Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Witam,
Istnieje może na chwilę obecną jakaś fanowska instrukcja PL do Black Rose Wars?
Istnieje może na chwilę obecną jakaś fanowska instrukcja PL do Black Rose Wars?
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Hipotetycznie mam przygotowane 4czary. Zagrywam pierwszy z nr 1 i szybki konczac swoja ture. W kolejnej turze wiem ze nie zagram czaru nr 2 bo nie spelniam wymogow. Czy w takiej sytuacji moge przejsc do czaru nr 3 i w fazie czyszczenia NIEZAGRANY czas trafi na reke czy musze czar nr 2 odrzucic i poruszyc sie o jedno pole?
- nidhog
- Posty: 1785
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 399 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
W fazie przygotowania układając czary planujesz co zrobisz w rundzie i ułożone czary muszą być rozpatrzone wg kolejności jaką ustawiłeś. Dopóki nie rozpatrzysz czaru jest on następnym czarem ( dla przykładu lokacja arena każe rozpatrzyć pierwszy wolny czar wybranego maga i ten ominięty byłby takim czarem, chociaż go ominąleś).BOLLO pisze: ↑07 lis 2022, 08:06 Hipotetycznie mam przygotowane 4czary. Zagrywam pierwszy z nr 1 i szybki konczac swoja ture. W kolejnej turze wiem ze nie zagram czaru nr 2 bo nie spelniam wymogow. Czy w takiej sytuacji moge przejsc do czaru nr 3 i w fazie czyszczenia NIEZAGRANY czas trafi na reke czy musze czar nr 2 odrzucic i poruszyc sie o jedno pole?
Musisz się pozbyć czaru nr 2 w jakikolwiek sposób. Np właśnie zamieniając go na 1 ruchu. Pamiętaj, że to jest akcja, ale pozwala rzucić następny czar. I że ruch 1 w BRW oznacza, ze masz 1 zasięgu ruchu, a nie że musisz się przemieścić o 1 ( czytaj możesz się ruszyć o 0)
Moje zbiórki - szczegóły: tu
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Ok czyli z tego co rozumiem to jeżeli czar nr 2 jest czarem którego nie mogę zagrać bo np. (mam zadać obrażenia ewokacji której nie ma na planszy) to taki czar MUSZE odrzucić i:nidhog pisze: ↑07 lis 2022, 08:44W fazie przygotowania układając czary planujesz co zrobisz w rundzie i ułożone czary muszą być rozpatrzone wg kolejności jaką ustawiłeś. Dopóki nie rozpatrzysz czaru jest on następnym czarem ( dla przykładu lokacja arena każe rozpatrzyć pierwszy wolny czar wybranego maga i ten ominięty byłby takim czarem, chociaż go ominąleś).BOLLO pisze: ↑07 lis 2022, 08:06 Hipotetycznie mam przygotowane 4czary. Zagrywam pierwszy z nr 1 i szybki konczac swoja ture. W kolejnej turze wiem ze nie zagram czaru nr 2 bo nie spelniam wymogow. Czy w takiej sytuacji moge przejsc do czaru nr 3 i w fazie czyszczenia NIEZAGRANY czas trafi na reke czy musze czar nr 2 odrzucic i poruszyc sie o jedno pole?
Musisz się pozbyć czaru nr 2 w jakikolwiek sposób. Np właśnie zamieniając go na 1 ruchu. Pamiętaj, że to jest akcja, ale pozwala rzucić następny czar. I że ruch 1 w BRW oznacza, ze masz 1 zasięgu ruchu, a nie że musisz się przemieścić o 1 ( czytaj możesz się ruszyć o 0)
-poruszyć się o 1 pole +rzucić następny czar nr 3
-Poruszyć się o 1 pole
-Wykonać ruch o 0pól (stać w miejscu)
-Wykonać ruch o 0pól (stać w miejscu) +rzucić czar nr 3
Swoją drogą czy aby napewno piszę w odpowiednim wątku bo jakoś nie chce mi się wierzyć że tak rozbudowana gra nie ma żadnych pytań i niejasności. Ale szukałem wątku i się nie dopatrzyłem.
- nidhog
- Posty: 1785
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 399 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Tak, o ile nie masz innych możliwości. Czyli akcji fizycznej lub quickspella. Jeszcze oczywiście jest specyficzna możliwość - mianowicie zagranie czaru z ręki w miejsce tego czaru. Aczkolwiek na to pozwalają tylko niektóre czary i lokacje ( np aktywacja komnaty Zbrojownia pozwala zagrać czar ochronny z ręki)BOLLO pisze: ↑07 lis 2022, 10:39Ok czyli z tego co rozumiem to jeżeli czar nr 2 jest czarem którego nie mogę zagrać bo np. (mam zadać obrażenia ewokacji której nie ma na planszy) to taki czar MUSZE odrzucić i:nidhog pisze: ↑07 lis 2022, 08:44W fazie przygotowania układając czary planujesz co zrobisz w rundzie i ułożone czary muszą być rozpatrzone wg kolejności jaką ustawiłeś. Dopóki nie rozpatrzysz czaru jest on następnym czarem ( dla przykładu lokacja arena każe rozpatrzyć pierwszy wolny czar wybranego maga i ten ominięty byłby takim czarem, chociaż go ominąleś).BOLLO pisze: ↑07 lis 2022, 08:06 Hipotetycznie mam przygotowane 4czary. Zagrywam pierwszy z nr 1 i szybki konczac swoja ture. W kolejnej turze wiem ze nie zagram czaru nr 2 bo nie spelniam wymogow. Czy w takiej sytuacji moge przejsc do czaru nr 3 i w fazie czyszczenia NIEZAGRANY czas trafi na reke czy musze czar nr 2 odrzucic i poruszyc sie o jedno pole?
Musisz się pozbyć czaru nr 2 w jakikolwiek sposób. Np właśnie zamieniając go na 1 ruchu. Pamiętaj, że to jest akcja, ale pozwala rzucić następny czar. I że ruch 1 w BRW oznacza, ze masz 1 zasięgu ruchu, a nie że musisz się przemieścić o 1 ( czytaj możesz się ruszyć o 0)
-poruszyć się o 1 pole +rzucić następny czar nr 3
-Poruszyć się o 1 pole
-Wykonać ruch o 0pól (stać w miejscu)
-Wykonać ruch o 0pól (stać w miejscu) +rzucić czar nr 3
Na Fb jest osobna grupa Black Rose Wars Polska i sporo pytań pada tam. Również od osób z forum.
Moje zbiórki - szczegóły: tu
Re: Black Rose Wars (Marco Montanaro)
Dodam tylko, że, zasada z poruszaniem Ewokacji żetonem akcji fizycznej nie jest HR tylko oficjalną zasadą z Black Rose Wars: Rebirth.
Inną zasadą z Rebirth, którą wykorzystuję podczas moich gier jest to, że Pomieszczenie Czarnej Róży jest dostępne od początku gry. Nie trzeba czekać do kolejnej fazy księżyca.
W Sator Box magowie dostali indywidualne zdolności. Tak przedstawiają się zdolności magów z polskiej edycji, można z nich korzystać bez posiadania Sator Boksa:
Inną zasadą z Rebirth, którą wykorzystuję podczas moich gier jest to, że Pomieszczenie Czarnej Róży jest dostępne od początku gry. Nie trzeba czekać do kolejnej fazy księżyca.
W Sator Box magowie dostali indywidualne zdolności. Tak przedstawiają się zdolności magów z polskiej edycji, można z nich korzystać bez posiadania Sator Boksa:
Re: Black Rose Wars (Marco Montanaro)
W Rebirth można się ruszyć i aktywować ewokacje czy za użycie żetonu jedyne co robimy to aktywacja ewokacji?miszcz pisze: ↑13 lis 2022, 19:38 Dodam tylko, że, zasada z poruszaniem Ewokacji żetonem akcji fizycznej nie jest HR tylko oficjalną zasadą z Black Rose Wars: Rebirth.
Inną zasadą z Rebirth, którą wykorzystuję podczas moich gier jest to, że Pomieszczenie Czarnej Róży jest dostępne od początku gry. Nie trzeba czekać do kolejnej fazy księżyca.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2022, 21:06 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
Re: Black Rose Wars (Marco Montanaro)
Żeton akcji Fizycznej pozwala aktywować Ewokację zamiast aktywowania maga. Czyli nie można dodatkowo aktywować pomieszczeń.
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Pytanie tyczy sie podstawki BRW.
1.Uzycie zetonu akcji fizycznej pozwala na ruch+zadanie 2obrazen czy jedynie opcja ruch+aktywacja pomieszczenia lub zadanie obrazen i aktywacja pomieszczenia?
2. Czy jezeli w fazie ruchu ewokacji np Andromeda aktywuje pomieszczenie przywolujac Cerbera to gracz moze tym cerberem sie odrazu poruszyc?
1.Uzycie zetonu akcji fizycznej pozwala na ruch+zadanie 2obrazen czy jedynie opcja ruch+aktywacja pomieszczenia lub zadanie obrazen i aktywacja pomieszczenia?
2. Czy jezeli w fazie ruchu ewokacji np Andromeda aktywuje pomieszczenie przywolujac Cerbera to gracz moze tym cerberem sie odrazu poruszyc?
- nidhog
- Posty: 1785
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 399 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
1. Jedyne opcje to:BOLLO pisze: ↑18 lis 2022, 08:41 Pytanie tyczy sie podstawki BRW.
1.Uzycie zetonu akcji fizycznej pozwala na ruch+zadanie 2obrazen czy jedynie opcja ruch+aktywacja pomieszczenia lub zadanie obrazen i aktywacja pomieszczenia?
2. Czy jezeli w fazie ruchu ewokacji np Andromeda aktywuje pomieszczenie przywolujac Cerbera to gracz moze tym cerberem sie odrazu poruszyc?
- Ruch + aktywacja
- Obrażenia fizyczne i aktywacja
ruch + obrażenia można osiągnąć tylko przez czary oraz aktywacje pomieszczenia pozwalającego sie ruszyć i uderzyć
w BRW Rebirth dochodzi jeszcze opcja użycia żetonu akcji do poruszenia dowolna ewokacją - co w zasadzie może być użyte w BRW. Oczywiście to dodatkowa zasada, która można wprowadzić.
2. W fazie ewokacji możesz poruszyć wszystkimi swoimi ewokacjami w dowolnej kolejności. Oznacza to, że teoretycznie można nawet użyć Andromedy by przyzwać taką ewokację i zastąpić już użyta ewokację.
Padło to pytanie na BGG i znalazło się w Oficjalny FAQ tu: https://boardgamegeek.com/thread/217898 ... e-designer
Moje zbiórki - szczegóły: tu
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 10 lut 2019, 08:48
- Has thanked: 4 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Mam takie pytanie. Jak to jest z używaniem tych żetonów żywiołu. Kiedy one są dokładnie przydatne. Bo graliśmy już 3 partie i gra jest świetna. Wszystko idzie świetnie, zasady bardzo przejrzyste. Tylko te żetony nie do końca wytłumaczone dobrze.
- nidhog
- Posty: 1785
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 399 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Niektóre czary mają "żywioł" oznaczony gwiazdka (np czar osobisty Jaffara jak dobrze pamiętam).Lukas23071981 pisze: ↑18 lis 2022, 12:12 Mam takie pytanie. Jak to jest z używaniem tych żetonów żywiołu. Kiedy one są dokładnie przydatne. Bo graliśmy już 3 partie i gra jest świetna. Wszystko idzie świetnie, zasady bardzo przejrzyste. Tylko te żetony nie do końca wytłumaczone dobrze.
W momencie rzucania takiego czaru powinieneś oznaczyć jaki żywioł wybrałeś. Dzięki takim czarom, niektóre questy są łatwiejsze do wykonania.
Moje zbiórki - szczegóły: tu
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Tsk dokladnie tak jest. Dodatkowo sa czary ktore maja szkole magi jako"joker" i to ty decydujesz jaka to szkola magii i symbol. Troche zagmatwane i niepotrzebne moim zdaniem.nidhog pisze: ↑18 lis 2022, 12:45Niektóre czary mają "żywioł" oznaczony gwiazdka (np czar osobisty Jaffara jak dobrze pamiętam).Lukas23071981 pisze: ↑18 lis 2022, 12:12 Mam takie pytanie. Jak to jest z używaniem tych żetonów żywiołu. Kiedy one są dokładnie przydatne. Bo graliśmy już 3 partie i gra jest świetna. Wszystko idzie świetnie, zasady bardzo przejrzyste. Tylko te żetony nie do końca wytłumaczone dobrze.
W momencie rzucania takiego czaru powinieneś oznaczyć jaki żywioł wybrałeś. Dzięki takim czarom, niektóre questy są łatwiejsze do wykonania.
Kolejne pytanie odemnie.
Zagralem wszystkie karty czarow. Ale karta nr 2 posiada na sobie znacznik tarczy ktory nie zostal odpalony bo nie zostal spelniony warunek by ten czas aktywowac. Czy w takim razie moge te karte odrzucic i zagrac dzieki temu akcje ruchu o jedo pole? Czy w momencie zagrania 4czaru juz nie moge nic zrobic ( w sensie cofac sie do nieodpalonych pulapeknitarcz)?
- nidhog
- Posty: 1785
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 399 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Jest nawet w instrukcji z tego co pamiętam ( przy tej opcji odrzucenia za ruch) wzmianka, ze mogą to być czary aktywowane, ale nie zużyte ( odpalone). czyli właśnie pułapki i czary ochronne których nie użyliśmy.BOLLO pisze: ↑18 lis 2022, 14:32Tsk dokladnie tak jest. Dodatkowo sa czary ktore maja szkole magi jako"joker" i to ty decydujesz jaka to szkola magii i symbol. Troche zagmatwane i niepotrzebne moim zdaniem.nidhog pisze: ↑18 lis 2022, 12:45Niektóre czary mają "żywioł" oznaczony gwiazdka (np czar osobisty Jaffara jak dobrze pamiętam).Lukas23071981 pisze: ↑18 lis 2022, 12:12 Mam takie pytanie. Jak to jest z używaniem tych żetonów żywiołu. Kiedy one są dokładnie przydatne. Bo graliśmy już 3 partie i gra jest świetna. Wszystko idzie świetnie, zasady bardzo przejrzyste. Tylko te żetony nie do końca wytłumaczone dobrze.
W momencie rzucania takiego czaru powinieneś oznaczyć jaki żywioł wybrałeś. Dzięki takim czarom, niektóre questy są łatwiejsze do wykonania.
Kolejne pytanie odemnie.
Zagralem wszystkie karty czarow. Ale karta nr 2 posiada na sobie znacznik tarczy ktory nie zostal odpalony bo nie zostal spelniony warunek by ten czas aktywowac. Czy w takim razie moge te karte odrzucic i zagrac dzieki temu akcje ruchu o jedo pole? Czy w momencie zagrania 4czaru juz nie moge nic zrobic ( w sensie cofac sie do nieodpalonych pulapeknitarcz)?
Moje zbiórki - szczegóły: tu
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Dodatek Inferno.
Czy czarna róża dostaje normalnie PM z wydarzeń zagranych w fazie akcji? Te wydarzenia wchodzą normalnie na tor według wszystkich zasad?
Róża miała w 3 rundzie 20PM z samych wydarzeń.
Czy jeśli ewokacja piekielna nie może dojść do swojego celu czyli maga z najwyższym zagrożeniem to idzie w jego kierunku i kończy ruch czy idzie do takiego, którego może zaatakować?
Czy czarna róża dostaje normalnie PM z wydarzeń zagranych w fazie akcji? Te wydarzenia wchodzą normalnie na tor według wszystkich zasad?
Róża miała w 3 rundzie 20PM z samych wydarzeń.
Czy jeśli ewokacja piekielna nie może dojść do swojego celu czyli maga z najwyższym zagrożeniem to idzie w jego kierunku i kończy ruch czy idzie do takiego, którego może zaatakować?
- nidhog
- Posty: 1785
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 399 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Jeśli masz wpis zagraj wydarzenie, to traktujesz wydarzenie jakby było rozpatrywane w Fazie czarnej Róży. Więc zostanie na stole i zapunktuje. Chyba, że jakiś wpis mówi, żeby go tam nie umieszczać.
Inna sprawa - W Inferno sie gra inaczej niż w podstawkę. Jak nie będziecie tłuc Lucyfera, a tylko siebie nawzajem - to 99 na 100 przypadków przegracie.
Lucyfer ma karty wydarzeń, które potrafią odpalic 3 inne karty wydarzeń. I nagenerować milion ewokacji
Lucyfer musi leżeć nieprzytomny - wtedy jego karty akcji nie sa odpalane ( na części macie symbol otrzeżwiania Lucyfera)
A za zabijanie jego ewokacji macie wspólnie punkty, aby go gonić.
My pierwsza Partie tez skończyliśmy w 4 turze ( oczywiście Lucyfer odpalił koniec gry). I też go olaliśmy
Z tego co pamiętam ( nie mam przed sobą instrukcji) Jest taka kolorowy wpis o nazwie demoniczne AI.
Najpierw sprawdza się czy w zasięgu są magowie, których może zaatakować ( maja odpowiednie zagrożenie)> jeśli są - atakuje tego z najwyższym. Jeśli nie - nie porusza się wcale. Więc ten poza zasięgiem ruchu w ogóle jej nie interesuje, "nie wie, ze tam jest"
Moje zbiórki - szczegóły: tu
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Spoiler:
- nidhog
- Posty: 1785
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 399 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Lucyfer traktowany jest jak gracz. Więc Masz rację, ale wyjaśnie dlaczego.
Lucyfer jest "graczem", a jego miejsce przy stole jest na początku gry między pierwszy a ostatnim graczem. Później korona zmienia właściciela, przez co zmienia się osoba rozpoczynająca grę, ale Lucyfer dalej "siedzi" w tym samym miejscu. Wiec należy go tez rozpatrywać jak potencjalnego gracza. Jeżeli wszyscy wyczerpali swoje akcje - on się nie włączy do gry. Jeżeli pierwszy gracz w rundzie zagra ostatnia akcję, bo mógł, a reszta spasuje - Lucyfer się odpali, bo rozpoczęła się runda ( czyli de facto jeden gracz nie spasował).
Moje zbiórki - szczegóły: tu
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 lip 2022, 17:39
- Has thanked: 19 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Witam
1. A) W zadaniach często występuje słowo TURA, oznacza one wykonanie jednej kombinacji akcji gracza, czy trwa do czasu aż wszyscy nie spasują ?
B) Jeśli trwa jedną kombinację akcji to:
Jest karta zadania, którą aby wykonać trzeba rzucić trzy czary walki, w jednej turze.
Pytanie jak tego dokonać ?
2. Czy i jak można zamienić kostki obrażeń przeciwnika, na swoim magu, na własne kostki ? (Str.30 instrukcja)
A) Na przykład za pomocą czaru szkoły Nekromancji, Tchórzostwo - "zamień do 4 dowolnych obrażeń na wybranym przez siebie magu." Czy w ogóle mogę taki czar rzucić na siebie ?
B) A może to dotyczy tylko jednego czaru szkoły magii Wróżbiarstwo, Zapomnienie Smutku - "zamień do 4 obrażeń na swoim magu na twój kolor." ?
3. A) Czar ochrony szkoły Konspiracji, Zwodniczy Czar - "...Przekieruj czar na inną, znajdującą się w zasięgu 1 pomieszczenia od ciebie figurkę..."
Jeśli jest spełniony warunek odległości to można taki czar odbić do właściciela, który rzucił czar ?
B) Czy to jest jedyna możliwość aby rzucający czar sam się zranił ? Są jeszcze jakieś inne możliwości ?
(Str.30 instrukcja)
4. Jak rozpatrzyć czar pułapki, kiedy za pomocą czaru przemieszczenia, poruszam dwie wrogie figurki do tego jednego pomieszczenia, z pułapką ?
5. Jak rozpatrzyć czar ochrony, kiedy za pomocą czaru przemieszczenia zadaję obrażenia oraz poruszam figurkę do pomieszczenia z pułapką, która też zadaję obrażenia.
Czy taka ochrona może "sumować" obrażenia z tych dwóch czarów i je zniwelować ?
1. A) W zadaniach często występuje słowo TURA, oznacza one wykonanie jednej kombinacji akcji gracza, czy trwa do czasu aż wszyscy nie spasują ?
B) Jeśli trwa jedną kombinację akcji to:
Jest karta zadania, którą aby wykonać trzeba rzucić trzy czary walki, w jednej turze.
Pytanie jak tego dokonać ?
2. Czy i jak można zamienić kostki obrażeń przeciwnika, na swoim magu, na własne kostki ? (Str.30 instrukcja)
A) Na przykład za pomocą czaru szkoły Nekromancji, Tchórzostwo - "zamień do 4 dowolnych obrażeń na wybranym przez siebie magu." Czy w ogóle mogę taki czar rzucić na siebie ?
B) A może to dotyczy tylko jednego czaru szkoły magii Wróżbiarstwo, Zapomnienie Smutku - "zamień do 4 obrażeń na swoim magu na twój kolor." ?
3. A) Czar ochrony szkoły Konspiracji, Zwodniczy Czar - "...Przekieruj czar na inną, znajdującą się w zasięgu 1 pomieszczenia od ciebie figurkę..."
Jeśli jest spełniony warunek odległości to można taki czar odbić do właściciela, który rzucił czar ?
B) Czy to jest jedyna możliwość aby rzucający czar sam się zranił ? Są jeszcze jakieś inne możliwości ?
(Str.30 instrukcja)
4. Jak rozpatrzyć czar pułapki, kiedy za pomocą czaru przemieszczenia, poruszam dwie wrogie figurki do tego jednego pomieszczenia, z pułapką ?
5. Jak rozpatrzyć czar ochrony, kiedy za pomocą czaru przemieszczenia zadaję obrażenia oraz poruszam figurkę do pomieszczenia z pułapką, która też zadaję obrażenia.
Czy taka ochrona może "sumować" obrażenia z tych dwóch czarów i je zniwelować ?
- nidhog
- Posty: 1785
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 399 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
DomoGrabka pisze: ↑10 mar 2023, 00:13 Witam
1. A) W zadaniach często występuje słowo TURA, oznacza one wykonanie jednej kombinacji akcji gracza, czy trwa do czasu aż wszyscy nie spasują ?
B) Jeśli trwa jedną kombinację akcji to:
Jest karta zadania, którą aby wykonać trzeba rzucić trzy czary walki, w jednej turze.
Pytanie jak tego dokonać ?
2. Czy i jak można zamienić kostki obrażeń przeciwnika, na swoim magu, na własne kostki ? (Str.30 instrukcja)
A) Na przykład za pomocą czaru szkoły Nekromancji, Tchórzostwo - "zamień do 4 dowolnych obrażeń na wybranym przez siebie magu." Czy w ogóle mogę taki czar rzucić na siebie ?
B) A może to dotyczy tylko jednego czaru szkoły magii Wróżbiarstwo, Zapomnienie Smutku - "zamień do 4 obrażeń na swoim magu na twój kolor." ?
3. A) Czar ochrony szkoły Konspiracji, Zwodniczy Czar - "...Przekieruj czar na inną, znajdującą się w zasięgu 1 pomieszczenia od ciebie figurkę..."
Jeśli jest spełniony warunek odległości to można taki czar odbić do właściciela, który rzucił czar ?
B) Czy to jest jedyna możliwość aby rzucający czar sam się zranił ? Są jeszcze jakieś inne możliwości ?
(Str.30 instrukcja)
4. Jak rozpatrzyć czar pułapki, kiedy za pomocą czaru przemieszczenia, poruszam dwie wrogie figurki do tego jednego pomieszczenia, z pułapką ?
5. Jak rozpatrzyć czar ochrony, kiedy za pomocą czaru przemieszczenia zadaję obrażenia oraz poruszam figurkę do pomieszczenia z pułapką, która też zadaję obrażenia.
Czy taka ochrona może "sumować" obrażenia z tych dwóch czarów i je zniwelować ?
1A. Tura to wszystko od fazy czarnej róży aż do wyczyszczenia po akcjach. Więc nie musisz w 1 kombinacji gracza
1B. Są jednak sposoby na to. Np zapomniany czar, który pozwala rzucić 2 czary z reki ( czyli w sumie trzy). Natomiast quest byłby mega ciężki, gdyby jego realizacja zależała od tak specyficznych warunków
2. Czarami głównie. Przejrzyj sobie na spokojnie je przed grą i znajdziesz takie, które na to pozwalają. Zwykle oznaczone jest to przy pomocy ikonografii.
3. Tak. Ogólnie jeśli nie ma zastrzeżenia w czarze, że ktoś nie może być celem (np wpisu typu "inny mag") to możesz odbić
4. Pułapkę zawsze rozpatruje właściciel. Możesz nawet jej nie odpalać, mimo że ktoś spełnił warunki.
5. To ostatnie zdanie mnie troszkę zmyliło. Natomiast, jeśli jakimkolwiek czarem sprawisz, że zostaną spełnione warunki pułapki - możesz ją (lub ktoś inny jeśli jest właścicielem) aktywować. To takie minicomba w tej grze, które dają jej dodatkowy smak
Moje zbiórki - szczegóły: tu
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 lip 2022, 17:39
- Has thanked: 19 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
4. Ale czy to znaczy, że właściciel pułapki musi wybrać, którego maga chce zranić, dwóch nie może
5. Dalej nie znam odpowiedzi na moje pytanie.
Spróbuje jeszcze raz.
1. Przeciwnik zagrywa czar walki z przemieszczeniem, zadaję 2 obrażenia, wrzuca wrogiego maga do pomieszczenia z pułapką.
2. Inny gracz odpala pułapkę i też zadaję 3 obrażenia.
3. Atakowany Mag zdecydował się aktywować czar OCHRONY na przykład czar ze szkoły Iluzji, Świetlista Peleryna - "Aktywujesz te ochronę kiedy otrzymujesz jakieś obrażenia ... Jeżeli nie możesz wybrać żadnego innego celu to zignoruj obrażenia.."
4. Teraz nie wiem czy jak Mag odpali ochronę, po wymienionych wyżej dwóch czarach czyli po pułapce, to zignoruje wszystkie 5 obrażeń (2 z przemieszczenia i 3 z pułapki) ??
5. Dalej nie znam odpowiedzi na moje pytanie.
Spróbuje jeszcze raz.
1. Przeciwnik zagrywa czar walki z przemieszczeniem, zadaję 2 obrażenia, wrzuca wrogiego maga do pomieszczenia z pułapką.
2. Inny gracz odpala pułapkę i też zadaję 3 obrażenia.
3. Atakowany Mag zdecydował się aktywować czar OCHRONY na przykład czar ze szkoły Iluzji, Świetlista Peleryna - "Aktywujesz te ochronę kiedy otrzymujesz jakieś obrażenia ... Jeżeli nie możesz wybrać żadnego innego celu to zignoruj obrażenia.."
4. Teraz nie wiem czy jak Mag odpali ochronę, po wymienionych wyżej dwóch czarach czyli po pułapce, to zignoruje wszystkie 5 obrażeń (2 z przemieszczenia i 3 z pułapki) ??
- BOLLO
- Posty: 5604
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1159 times
- Been thanked: 1816 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Nie. Mag odpalajac czas ochronny obroni się od jednego efektu który wybierze w danym momencie. Jeżeli użył czaru ochronnego aby obronić się przed zaklęciem to ten czar nie działa już w momencie jak wchodzi na pułapkę. Czary ochronne nie trwają całą runde. Ich efekt jest JEDNORAZOWY.DomoGrabka pisze: ↑10 mar 2023, 10:20 4. Ale czy to znaczy, że właściciel pułapki musi wybrać, którego maga chce zranić, dwóch nie może
5. Dalej nie znam odpowiedzi na moje pytanie.
Spróbuje jeszcze raz.
1. Przeciwnik zagrywa czar walki z przemieszczeniem, zadaję 2 obrażenia, wrzuca wrogiego maga do pomieszczenia z pułapką.
2. Inny gracz odpala pułapkę i też zadaję 3 obrażenia.
3. Atakowany Mag zdecydował się aktywować czar OCHRONY na przykład czar ze szkoły Iluzji, Świetlista Peleryna - "Aktywujesz te ochronę kiedy otrzymujesz jakieś obrażenia ... Jeżeli nie możesz wybrać żadnego innego celu to zignoruj obrażenia.."
4. Teraz nie wiem czy jak Mag odpali ochronę, po wymienionych wyżej dwóch czarach czyli po pułapce, to zignoruje wszystkie 5 obrażeń (2 z przemieszczenia i 3 z pułapki) ??
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 lip 2022, 17:39
- Has thanked: 19 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Super, dzięki, ale zostaje jeszcze jedno pytanie bez odpowiedzi.
4. Jak rozpatrzyć czar pułapki, kiedy za pomocą czaru przemieszczenia, poruszam dwie wrogie figurki do jednego pomieszczenia, z pułapką ?
Czy to znaczy, że właściciel pułapki musi wybrać, którą figurkę chce zranić ? Czy obie figurki dostają obrażenia ?
4. Jak rozpatrzyć czar pułapki, kiedy za pomocą czaru przemieszczenia, poruszam dwie wrogie figurki do jednego pomieszczenia, z pułapką ?
Czy to znaczy, że właściciel pułapki musi wybrać, którą figurkę chce zranić ? Czy obie figurki dostają obrażenia ?
- nidhog
- Posty: 1785
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 399 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Pułapka jest jednorazowa. Czyli aktywuje się raz.DomoGrabka pisze: ↑10 mar 2023, 16:42 Super, dzięki, ale zostaje jeszcze jedno pytanie bez odpowiedzi.
4. Jak rozpatrzyć czar pułapki, kiedy za pomocą czaru przemieszczenia, poruszam dwie wrogie figurki do jednego pomieszczenia, z pułapką ?
Czy to znaczy, że właściciel pułapki musi wybrać, którą figurkę chce zranić ? Czy obie figurki dostają obrażenia ?
Właściciel pułapki w odpowiedzi na czynnik aktywujący pułapkę wybiera czy ja odpalić czy nie. Jeśli dwa czynniki zachodzą naraz, to należy wybrać jeden z nich lub żaden.
Moje zbiórki - szczegóły: tu