind i generowania przenośnej energii? To tak z ciekawości pytam :)
Lepszą zagadką jest czemu zapomniał gdzie się znajdują konkretne pomieszczenia w bazie (tak samo, jak strażnik i reszta załogi zaczynającej w magazynie) :D
Włączył się alarm i poszli do magazynu po sprzęt. A co do pomrocznosci jasnej to nie wiem jak to wytłumaczyć może "chorobą filipińską" powodujacą amnezje? xD
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 444
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: lukkk »

Fenrisek83 pisze: 28 paź 2022, 17:14
Van pisze: 28 paź 2022, 17:04
lukkk pisze: 28 paź 2022, 15:44

Swoją drogą zastanawia mnie, jak to jest w grze wytłumaczone? :) Woźny to nie tylko woźny ale spec od wind i generowania przenośnej energii? To tak z ciekawości pytam :)
Lepszą zagadką jest czemu zapomniał gdzie się znajdują konkretne pomieszczenia w bazie (tak samo, jak strażnik i reszta załogi zaczynającej w magazynie) :D
Włączył się alarm i poszli do magazynu po sprzęt. A co do pomrocznosci jasnej to nie wiem jak to wytłumaczyć może "chorobą filipińską" powodujacą amnezje? xD
Czyżby pierwsza w historii gra, wiernie oddająca stan delirium tremens? ;)
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

lukkk pisze: 28 paź 2022, 17:35
Fenrisek83 pisze: 28 paź 2022, 17:14
Van pisze: 28 paź 2022, 17:04

Lepszą zagadką jest czemu zapomniał gdzie się znajdują konkretne pomieszczenia w bazie (tak samo, jak strażnik i reszta załogi zaczynającej w magazynie) :D
Włączył się alarm i poszli do magazynu po sprzęt. A co do pomrocznosci jasnej to nie wiem jak to wytłumaczyć może "chorobą filipińską" powodujacą amnezje? xD
Czyżby pierwsza w historii gra, wiernie oddająca stan delirium tremens? ;)
Kac morderca nie ma serca. xD
gogovsky
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 491 times
Been thanked: 540 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

vektor pisze: 28 paź 2022, 17:03
gogovsky pisze: 28 paź 2022, 16:44
Spoiler:
Aha czyli mając alternatywę które przedstawili chłopaki, czyli stanie w miejscu, albo pójście na pewną śmierć i patrzenie 1.5 h jak gra reszta, a skorzystania z korytarza technicznego, to zostajemy przy agonii i siedzeniu na telefonie, bo ocalała się obrazi? Przecież można wyłożyć dodatek ktoś jak Fenrisek woli bez, bo daje mu to satysfakcje to nie użyje, ktoś w gównianej/patowej sytuacji sobie uzyje i bedzie grał dalej i dobrze sie bawił to chyba dobrze? Plus ocalała dostaje wybór atak dorosłego w ciemności czy ryzykowanie np dostanie larwy przykładowo.
Ja tu pisze o grze zgodnie z zasadami. Jeśli ktoś ma ochotę, to może nawet stwierdzić ze w bazie jest w ciule prądu bo Mati się zatroszczył o węgiel i przez całą grę wszędzie jest zasilanie :) Nikt nikomu nie broni grać z home rulami, ale jeśli ktoś pisze zeby luzem grać w Lockdown z korytarzami technicznymi bo jest to oficjalny dodatek to mówię basta, bo jest to niezgodne z zasadami i bardzo kastruje postać ocalałej która ma takiego skilla. Po coś ma tę kartę, po coś zaczyna z wiedzą na 3 i po coś nie posiada za bardzo przedmiotów startowych. Jak chcesz to graj z koryrzami i innym też nie bronię, ale mówcie ze jest to homerule bo potem ludzie łapią jak pelikany i miliard pytań o to czy tak można, bo kiedyś ktoś tak mówił ze mozna. To samo w ostatniej rozgrywce pogramyTV. Film super, ale podczas gry narobili tyle baboli ze głowa mała w żaden sposób tego nie prostując i ludzie potem tak grają.
w podstawce mechanik też ma skilla i nigdy nie słyszałem bez sensu dodatek mój skill bezużyteczny, to raczej oh no anyway I dont care :D Przeczytałem opinie graczy za trudno/paraliże decyzyjne/ nie mam się gdzie ruszyć znalazłem proste rozwiązanie ktoś chce to skorzysta, będzie rulesowym nazistą jak Ty nie użyje proste :)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
vektor
Posty: 94
Rejestracja: 06 maja 2020, 18:36
Has thanked: 13 times
Been thanked: 41 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: vektor »

gogovsky pisze: 28 paź 2022, 17:46
Spoiler:
w podstawce mechanik też ma skilla i nigdy nie słyszałem bez sensu dodatek mój skill bezużyteczny, to raczej oh no anyway I dont care :D Przeczytałem opinie graczy za trudno/paraliże decyzyjne/ nie mam się gdzie ruszyć znalazłem proste rozwiązanie ktoś chce to skorzysta, będzie rulesowym nazistą jak Ty nie użyje proste :)
No ma. Tylko ze wykonuje go bez żadnych nieprzyjemnych efektów z kart korytarzy i ma pewność ze trafi do pokoju jakiego chce. Z kartami korytarzy już nie ma tak wesoło i jak napisałeś wcześniej jest to oficjalny dodatek do podstawki, do Lockdown (jeszcze) nie. Grając w Lockdown z kartami korytarzy tech postać Ocalałej jest bez sensu. Nie jestem rulesowy nazi, odpalam dużo homeruli, ale staram się nie wprowadzać grajków w bład :)
gogovsky
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 491 times
Been thanked: 540 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

vektor pisze: 28 paź 2022, 18:16
gogovsky pisze: 28 paź 2022, 17:46
Spoiler:
w podstawce mechanik też ma skilla i nigdy nie słyszałem bez sensu dodatek mój skill bezużyteczny, to raczej oh no anyway I dont care :D Przeczytałem opinie graczy za trudno/paraliże decyzyjne/ nie mam się gdzie ruszyć znalazłem proste rozwiązanie ktoś chce to skorzysta, będzie rulesowym nazistą jak Ty nie użyje proste :)
No ma. Tylko ze wykonuje go bez żadnych nieprzyjemnych efektów z kart korytarzy i ma pewność ze trafi do pokoju jakiego chce. Z kartami korytarzy już nie ma tak wesoło i jak napisałeś wcześniej jest to oficjalny dodatek do podstawki, do Lockdown (jeszcze) nie. Grając w Lockdown z kartami korytarzy tech postać Ocalałej jest bez sensu. Nie jestem rulesowy nazi, odpalam dużo homeruli, ale staram się nie wprowadzać grajków w bład :)
Mechanik kończy turę z tej karty, to samo robi żółta karta skafander(z żółtego do żółtego), a z korytarzy masz opcję kontynuować turę chyba w 8 lub 9 na 10 kart idąc Twoją logiką pokrzywdzonej ocalałej, mechanik w podstawce nie ma sensu z korytarzami.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
vektor
Posty: 94
Rejestracja: 06 maja 2020, 18:36
Has thanked: 13 times
Been thanked: 41 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: vektor »

Pewny koniec tury i skończenie ruchu dokładnie w pomieszczeniu którym chcesz brzmi lepiej niż totalna niewiadoma co się odwali z karty ( głęboka, skażenie, utrata przedmiotu, wyladowanie w zupełnie innym miejscu niż chciałeś czy co tam jeszcze w tych kartach jest) Przynajmniej w mojej opinii, ale to nie istotne.

Jak ma wyglądać gra z korytarzami i ocalałą w lockdown?
- ocalała nie rozpatruje ataku intruza zagrywajac swoją kartę?
- czy ocalala może korzystać z kart korytarzy tech?
- kazda osoba korzystająca z korytarzy tech rozpatruje tylko efekt na karcie a ocalała w zamian za to korzysta z karty i wyłapuje atak intruza?
- a może homerule ze kazdy rozpatruje kartę tech. dodatkowo z atakiem intruza
-ale jeśli tak, to jak z karty wyłapiesz głęboką ranę i z ataku intruza tak samo to respektujemy 2 głębokie czy jednak zbyt hardcorowo?
- albo wywalamy ocalała bo za bardzo burzy core rozgrywki xD
Dużo komplikacji sie robi :)
gogovsky
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 491 times
Been thanked: 540 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

Aaa czyli nie po prostu kaZdy korzysta normalnie, a ocalała ma dodatkowa opcje ruchu tamtędy z karty swojej jak mechanik tylko tworzysz problem i rozkmine z nikąd żeby nie powiedzieć gorzej :) rób co chcesz chłopaki albo sobie skorzystają albo nie. Dla mnie eot.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4259
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 278 times
Been thanked: 988 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

Gizmoo pisze: 28 paź 2022, 14:06
shuji pisze: 28 paź 2022, 13:33 Koledzy zamiast w survivale i symulatory przetrwania chyba chcieli by grać w symulatora rambo.
Survival jest dobry, jak grasz solo. Ale jak gracie w pięć osób i jedna odpada na samym początku rozgrywki i musi się gapić przez następne 2,5h+ jak bawią się inni, no to nie jest synonim dobrej zabawy.

Oczywiście to nie jest mój główny zarzut do Nemesis, chociaż player elimination w grach, które trwają dłużej niż pół godziny, jest mechanizmem bardziej archaicznym niż Edyta Górniak. :lol:

Moim głównym zarzutem jest to, że gracz ma mega ograniczone pole decyzyjne, a ruchy które wykonuje, przypominają spacer w beczce ze smołą. W swojej turze po prostu mało się robi, a decyzje "co zrobić teraz?" są dość oczywiste. Losowość mi nie przeszkadza, jeżeli dodaje grze emocji, ale taka losowość, która odbiera emocje poprzez ograniczenie mu decyzji jest słaba (O, jak słodko! Wydarzenie, przez które nie zrealizuje swojego celu!). No bo jak ma się bawić gracz, który przez np. Pożar, nie jest w stanie już nic osiągnąć do końca gry i zostaje mu jedynie psucie zabawy innym?

A w kwestii rozwiązania problemu z eliminacją graczy, to zostało to całkiem nieźle wymyślone w takim Lobotomy. Można zginąć i po chwili grać dalej. Niby, że przez to nikt nie obawia się zginąć? Nic bardziej mylnego. Nikt nie chce zginąć, bo jakakolwiek śmierć jednej z postaci utrudnia grę, skraca czas na wykonanie misji (przyspieszając "doom clock") i przybliża wygraną "złoli". Wszyscy więc się pilnują, żeby nie ryzykować za bardzo, a jednocześnie gracze pomagają sobie wzajemnie w walce, żeby nikt nie stracił życia. Jest świetna motywacja do wspólnego działania! W Nemesis jak gracze rozejdą się w przeciwnych kierunkach, to nikogo nie obchodzą losy innych. Ot, zginął - trudno. W Lobotomy, jak ktoś ma problemy, to od razu pozostali rzucają mu się na ratunek. Także da się to albo wymyślić... Albo skopiować taką działającą mechanikę od innych. ;)
Tylko w Nemesis ciężko pogodzić to co opisujesz z Lobotomy z celem zabijania innych graczy. Można grać w Nemesis full coop I wtedy jak najbardziej jest sens ratować innych. Dlatego spoko są zasadny grania obcym. Ktoś umiera, gra obcym i rozgrywka kończy się w 30min po czym zaczynacie nową partie.

W Lockdown nie grałem jeszcze ale czy tam rozwiązali problem instant spawn królowej jak w Karnomorfach czy wrócili do tego że w pierwszej turze można dostać badassa na pysk i zginąć? Bo to jest właściwie jedyny powód przez jaki można szybko zginąć w oryginalnym Nemesis.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
GameOver
Posty: 18
Rejestracja: 23 sie 2022, 12:12
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: GameOver »

Witam. Dzisiaj zagrałem pierwszą partię. Nie powiem instrukcja jest koszmarkiem, szczególnie powroty do niej w czasie gry. Trzeba jednak oddać, że z każdą kolejną rundą klimat się wkradał coraz bardziej. Udało nam się wygrać, co teraz oceniam za jakiś cud. Dwa różne cele, inne drogi ucieczki, obłęd ciężko mi było przejść do codzienności ;) Po prostu siadło, może przypadek i wszystko się idealnie ułożyło, może kolejne partię dobija mnie losowością... nie wiem.
Mam jednak pytanko. Jak uważacie który dodatek warto byłoby dokupić? Które potwory mają interesującą mechanikę lub jak myślicie który jest najbardziej kompatybilny? Mam tą wersję z KS. Chodzi mi głównie o te z pierwszego Nemesisa.
Majzownik
Posty: 165
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Majzownik »

GameOver pisze: 30 paź 2022, 23:31 Witam. Dzisiaj zagrałem pierwszą partię. Nie powiem instrukcja jest koszmarkiem, szczególnie powroty do niej w czasie gry. Trzeba jednak oddać, że z każdą kolejną rundą klimat się wkradał coraz bardziej. Udało nam się wygrać, co teraz oceniam za jakiś cud. Dwa różne cele, inne drogi ucieczki, obłęd ciężko mi było przejść do codzienności ;) Po prostu siadło, może przypadek i wszystko się idealnie ułożyło, może kolejne partię dobija mnie losowością... nie wiem.
Mam jednak pytanko. Jak uważacie który dodatek warto byłoby dokupić? Które potwory mają interesującą mechanikę lub jak myślicie który jest najbardziej kompatybilny? Mam tą wersję z KS. Chodzi mi głównie o te z pierwszego Nemesisa.
Jeśli masz wersję z pierwszego KS, to niewiele możesz do niej dokupić dodatkowych treści - drugą rasę (Koszmary), dodatkową załogę i nowe tryby gry (Pokłosie) masz już w streczgolach. Pozostają ci tylko Karnomorfy do dokupienia, a pozostałe dodatki (tereny, kotki, królowie) to już tylko kosmetyka.

Chyba, że masz taką "niby KS" wersję - czyli pierwszy druk samej podstawki. W takim przypadku masz do wyboru dwie rasy: koszmary (czyli voidseeders) i karnomorfy. Obie ciekawe, zmieniające mechaniki, karnomorfy mają opinię trudniejszych.

Są jeszcze inne dodatki, ale aktualnie niedostępne w sklepach i na rynku wtórnym osiągają takie ceny, że Lockdown zamiast nich lepiej kupić:
- Aftermath (Pokłosie) dodaje nowe postaci, alternatywne tryby rozgrywki i ciekawe karty Cech
- Medyk - dodatkowa postać, o której jego mówią, że słaba, inni z kolei że przegięta, wszyscy że za droga ;)

Możesz też rozejrzeć się po forum i facebookach za fanowskim dodatkami w postaci nowych kart celów czy alternatywnymi postaciami.
GameOver
Posty: 18
Rejestracja: 23 sie 2022, 12:12
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: GameOver »

Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy. Mam Nemesis Lockdown + SG. Zastanawiam się który dodatek z podstawowego Nemesis najlepiej wybrać, bo ponoć nie wszystkie dobrze współgrają z Lockdownem. Właściwie zastanawiam się nad Koszmarami lub Karnomorfami. Chyba że czekać na Aftermatch. Ktoś już może sprawdzał te opcję?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4259
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 278 times
Been thanked: 988 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

Aftermath dadzą ci tylko dodatkowe postacie bo sam dodatek nie jest kompatybilny. Bardziej lubię Karnomorfy niż koszmary.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

GameOver pisze: 01 lis 2022, 00:49 Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy. Mam Nemesis Lockdown + SG. Zastanawiam się który dodatek z podstawowego Nemesis najlepiej wybrać, bo ponoć nie wszystkie dobrze współgrają z Lockdownem. Właściwie zastanawiam się nad Koszmarami lub Karnomorfami. Chyba że czekać na Aftermatch. Ktoś już może sprawdzał te opcję?
Nemesis zwykły? Będziesz miał 6 postaci ktorych możesz używać w lockdown do tego jedną 2 stronną plansze i kolejną rasę obcych. ;)
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 253
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 250 times
Been thanked: 59 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: brutusss »

Obrazek

Jest i pierwsza wtopa znaleziona w wersji PL, znacznie zmienia działanie Survivora, który nie ma broni na start przecieź.

źródło: https://www.facebook.com/groups/1609474 ... 405856344/
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

brutusss pisze: 01 lis 2022, 10:36 Obrazek

Jest i pierwsza wtopa znaleziona w wersji PL, znacznie zmienia działanie Survivora, który nie ma broni na start przecieź.

źródło: https://www.facebook.com/groups/1609474 ... 405856344/
Ktoś na FB wyłapał brak konsekwencji w nazywnictwie kart. Kojarzę, że broń medyka ma inną nazwę w nemesisie i inną nazwę w nemesisie lockdown co się gryzie z kartami akcji odnoszącymi się do tej broni. :/
shuji
Posty: 1376
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 38 times
Been thanked: 226 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: shuji »

No ja grałem ocalała i moim zdaniem to sporo zmienia na korzyść grajacego
Awatar użytkownika
Robin Wood
Posty: 92
Rejestracja: 06 lis 2021, 17:10
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Robin Wood »

Jest jakaś lista błędów dotycząca Lockdown w sieci? Jak widzę, nie jest to jedyna pomyłka dotycząca tego tytułu.
Majzownik
Posty: 165
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: Majzownik »

GameOver pisze: 01 lis 2022, 00:49 Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy. Mam Nemesis Lockdown + SG. Zastanawiam się który dodatek z podstawowego Nemesis najlepiej wybrać, bo ponoć nie wszystkie dobrze współgrają z Lockdownem. Właściwie zastanawiam się nad Koszmarami lub Karnomorfami. Chyba że czekać na Aftermatch. Ktoś już może sprawdzał te opcję?
Faktycznie, źle zrozumiałem, ale większość z mojego skróconego przeglądu dodatków ma zastosowanie też do Lockdown.
Z lockdownem działa wszystko tak naprawdę. Obie rasy dodatkowe będą dobrze współgrać, z aftermath wykorzystasz tylko postaci dodatkowe. Postacie i Intruzi z podstawowego nemesis faktycznie też będą lepiej chodzić w lockdownie niż te lockdownowe w podstawce.
gogovsky
Posty: 2353
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 491 times
Been thanked: 540 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

Bo intruz od nocnego łowcy praktycznie niczym się nie różni :p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
GameOver
Posty: 18
Rejestracja: 23 sie 2022, 12:12
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis Lockdown (Adam Kwapiński)

Post autor: GameOver »

Dziękuję za odpowiedzi. Podstawowego Nemesis raczej nie kupię z dodatkami jeszcze poczekam chociaż widzę ,że spadła ich cena hmm. Dzisiaj graliśmy drugi raz i już nie było tak różowo, grałem właśnie jako Ocalała i faktycznie inne tłumaczenie karty mocno by mi pomogło. Praktycznie wyczerpała nam się talia ataków, kapsuły SWC stały w miejscu, ukatrupiłem wspòłtowarzyszkę - króliczka 😉 ale nie udało mi się uciec. Swoją drogą ciężko zdobyć karabin szturmowy jak nikt nie porusza się po górnym sektorze (aktywuje się kartę przedmiotu w magazynie).
ODPOWIEDZ