Rywalizacja na mapie o wodę i produkcję energii to zdecydowanie najciekawsza rzecz w Barrage, bez tego to tylko kolejny nudny worker placement. Problem, że już w podstawce energia służy głównie robieniu kontraktów (najlepiej pod darmowe budowy), wszystkie dodatki jeszcze bardziej od planszy odciągają. Gdybym chciał zagrać w pasjansa o mieleniu zasobów w punkty, to mam tysiące gier, które robią to lepiej.Atk pisze: ↑05 kwie 2024, 20:03 To do tych co grali, bo widzę że po ograniu chyba się trochę mniej podoba. Czy w Nilu to jest jedyna słuszna droga do zwycięstwa? Czy opcja konkurująca z produkcją energii?
Bo jak słyszę "projekt jest słaby bo można wygrać nie produkując energię" to śmiać mi się trochę chce. Doszła opcja na zwycięstwo ale ludzie uważają że to źle, bo według nich powinno się produkować najlepiej energię tylko. Takie wrażenie odnoszę kiedy narzekają na Projekt. Inna sprawa, że ci sami ludzie potrafią narzekać, że ostatnia runda w czystą podstawkę to tylko walka o produkcję energii....
Barrage (Simone Luciani)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- siepu
- Posty: 1245
- Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
- Lokalizacja: Olecko / Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 350 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
-
- Posty: 3469
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1349 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
My w grupie już się pogodziliśmy, że barrage to gra w czyszczenie planszetki. Leeghwater to trochę pogłębia, ale Nil wysyła ten element w kosmos. A szkoda, bo reszta gry jest ciekawa, ale nie wytrzymuje konkurencji punktowej.
Żeby nie było - nie mówię że gra jest zła, tylko trochę za mocno jest przechylony balans w chamskie budowanie.
I tak jak napisał siepu, kontraktu na budowanie są zdecydowanie premium i u nas znikają od razu.
Żeby nie było - nie mówię że gra jest zła, tylko trochę za mocno jest przechylony balans w chamskie budowanie.
I tak jak napisał siepu, kontraktu na budowanie są zdecydowanie premium i u nas znikają od razu.
- yaro_
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 126 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Budować też trzeba umieć... wycelować w odpowiednie punktacje rundy, miec infrastrukture i wodę zeby to spieniężyć.
Do tego od samego początku dopasować strategie do dyrektora i technologii ktore udało się dorwać.
Jak ktoś umie wymaxować 2/3 tory budynków w rundzie 3-4 i inni na to pozwolili, to zasługuje na te punkty
Do tego od samego początku dopasować strategie do dyrektora i technologii ktore udało się dorwać.
Jak ktoś umie wymaxować 2/3 tory budynków w rundzie 3-4 i inni na to pozwolili, to zasługuje na te punkty
- ave.crux
- Posty: 1729
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 807 times
- Been thanked: 1247 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Też tak graliśmy dopóki jeden znajomy nie stwierdził, że lepiej wyjdzie na tym jak nie pozwoli innym tworzyć energii i tak oto u nas w ekipie 5ta runda to runda blokowania wszelkiej maści.Atk pisze: ↑05 kwie 2024, 20:03 (...)Doszła opcja na zwycięstwo ale ludzie uważają że to źle, bo według nich powinno się produkować najlepiej energię tylko. Takie wrażenie odnoszę kiedy narzekają na Projekt. Inna sprawa, że ci sami ludzie potrafią narzekać, że ostatnia runda w czystą podstawkę to tylko walka o produkcję energii....
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- siepu
- Posty: 1245
- Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
- Lokalizacja: Olecko / Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 350 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Z ciekawości, jak chcesz przeszkodzić innym ludziom w budowie? Poza oczywistym braniu kontraktów na budynki z wystawki, ale wszyscy to robią. Nie mówię o posiadaniu 3 pełnych torów w 4 rundzie, po prostu odblokowanie dochodów wczesnie bardzo pomaga we wszystkim.
Re: Barrage (Simone Luciani)
Nie wiem mam ponad 60 gier z projektem i jakoś nie zauważyłem żeby czyszczenie planszetki dawało zawsze win. Wręcz czasami się grubo odstaje od tych produkujących energię.
Dla mnie to kolejna droga do zwycięstwa i na moje to nie ma tutaj jedynej słusznej strategii. Gra ma dużo interakcji i tak naprawdę trzeba szyć ciągle pod to na co przeciwnicy pozwalają.
W ogóle chyba rozgrywka z najwieksz ilością pkt jaka widziałem czyli ponad 260 opierała się i na budowaniu (mądrym) na planszy jak i na umiejętnym dobieraniu kontraktów i robieniu energii
Dla mnie to kolejna droga do zwycięstwa i na moje to nie ma tutaj jedynej słusznej strategii. Gra ma dużo interakcji i tak naprawdę trzeba szyć ciągle pod to na co przeciwnicy pozwalają.
W ogóle chyba rozgrywka z najwieksz ilością pkt jaka widziałem czyli ponad 260 opierała się i na budowaniu (mądrym) na planszy jak i na umiejętnym dobieraniu kontraktów i robieniu energii
Na moje jest klika opcji ale trzeba uważnie obserwować przeciwnika i w odpowiednim momencie wciskać się przed niego. Zawsze może zabraknąć mi miejsca, maszyn, kasy że czerwone pole.... Może nie w pierwszych ruchać ale później jak już plansza jest trochę zabudowana to możesz blokować go na kilka sposobów.
- yaro_
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 126 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Tak wprost nie zabronisz, ale możesz takiemu zawsze utrudnić:
- podbieranie kontraktów z budynkami to jedno,
- nie odpuszczenie miejsc na kanały za 1energii,
- nie zostawiać dobrych technologii na tacy (np. nieszczęsny lvl1el),
- nie zostawiać jednego gracza na biurze kredytowym
- no i klasyczne: zbuduje się nad tobą żebyś usechł chamie zbolały.
Wszystko zależy od danej gry i planów przeciwników. Trzeba patrzeć co robią i kontrować.
Samo budowanie potrafi nieźle odskoczyć, ale jak ktoś kompletnie odpuści produkcję energii to może nie dogonić graczy co punktują co rundę. Ja przyznaję że nie umiem dobrze się wstrzelić żeby zrobić wszystko Nie raz mnie wylosuje z gośćmi z pierwszej dziesiątki na bga i nie wiem co oni robią inaczej że wszystko zbudują i jeszcze zapunktują w kosmos.
O to chodzi żeby odblokować sobie dochód, ale chyba te dochody na drugich budynkach nie przesadzają o całej grze? Odblokowanie któregokolwiek dochodu w 1 rundzie to po prostu dobra inwestycja, ale o niczym jeszcze nie przesądza.
- yaro_
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 126 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Jeszcze się przyczepię, bo jak się weźmie pod uwagę samo budowanie w Barrage (koło, technologie, rotujące maszyny) jest jak dla mnie bardzo innowacyjnym i ciekawym rozwiązaniem. Umiejętne kręcenie tą karuzelą nie jest wcale łatwe. Tak jak w Tzolkinie trzeba złapać dobre flow na kole żeby się nie przyblokować na kilka rund.
Jak masz ciekawsze worker placementy to podaj jakieś przykłady bo lubię i właśnie szukam
- siepu
- Posty: 1245
- Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
- Lokalizacja: Olecko / Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 350 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Jasne, nie neguję. Nie mówię, że nigdy nie robię energii czy też nigdy nie robię innych rzeczy: wiadomo, kwestia policzenia. Po prostu dla mnie zdecydowanie najciekawszą częścią gry jest wojna o wodę/energię na mapie. Wydaje mi się, że wszyscy w pierwszej partii się na tym skupialiśmy, bo design zdaje się na tym najbardziej koncentrować. No i po pierwszej partii byłem zauroczony, obecnie czuję się raczej oszukany, bo koncentrowanie się na mapie jest pułapką. Potem dochodzą dodatki, które jeszcze bardziej od mapy odciągają i oferują inne nieinteraktywne sposoby punktacji. Dochodzą jeszcze kompletnie niezbalansowane kontrakty, gdzie nawet gracze skupiający się na energii boją się je brać, żeby nie zrobić wystawki. Dalej całkiem chętnie zagram, to dobra gra, tylko pomimo początkowej sugestii nie do końca w moim typie.
Ciekawszych worker placementów nie podam, bo nie lubię i nie szukam. Wolę euro z większą interakcją typu Brass czy Age of Steam. Sam worker placement (nie licząc ekstremów typu Agricola, gdzie odcięcie od niektórych opcji rzeczywiście potrafi pogrążyć) zazwyczaj w moich działaniach wiele nie zmienia. Tzolkin to w sumie dobry przykład podobnej gry, w którą z dodatkiem zagram chętniej. Przepraszam za to ostatnie zdanie, było za daleko.
Ciekawszych worker placementów nie podam, bo nie lubię i nie szukam. Wolę euro z większą interakcją typu Brass czy Age of Steam. Sam worker placement (nie licząc ekstremów typu Agricola, gdzie odcięcie od niektórych opcji rzeczywiście potrafi pogrążyć) zazwyczaj w moich działaniach wiele nie zmienia. Tzolkin to w sumie dobry przykład podobnej gry, w którą z dodatkiem zagram chętniej. Przepraszam za to ostatnie zdanie, było za daleko.
- yaro_
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 126 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Luz , zgadzam się że poczatkowe wrażenie z gry się zmienia po kilku rozgrywkach. Walka na planszy dalej jest, ale doswiadczony gracz wie że to jeden z aspektow ktore trzeba zaplanować. I dobrze i źle Mi nie przeszkadza.
Brassa lubie, ale tam szyjesz na poczekaniu. Wolę mieć plan i realizować krok po kroku. No i boli mnie czasem czekanie aż 6 graczy zrobi ruch (wiem, to tez element gry).
Co do dodatków z barrage:
Projekt dodaje kilka ciekawych możliwości, uważam ze nawet odciaga od sciagania z planszetek podstawowych budynków.
Z nilem mam małe doświadczenie, zagrałem tylko raz na 2os i było ok, ale nic nie urwało. Z tego co pamiętam ciezko odpuscic nawadnianie pól bo drugi może za mocno odskoczyć.
Kolorado ktoś już może grał?
Ja nie zamówiłem bo jak widze kolejne kafelki mostów do rozkładania to jakoś tego nie czuję, ale może ktoś zmieni moje nastawienie?
Brassa lubie, ale tam szyjesz na poczekaniu. Wolę mieć plan i realizować krok po kroku. No i boli mnie czasem czekanie aż 6 graczy zrobi ruch (wiem, to tez element gry).
Co do dodatków z barrage:
Projekt dodaje kilka ciekawych możliwości, uważam ze nawet odciaga od sciagania z planszetek podstawowych budynków.
Z nilem mam małe doświadczenie, zagrałem tylko raz na 2os i było ok, ale nic nie urwało. Z tego co pamiętam ciezko odpuscic nawadnianie pól bo drugi może za mocno odskoczyć.
Kolorado ktoś już może grał?
Ja nie zamówiłem bo jak widze kolejne kafelki mostów do rozkładania to jakoś tego nie czuję, ale może ktoś zmieni moje nastawienie?
- seki
- Moderator
- Posty: 3421
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1158 times
- Been thanked: 1328 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Dziś zagrałem w 2 osoby z najnowszym dodatkiem Barrage Duel. Kurier przywiózł kickstartera w piątek także dostawy w Europie są już realizowane. Kolorado jeszcze nie zagrałem ale wersja 2 osobowa to świetny dodatek! Mapa ma mniej zbiorników i kanałów a dodatkowo dochodzą specjalne zasady zajmowania miejsc na infrastrukturę podczas setupu. Mamy 2 naturalne tamy a poza tym mamy usunięte 2 losowe miejsca na tamy, 2 losowe miejsca na elektrownię i 2 losowe miejsca na kanały. To sprawia, że nie ma już tak dużego wyboru by stworzyć super optymalne połączenia między naszą infrastrukturą. Z tą mapą i zasadą blokady miejsc w 2 osoby łatwo wejść sobie "w drogę".
Do tego opcjonalnie dochodzi plansza Duel, na której rywalizujemy w realizacji 3 losowo wybranych aspektów. W każdej rundzie będziemy te 3 suwaki przesuwać niczym przeciągając linę na swoją stronę. Gdy osiągniemy odpowiedni poziom przewagi dostajemy natychmiastowe nagrody a na koniec gry dodatkowe punkty z tychże 3 torów. W dzisiejszej rozgrywce wylosowały nam się przesunięcia na torach za: każde 4 energii jakie wyprodukowaliśmy, pary posiadanych maszyn (pozostających w zasobach) oraz realizację kontraktów, gdzie czym cenniejszy kontrakt, tym więcej przesunięć. Tak naprawdę przesunięcia otrzymujemy wyłącznie za różnice między graczami. To dodaje kolejny aspekt obserwacji rywala i takie planowanie rundy, by w tych aspektach być możliwie lepszym od przeciwnika. Te dodatkowe punkty z torów sprawiają, że końcowe wyniki mogą być jeszcze lepsze niż dotychczas i nieco pogłębia się kwestia, jaka pojawiła się wraz z projektem leeghtwater tzn można sporo punktów osiągać nie realizując produkcji energii. Mi ten aspekt odpowiada. Realizacja kontraktów i punkty za energie są ważne zawsze, ale przy pewnych dyrektorach warto mocniej pójść w inne aspekty.
Dodatek sprawdził się rewelacyjnie na 2 graczy: jest wystarczająco ciasno a wprowadzone elementy wpłynęły na zmienność rozgrywki: losowy setup zablokowanej infrastruktury i plansza z rywalizacją na torach, która za każdym razem może mieć tory wskazujące na inny aspekt rywalizacji. Wreszcie w Barrage można grać w 2 osoby nie tracąc nic z rozgrywki. Polecam.
Do tego opcjonalnie dochodzi plansza Duel, na której rywalizujemy w realizacji 3 losowo wybranych aspektów. W każdej rundzie będziemy te 3 suwaki przesuwać niczym przeciągając linę na swoją stronę. Gdy osiągniemy odpowiedni poziom przewagi dostajemy natychmiastowe nagrody a na koniec gry dodatkowe punkty z tychże 3 torów. W dzisiejszej rozgrywce wylosowały nam się przesunięcia na torach za: każde 4 energii jakie wyprodukowaliśmy, pary posiadanych maszyn (pozostających w zasobach) oraz realizację kontraktów, gdzie czym cenniejszy kontrakt, tym więcej przesunięć. Tak naprawdę przesunięcia otrzymujemy wyłącznie za różnice między graczami. To dodaje kolejny aspekt obserwacji rywala i takie planowanie rundy, by w tych aspektach być możliwie lepszym od przeciwnika. Te dodatkowe punkty z torów sprawiają, że końcowe wyniki mogą być jeszcze lepsze niż dotychczas i nieco pogłębia się kwestia, jaka pojawiła się wraz z projektem leeghtwater tzn można sporo punktów osiągać nie realizując produkcji energii. Mi ten aspekt odpowiada. Realizacja kontraktów i punkty za energie są ważne zawsze, ale przy pewnych dyrektorach warto mocniej pójść w inne aspekty.
Dodatek sprawdził się rewelacyjnie na 2 graczy: jest wystarczająco ciasno a wprowadzone elementy wpłynęły na zmienność rozgrywki: losowy setup zablokowanej infrastruktury i plansza z rywalizacją na torach, która za każdym razem może mieć tory wskazujące na inny aspekt rywalizacji. Wreszcie w Barrage można grać w 2 osoby nie tracąc nic z rozgrywki. Polecam.
-
- Posty: 315
- Rejestracja: 01 gru 2016, 23:24
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 42 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Mam pytanie - Czy Barrage: New Lands to dokładnie to samo, co oddzielnie Barrage: Połączenie Colorado i Barrage: Duel? Są jakieś różnice w zawartości czy New Lands to po prostu te dwa dodatki w pakiecie?
- kuleczka91
- Posty: 456
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 742 times
- Been thanked: 488 times
- seki
- Moderator
- Posty: 3421
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1158 times
- Been thanked: 1328 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Dokładnie. Oba dodatki brane w pakiecie New Lands i tak przychodzą osobno zafoliowane, bez pudełek.
- kuleczka91
- Posty: 456
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 742 times
- Been thanked: 488 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Jak zwykle po dodatkach wyrzucam pudełka tak z Barrage sobie zostawiłam, bo mi się podobało.....i końcem końców dobrze wyszło, bo mam gdzie trzymać te plansze z dodatków
Re: Barrage (Simone Luciani)
Jaki jest status DUELa ? Nie da się tego nigdzie kupić, bo już nakład zniknął czy KS dostają swoje kopie i póki co innych nie ma?
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Ark Nova 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
- pabula
- Posty: 2152
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 77 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
A przychodzą już? Ktoś dostał z zamówienia zbiorowego jakieś info?
Ha. Pamięć mi szwankuje, ale mam nadzieję że gdzieś prosiłem o podłączenie mnie do zamówienia.
Szukam po mailach i forum....
- bogas
- Posty: 2817
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 649 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Z tego co wiem to DUEL miał status KS Exclusive na kampanii dodatku New Land - Połączenie Kolorado. Miało być tylko na Kick Starterze, ale Portal jakoś przekonał Włochów i dostał trochę DUELA do swojego sklepiku, co podobno wkurzyło inne wydawnictwa (z naciskiem na podobno). W każdym razie DUELA nie ma w normalnej sprzedaży i nigdy nie było. Był tylko przez chwilę w sklepie Portalu i tylko tam. No i oczywiście na KS, ale czy jeszcze jest opcja kupienia czy już kampania zakończona to nie wiem, bo KS od dawna omijam szerokim łukiem.
- seki
- Moderator
- Posty: 3421
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1158 times
- Been thanked: 1328 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
No u mnie już dawno. Jak z wysyłką większych zamówień, tego nie wiem.
- ave.crux
- Posty: 1729
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 807 times
- Been thanked: 1247 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Zagrałem w DUEL.
Po krótce co zmienia duel.
Dodaje mapę z mniejszą ilością basenów i przy setupie losujemy gdzie mają być neutralne tamy, które miejsca na podstawy, kanały, elektrownie będą zablokowane i nie będzie można się tam w ogóle budować.
Dodaje planszę, w której się siłujemy na to, kto w danej rundzie wykonał dane zadanie lepiej i przy tym zbieramy małe bonusy oraz jak nam się uda to dość pokaźne pkt zwycięstwa na koniec gry.
Uczucia na tej mapie są bardzo podobne do grania w pełnym składzie, jasne, nadal jest trochę luźniej, zwłaszcza w związku z polami na inżynierów. Mimo wszystko rozgrywka na dwie osoby w końcu ma sens i dodatkowo przez zablokowane pola jest trudniej o miejsce i wykorzystanie kanałów. Mapa wymusza interakcję i robi to bardzo dobrze, przez całą grę maiłem poczucie, że muszę zrobić coś szybciej niż mój przeciwnik, bo zaraz mi zabierze pole, na którym chcę stanąć. Przez blokowanie basenów na początku, dodatkowy wyścig jest (oczywiście jeżeli dane pole nas interesuje) o te pola, na których pozostało tylko jedno miejsce. Można być bardzo szybko wyeliminowanym z danego basenu właśnie przez ten lekko losowy setup.
Na zdjęciu widać kartoniki z czerwonym X, które uniemożliwiają budowę na danym polu.
Plansza przeciągania liny jest bardzo fajnie zrobiona i wymusza patrzenie na to co robi przeciwnik, bo takie małe bonusy w barrage mogą spowodować duże zmiany. Dochodzi nowa kwestia do zastanowienia się, czyli albo walczyć tak żeby mieć bonus i przenieść znacznik parę oczek na swoją stronę albo zaniechać pierwotnej strategii na tę rundę tylko po to aby przeciwnik nam za bardzo nie uciekł na tym torze, bo w końcu przechodząc o kilka pól w jednym kierunku może okazać się, że właśnie oddaliśmy mu 7 pkt z bonusu i 15pkt na koniec gry, a jak wiadomo dać 22pkt, a nie dać to różnica 44 pkt
Na zdjęciu plansza duel, gdzieś w połowie gry.
Jestem rad, że załapałem się na tę mapę, bo w końcu w domowym zaciszu chcemy to wyciągać w składzie dwuosobowym! Wczorajszą rozgrywkę przegrałem 152-108.
Czy ktoś zna insert, który pomieści Podstawkę+Leeghwater+Nile Affair+Colorado Connection+Duel+Promki dyrektorów+Geological Factor?
Po krótce co zmienia duel.
Dodaje mapę z mniejszą ilością basenów i przy setupie losujemy gdzie mają być neutralne tamy, które miejsca na podstawy, kanały, elektrownie będą zablokowane i nie będzie można się tam w ogóle budować.
Dodaje planszę, w której się siłujemy na to, kto w danej rundzie wykonał dane zadanie lepiej i przy tym zbieramy małe bonusy oraz jak nam się uda to dość pokaźne pkt zwycięstwa na koniec gry.
Uczucia na tej mapie są bardzo podobne do grania w pełnym składzie, jasne, nadal jest trochę luźniej, zwłaszcza w związku z polami na inżynierów. Mimo wszystko rozgrywka na dwie osoby w końcu ma sens i dodatkowo przez zablokowane pola jest trudniej o miejsce i wykorzystanie kanałów. Mapa wymusza interakcję i robi to bardzo dobrze, przez całą grę maiłem poczucie, że muszę zrobić coś szybciej niż mój przeciwnik, bo zaraz mi zabierze pole, na którym chcę stanąć. Przez blokowanie basenów na początku, dodatkowy wyścig jest (oczywiście jeżeli dane pole nas interesuje) o te pola, na których pozostało tylko jedno miejsce. Można być bardzo szybko wyeliminowanym z danego basenu właśnie przez ten lekko losowy setup.
Na zdjęciu widać kartoniki z czerwonym X, które uniemożliwiają budowę na danym polu.
Plansza przeciągania liny jest bardzo fajnie zrobiona i wymusza patrzenie na to co robi przeciwnik, bo takie małe bonusy w barrage mogą spowodować duże zmiany. Dochodzi nowa kwestia do zastanowienia się, czyli albo walczyć tak żeby mieć bonus i przenieść znacznik parę oczek na swoją stronę albo zaniechać pierwotnej strategii na tę rundę tylko po to aby przeciwnik nam za bardzo nie uciekł na tym torze, bo w końcu przechodząc o kilka pól w jednym kierunku może okazać się, że właśnie oddaliśmy mu 7 pkt z bonusu i 15pkt na koniec gry, a jak wiadomo dać 22pkt, a nie dać to różnica 44 pkt
Na zdjęciu plansza duel, gdzieś w połowie gry.
Jestem rad, że załapałem się na tę mapę, bo w końcu w domowym zaciszu chcemy to wyciągać w składzie dwuosobowym! Wczorajszą rozgrywkę przegrałem 152-108.
Czy ktoś zna insert, który pomieści Podstawkę+Leeghwater+Nile Affair+Colorado Connection+Duel+Promki dyrektorów+Geological Factor?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- yaro_
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 126 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Ja ciągle czekam aż moja połówka znajdzie dla mnie cały wieczór na duelka.
Chociaż przyznam że po ostatnim sezonie areny na bga gdzie pograłem wiele partii na 2os na zwykłej mapie to już uważam ze duel byłby mi niepotrzebny. Jest bardzo szachowo, mapa duża ale i tak sa lepsze miejsca lub gorsze. Zbudujesz sie w lepszym miejscu, ale stracisz tech. Wezmiesz technologie, a moze stracisz kontrakty itd.
Btw, jest tu na forum moze ktos taki jak KSpooky albo JaroPJ? (Winszuję skilla)
Wszystkiego nie pomieścisz Ja trzymam nil i mapę dla 5 graczy w pudle po dod dla5graczy, reszta z pomocą lekko przerobionego folded space'a miesci sie w podstawce z minimalnie podniesionym wiekiem. Przykra sprawa że cranio nie nadrukowało podstawowej mapy na tyle mapy duela, albo na rewersie mapy dla 5os. Moznaby bylo oszczedzic troche miejsca.
Edit. (Nie mam tylko colorado)
Chociaż przyznam że po ostatnim sezonie areny na bga gdzie pograłem wiele partii na 2os na zwykłej mapie to już uważam ze duel byłby mi niepotrzebny. Jest bardzo szachowo, mapa duża ale i tak sa lepsze miejsca lub gorsze. Zbudujesz sie w lepszym miejscu, ale stracisz tech. Wezmiesz technologie, a moze stracisz kontrakty itd.
Btw, jest tu na forum moze ktos taki jak KSpooky albo JaroPJ? (Winszuję skilla)
Wszystkiego nie pomieścisz Ja trzymam nil i mapę dla 5 graczy w pudle po dod dla5graczy, reszta z pomocą lekko przerobionego folded space'a miesci sie w podstawce z minimalnie podniesionym wiekiem. Przykra sprawa że cranio nie nadrukowało podstawowej mapy na tyle mapy duela, albo na rewersie mapy dla 5os. Moznaby bylo oszczedzic troche miejsca.
Edit. (Nie mam tylko colorado)
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Nie ma opcji tego pomieścić w pudelku od podstawki
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- konradstpn
- Posty: 901
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 319 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Kosztowny luksus, który rozwiąże tego typu problemy:
www.kickstarter.com/projects/craniocrea ... endary-box
www.kickstarter.com/projects/craniocrea ... endary-box
Gram, więc jestem.