Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kajak pisze: ↑27 wrz 2022, 22:32
Jak to jest z eksterminowaniem bezbronnej ludności?
Można rozdzielać obrażenia z jednej kostki na różne planety czy (tak jak w wypadku okrętów) nie?
(Nie mówię tu o szczególnym przypadku jak się dysponuje Rozszczepiaczem Antymaterii)
Można. Na stronie 21:
Instrukcja pisze:Podczas Atakowania Kostek Populacji każdy statek może zaatakować raz, korzystając z uzbrojenia, które nie jest Rakietami i korzystając z normalnych zasad Trafienia. Każde zadane uszkodzenie niszczy jedną Kostkę Populacji - atakujący wybiera którą.
Możliwe, że zmyliło Cię te "korzystając z normalnych zasad Trafienia" - nie dotyczy to zasad nierozdzielania obrażeń między statkami, tylko tego, że podczas ataku działają typowe reguły dot. trafienia, takie jak komputery, czy specjalne reguły Rift Cannon. Interesuje Cię część pogrubiona: można wybrać dowolne kostki (bez ograniczeń co do jednej/kilku planet).
Cześć przed nami pierwsza partia, próbuje zapamiętać zasady, a nurtuje mnie jeden problem, przy eksploracji:
- dobieram kafel sektora
- decyduję czy go kładę czy ODRZUCAM
O co chodzi z tym odrzucaniem kafla ?
Jeśli go odrzuce to co się z nim dzieję ?
Leci pod spód czy nie bierze już udziału w grze (dobieramy inny żeby zgadzała się ilość sektorów) ?
Jeśli odrzucimy to nie ciągniemy kolejnego kafla, miejsce zostaje puste i tak zmarnowaliśmy akcje ?
DomoGrabka pisze: ↑27 paź 2022, 22:47
Cześć przed nami pierwsza partia, próbuje zapamiętać zasady, a nurtuje mnie jeden problem, przy eksploracji:
- dobieram kafel sektora
- decyduję czy go kładę czy ODRZUCAM
O co chodzi z tym odrzucaniem kafla ?
Jeśli go odrzuce to co się z nim dzieję ?
Leci pod spód czy nie bierze już udziału w grze (dobieramy inny żeby zgadzała się ilość sektorów) ?
Jeśli odrzucimy to nie ciągniemy kolejnego kafla, miejsce zostaje puste i tak zmarnowaliśmy akcje ?
Poniżej opisu akcji eksploracji w instrukcji jest wszystko wyjaśnione. Odrzucone sektory lądują odkryte na stos kafelków odrzuconych. Jeśli dany stos kafelków stanie się pusty to jeśli tylko mamy to tasujemy odpowiednie odrzucone kafle i tworzymy nowy stos.
Jeśli zdecydujesz się odrzucić kafelek to akcja przepada.
Mea culpa
Rzeczywiście strona 9 instrukcji.
Musiałem przeoczyć.
W instrukcji, rundę zaczyna gracz który pierwszy spasował, potem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara.
Zastanawia mnie czy ktoś próbował grać ze zmienioną zasadą, gdzie kolejność gracza zależy od kolejności spasowania.
Jakieś uwagi ? Spostrzeżenia ?
W instrukcji, rundę zaczyna gracz który pierwszy spasował, potem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara.
Zastanawia mnie czy ktoś próbował grać ze zmienioną zasadą, gdzie kolejność gracza zależy od kolejności spasowania.
Jakieś uwagi ? Spostrzeżenia ?
Moim zdaniem to jedyny słuszny wariant ustalania kolejności i swojego czasu sprzedawałem drukowane kafelki kolejności tur spełniające to właśnie zadanie
Czy są jakieś ograniczenia w wykonywaniu REAKCJI np. nie możesz za pomocą ruchu zaatakować sektor przeciwnika?
Ja nic nie znalazłem ale chciałbym się upewnić.
DomoGrabka pisze: ↑29 paź 2022, 13:41
Czy są jakieś ograniczenia w wykonywaniu REAKCJI np. nie możesz za pomocą ruchu zaatakować sektor przeciwnika?
Ja nic nie znalazłem ale chciałbym się upewnić.
Wykonujesz 1 ruch, 1 budowę lub 1 ulepszenie. Na dokładnie tych samych zasadach, co wykonywane akcje, poza tym, że reakcje nie są wzmacniane przez technologie.
DomoGrabka pisze: ↑29 paź 2022, 13:41
Czy są jakieś ograniczenia w wykonywaniu REAKCJI np. nie możesz za pomocą ruchu zaatakować sektor przeciwnika?
Ja nic nie znalazłem ale chciałbym się upewnić.
Wykonujesz 1 ruch, 1 budowę lub 1 ulepszenie. Na dokładnie tych samych zasadach, co wykonywane akcje, poza tym, że reakcje nie są wzmacniane przez technologie.
Nie są wzmacniane przez technologię nie bardzo rozumiem co to znaczy ?
Np. nie mogę używać generatora tuneli czasoprzestrzeni ?
Nie znalazłem takiego tłumaczenia mogę prosić o namiar gdzie to znajdę ?
Znalazłem tylko, że te akcje nie mogą zostać wzmocnione przez technologię dające dodatkową aktywację. Cokolwiek to znaczy Bo też nie kojarzę żeby któraś technologia dawała dodatkową akcję poza dodatkowym budowaniem.
DomoGrabka pisze: ↑29 paź 2022, 13:41
Czy są jakieś ograniczenia w wykonywaniu REAKCJI np. nie możesz za pomocą ruchu zaatakować sektor przeciwnika?
Ja nic nie znalazłem ale chciałbym się upewnić.
Wykonujesz 1 ruch, 1 budowę lub 1 ulepszenie. Na dokładnie tych samych zasadach, co wykonywane akcje, poza tym, że reakcje nie są wzmacniane przez technologie.
Nie są wzmacniane przez technologię nie bardzo rozumiem co to znaczy ?
Np. nie mogę używać generatora tuneli czasoprzestrzeni ?
Nie znalazłem takiego tłumaczenia mogę prosić o namiar gdzie to znajdę ?
Znalazłem tylko, że te akcje nie mogą zostać wzmocnione przez technologię dające dodatkową aktywację. Cokolwiek to znaczy Bo też nie kojarzę żeby któraś technologia dawała dodatkową akcję poza dodatkowym budowaniem.
grzeslaw90 pisze: ↑03 lis 2022, 22:55
of one Resource a nie one of the Resources
BGG również potwierdza oficjalnym FAQ jako pierwszy punkt całego posta.
No tak, ale masz napisane, że "at any time, as many times as you choose and are able"
Czyli, że możesz wymienić np 6 nauki na 2 golda, a potem 3 części statku na 1 golda.
Nie można natomiast wymienić 2 nauki i 1 część statku na 1 golda.
Ale pewnie miałeś to na myśli, tylko chciałem uściślić.
grzeslaw90 pisze: ↑03 lis 2022, 22:55
of one Resource a nie one of the Resources
BGG również potwierdza oficjalnym FAQ jako pierwszy punkt całego posta.
No tak, ale masz napisane, że "at any time, as many times as you choose and are able"
Czyli, że możesz wymienić np 6 nauki na 2 golda, a potem 3 części statku na 1 golda.
Nie można natomiast wymienić 2 nauki i 1 część statku na 1 golda.
Ale pewnie miałeś to na myśli, tylko chciałem uściślić.
Pytanie wyżej było o wymianę na 1 golda Zinterpretowałem, że chodzi o wymianę na np. 1 golda
Kajak pisze: ↑04 lis 2022, 10:04
Czy można podjąć "Płytki odkryć" bez kładzenia "Dysków wpływów"?
Tak i możesz nawet olać płytkę i ją po prostu odrzucić.
Ale że jak...
Robiąc eksplorację jeśli wylosujesz heks z płytką odkryć to możesz ją zabrać a heksa odrzucić ?
Oczywiście jeśli jest to heks bez starożytnych.
Dobrze was zrozumiałem ?
A co z rasą Draco, oni biorą dwa heksy i wybierają jeden. Mogą zabrać dwie płytki odkryć i oba heksy odrzucić ?
I dodatkowe pytanie, czy jest limit wybudowania orbitali i monolitów na gracza ?
Niechże i mnie będzie wolno pomędrkować.
Zacznijmy od końca czyli pytania o orbitale i monolity.
Wygląda na to że są to elementy z gatunku "komponentów nieograniczonych " i jako takie nie maja żadnych limitów. Jakby ich brakło to są w grze dodatkowe żetoniki zwiększające ich liczbę a jakby i tego było mało no cóż wtedy trzeba kombinować.
Co do pierwszej kwestii to i owszem źle nas zrozumiałeś bo wkradło się drobne zamieszanie. Płytkę odkrycia dostajesz po położeniu heksa , a jak go odrzuciłeś no to przykro nie dostajesz nic.
Tak samo to dział w przypadku Draco , zgarniasz z heksa położonego.
Mam pytanie co do Rift Cannon. Przy rzucie kością jeśli wypadną dwa masła to można strzelić z rakiet? Tak rozumiem instrukcję, czyli trzeba mieć na statku dwa razy Rift Cannon plus rakiety, tak? Chyba że dwa statki o tej samej inicjatywie (bo wtedy rzuca się wszystkimi kośćmi na raz(?) ) Mam rację? Proszę o opinie...