Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
foobar1988 pisze: ↑23 paź 2023, 00:40
Mam jakieś zaklęcie koszt 4 ECHO zadające jedno obrażenie i dające 1 punkt kasy. To zaklęcie mam na bramie numer 3 (+1 obrażenia). Do tego załączony do bramy mam przekaźnik bólu dodający +2 obrażeń do zaklęcia po czym trafia na stos kart odrzuconych. Na domiar złego mam skarb 3 który mówi że jeżeli aktywuję zaklęcie o koszcie minimum 2 wówczas jest +1 do obrażeń.
Zestaw pytań:
1. Ile obrażeń zostanie zadanych? Skoro echo to jak można je rozdzielić?
2. Kto dostanie ile kasy?
3. Jeżeli ten skarb miałaby Jian to jak zmieniłaby się liczba zadanych obrażeń?
Hehe.
Ad 1. Zadasz 4 + 4 + 2 + 2, czyli możesz zaatakować do 4 celów. Przekaźnik spada po pierwszym rzuceniu zaklęcia, stąd mniej obrażeń przy ostatnich 2 instancjach. Skarb nie działa, bo to Jian aktywuje zaklęcie.
Ad 2. Jian dostanie 4 eteru.
Ad 3. [Edit] Gdyby Jian miała ten skarb, to zadałaby 5 + 5 + 3 + 3 obrażeń w 4 instancjach.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2023, 22:23 przez aeiou871, łącznie zmieniany 1 raz.
foobar1988 pisze: ↑23 paź 2023, 00:40
Mam jakieś zaklęcie koszt 4 ECHO zadające jedno obrażenie i dające 1 punkt kasy. To zaklęcie mam na bramie numer 3 (+1 obrażenia). Do tego załączony do bramy mam przekaźnik bólu dodający +2 obrażeń do zaklęcia po czym trafia na stos kart odrzuconych. Na domiar złego mam skarb 3 który mówi że jeżeli aktywuję zaklęcie o koszcie minimum 2 wówczas jest +1 do obrażeń.
Zestaw pytań:
1. Ile obrażeń zostanie zadanych? Skoro echo to jak można je rozdzielić?
2. Kto dostanie ile kasy?
3. Jeżeli ten skarb miałaby Jian to jak zmieniłaby się liczba zadanych obrażeń?
Hehe.
Ad 1. Zadasz 4 + 4 + 2 + 2, czyli możesz zaatakować do 4 celów. Przekaźnik spada po pierwszym rzuceniu zaklęcia, stąd mniej obrażeń przy ostatnich 2 instancjach. Skarb nie działa, bo to Jian aktywuje zaklęcie.
Ad 2. Jian dostanie 4 eteru.
Ad 3. Gdyby Jian miała ten skarb, to zadałaby 6 + 6 + 4 + 4 obrażeń w 4 instancjach.
W punkcie 3 nie powinno być 5 + 5 + 3 + 3, skoro ten skarb daje +1 do obrażeń?
I przy okazji pytanie mi się nasunęło odnośnie skarbu 3 poziomu 'Raz na turę, kiedy aktywujesz zaklęcie o koszcie 6 lub więcej, otrzymujesz 2 ładunki'.
Jeśli to zaklęcie posiada ECHO, to otrzymuję łącznie 4 ładunki, czy nie bo skarb mówi, że raz na turę?
foobar1988 pisze: ↑23 paź 2023, 00:40
Mam jakieś zaklęcie koszt 4 ECHO zadające jedno obrażenie i dające 1 punkt kasy. To zaklęcie mam na bramie numer 3 (+1 obrażenia). Do tego załączony do bramy mam przekaźnik bólu dodający +2 obrażeń do zaklęcia po czym trafia na stos kart odrzuconych. Na domiar złego mam skarb 3 który mówi że jeżeli aktywuję zaklęcie o koszcie minimum 2 wówczas jest +1 do obrażeń.
Zestaw pytań:
1. Ile obrażeń zostanie zadanych? Skoro echo to jak można je rozdzielić?
2. Kto dostanie ile kasy?
3. Jeżeli ten skarb miałaby Jian to jak zmieniłaby się liczba zadanych obrażeń?
Hehe.
Ad 1. Zadasz 4 + 4 + 2 + 2, czyli możesz zaatakować do 4 celów. Przekaźnik spada po pierwszym rzuceniu zaklęcia, stąd mniej obrażeń przy ostatnich 2 instancjach. Skarb nie działa, bo to Jian aktywuje zaklęcie.
Ad 2. Jian dostanie 4 eteru.
Ad 3. Gdyby Jian miała ten skarb, to zadałaby 6 + 6 + 4 + 4 obrażeń w 4 instancjach.
W punkcie 3 nie powinno być 5 + 5 + 3 + 3, skoro ten skarb daje +1 do obrażeń?
I przy okazji pytanie mi się nasunęło odnośnie skarbu 3 poziomu 'Raz na turę, kiedy aktywujesz zaklęcie o koszcie 6 lub więcej, otrzymujesz 2 ładunki'.
Jeśli to zaklęcie posiada ECHO, to otrzymuję łącznie 4 ładunki, czy nie bo skarb mówi, że raz na turę?
Tak, masz rację, pomylił mi się koszt zaklęcia z premią do obrażeń. Edytuje odpowiedź powyżej.
Co do Twojego pytania: raz na turę, zatem 2 ładunki maksymalnie na turę.
Ad 1. Zadasz 4 + 4 + 2 + 2, czyli możesz zaatakować do 4 celów. Przekaźnik spada po pierwszym rzuceniu zaklęcia, stąd mniej obrażeń przy ostatnich 2 instancjach. Skarb nie działa, bo to Jian aktywuje zaklęcie.
Ad 2. Jian dostanie 4 eteru.
Ad 3. Gdyby Jian miała ten skarb, to zadałaby 6 + 6 + 4 + 4 obrażeń w 4 instancjach.
W punkcie 3 nie powinno być 5 + 5 + 3 + 3, skoro ten skarb daje +1 do obrażeń?
I przy okazji pytanie mi się nasunęło odnośnie skarbu 3 poziomu 'Raz na turę, kiedy aktywujesz zaklęcie o koszcie 6 lub więcej, otrzymujesz 2 ładunki'.
Jeśli to zaklęcie posiada ECHO, to otrzymuję łącznie 4 ładunki, czy nie bo skarb mówi, że raz na turę?
Tak, masz rację, pomylił mi się koszt zaklęcia z premią do obrażeń. Edytuje odpowiedź powyżej.
Co do Twojego pytania: raz na turę, zatem 2 ładunki maksymalnie na turę.
A to nie jest tak, że 'raz na turę' oznacza, że nie możemy użyć tego skarbu przy aktywacji kolejnego takiego zaklęcia, natomiast w tym przypadku ECHO sprawia, że bonus otrzymujemy przy obu rozpatrzeniach efektu (tak jak mówi instrukcja)? Czyli mamy jedną aktywację na turę, a dwa rozpatrzenia.
Trochę to Echo + bonusy z innych kart sprawiają, że ciągle pojawia mi się jakaś wątpliwość w interpretacji..
W punkcie 3 nie powinno być 5 + 5 + 3 + 3, skoro ten skarb daje +1 do obrażeń?
I przy okazji pytanie mi się nasunęło odnośnie skarbu 3 poziomu 'Raz na turę, kiedy aktywujesz zaklęcie o koszcie 6 lub więcej, otrzymujesz 2 ładunki'.
Jeśli to zaklęcie posiada ECHO, to otrzymuję łącznie 4 ładunki, czy nie bo skarb mówi, że raz na turę?
Tak, masz rację, pomylił mi się koszt zaklęcia z premią do obrażeń. Edytuje odpowiedź powyżej.
Co do Twojego pytania: raz na turę, zatem 2 ładunki maksymalnie na turę.
A to nie jest tak, że 'raz na turę' oznacza, że nie możemy użyć tego skarbu przy aktywacji kolejnego takiego zaklęcia, natomiast w tym przypadku ECHO sprawia, że bonus otrzymujemy przy obu rozpatrzeniach efektu (tak jak mówi instrukcja)? Czyli mamy jedną aktywację na turę, a dwa rozpatrzenia.
Trochę to Echo + bonusy z innych kart sprawiają, że ciągle pojawia mi się jakaś wątpliwość w interpretacji..
Echo przestaje być skomplikowane w momencie jak sobie uświadomisz, że ten efekt po prostu mówi "rozpatrz efekt zaklęcia dwa razy". Kolejność jest taka: aktywujesz zaklęcie -> odkładasz kartę zaklęcia na stos kart odrzuconych -> rozpatrujesz efekt zaklęcia. W przypadku Echo ten ostatni etap robisz dwa razy. Tym samym jeśli skarb mówi, że coś się dzieje raz na turę gdy aktywujesz zaklęcie, to robisz to tylko raz, bo zaklęcie aktywowałeś tylko raz, nawet jeśli ma Echo.
Tak, masz rację, pomylił mi się koszt zaklęcia z premią do obrażeń. Edytuje odpowiedź powyżej.
Co do Twojego pytania: raz na turę, zatem 2 ładunki maksymalnie na turę.
A to nie jest tak, że 'raz na turę' oznacza, że nie możemy użyć tego skarbu przy aktywacji kolejnego takiego zaklęcia, natomiast w tym przypadku ECHO sprawia, że bonus otrzymujemy przy obu rozpatrzeniach efektu (tak jak mówi instrukcja)? Czyli mamy jedną aktywację na turę, a dwa rozpatrzenia.
Trochę to Echo + bonusy z innych kart sprawiają, że ciągle pojawia mi się jakaś wątpliwość w interpretacji..
Echo przestaje być skomplikowane w momencie jak sobie uświadomisz, że ten efekt po prostu mówi "rozpatrz efekt zaklęcia dwa razy". Kolejność jest taka: aktywujesz zaklęcie -> odkładasz kartę zaklęcia na stos kart odrzuconych -> rozpatrujesz efekt zaklęcia. W przypadku Echo ten ostatni etap robisz dwa razy. Tym samym jeśli skarb mówi, że coś się dzieje raz na turę gdy aktywujesz zaklęcie, to robisz to tylko raz, bo zaklęcie aktywowałeś tylko raz, nawet jeśli ma Echo.
Ok, dzięki - rozumiem Czyli w każdym przypadku, gdzie nie ma 'raz na turę', wtedy bonus dodaję do każdego rozpatrzenia efektu zaklęcia z Echem.
Nie jestem pewien czy czegoś nie przegapiam, ale mam pewien problem z nemesis The Wanderer/ Tułacz. Nie, że nie mogę pokonać, wprost przeciwnie, wydaje mi się że jest błąd w jej koncepcji/zasadach co sprawia, że walka jest bezsensownie ułatwiona
Spoiler:
Przy podejściu na wyczyszczenie talii Nemesis można całkowicie ignorować przez całą grę efekt Wyzwolenia oraz Sfery i atakowanie Nemesis jako takiej.
Jeśli jedynym zagrożeniem są karty Nemesis i to tylko te, które nie powodują Wyzwolenia, radzenie sobie z nimi jest łatwe bo to w nie idzie 100% zasobów magów. Po ukończeniu talii ma się nieskończoną liczbę tur na zniszczenie Sfer więc równie dobrze można uznać, że dzieje się to automatycznie i się wygrywa. Tułacz może sobie mieć wtedy i milion HP z bezsensownych Wyzwoleń.
Generalnie brakuje jakiegoś limitu HP po którym Tułacz wygrywa albo jakiejś karty Nemesis która nie pozwala wyczyścić talii Nemesis - rozwiązania występujące u innych Nemesis.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Cyel pisze: ↑05 lis 2023, 12:07
Nie jestem pewien czy czegoś nie przegapiam, ale mam pewien problem z nemesis The Wanderer/ Tułacz. Nie, że nie mogę pokonać, wprost przeciwnie, wydaje mi się że jest błąd w jej koncepcji/zasadach co sprawia, że walka jest bezsensownie ułatwiona
Spoiler:
Przy podejściu na wyczyszczenie talii Nemesis można całkowicie ignorować przez całą grę efekt Wyzwolenia oraz Sfery i atakowanie Nemesis jako takiej.
Jeśli jedynym zagrożeniem są karty Nemesis i to tylko te, które nie powodują Wyzwolenia, radzenie sobie z nimi jest łatwe bo to w nie idzie 100% zasobów magów. Po ukończeniu talii ma się nieskończoną liczbę tur na zniszczenie Sfer więc równie dobrze można uznać, że dzieje się to automatycznie i się wygrywa. Tułacz może sobie mieć wtedy i milion HP z bezsensownych Wyzwoleń.
Generalnie brakuje jakiegoś limitu HP po którym Tułacz wygrywa albo jakiejś karty Nemesis która nie pozwala wyczyścić talii Nemesis - rozwiązania występujące u innych Nemesis.
Imho tułacz nie może przekroczyć tych ~40hp które ma w maksie.
Cyel pisze: ↑05 lis 2023, 12:07
Nie jestem pewien czy czegoś nie przegapiam, ale mam pewien problem z nemesis The Wanderer/ Tułacz. Nie, że nie mogę pokonać, wprost przeciwnie, wydaje mi się że jest błąd w jej koncepcji/zasadach co sprawia, że walka jest bezsensownie ułatwiona
W tej grze nie można mieć więcej HP niż ta wydrukowana. To się tyczy Magów, Popleczników jak i Nemesis. Są wyjątki ale wtedy masz to wyszczególnione jak np z walce z Trzykroć martwym prorokiem.
Zgadza się, ponieważ trzeba wybrać opcję którą da się w pełni zrealizować nie da się uniknąć brania obrażeń na magów bez atakowania Tułacza/Sfer. Dzięki!
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Pytanie o kartę Nemezis z Aeon's End Legacy (nie mam przy sobie instrukcji):
Spoiler:
Karta Mocy Cięcie - 1 poziomu - Odrodzone Wszechostrze : jak działa degradacja karty jeśli gram w Aeon's Nowy Początek (zmieniam kartę na taką o niższym koszcie z rynku zasobów). Co z kartą o koszcie 3 jeśli nie ma niższej karty na rynku?
tomax-zielik pisze: ↑20 gru 2023, 16:25
Pytanie o kartę Nemezis z Aeon's End Legacy (nie mam przy sobie instrukcji):
Spoiler:
Karta Mocy Cięcie - 1 poziomu - Odrodzone Wszechostrze : jak działa degradacja karty jeśli gram w Aeon's Nowy Początek (zmieniam kartę na taką o niższym koszcie z rynku zasobów). Co z kartą o koszcie 3 jeśli nie ma niższej karty na rynku?
Rozpatrujesz efekt na tyle na ile jest to możliwe: niszczysz kartę o wymaganym koszcie, a nie pozyskujesz nowej.
mam oczywiscie pytanie odnosnie kart Nemezis Wiedźma Hordy : jesli jest podwojne wyzwolenie i mamy juz trogga w grze i dokładamy 2 do tego samego rodzaju to po kolei rozpatrujemy jak dolozymy 2giego i potem 3ciego ? Czy dokladamy do3 i rozpatrujemy 1 efekt?
I drugie pytanie odnosnie bram : czy jak mamy na zakleciu dodatkowe 2 obrazenia to do nich dodajemy +1 z bramy 3 lub 4 czy tylko do podstawowej wartosci ataku?
mam zaklecie : 2 ataku i jak zaplacisz eter 1 to masz +2 - czy to będzie 2+1(bonus z bramy 3 lub 4) +2 +1(z bonusu bramy) czy 2 + 1 +2?
Pierwsze pytanie: wyzwolenia rozpatrujesz po kolei. Czyli najpierw wejdzie 2 trogg i się odpali. Później 3.
Pytanie drugie: nie pamiętam teraz jak to jest z obrazeniami po dopłacie, ale wydaje mi się, że +1 dotyczy wszystkich źródeł obrażeń. Na pewno jak karta zadaje 4 obrażenia wrogowi i 1 obrażeń drugiemu to +1 tyczy się i 4 i 1
b3lial pisze: ↑20 sty 2024, 22:58
witam Wszystkich
mam oczywiscie pytanie odnosnie kart Nemezis Wiedźma Hordy : jesli jest podwojne wyzwolenie i mamy juz trogga w grze i dokładamy 2 do tego samego rodzaju to po kolei rozpatrujemy jak dolozymy 2giego i potem 3ciego ? Czy dokladamy do3 i rozpatrujemy 1 efekt?
I drugie pytanie odnosnie bram : czy jak mamy na zakleciu dodatkowe 2 obrazenia to do nich dodajemy +1 z bramy 3 lub 4 czy tylko do podstawowej wartosci ataku?
mam zaklecie : 2 ataku i jak zaplacisz eter 1 to masz +2 - czy to będzie 2+1(bonus z bramy 3 lub 4) +2 +1(z bonusu bramy) czy 2 + 1 +2?
Spróbuję na przykładzie:
Zaklęcie Płomień Feniksa (a przynajmniej tak wydaje mi się, że jest przetłumaczona nazwa tej karty):
"Aktywacja: Zadaj 2 obrażenia. Możesz odrzucić 1 Ładunek, aby zadać dodatkowe 2 obrażenia"
Słowo kluczowe tutaj to "dodatkowe" obrażenia - są one dodawane do podstawowej wartości obrażeń. Jeśli aktywujesz takie zaklęcie z bramy z bonusem +1 i odrzucisz 1 Ładunek, to łącznie zadajesz 5 obrażeń w 1 instancji (nie możesz ich rozdzielić).
Z drugiej strony zaklęcie Double Tap (nie pamiętam polskiej nazwy):
"Aktywacja: Zadaj 1 obrażenie. Zadaj 1 obrażenie"
Takie zaklęcie aktywowane z bramy z bonusem +1 zadaje 2 razy po 2 obrażenia - dla każdej z tych instancji obrażeń możesz wybrać inny cel.
b3lial pisze: ↑22 sty 2024, 22:02
Dopiero parę bitew za mną, ale widzę, że raczej dobrze interpretuję zasady .
Dzięki Wam za porady
To mam przykłady żeby w 100% być pewnym:
Zaklęcie MISTRZ ZAPOMNIENIA zadaj 2 obrażenia. Możesz odrzucić klejnot aby zadać dodatkowe obrażenia równe jego kosztowi
i teraz jest : 2 +1 +(odrzucam oliwienit - koszt 3 etaru) 3+1, czy 2+1+3 tylko ? wg. powyższego liczenia 6 a nie 7
Zaklęcie PŁOMIEŃ FENIKSA : zadaj 2 obrażenia. Możesz odrzucić ładunek , aby zadać dodatkowe 2 obrażenia.
i tu takie samo pytanie : zadaję 2+1 +2+1 czy 2+1+2 ? w tym wypadku 5
Mistrz zapomnienia: łącznie 6 obrażeń (2 z samego zaklęcia + 3 z odrzuconego klejnotu + 1 z bramy) w jednej instancji (nie możesz rozdzielić). Ponadto najpierw odrzucane jest zaklęcie, a potem klejnot.
Płomień feniksa: łącznie 5 obrażeń (2 z zaklęcia + 2 za odrzucony ładunek + 1 z bramy) także w jednej instancji (nie możesz rozdzielić)
Generalnie jeśli obrażenia są określane jako dodatkowe to zwiększają wartość już istniejących obrażeń, a nie generują kolejnych instancji. Dodatkowe obrażenia z bramy to także obrażenia dodatkowe, które wpływają na każdą instancję obrażeń z danego zaklęcia jednokrotnie.
Kolejna rozgrywka i kolejne pytanie do Was : Rycerz Kajdan - aby otworzyć jego bramę wzmacniamy 4 razy a nie 3 każdą(3razy wzmacniamy + otwarcie)?
Polecenie wzmocnij bramę oznacza również otwórz ?
Zakładam, że zaklęcia i artefakty mówiące o wzmocnienieniu bramy tyczą sie również jej otwarcia ?
b3lial pisze: ↑28 sty 2024, 22:23
Kolejna rozgrywka i kolejne pytanie do Was : Rycerz Kajdan - aby otworzyć jego bramę wzmacniamy 4 razy a nie 3 każdą(3razy wzmacniamy + otwarcie)?
Polecenie wzmocnij bramę oznacza również otwórz ?
Zakładam, że zaklęcia i artefakty mówiące o wzmocnienieniu bramy tyczą sie również jej otwarcia ?
Bramy Rycerza Kajdan startują ustawione żółtą częścią w prawą stronę i każda z nich wymaga czterokrotnego wzmocnienia do otwarcia (chyba, że jakiś efekt wyraźnie mówi, że należy taką bramę otworzyć).
Jeśli jakakolwiek brama (maga czy Rycerza Kajdan) jest ustawiona żółtą częścią w górę, to efekt, który miałby wywołać wzmocnienie bramy, zamiast tego otworzy taką bramę.
Czy ktoś byłby mi w stanie proszę łopatologicznie opisać po co są karty modyfikatorów ?
Czy to tylko do losowania rynku na zasadzie żeby nie przeglądać wszystkich kart tylko jak sobie z tych pojedynczych wybierzemy 9 to dopiero ZAMIAST nich kompletujemy już właściwy rynek ?
Czy np. składamy 21 różnych klejnotów, 10 różnych artefaktów i 20 różnych zaklęć?
Kompletnie nie rozumiem opisu z instrukcji.
p.s.
gdzieś bodajże w tym wątku widziałem generator do przygotowania magów/rynku pod danego NEMESIS - ktoś poratuje ?
Kart danego typu jest więcej niż wymagana ilość do gry. Więc tasujesz osobno trzy talie modyfikatorów i dociągasz trzy karty klejnotów, dwie artefaktów i cztery zaklęć. I potem na podstawie tych modyfikatorów tworzysz 9 stosów i masz rynek.
bdm pisze: ↑05 lut 2024, 07:24
Kart danego typu jest więcej niż wymagana ilość do gry. Więc tasujesz osobno trzy talie modyfikatorów i dociągasz trzy karty klejnotów, dwie artefaktów i cztery zaklęć. I potem na podstawie tych modyfikatorów tworzysz 9 stosów i masz rynek.
Czyli taki randomizer jak mi sie nie chce samemu studiować każdej karty ?
Tak. W sumie to masz pełną dowolność. Możesz dobrać rynek jak chcesz a możesz losować. Ale też nie należy układać rynku z samych mocnych (drogich) lub samych słabych (tanich) kart bo rozgrywka może być albo za łatwa albo za trudna.
Najlepiej pogrupować sobie modyfikatory.
Hej, mam pytanie o zdolność pożeracza. Gdy zaczyna pożeranie jakiegoś stosu i ten się skończy to gravehold otrzymuje 2 obrażenia. I tu pytanie za każdą kartę czy tylkoko raz? Dajmy na to, że mają być pożarte 3 karty, a w stosie jest 1, to czy dostaje 2 obrażenia czy 4?