ISS Vanguard - pytania o zasady
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Pytanko czy jak wracam na planetę gdzie już wykonaliśmy misję, to jak wracam to wykładam ją znowu czy gram bez misji?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
My graliśmy drugi raz bez tej misji już... po prostu wiesz już co masz robić i najwyżej wpadnie jakaś kolejna misja po przeczytaniu paragrafu. Misje są głownie po to ,że jak się jej nie wykona a chcemy opuścić planetę to mamy karę za nieukończone misje.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
chodzi mi, że jak przylatuje i ponownie robię misję 80 (defaultowa w sensie nadrukowana) czy biorę inną, a jeśli tak to jaka.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Wydaj z puli rzuconych w teście kości 2 kości czerwone i 2 kości niebieskie z dowolnymi symbolami. Jak nie wyjaśnia? Od strony 31 do strony 36 wyjaśnienie jak działają testy z przykładami, na stronie 35 nawet podobny przykład tylko z inną kombinacją kolorów kości. Natomiast na stronie 46 wyjaśnienie wszelakich ikon.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
No super. Przypominam, że jestem w samouczku i dotarłem jakoś do miejsca z załączonego zdjęcia. W instrukcji w miejscu gdzie wskazujesz przykład podaje, że mam wziąć 4 kości (?), "dzięki temu masz pewność, że spełnisz przynajmniej wymagania z zielonego rzędu, choć masz nadzieję na aktywację Kombinacji kości z bieżacej karty Warunków Globalnych."
Na ten moment nie wiem co to są Warunki Globalne bo w tutorialu karta jest tam nadrukowana, nie wiem co to są jakieś Kombinacje, zapewne będzie to wyjaśnione później. Dalsze kroki z instrukcji na stronie 35 są na tym etapie dla mnie całkowicie nie zrozumiałe.
Na ten moment nie wiem co to są Warunki Globalne bo w tutorialu karta jest tam nadrukowana, nie wiem co to są jakieś Kombinacje, zapewne będzie to wyjaśnione później. Dalsze kroki z instrukcji na stronie 35 są na tym etapie dla mnie całkowicie nie zrozumiałe.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Nie mówi że masz, jest to jedynie przykład a nie nakaz, podałem ten gdyż jest tam wszystko ładnie rozpisane szczegółowo... Nie musisz nic wiedzieć o kombinacjach aby zrozumieć podstawy jak działają testy i znaczenie ikon. W ramach tutoriala masz rozpisane jak działają testy z pominięciem efektów kombinacji. Dalej w dziale "Kontynuowanie samouczka" na stronie 20 który odczytujesz po pierwszej pełnej rundzie jest rozpisane że wszelkie ikony znajdziesz w Glosariuszu na końcu instrukcji oraz iż jest jeszcze kilka zasad z którymi warto się zapoznać (w tym i efekty kombinacji) rozpisane na stronach 21-24, do których również będziesz dodatkowo odsyłany we wpisach w trakcie trwania samouczka. Natomiast do rozwiązania owego testu wystarczające są informacje zawarte w podstawach wykonywania testu z pierwszej tury samuczka (bez kombinacji, efektów globalnych itp.) + rzucenie okiem na glosariusz ikon oraz ewentualnie na owe dodatkowe zasady by dowiedzieć się więcej o dodatkowych (żółtych) rezultatach.Dekoy pisze: ↑10 maja 2024, 21:28 No super. Przypominam, że jestem w samouczku i dotarłem jakoś do miejsca z załączonego zdjęcia. W instrukcji w miejscu gdzie wskazujesz przykład podaje, że mam wziąć 4 kości (?), "dzięki temu masz pewność, że spełnisz przynajmniej wymagania z zielonego rzędu, choć masz nadzieję na aktywację Kombinacji kości z bieżacej karty Warunków Globalnych."
Na ten moment nie wiem co to są Warunki Globalne bo w tutorialu karta jest tam nadrukowana, nie wiem co to są jakieś Kombinacje, zapewne będzie to wyjaśnione później. Dalsze kroki z instrukcji na stronie 35 są na tym etapie dla mnie całkowicie nie zrozumiałe.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Nigdzie nie jest napisanie poza tym przykładem jakiegoś zaawansowanego testu jak ten test przeprowadzić. Nigdzie nie jest napisane, ze jak masz takie trzy kostki to je bierzesz, rzucasz i tyle, jak padlo zagrozenie to wiadomo co dalej.
Tutorial skupią się na tych ikonach kilofa/atomu/coś tam ale zaraz po tym jak tutorial zostawia mnie samego z grą trafiam na test, który nie jest nigdzie fundamentalnie wyjaśniony. No i efekt jest taki, że zamiast grać wertuje internet, znajduje bgg podobne tematy bo jak się okazuje nie jestem sam i kończę na oglądaniu przejścia tutoriala przez Paula Grogana gdzie w końcu dowiaduję się co to znaczy. Gra już w pudle wróciła na półkę, szkoda mi czasu CSI planszowe zagadki.
Tutorial skupią się na tych ikonach kilofa/atomu/coś tam ale zaraz po tym jak tutorial zostawia mnie samego z grą trafiam na test, który nie jest nigdzie fundamentalnie wyjaśniony. No i efekt jest taki, że zamiast grać wertuje internet, znajduje bgg podobne tematy bo jak się okazuje nie jestem sam i kończę na oglądaniu przejścia tutoriala przez Paula Grogana gdzie w końcu dowiaduję się co to znaczy. Gra już w pudle wróciła na półkę, szkoda mi czasu CSI planszowe zagadki.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Instrukcja jest bardzo dobrze napisana i niema się co czepiać tylko trzema się skupić i czytać po kolei,a wiadomo tutorial i pierwsze 2-3 rozgrywki to tak będzie wyglądało ,że co jakiś czas trzeba spojrzeć do instrukcji. Potem już z górki i można czerpać pełną przyjemność z gry.
Co do przypadku który podałeś to mogę tylko potwierdzić, że przy tym teście masz po prostu wybór ,albo ryzykujesz i rzucasz np 1 kość w celu uzyskania kilofa / klucza gdzie w nagrodę masz odświeżanie i przejście do wpisu ,ale jak się nie uda to rzucasz kością zagrożenia. Druga opcja jest bardziej bezpieczna ,że rzucasz 2 czerwonymi i 2 niebieskimi i masz pewniaka. W dodatku czerwone i niebieskie kości mogą zawierać wymagany wyżej symbol który jak trafisz to możesz podążać wariantem żółtym ,a resztę kości jak masz możliwość to przeznaczyć na kombinację kości z kart i uzyskać jakiś dodatkowy efekt.
Co do przypadku który podałeś to mogę tylko potwierdzić, że przy tym teście masz po prostu wybór ,albo ryzykujesz i rzucasz np 1 kość w celu uzyskania kilofa / klucza gdzie w nagrodę masz odświeżanie i przejście do wpisu ,ale jak się nie uda to rzucasz kością zagrożenia. Druga opcja jest bardziej bezpieczna ,że rzucasz 2 czerwonymi i 2 niebieskimi i masz pewniaka. W dodatku czerwone i niebieskie kości mogą zawierać wymagany wyżej symbol który jak trafisz to możesz podążać wariantem żółtym ,a resztę kości jak masz możliwość to przeznaczyć na kombinację kości z kart i uzyskać jakiś dodatkowy efekt.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2024, 08:25 przez Sixshot, łącznie zmieniany 1 raz.
- mat_eyo
- Posty: 5670
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 865 times
- Been thanked: 1361 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Pytanie o test bez toru, w którym są dwa, niepołączone zielone wyniki (karta P130). Czytając polską instrukcję wydawało mi się, że mogę skorzystać z obu. Jednak po przeczytaniu angielskiej instrukcji oraz wątku na bgg wydaje się, że maksymalnie jedna kostka może być na karcie jako wynik po teście, więc w takim przypadku, jeśli wyrzucę ikony dla obu wyników, muszę wybrać jeden. Jak to jest?
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Faktycznie w polskiej instrukcji jest błąd, powinno być że po położeniu znacznika przejdź do następnego kroku a nie następnego rzędu. Więc możesz tylko jeden z tych dwóch wyników oznaczyć.mat_eyo pisze: ↑14 maja 2024, 19:32 Pytanie o test bez toru, w którym są dwa, niepołączone zielone wyniki (karta P130). Czytając polską instrukcję wydawało mi się, że mogę skorzystać z obu. Jednak po przeczytaniu angielskiej instrukcji oraz wątku na bgg wydaje się, że maksymalnie jedna kostka może być na karcie jako wynik po teście, więc w takim przypadku, jeśli wyrzucę ikony dla obu wyników, muszę wybrać jeden. Jak to jest?
Edit: Po spojrzeniu jeszcze raz w instrukcję, przynajmniej w rozpisce testu w tutorialu jest prawidłowo "Po umieszczeniu znacznika przejdź do kroku 9 (podczas tego kroku na karcie można umieścić tylko 1 znacznik). Jeśli nie umieściłeś znacznika, przejdź do następnego rzędu. " Podobnie chyba prawidłowo jest na karcie pomocy gracza. Natomiast błąd jest w opisie testu w instrukcji w dziale "zasady eksploracji planetarnej".
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
szybkie pytanie - o co chodzi z tą kąrtą? gdzie ją umieścić bo nie mogę znaleźć tego w instrukcji...
PS. wczoraj odebrałem grę - nie bijcie za głupie pytanie...
PS. wczoraj odebrałem grę - nie bijcie za głupie pytanie...
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Będzie wyjaśnione później w trakcie kampanii. Na razie nie przejmuj się nią i umieść w dowolnym miejscu
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
W dupę jeża chyba cały czas gram źle.
Powiedzcie mi proszę kiedy mogę użyć konwertera na karcie członka załogi podczas testu
Z góry dziękuję.
Powiedzcie mi proszę kiedy mogę użyć konwertera na karcie członka załogi podczas testu
Spoiler:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Jeżeli to jest członek załogi który ten test wykonuje to tak, może wydać tę kość jakby miała symbol kilofa aby oznaczyć zielony wynik.
Generalnie podczas wykonywania testu członek załogi wykonujący test może wydawać kości z puli rzutu z rezultatem podstawowym w danym kolorze jakby były innym symbolem, zgodnie ze zdolnością konwersji. Może korzystać ze swojego konwertera z karty członka oraz ewentualnych innych z własnego ekwipunku. Nie może wykorzystać konwertera asystującego członka załogi ani z ekwipunku asystującej postaci. Jeżeli postać ma kilka konwerterów dla tego samego koloru wybiera dla danej kości jeden, nie można z jednej kości podstawnej zrobić kilku symboli
Ostatnio zmieniony 21 maja 2024, 09:08 przez Void, łącznie zmieniany 1 raz.
- mat_eyo
- Posty: 5670
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 865 times
- Been thanked: 1361 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Ale może dla różnych kości tego koloru wybrać różne konwertery, więc nie do końca musi wybrać jeden, a jeden na każdą kość.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Albo coś przeoczyłem albo źle gram,
czy jeśli nie usuwam karty lądowania planety (u mnie np. Zapałka) to czy mogę ją w nieskończoność eksplorować i dzięki temu zyskuje rozbudowę ISS oraz ew awanse członków załogi.
czy jeśli nie usuwam karty lądowania planety (u mnie np. Zapałka) to czy mogę ją w nieskończoność eksplorować i dzięki temu zyskuje rozbudowę ISS oraz ew awanse członków załogi.
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Tak masz rację, to miałem na myśli ale faktycznie trochę niejasno wtedy opisałem, poprawiłem aby nie było wątpliwości
- mat_eyo
- Posty: 5670
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 865 times
- Been thanked: 1361 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Jestem na tym samym "problemie", będę trzeci raz z rzędu lądował na
Spoiler:
Rozwijając odpowiedź, jest kilka rzeczy, o których trzeba pamiętać. Pierwsza, drobna sprawa, to skaner planetarny. Akurat w tym przypadku nie ma to znaczenia (nie znam innych kart, jestem na tym samym etapie kampanii), ale teoretycznie przy każdym lądowaniu trzeba od początku skanować kartę i wydawać energię. Być może są karty, które dają coś za odpowiednio dokładne przeskanowanie, wtedy należałoby za każdym razem wydać energię. Jeśli na karcie są tylko informacje o planecie, to akurat można łatwo zhomerulować.
Druga sprawa, to samo lądowanie. Na wczesnym etapie kampanii lądownik nie ma wysokich statystyk, więc wiele złego może się wydarzyć - rany dla załogi, utrata zapasów itd., co sprawi, że eksploracja może być ciężka.
Trzecia, najważniejsza sprawa, to sama eksploracja. Nie możesz od tak sobie wylądować na planecie i się poszlajać musisz mieć aktywną misję. Akurat
Spoiler:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Teoretycznie tak, ale oczywiście za każdym razem robisz procedurę lądowania i potem musisz wykonać misję którą otrzymujesz wraz z lądowaniem. Ciężko w kolejnych podejściach uzbierać odpowiednią ilość żetonów sukcesu aby osiągnąć awans członków załogi i coraz mniej szans na nowe odkrycia itp. Zazwyczaj po pełnym wyeksplorowaniu planety po 2-3 lądowaniach lepiej zwiedzać nowe miejsca
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Jestem aktualnie na Golfówce i mam małą zagwozdkę z interpretacją paragrafu 521.
Z góry dzięki za pomoc.
Spoiler:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- raj
- Administrator
- Posty: 5370
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 946 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Pierwsze zdanie dotyczy Kuzyna, drugie każdej planety.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 131 times
Re: ISS Vanguard - pytania o zasady
Dzięki serdeczne.
Trochę to dziwnie opisane w tym paragrafie.
Brakuje mi zdania:
Jeżeli jesteś na Kuzynie zrób to i to jeśli nie czytaj dalej
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!