Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 15 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie?
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie?
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
- ave.crux
- Posty: 1729
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 807 times
- Been thanked: 1247 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jeżeli dodatek potrzebuje fanowskiego dodatku to pewnie jest fantastyczny :>podejrzany pisze: ↑11 gru 2023, 12:35 https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- DaaV
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 39 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Fajnie, ale gdzie link do kart - tutaj jest sama instrukcja.podejrzany pisze: ↑11 gru 2023, 12:35 https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
No i po co ta złośliwość? Mało jest fajnych gier z fanowskimi dodatkami? Np. Zakazane Gwiazdy, Terraformacja Marsa, Tyrants of the Underdark oraz wiele innych. Poza tym, żeby gra doczekała się fanowskiego dodatku, to musi mieć fanów. Podobnie jest z modami do gier komputerowych, gdzie próżno szukać modów do kiepskich gier.ave.crux pisze: ↑11 gru 2023, 13:00Jeżeli dodatek potrzebuje fanowskiego dodatku to pewnie jest fantastyczny :>podejrzany pisze: ↑11 gru 2023, 12:35 https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Oczywiście że tak, tylko nie chodzi tu o dodatki fanowskie do podstawki tylko do dodatkuMoonday pisze: ↑11 gru 2023, 14:42No i po co ta złośliwość? Mało jest fajnych gier z fanowskimi dodatkami? Np. Zakazane Gwiazdy, Terraformacja Marsa, Tyrants of the Underdark oraz wiele innych. Poza tym, żeby gra doczekała się fanowskiego dodatku, to musi mieć fanów. Podobnie jest z modami do gier komputerowych, gdzie próżno szukać modów do kiepskich gier.ave.crux pisze: ↑11 gru 2023, 13:00Jeżeli dodatek potrzebuje fanowskiego dodatku to pewnie jest fantastyczny :>podejrzany pisze: ↑11 gru 2023, 12:35 https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie?
- ave.crux
- Posty: 1729
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 807 times
- Been thanked: 1247 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ile jest gier z dodatkami do dodatków? Nawet sama instrukcja pokazuje, że są to zamienniki, żeby nie wyglądało to tak jak wygląda teraz, że magowie używają mutagenów, petard i eliksirów.Moonday pisze: ↑11 gru 2023, 14:42 No i po co ta złośliwość? Mało jest fajnych gier z fanowskimi dodatkami? Np. Zakazane Gwiazdy, Terraformacja Marsa, Tyrants of the Underdark oraz wiele innych. Poza tym, żeby gra doczekała się fanowskiego dodatku, to musi mieć fanów. Podobnie jest z modami do gier komputerowych, gdzie próżno szukać modów do kiepskich gier.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Już zdążyłeś przetestować dodatek oficjalny i fanowski? Mi mutageny, petardy i eliksiry nie przeszkadzają i bardziej liczy się dla mnie balans. Nie wiem na ile ten fanowski dodatek owy balans zaburza ale wiem, że fanowskie dodatki często mają to do siebie, że koncepcja jest fajna, ale słabo przetestowana. Możesz na siłę się czepiać, ale to wciąż będzie czepianie się na siłę.
- ave.crux
- Posty: 1729
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 807 times
- Been thanked: 1247 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Fanowski poza instrukcją nie istnieje. Oficjalnego nie kupiłem, bo jest z czapy.
Do wyścigu ociekającego klimatem dodali dodatek, w którym musisz zamieniać słowa wiedźmin na mag, zamieniać tarczę na energię(czy jakkolwiek to tam nazwali), używasz mutagenów, które były u wiedźminów, używasz eliksirów, których używali wiedźmini. Jedynie petardy tam leżą.
Czy to czepianie czy słabo przetestowany dodatek to już nie mi oceniać.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 15 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
A ja uważam że magowie są super, po prostu są dodani pośpiesznie i bez pomysły. Sam koncept super, te karty mają szanse naprawić te bolączki poza historiami które można i tak olać, nie przeszkadza mi czytanie mag zamiast wiedźmin
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Hej, mam problem z przebiciem się przez zasady Wiedźmina, gra uznawana za banalną pokonała mnie na etapie czytania instrukcji. Dla mnie nic się tu nie klei, jest nieintuicyjne, ikonografia pochowana w dziwnych miejscach, wyjątki, gra przez to leży od czerwca na półce.
Poleci ktoś porządny tutorialu do Wiedźmina, który wyjaśni jak pastuch krowie jak w to grać? Obejrzałem rozgrywkę na Planszówki Online, ale nic to nie pomogło.
Mile widziany też jakiś opis ikon.
Trudniejsze gry ogarniam, ale ta jest wybitnie ze mną niekompatybilna i chyba poleci w koncu na sprzedaż bez zagrania.
Poleci ktoś porządny tutorialu do Wiedźmina, który wyjaśni jak pastuch krowie jak w to grać? Obejrzałem rozgrywkę na Planszówki Online, ale nic to nie pomogło.
Mile widziany też jakiś opis ikon.
Trudniejsze gry ogarniam, ale ta jest wybitnie ze mną niekompatybilna i chyba poleci w koncu na sprzedaż bez zagrania.
- DaaV
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 39 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Zgadzam się, że instrukcja jest okropna. Brak spisu treści nie pomaga. Ja oglądałem OnTable ( a potem pierwsza/druga gra dość pilotażowa... Potem idzie już z górki.Mrukar pisze: ↑18 gru 2023, 22:44 Hej, mam problem z przebiciem się przez zasady Wiedźmina, gra uznawana za banalną pokonała mnie na etapie czytania instrukcji. Dla mnie nic się tu nie klei, jest nieintuicyjne, ikonografia pochowana w dziwnych miejscach, wyjątki, gra przez to leży od czerwca na półce.
Poleci ktoś porządny tutorialu do Wiedźmina, który wyjaśni jak pastuch krowie jak w to grać? Obejrzałem rozgrywkę na Planszówki Online, ale nic to nie pomogło.
Mile widziany też jakiś opis ikon.
Trudniejsze gry ogarniam, ale ta jest wybitnie ze mną niekompatybilna i chyba poleci w koncu na sprzedaż bez zagrania.
- walkingdead
- Posty: 2153
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 503 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Również odbiłam się na początku od Wiedźmina. Już same pudła, rozmieszczenie elementów i pomieszanie kart było dla mnie mocno odpychające. Nie wiedziałam co do czego.
Po przeczytaniu instrukcji obejrzałam jeszcze Geek Factora. Rzeczywiście jednak, rozmowy nad planszą jednoznacznie wskazały, że nie jestem jedyną, która się "zmęczyła" Wiedźminem zanim jeszcze zasiadła do gry. Pojawiały się głosy, że mnogość nieintuicyjnych i mikro zasad budzi konsternację. Ale potem już poszło.
Po przeczytaniu instrukcji obejrzałam jeszcze Geek Factora. Rzeczywiście jednak, rozmowy nad planszą jednoznacznie wskazały, że nie jestem jedyną, która się "zmęczyła" Wiedźminem zanim jeszcze zasiadła do gry. Pojawiały się głosy, że mnogość nieintuicyjnych i mikro zasad budzi konsternację. Ale potem już poszło.
♀
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jeśli chodzi o zasady u Asi czy Kaczmara, to chociaż staram się nie być hejterem to muszę jednak stwierdzić, że zdążają im się błędy w zasadach. Ja osobiście mogę polecić obejrzenie rozgrywki połączonej z tłumaczeniem na kanale Planszówki Online czyli Gandalfa i Barolka. Obejrzałem, przeczytałem instrukcje po obejrzeniu i nie miałem żadnych problemów. Polecam !
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
A co tam takiego trudnego jest w wiedźminie? Jedyna rzecz, która może być ciężko zapamiętać są wyniki walk - tylko że jest to fantastycznie nadrukowane na planszy więc pamiętać tego nie trzeba.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Z tego co rozumiem to nie chodzi o trudność zasad, tylko o sposób w jaki zostały przedstawione w instrukcji.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2023, 15:21 przez Urkeith, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie wiem, pewnie nic, póki co instrukcja nie pozwala mi tego sprawdzić (dla porownania poradziłem sobie z Robinsonem i Imperium: Antyk). Wydaje mi się, że poza instrukcją, winny temu może być też sposób przedstawienia ikon. Użycie kolorów dużo by tu pomogło, a tak wszystkie te piktogramy w większości nie są dla mnie intuicyjne. Odbiłem się i tyle z całej historii, gra może uszczęśliwi kogoś innego.
- psia.kostka
- Posty: 4511
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1190 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Kolory malo kto umie uzyc z glowa, a to big nono dla daltonow...
Nie poddawaj sie tak latwo (moze ogladales tez takie sobie filmy instruktazowe ), na fb bylo mase pytan o te piktogramy na planszy. Ale to jest tylko przypominajka (jak mowi cytat ponizej), a ich opis i zasady musza byc w instrukcji. Z samych piktogramow sie nie nauczysz.a tak wszystkie te piktogramy w większości nie są dla mnie intuicyjne. Odbiłem się i tyle z całej historii, gra może uszczęśliwi kogoś innego.
Jedyna rzecz, która może być ciężko zapamiętać są wyniki walk - tylko że jest to fantastycznie nadrukowane na planszy więc pamiętać tego nie trzeba.
Szukam/Kupie: Doomtown: Reloaded, Xcom, Fanzin Sherwood #1;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
-
- Posty: 252
- Rejestracja: 12 wrz 2022, 11:36
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 133 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Graliśmy z żoną ostatnio pierwszy raz w Wiedzmina i wg nas instrukcja jest bardzo ok. Kolejność wprowadzania gracza w kolejne niuanse wydawała się logiczna. Trudność wynika pewnie z tego że zasad jest po prostu dużo i choć w zasadzie wszystkie można sobie logicznie/klimatycznie wytłumaczyć to jednak jest sporo do przyswojenia na jednen raz. Ikonografia choć na początku wydaje się być dość nieszablonowa okazuje się być bardzo sensowna. Na plus jest również fakt że sporo informacji jest przedstawionych na planszy.
Zamiast 2 dwustronnych kart pomocy wolał bym jedną większą bo irytowało mnie ciągłe przekręcanie obydwu żeby znaleść to czego potrzebuje.
Graliśmy gołą podstawkę i zajęło nam to+- 2,5h. Pierwsze 1,5h to wędrowanie po mapie i kokszenie postaci. Chyba za długo czekaliśmy z walką bo 5 potworów pokonaliśmy za 1 podejściem (choć 2 razy było blisko porażki z uwagi na duże obrazenia z kart potworów). W momencie kiedy pierwszy z graczy ruszył na potwora i pokonał go, chyba wszystkie tury do końca byly walką bądź poruszaniem się w strone potwora, po drodze zgarniając co się da. Finalna walka to wiedzmin vs wiedzmin i choć przegrałem to wrażenia mam pozytywne.
Mam mieszne uczucia co do otrzymywania obrażeń. Z jednej strony jest to bardzo sensowne i fajne z drugiej jak wywalasz 5 kluczowych kart(nie mając tarcz) z talii dobierania to czasem moze sie okazać że już nie ma czym atakować i jest to mega losowe co wyrzucasz. Druga sprawa o której nie wiem co myśleć to połączenie tego że gra jest wyścigiem z faktem że aż się prosi eksplorować więcej...
Zamiast 2 dwustronnych kart pomocy wolał bym jedną większą bo irytowało mnie ciągłe przekręcanie obydwu żeby znaleść to czego potrzebuje.
Graliśmy gołą podstawkę i zajęło nam to+- 2,5h. Pierwsze 1,5h to wędrowanie po mapie i kokszenie postaci. Chyba za długo czekaliśmy z walką bo 5 potworów pokonaliśmy za 1 podejściem (choć 2 razy było blisko porażki z uwagi na duże obrazenia z kart potworów). W momencie kiedy pierwszy z graczy ruszył na potwora i pokonał go, chyba wszystkie tury do końca byly walką bądź poruszaniem się w strone potwora, po drodze zgarniając co się da. Finalna walka to wiedzmin vs wiedzmin i choć przegrałem to wrażenia mam pozytywne.
Mam mieszne uczucia co do otrzymywania obrażeń. Z jednej strony jest to bardzo sensowne i fajne z drugiej jak wywalasz 5 kluczowych kart(nie mając tarcz) z talii dobierania to czasem moze sie okazać że już nie ma czym atakować i jest to mega losowe co wyrzucasz. Druga sprawa o której nie wiem co myśleć to połączenie tego że gra jest wyścigiem z faktem że aż się prosi eksplorować więcej...
Udostępnione na BGG polskie instrukcje, karty a czasem też żetony do:
Power Plants, Hands in the Sea, Triumph & Tragedy Atlantis Rising, Polis, Churchill, Yellow & Yangtze,
Tytani,Path of Glory, Concordia: Rzym i Sycylia oraz Balearica i Cyprus
Power Plants, Hands in the Sea, Triumph & Tragedy Atlantis Rising, Polis, Churchill, Yellow & Yangtze,
Tytani,Path of Glory, Concordia: Rzym i Sycylia oraz Balearica i Cyprus
- EsperanzaDMV
- Posty: 1613
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 676 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Widząc w sąsiednim wątku o Path of Destiny dyskusję nt. cen monet do Starego Świata, które można teraz dobrać w late pledge'u tam wszedłem sobie na stronę tamtej kampanii... i pierwszy raz zobaczyłem grafiki do dodatków, które wcześniej były zebrane zbiorczo jako Stretch Goals (tzw. Ciri Box).
W przeliczeniu na złotówki Monster Trail 201zł, Wild Hunt tyle samo, Adventure Pack (chyba najbardziej gameplayowy dodatek) 120zł. Razem wychodzi ponad 520zł za wszystko, bez Ciri oczywiście. Pakiet podstawka + SG bagatela ponad 1100zł... I pomyśleć, że w kampanii kosztowało to 529zł.
Monety, które w kampanii na zagramw.to kosztowały 60zł, teraz 140zł... Wow.
Zakładam, że jednak w polskich sklepach te ceny będą niższe (mówię tu o wszystkich pozycjach ze Starego Świata).
W przeliczeniu na złotówki Monster Trail 201zł, Wild Hunt tyle samo, Adventure Pack (chyba najbardziej gameplayowy dodatek) 120zł. Razem wychodzi ponad 520zł za wszystko, bez Ciri oczywiście. Pakiet podstawka + SG bagatela ponad 1100zł... I pomyśleć, że w kampanii kosztowało to 529zł.
Monety, które w kampanii na zagramw.to kosztowały 60zł, teraz 140zł... Wow.
Zakładam, że jednak w polskich sklepach te ceny będą niższe (mówię tu o wszystkich pozycjach ze Starego Świata).
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pytanie, czy ktoś z was grał w Wiedźmina w 6 osób? Czy to jest wtedy grywalne i jakie ew. Dodatki należałoby dodać żeby dało się w to grać?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Imho ta gra jest ledwo grywalna przy 4 osobach a co dopiero przy 6. Downtime zabójczy.
Ale jeśli serio chcesz próbować no to Na Tropie Potwórow albo Magowie, żeby ta 6 postać była.
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
- warlock
- Posty: 4821
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1142 times
- Been thanked: 2168 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dla mnie ta gra to jest maks trzyosobówka, na cztery osoby jest boleśnie, na 5-6 to byłaby absolutna tortura a nie granie.
- ave.crux
- Posty: 1729
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 807 times
- Been thanked: 1247 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Potwierdzam, z tym, że jak jest 4 ogranych + następny gra turę jak poprzedni kupuje to jest znośnie.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pod tym ja się też podpisuję - tj. najczęściej grałem w różnych składach 4os (niekoniecznie ogranych) i nadal było przyjemnie ale pod koniec już miewałem dość ("rusz się wreszcie, my tu we 2 w sumie grę kończymy w następnym ruchu, pytanie tylko czy walka wyjdzie"). Więc najlepszy skład to 3 osoby, na 4 ograne też będzie bardzo fajnie.
- LordRegis
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 gru 2014, 11:52
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 8 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
a jak w kwestii dodatku Dziki Gon? Jest to wtedy sensowna gra kooperacyjna? Mam podstawkę + dodatki z KS, zagrałem kilka razy w podstawkę a później brakło czasu na dalsze testy.