Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
"ciezko przejsc scenariusz"
A przynajmniej ja to mam na myśli
A przynajmniej ja to mam na myśli
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Dla mnie trudna gra to taka która bez planu, taktycznych i przemyślanych ruchów oraz optymalizacji synergii postaci oraz wyposażenia rozsmaruje twoja drużynę bezlitośnie:)_leigam_ pisze: ↑12 gru 2023, 11:02z tego co pamietam to przeszlismy na 2ke wszystko za pierwszym razem z jednym wyjatkiem, ale to bylo na poczatku scenariusza i bylo totalnie niefartownie.
Tylko pytanie co macie na mysli trudna gra: to taka w ktorej ciezko przejsc scenariusz czy taka ktora ma wymagajaca mechanike? Bo w takich Podrozach przez środziemie kilka razy nie udalo mi sie przejsc scenariusza (z dobrym zakonczeniem), w odroznieniu np do MA (przedzedlem wszystko z dodatkami), a nie da sie zaprzeczyc ze MA jest sporo trudniejsze od PpŚ. Co znaczy trudny DC?
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.
(S)Ghost Stories z dodatkiem Black secret, Pan tu nie stał.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Poległeś bo nie zacząłeś czytać? Instrukcja jest gruba bo tłumaczy wszystko łopatologicznie. Zasady w pigułce są na karcie pomocy i w zasadzie jak już się raz przejdzie prolog to raczej do instrukcji nie wrócisz chyba że dotrzesz do głównego bossa i będzie trzeba sobie przypomnieć zasady wybierania przez niego celu ataku, co też w sumie jest proste. Dla leniwych są też wideoporadniki. Najprościej jednak napisać że gra jest trudna bo się czytać nie chciało...anonim pisze: ↑12 gru 2023, 17:52 Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.
- garg
- Posty: 4490
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Łopatologiczne to są instrukcje od FFG - wszystko jest w nich powtórzone co najmniej dwa razy w kilku miejscach. Instrukcja do Sword & Sorcery jest po prostu słabo napisana.Morgon pisze: ↑13 gru 2023, 12:45Poległeś bo nie zacząłeś czytać? Instrukcja jest gruba bo tłumaczy wszystko łopatologicznie. Zasady w pigułce są na karcie pomocy i w zasadzie jak już się raz przejdzie prolog to raczej do instrukcji nie wrócisz chyba że dotrzesz do głównego bossa i będzie trzeba sobie przypomnieć zasady wybierania przez niego celu ataku, co też w sumie jest proste. Dla leniwych są też wideoporadniki. Najprościej jednak napisać że gra jest trudna bo się czytać nie chciało...anonim pisze: ↑12 gru 2023, 17:52 Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.
Czy da się z niej nauczyć grać? Pewnie, że tak. Czy jest czasochłonne? Jeszcze jak! A nie do końca o to chodzi w dobrej instrukcji
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Warto jeszcze dodać że jak gracz jest taki jak ja że gra jedynie zgodnie z zasadami (chyba że nie celowo coś źle zinterpretowałem) to taka nauka może być bardzo czasochłonna a rozgrywka nie sprawiająca kompletnie przyjemności jeżeli co chwila trzeba wertować instrukcję aby sprawdzić czy mogę zrobić to i to. Ja żałuję że nie było mi dane zagrać i nauczyć się tej gry ale umiałem szczerzę sobie odpowiedzieć na pytanie czy będzie mnie na to "stać". Uznałem że nie będę się oszukiwał. Co nie znaczy że nadal mam ochotę w to z kimś zagrać jak mi wytłumaczy co i jak na jego egzemplarzu. Jednak mam tyle innych gier w kolejce że nie odczuwam jakiegoś wielkiego parcia że muszę. Bardziej chcę...i takie uczucie jest zdecydowanie milsze.garg pisze: ↑13 gru 2023, 13:14Łopatologiczne to są instrukcje od FFG - wszystko jest w nich powtórzone co najmniej dwa razy w kilku miejscach. Instrukcja do Sword & Sorcery jest po prostu słabo napisana.Morgon pisze: ↑13 gru 2023, 12:45Poległeś bo nie zacząłeś czytać? Instrukcja jest gruba bo tłumaczy wszystko łopatologicznie. Zasady w pigułce są na karcie pomocy i w zasadzie jak już się raz przejdzie prolog to raczej do instrukcji nie wrócisz chyba że dotrzesz do głównego bossa i będzie trzeba sobie przypomnieć zasady wybierania przez niego celu ataku, co też w sumie jest proste. Dla leniwych są też wideoporadniki. Najprościej jednak napisać że gra jest trudna bo się czytać nie chciało...anonim pisze: ↑12 gru 2023, 17:52 Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.
Czy da się z niej nauczyć grać? Pewnie, że tak. Czy jest czasochłonne? Jeszcze jak! A nie do końca o to chodzi w dobrej instrukcji
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Mi bardzo nie podchodzą instrukcje FFG, ten podział na to co niby potrzebujesz do pierwszej gry i reszta, czyli właściwa instrukcja która jest tak pookładana (A-Z) ze ustawy w naszym kraju maja więcej sensu, sprawia, że bardzo nie lubię do nich siadać.garg pisze: ↑13 gru 2023, 13:14Łopatologiczne to są instrukcje od FFG - wszystko jest w nich powtórzone co najmniej dwa razy w kilku miejscach. Instrukcja do Sword & Sorcery jest po prostu słabo napisana.Morgon pisze: ↑13 gru 2023, 12:45Poległeś bo nie zacząłeś czytać? Instrukcja jest gruba bo tłumaczy wszystko łopatologicznie. Zasady w pigułce są na karcie pomocy i w zasadzie jak już się raz przejdzie prolog to raczej do instrukcji nie wrócisz chyba że dotrzesz do głównego bossa i będzie trzeba sobie przypomnieć zasady wybierania przez niego celu ataku, co też w sumie jest proste. Dla leniwych są też wideoporadniki. Najprościej jednak napisać że gra jest trudna bo się czytać nie chciało...anonim pisze: ↑12 gru 2023, 17:52 Dla mnie trudna gra to taka w której trudno przebrnąć przez instrukcje. Instrukcja to taka solowa gra w grze, albo wygrasz i w nagrodę będziesz mógł grać w grę albo polegniesz. Z Sword & Sorcery już na starcie zrezygnowałem bo wiedziałem że z tą grubą instrukcją nie mam szans.
Czy da się z niej nauczyć grać? Pewnie, że tak. Czy jest czasochłonne? Jeszcze jak! A nie do końca o to chodzi w dobrej instrukcji
Więc gusta i guściki. Siądę niedługo, mam nadzieje, znów do S&S, może jest mniej przyswajalna niż ja zapamiętałem.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- garg
- Posty: 4490
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Tak na wszelki wypadek wyjaśnię - instrukcji od FFG nie cierpię Podałem je tylko jako przykład._leigam_ pisze: ↑13 gru 2023, 14:12 Mi bardzo nie podchodzą instrukcje FFG, ten podział na to co niby potrzebujesz do pierwszej gry i reszta, czyli właściwa instrukcja która jest tak pookładana (A-Z) ze ustawy w naszym kraju maja więcej sensu, sprawia, że bardzo nie lubię do nich siadać.
Więc gusta i guściki. Siądę niedługo, mam nadzieje, znów do S&S, może jest mniej przyswajalna niż ja zapamiętałem.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Ja się cieszę, że poświęciłem czas i nauczyłem się grać, bo gra daje wiele godzin dobrej zabawy. Dziś odbieram ostatni dodatek (Leże). Nareszcie tytuł będzie kompletny i można będzie wbić 7 poziom. Swoją drogą to wśród polskojęzycznych gier poza descentem nie ma chyba wielkiej konkurencji jeśli chodzi o Dungeon Crawlery?
-
- Posty: 1353
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 573 times
- Kontakt:
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Jeśli chodzi o temat to jest jeszcze duży i mały gloomhaven. Poza tym - bida w tym względzie.Morgon pisze: ↑13 gru 2023, 14:55 Ja się cieszę, że poświęciłem czas i nauczyłem się grać, bo gra daje wiele godzin dobrej zabawy. Dziś odbieram ostatni dodatek (Leże). Nareszcie tytuł będzie kompletny i można będzie wbić 7 poziom. Swoją drogą to wśród polskojęzycznych gier poza descentem nie ma chyba wielkiej konkurencji jeśli chodzi o Dungeon Crawlery?
- garg
- Posty: 4490
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1450 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Zależy jak patrzeć na definicję gatunku, bo jest przecież Deep Madness i Machina Arcana.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
W sumie Wolfenstein też tutaj pasuje.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Trochę choruję na tę grę... ale mam wątpliwości i parę pytań:
1. Jak istotna jest narracja w trakcie gry? Książeczka sekretów (skryptów pewnie) wydaje się być... skromniutka.
2. Jeżeli wezmę na siebie administrację i ja znam zasady etc. - czy myślicie, że ta gra ujdzie z 7-latkiem? Pilotowanie / wspomaganie nie będzie mu przeszkadzać. Pytanie tylko na ile "edżowata" jest ta gra - z "mrokiem", posępnością i niepotrzebną golizną etc.
Dzięki!
1. Jak istotna jest narracja w trakcie gry? Książeczka sekretów (skryptów pewnie) wydaje się być... skromniutka.
2. Jeżeli wezmę na siebie administrację i ja znam zasady etc. - czy myślicie, że ta gra ujdzie z 7-latkiem? Pilotowanie / wspomaganie nie będzie mu przeszkadzać. Pytanie tylko na ile "edżowata" jest ta gra - z "mrokiem", posępnością i niepotrzebną golizną etc.
Dzięki!
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
- Fyei
- Posty: 399
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 170 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Ta gra nie stoi historią, a raczej mechaniką. Całość sprowadza się do mocno standardowej opowieści fantasy - grupa herosów musi zabijać kolejnych złych by uratować krainę. Nie ma tam również nic posępnego czy mrocznego. Z 7 latkiem pod tym względem można zagrać, ale mechanika będzie tutaj przeszkodą, bo każdy bohater musi pilnować sporej ilości zmiennych i statusów i to nie tylko swoich, ale i wrogów.Gabriel pisze: ↑12 sty 2024, 15:49 Trochę choruję na tę grę... ale mam wątpliwości i parę pytań:
1. Jak istotna jest narracja w trakcie gry? Książeczka sekretów (skryptów pewnie) wydaje się być... skromniutka.
2. Jeżeli wezmę na siebie administrację i ja znam zasady etc. - czy myślicie, że ta gra ujdzie z 7-latkiem? Pilotowanie / wspomaganie nie będzie mu przeszkadzać. Pytanie tylko na ile "edżowata" jest ta gra - z "mrokiem", posępnością i niepotrzebną golizną etc.
Dzięki!
Wśród scenariuszy są również perełki, jak np jeden z dodatku Tajemny Portal, wzorowany na Draculi i mocno erpegowy .
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Wg. mnie dla 7-latka to zbyt skomplikowana gra, będzie sie męczył. Narracja nie jest jakoś istotna ale paragrafy musisz przeczytać żeby wiedzieć co dalej trzeba zrobićGabriel pisze: ↑12 sty 2024, 15:49 Trochę choruję na tę grę... ale mam wątpliwości i parę pytań:
1. Jak istotna jest narracja w trakcie gry? Książeczka sekretów (skryptów pewnie) wydaje się być... skromniutka.
2. Jeżeli wezmę na siebie administrację i ja znam zasady etc. - czy myślicie, że ta gra ujdzie z 7-latkiem? Pilotowanie / wspomaganie nie będzie mu przeszkadzać. Pytanie tylko na ile "edżowata" jest ta gra - z "mrokiem", posępnością i niepotrzebną golizną etc.
Dzięki!
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Bardzo dziękuję za odpowiedzi!
Teraz jeszcze doszło skołowanie aktami gry. Teoretycznie powinny być chyba 3... ale trzeciego jakoś na horyzoncie nie widzę. Czy ktoś coś wie?
Teraz jeszcze doszło skołowanie aktami gry. Teoretycznie powinny być chyba 3... ale trzeciego jakoś na horyzoncie nie widzę. Czy ktoś coś wie?
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Byl kickstarter z 3 aktem Abyssal Legends niedawno i aktualnie jest otwarty late pledge LINK
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Koledze nie chodzi przypadkiem o Leże Vastaryous ?
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- Fyei
- Posty: 399
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 170 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Leże jest zakończeniem kampanii, innymi słowy to Akt II.
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Skończyliśmy dzisiaj z kolegą maraton S&S. Graliśmy prawie zawsze 1 w tygodniu od października.
O ile podstawka stanowiła jeszcze jakieś wyzwanie, to już dodatek Tajemny Portal był zwykłym spacerkiem.
Pod koniec każdy bohater miał możliwość zadania Obalenia, podobnie jak mój chowaniec. Kończyło się zwykle tym, że w fazie wrogów po prostu podnosiliśmy figurkę zamiast ją aktywować. Niestety podobnie wyglądała walka z bossem.
O ile samą grę uwielbiam, tak tutaj - im dalej w las, tym większą żenadę czuliśmy z grania tej kampanii.
O ile podstawka stanowiła jeszcze jakieś wyzwanie, to już dodatek Tajemny Portal był zwykłym spacerkiem.
Pod koniec każdy bohater miał możliwość zadania Obalenia, podobnie jak mój chowaniec. Kończyło się zwykle tym, że w fazie wrogów po prostu podnosiliśmy figurkę zamiast ją aktywować. Niestety podobnie wyglądała walka z bossem.
O ile samą grę uwielbiam, tak tutaj - im dalej w las, tym większą żenadę czuliśmy z grania tej kampanii.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
To chyba po prostu źle graliście
Należy postawić i wykonać kolejne działania według normalnych zasad. (Instrukcja: 15.11.1)
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Ta gra jest zbyt rozległa, żeby pamiętać o wszystkich zasadach.
Ale aktywacja wrogów rzadko nam coś robiła i przydało by się przeskalować poziom trudności.
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Polecam S&S Ancient Chronicles, system ten sam ale tutaj poprawili wiele rzeczy no i poziom trudności jest wyższy, bosowie niekiedy stanowia spore wyzwanie a i nawet moby czy miniony daja mocno popalic. Do tego w dodatkach z KS sa Challenge pack ktore podmieniaja potwory na jeszcze trudniejsze warianty jakby ktos nie czul wystarczajacego wyzwania:)
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 06 maja 2020, 16:25
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 90 times
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
W sumie nie do końca to rozumiem - wg dużej ilości ludzi Ancient Chronicles jest lepsze niż Nieśmiertelne Dusze - podstawki i dodatków już kilka dodruków było (pomimo że jest to podawane kropelkowo... ), a Galakta cały czas się zastanawia i nie podjęła decyzji co z tym zrobić... To czemu tutaj nie zorganizują wspieraczki/przedsprzedaży z progiem? I ten model wydawniczy - jeden dodatek co rok - to trochę obniża zapał kupujących. Osobiście mam wszystko co może być do podstawki (nawet pomalowane:)) i brał bym od razu wszystko do AC (razem z Abyssal Legends).
Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)
Jeden z wielu powodów dlaczego nie warto kupować polskich wydań.Nosiadbt1100 pisze: ↑06 mar 2024, 09:38 W sumie nie do końca to rozumiem - wg dużej ilości ludzi Ancient Chronicles jest lepsze niż Nieśmiertelne Dusze - podstawki i dodatków już kilka dodruków było (pomimo że jest to podawane kropelkowo... ), a Galakta cały czas się zastanawia i nie podjęła decyzji co z tym zrobić... To czemu tutaj nie zorganizują wspieraczki/przedsprzedaży z progiem? I ten model wydawniczy - jeden dodatek co rok - to trochę obniża zapał kupujących. Osobiście mam wszystko co może być do podstawki (nawet pomalowane:)) i brał bym od razu wszystko do AC (razem z Abyssal Legends).