Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
olej1201 pisze:Mam pytanie ponieważ nie jest to doprecyzowane w zasadach. Sztandar niezłomne oznacza, że mogę wyginąć rasą po podbojach a konkretnie po fazie zbierania monet zwycięstwa (tak jest w zasadach), i teraz moje pytanie. Czy zbieram potem jeszcze raz pieniądze za wymarłą rasę? tzn. zbieram pieniądze dwa razy?
Po pierwsze - tytuł gry bardzo by ułatwił pomaganie.
Po drugie - nie ma już wątku z pytaniami do Small World?
Pieniądze już zebrałeś, wiec dlaczego miałbyś zbierać jeszcze raz? Normalnie wymierasz na początku tury w której nic innego nie zrobisz. Tu możesz w kolej turze zacząć grać nową rasą.
olej1201 pisze:Mam pytanie ponieważ nie jest to doprecyzowane w zasadach. Sztandar niezłomne oznacza, że mogę wyginąć rasą po podbojach a konkretnie po fazie zbierania monet zwycięstwa (tak jest w zasadach), i teraz moje pytanie. Czy zbieram potem jeszcze raz pieniądze za wymarłą rasę? tzn. zbieram pieniądze dwa razy?
Po pierwsze - tytuł gry bardzo by ułatwił pomaganie.
Po drugie - nie ma już wątku z pytaniami do Small World?
Pieniądze już zebrałeś, wiec dlaczego miałbyś zbierać jeszcze raz? Normalnie wymierasz na początku tury w której nic innego nie zrobisz. Tu możesz w kolej turze zacząć grać nową rasą.
Tapnięte z telefonu
No tak ale w zasadach jest, że bierzesz na koniec tury pieniądze za wymarłą rasę.
olej1201 pisze:Mam pytanie ponieważ nie jest to doprecyzowane w zasadach. Sztandar niezłomne oznacza, że mogę wyginąć rasą po podbojach a konkretnie po fazie zbierania monet zwycięstwa (tak jest w zasadach), i teraz moje pytanie. Czy zbieram potem jeszcze raz pieniądze za wymarłą rasę? tzn. zbieram pieniądze dwa razy?
Po pierwsze - tytuł gry bardzo by ułatwił pomaganie.
Po drugie - nie ma już wątku z pytaniami do Small World?
Pieniądze już zebrałeś, wiec dlaczego miałbyś zbierać jeszcze raz? Normalnie wymierasz na początku tury w której nic innego nie zrobisz. Tu możesz w kolej turze zacząć grać nową rasą.
Tapnięte z telefonu
No tak ale w zasadach jest, że bierzesz na koniec tury pieniądze za wymarłą rasę.
Tak, ale zwróć uwagę, że to dotyczy tury w której decydujesz wymrzeć. Rasa wymiera, zbierasz kasę, a w następnej turze wybierasz nową rasę. Tura w której wymierasz jest mało produktywna, bo niewiele jesteś w stanie zrobić.
To masz specjalny przypadek. Robisz rzeczy, Zbierasz kasę i wymierasz w tej samej turze. Dzięki temu nie tracisz tury na wymarcie. Zasada specjalna.
Gdy inny gracz podbije wszystkie nasze pola, czyli nasze żetony znikną z planszy, bierzemy je do siebie (te które pozostały, bo jeden z każdego podbitego pola nam ginie i idzie do zasobnika) i rozkładamy w swojej najbliższej turze zgodnie z zasadą pierwszego podboju. A co jeśli zanim to zrobimy, będziemy chcieli wymrzeć tą rasą
g936530920620 pisze: ↑30 kwie 2018, 18:51
Gdy inny gracz podbije wszystkie nasze pola, czyli nasze żetony znikną z planszy, bierzemy je do siebie (te które pozostały, bo jeden z każdego podbitego pola nam ginie i idzie do zasobnika) i rozkładamy w swojej najbliższej turze zgodnie z zasadą pierwszego podboju. A co jeśli zanim to zrobimy, będziemy chcieli wymrzeć tą rasą
Błąd! Rozkładamy nie w swojej turze, a na koniec tury gracza, który nas podbił.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2018, 09:14 przez FortArt, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Tak robimy, ale w sytuacji, gdy pozostały na planszy zajęte przez nas regiony. A mi chodziło o sytuacji, gdy przeciwnik podbije wszystkie nasze pola. Wtedy w najbliższej swojej turze rozkładamy, to co nam zostało w rękach (ci którzy przeżyli), ale co gdy wtedy chcemy wymrzeć swoją rasą? Chyba że nie można? Czy wtedy po prostu odkładamy wszystkie żetony z ręki do zasobnika, sztandar odwracamy, odznakę odrzucamy, monet nie dostajemy, bo nie ma nas na planszy i dopiero w następnej turze wybieramy rasę? Chociaż w większości przypadków, by się coś takiego nie opłacało, bo w tej rundzie nic nie dostajemy.
Żeby ten post nie był pusty, to pytanie: Można, mimo posiadania kilku żetonów w ręce i kilku podbitych regionów na planszy, nie podbijać w swojej kolejce? Taka decyzja byłaby optymalna, gdybyśmy wiedzieli, że w następnej turze wejdzie dobra rasa i podejrzewamy, że zaatakuje nas (bo inne regiony są mocno chronione), więc zamiast podbijać, wolelibyśmy utrzymać, umacniając, swoją pozycję. Myślę, że odpowiedź brzmi, że można nie podbijać mimo możliwości w swojej turze, ale wolę "usłyszeć" potwierdzenie. Przy okazji ponawiając wcześniejsze pytanie.
1. Zawsze swoją turę zaczynasz od decyzji:
albo wymieram,
albo nie wymieram i rozgrywam żetony na planszy.
Jeśli zaczynasz turę mając na ręce wszystkie żetony swojej rasy i żadnych zdobytych terenów to i tak możesz zdecydować, że twoja rasa wymiera i nie dostajesz punktów bo nie masz za co.
2. Jeśli decydujesz, że nie wymierasz to nie masz obowiązku podbijania nowych terenów. Oznacza to, że kiedy przychodzi twoja nowa tura możesz od razu przejść do przegrupowania i nie podbijać jakiegokolwiek nowego terenu. Możesz też podbić 1 lub więcej terenów i pomimo, że masz jeszcze wolne żetony jednostek oznajmić, że kończysz podboje a następnie rozdysponować te wszystkie żetony które zostały ci na ręce na dowolne z już posiadanych terenów.
Czyli reasumując na każde pytanie odpowiedź jest taka jak podejrzewałeś.
Mam pytanie co do zdolności specjalnych "Obozujące", "Warowne" i rasy "Trolle". Po podbiciu lub porzuceniu danego pola z tym elementem (obozowiskiem, twierdzą czy legowiskiem) należy je usunąć z gry czy z planszy (i gracz może go użyć ponownie)?. W przypadku obozowisk jest to jasno napisane w instrukcji: "Obozowiska musisz usunąć z gry dopiero wtedy, gdy Twoja Obozująca Rasa staje się Wymierająca.". Legowiska: " Legowisko należy usunąć, gdy porzucisz region albo gdy zostanie podbity przez innego gracza.". Twierdze: " Twierdzę należy usunąć, gdy porzucisz region albo gdy zostanie podbity przez innego gracza."
Zasadniczo dobre pytanie. Osobiście zawsze usuwaliśmy tylko z planszy bo jak wcześniej wspomniałeś nie było zaznaczone, że odpadają całkowicie z gry. Tak więc w domyśle postawiliśmy na planszę.
W 2 rundzie gdy nie chcę aby moja rasa wymarła to mogę zostawić żetony rasy na swoich miejscach nie zabierając żadnego? Czy muszę zebrać ze wszystkich pól (i zostawić na nich po 1) i kontynuować podbój lub czy mogę zebrać np. żetony tylko z 1 pola a reszte zostawić w spokoju?
hollywood pisze: ↑16 paź 2019, 16:04
W 2 rundzie gdy nie chcę aby moja rasa wymarła to mogę zostawić żetony rasy na swoich miejscach nie zabierając żadnego? Czy muszę zebrać ze wszystkich pól (i zostawić na nich po 1) i kontynuować podbój lub czy mogę zebrać np. żetony tylko z 1 pola a reszte zostawić w spokoju?
Robisz przegrupowanie, ale efektywnie mozesz zostawic wszytskie zetony tam gdzie sa, nikt nie kaze Ci podbijac dalej, to twoja decyzja.
Tak samo mozesz zabrac wszystkie zetony z podbitych terenow (nie musisz zostawiac zadnego) po prostu nie dostaniesz za taki teren punktow
Czarnoksiężnicy potrafią zamienić pojedynczy żeton aktywnej rasy w czarnoksiężnika (czyli odrzucasz ten pojedynczy żeton do pudełka (nawet jak to jest elf) i na jego miejsce kładziesz swój żeton też z pudełka).
Mam pytanie co do maksymalnej możliwej punktacji jaką udaje wam się uzyskać. W normalnych grach wyniki w okolicach 80 - 100 punktów wydają się być ok, bo zwykle bardziej pilnujemy innych graczy niż sami wykręcamy kombosy. Inaczej się ma spawa w grze na komórce. Od jakiegoś czasu mam również taką wersję i czasami gram na 3 graczy z 2 botami. Zdarza się, że boty się zapętlą w atakowaniu siebie nawzajem i wtedy da się osiągnąć wyniki na około 120 - 150 punktów. Natomiast na tablicy wyników najlepsze rezultaty na 3 graczy to wyniki powyżej 200 punktów, a rekord to 329. Czy byłby mi ktoś w stanie wyjaśnić jak można w ogóle uzyskać takie wyniki w Small World? Domyślam się, że rolę mogą tu odgrywać dodatki.
hej
mam pytanie odnosnie zdolnosc "odkrywcze" z dodatku podniebne wyspy.
Czy dobrze rozumiem ze gracz dodatkowo dostaje tyle monet zwyciestwa ile ma zajetych pol na ziemi lub podniebych wyspach (mniejsza wartosc) ?
Nie bardzo rozumiem jak taka mocna zdolnosc moze dawać az 5 pionków, pomimo tego ze musimy wybrac ta nizsza wartosc - przeciez nie ma nakazu wchodzenia na podniebne wyspy i grając rasą tylko na ziemi działa to tak samo jak zdolność "handlujące" z podstawki która daje tylko 2 pionki!
Na ta chwile umiejetnosc wydaje mi sie na tyle potezna ze psuje grę.
pozdrawiam
tomek
Salieri pisze: ↑05 mar 2022, 07:27
Jeżeli podczas rozgrywki stracę wszystkie żetony aktywnej rasy, co dalej ?
Ostatnio miałem z żoną zatarg, który skończył się szukaniem po necie. Okazuje się, że możesz (ale nie musisz) automatycznie przejśc w wymarcie. No w głowie się nie mieści