Przyznam, że widziałem napis w instrukcji, że jest jak normalna jednostka ale sami przyznacie, że jednostka posiadająca 2 toporki jednak jest troszeczkę bardziej do likwidacji
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
W każdym razie dziękuję
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pamiętaj jednak, że niedzwiadek nie może wchodzić na terytorium wroga oraz nie może się poruszać samodzielnie bez wikinga.
No tak, tylko nie jest to standardowe działanie a efekt specjalny wynikający z karty klanowej.
Witam,Haisenberg83 pisze: ↑17 wrz 2023, 11:45
Pamiętaj jednak, że niedzwiadek nie może wchodzić na terytorium wroga oraz nie może się poruszać samodzielnie bez wikinga.
Ad 1. Tak jest to prawidłowy ruchScofied_PL pisze: ↑26 lut 2024, 23:11 1. Czy taką kartą mogę się ruszyć np. dwoma oddziałami wojsk które znajdują się na przeciwległych końcach mapy np. po 2 ruchy? Albo z 4 obszarów poruszyć się każdym wojskiem po raz.
Ad 2. Nie może. Gdy jednostki wejdą na teren wroga nie mogą się dalej poruszać, a pozostały ruch należy wykorzystać w inny sposób przed rozaptrzeniem walki. Po rozegraniu walki nie można dalej kontynuować ruchu z tej samej karty.Scofied_PL pisze: ↑26 lut 2024, 23:11 2. I jak jest wtedy z walką? Czy mając taką kartę jedno duże wojsko może przedzierać się przez obszary i je przejmować np wywołując w każdym z nich walkę i później zostawiając w nim jednostkę aby kontrolowało obszar?
To tu jeszcze tylko dopowiem, gdy chcesz zagrać kilka kart z ruchem w jednej turze.
Co do samodzielnego ruchu niedźwiadka to jest o tym w ramce o zdolności klanu. Dokładnie w trzecim punkcie. Jest napisane, że może się poruszać wraz z innymi jednostkami. Jest to jednoznaczne z tym że nie może się poruszać bez innych jednostek.Scofied_PL pisze: ↑26 lut 2024, 23:11Witam,Haisenberg83 pisze: ↑17 wrz 2023, 11:45
Pamiętaj jednak, że niedzwiadek nie może wchodzić na terytorium wroga oraz nie może się poruszać samodzielnie bez wikinga.
Gdzieś w instrukcji jest mowa o tym, że niedźwiedź nie może samodzielnie się poruszać? W ramce na temat dodatkowych mocy Kaija nie wspominają o tym.
Mam jeszcze pytanie dotyczące poruszania się np. kartą ruch 4x
1. Czy taką kartą mogę się ruszyć np. dwoma oddziałami wojsk które znajdują się na przeciwległych końcach mapy np. po 2 ruchy? Albo z 4 obszarów poruszyć się każdym wojskiem po raz. Czy jednak muszę ten ruch "zapoczątkować" w jednym obszarze i dopiero z niego np rozdzielać wojsko i iść w dwóch różnych kierunkach (coś jak przykład z instrukcji)?
2. I jak jest wtedy z walką? Czy mając taką kartę jedno duże wojsko może przedzierać się przez obszary i je przejmować np wywołując w każdym z nich walkę i później zostawiając w nim jednostkę aby kontrolowało obszar?
Graliśmy dzisiaj pierwszy raz w tą grę i była taka sytuacja, że gracz miał w jednym obszarze gdzieś 10 jednostek i kartę ruch 2x. Poszedł 9 jednostkami (1 jednostka została w obszarze z terytorium z dużym budynkiem) do sąsiada pokonał go, przejął jego terytorium z dużym budynkiem, a następnie tym samym wojskiem (8 jednostek, 1 została w zdobytym obszarze) dalej poszedł jako drugi ruch z tej samej karty do następnego sąsiada i sąsiedniego obszaru i zdobył kolejne terytorium z dużym budynkiem. Była to ostatnia zagrywana karta w danym roku, przez co wygrał grę przez kontrolę 3 zamkniętych terytoriów z dużymi budynkami.
Czy prawidłowo była rozegrana partia?
Rykas pisze: ↑27 lut 2024, 07:06Ad 1. Tak jest to prawidłowy ruchScofied_PL pisze: ↑26 lut 2024, 23:11 1. Czy taką kartą mogę się ruszyć np. dwoma oddziałami wojsk które znajdują się na przeciwległych końcach mapy np. po 2 ruchy? Albo z 4 obszarów poruszyć się każdym wojskiem po raz.
Niczemu nie przeczy, możesz użyć karty wizji dobrać kartę osiągnięcia na wiechrz talii, a nawet później dobrać taką kartę, ale karta osiągnięcia nie ma akcji, tekst na niej zawarty jest wyjaśnieniem "?" Z prawego dolnego rogu punktacji po zakończeniu gry.
Nie wiem co w przenoszeniu wielu jednostek jest niezależnego? Instrukcją mówi dokładnie, że można wykonać tyle niezależnych ruchów ile jest napisane na karcie, a definicja ruchu jest nizej.
https://boardgamegeek.com/thread/290380 ... 5#40981455tomek30 pisze: ↑11 mar 2024, 20:03 Cześć,
Mam pytanie odnośnie działania karty Wizja przyszłości, która mówi, że po zagraniu jej wybieram jedną kartę rozwoju lub osiągnięcia przed innymi graczami (te pięć kart, które wybiera się po zakończeniu swoich ruchów).
Otóż w ostatniej rundzie zagrywam ją i wybieram jako pierwszy kartę osiągnięcia, która według tego co jest napisane na karcie rozwoju wizja przyszłości ładuje na wierzchu mojego stosu dobierania. Po czym zagrywam kartę, która pozwala mi dobrać kolejna kartę z stosu dobierania i następnie zagrywam kartę osiągnięcia w trakcie siódmej rundy zdobywając punkty zwycięstwa.
Po zakończeniu ostatniej rundy przy liczeniu punktów zwycięstwa ponownie dostaje punkty za kartę osiągnięcia.
Czy to jest zgodne z zasadami ?
Mogę zdublować działanie karty osiągnięcia ?
Można tak połączyć granice. Po prostu mają być ciągłe linie, nie ma znaczenia zmiana koloru. Co do poruszania się przez takie granice - jest to opisane w sekcji o akcji ruchu.Grepar pisze: ↑25 mar 2024, 09:01 Czy można łączyć przy dostawianiu kafelków granice trudne i normalne? W instrukcji jest jedna ilustracja na której są właśnie tak połączone, i co w przypadku kiedy jeden teren dzieli taka mieszana granica, czy można się do niego poruszyć jak przez zwykłą granicę? Czy może nie powinno w ogóle dochodzić do takich sytuacji
Pozdrawiam
To słowo "każde" mnie zastanawiaGracz stosuje zwykłe zasady dla pojawienia się Stwora, z wyjątkiem umieszczenia figurki. Aby to zrobić wybiera KAŻDE terytorium na mapie z "łapką", które nie jest obecnie zajęte przez innego Stwora, i umieszcza na nim figurkę.
Jeśli nie ma takiego terytorium, gracz może wybrać dowolne terytorium, na którym nie ma innego Stwora i umieścić na nim figurkę nowo pojawiającego
się Stwora.
Typowe dla Czachy zepsute tłumaczenie. (na podstawie angielskiej instrukcji) powinno być dowolne, nie każde.Grepar pisze: ↑01 kwie 2024, 16:28 Hej, kolejne pytanie, dotyczące modułu stworów, wariant: więcej stworów. Proszę o rozjaśnienie. Czy inicjując pojawienie się stworów przywołujemy jednego, czy tyle stworów ile jest legowisk na mapie?
Cytat z instruckcji:To słowo "każde" mnie zastanawiaGracz stosuje zwykłe zasady dla pojawienia się Stwora, z wyjątkiem umieszczenia figurki. Aby to zrobić wybiera KAŻDE terytorium na mapie z "łapką", które nie jest obecnie zajęte przez innego Stwora, i umieszcza na nim figurkę.
Jeśli nie ma takiego terytorium, gracz może wybrać dowolne terytorium, na którym nie ma innego Stwora i umieścić na nim figurkę nowo pojawiającego
się Stwora.
Zagrane karty trafiają do strefy aktywnej (czyli gdzieś przed Ciebie), a nie na stos odrzuconych. Gdy pasujesz wszystko co masz w strefie aktywnej leci do odrzuconych.wrxxx@o2.pl pisze: ↑07 kwie 2024, 23:30 Jak konkretnie działa strefa aktywna?
Do tej pory graliśmy tak, że ktoś wykłada kartę np. ruchu, wykonuje ruch i kartę tę odkłada na stos kart odrzuconych.
Jednakże, kilka kart ulepszeń w grze zakłada korzystanie ze strefy aktywnej swojej bądź przeciwnika, co oznacza, że chyba powinniśmy trzymać karty w strefie aktywnej i odrzucać je na stos kart odrzuconych dopiero na koniec roku.
Jak powinno być?
Kurcze zawsze graliśmy tak, że tasowaliśmy tylko przed nowym rokiem, gdy widzieliśmy, że nie ma już 4 kart do dobrania (z uwzględnieniem żeby nowa karta ulepszenia trafiła na górę nowego stosu). Więc nigdy też nie tasowaliśmy w trakcie roku i teraz pytanie czy w takim razie według tego co mówisz, jeżeli na stosie dobierania mam tylko jedną kartę, a używamy karty która każe mi dobrać 3 nowe karty to mam wtedy tasować stos odrzuconych żeby je dobrać, czy z racji, że mam tylko jedną w stosie dobierania to mogę dobrać max 1 kartę?Seraphic_Seal pisze: ↑08 kwie 2024, 07:08Zagrane karty trafiają do strefy aktywnej (czyli gdzieś przed Ciebie), a nie na stos odrzuconych. Gdy pasujesz wszystko co masz w strefie aktywnej leci do odrzuconych.wrxxx@o2.pl pisze: ↑07 kwie 2024, 23:30 Jak konkretnie działa strefa aktywna?
Do tej pory graliśmy tak, że ktoś wykłada kartę np. ruchu, wykonuje ruch i kartę tę odkłada na stos kart odrzuconych.
Jednakże, kilka kart ulepszeń w grze zakłada korzystanie ze strefy aktywnej swojej bądź przeciwnika, co oznacza, że chyba powinniśmy trzymać karty w strefie aktywnej i odrzucać je na stos kart odrzuconych dopiero na koniec roku.
Jak powinno być?
Poza takimi kartami wymagającymi strefy aktywnej ma to jeszcze jedno znaczenie - te karty nie lądują w odrzuconych od razu, więc w razie wyczerpania talii i przetasowaniu nowej, te karty pozostają na stole.
Natomiast w FAQ:Moc Klanu: za każdym razem, gdy Klan Dzika wykonuje akcję Odkrycia i nie zamyka żadnego terytorium, zbiera jedną runę .
1. Pytanie w przypadku karty, która pozwala odkrywać z dowolnego miejsca na mapie, czy jak zamknę gdzieś daleko jakieś neutralne/wrogie terytorium, a swoje jakieś gdzieś indziej będę miał otwarte to zdolność się odpala?For the Boar Clan, do we still gain knowledge if we close a neutral or enemy territory?
• Yes. The Boar Clan gains the bonus as long as they don’t close one of their own territories
Normalnie tasujesz odrzucone. Myk jest taki, że w pewnym momencie mogą się teoretycznie skończyć zarówno talia jak i stos odrzuconych, bo wszystko będzie w strefie aktywnej. Ale to chyba raczej taka ciekawostka