Boże Igrzysko / God's Playground (Martin Wallace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: God's Playground
Ja tam się przyznam bez bicia, że grę dostałem, ale niestety nie zdążyliśmy wczoraj zagrać, bo kurier za późno przyjechał walory estetyczne zdecydowanie na plus. Córce spodobała się plansza, bo puzzlowa sama wczoraj ją układała. Rozgrywka w sobotę. Wieczorem wrzucę kilka zdjęć dla zaostrzenia apetytów.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Furan
- Posty: 1541
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 206 times
Re: God's Playground
Jestem bardzo zadowolony przede wszystkim z zachowania ,,alea'owych" rozmiarów pudełka przy tak dużej planszy (dzięki puzzloskładaniu?). Całość wygląda na prawdę solidnie. Wykonanie na duży plus.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Robinson, Smoki z Głebin, Indigo, Byzanz, Burgundy, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Robinson, Smoki z Głebin, Indigo, Byzanz, Burgundy, Felix, Hit!
Re: God's Playground
Gratulacje dla wydawców!
Gra dotarła i przetestowałem już ze znajomymi. Świetny pomysł na planszę: bardzo przejrzysta jest. brakuje mi tylko jakiegoś znaczka, który wróg jakiego jest koloru. Jeden znajomy też narzekał na kolory Tatarów i Turków, że się zlewają. Mi się nie zlewały, ale jak kto tam uważa.
Podoba mi się, że w zasadzie wszystko jest opisane na planszy. Dzięki temu masy reguł nie trzeba pamiętać, bo same się przypominają przy przesuwaniu pionka na kolejne czynności. Ściągi użyteczne, choć drobnym druczkiem. Dodanie woreczków na kostki zawsze mnie ujmuje za serce.
Grało się świetnie, choć na koniec tylko na Litwie coś zostało (nawet chyba prawie wszystko), może na Ukrainie i w Prusach po jednej posiadłości - głównie załatwił nas najazd Turków (kostki się skończyły i to z impetem - pewnie z 20 brakło) po zignorowaniu wyprawy wiedeńskiej. Było veto, konfederacje, a w ostatniej turze hetman (ja) stwiedził, że już i tak wszystko się wali i zaczął dbać o zbawienie duszy (znaczy, kolegia fundował zamiast armii), więc chyba tak się musiało skończyć.
Dwa pytania się mi nasunęły (może gdzieś były, ale wątek już długi i trudno znaleźć):
1) Jeśli Habsburgowie się rozpełzną w fazie ekspansji na Prusy i Małopolskę, to w jaki sposób potem znikają? Przecież nie można ich atakować...
2) Ile pieniędzy wszyscy mają przed pierwszymi akcjami? Instrukcja mówi, że 10 i teraz:
a) Zaczynamy od zbierania dochodów i w rezultacie na tę turę mamy po 20 złociszy
b) To 10 uwzględnia policzone dochody, czyli fazy zbierania dochodów w I turze nie ma, każdy na akcje ma 10 złociszy?
Gra dotarła i przetestowałem już ze znajomymi. Świetny pomysł na planszę: bardzo przejrzysta jest. brakuje mi tylko jakiegoś znaczka, który wróg jakiego jest koloru. Jeden znajomy też narzekał na kolory Tatarów i Turków, że się zlewają. Mi się nie zlewały, ale jak kto tam uważa.
Podoba mi się, że w zasadzie wszystko jest opisane na planszy. Dzięki temu masy reguł nie trzeba pamiętać, bo same się przypominają przy przesuwaniu pionka na kolejne czynności. Ściągi użyteczne, choć drobnym druczkiem. Dodanie woreczków na kostki zawsze mnie ujmuje za serce.
Grało się świetnie, choć na koniec tylko na Litwie coś zostało (nawet chyba prawie wszystko), może na Ukrainie i w Prusach po jednej posiadłości - głównie załatwił nas najazd Turków (kostki się skończyły i to z impetem - pewnie z 20 brakło) po zignorowaniu wyprawy wiedeńskiej. Było veto, konfederacje, a w ostatniej turze hetman (ja) stwiedził, że już i tak wszystko się wali i zaczął dbać o zbawienie duszy (znaczy, kolegia fundował zamiast armii), więc chyba tak się musiało skończyć.
Dwa pytania się mi nasunęły (może gdzieś były, ale wątek już długi i trudno znaleźć):
1) Jeśli Habsburgowie się rozpełzną w fazie ekspansji na Prusy i Małopolskę, to w jaki sposób potem znikają? Przecież nie można ich atakować...
2) Ile pieniędzy wszyscy mają przed pierwszymi akcjami? Instrukcja mówi, że 10 i teraz:
a) Zaczynamy od zbierania dochodów i w rezultacie na tę turę mamy po 20 złociszy
b) To 10 uwzględnia policzone dochody, czyli fazy zbierania dochodów w I turze nie ma, każdy na akcje ma 10 złociszy?
- Smerf Maruda
- Posty: 1131
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
- Lokalizacja: Stolyca
Re: God's Playground
Znikają:EstEst pisze:1) Jeśli Habsburgowie się rozpełzną w fazie ekspansji na Prusy i Małopolskę, to w jaki sposób potem znikają? Przecież nie można ich atakować...
1. W zetknięciu z wrogiem,
2. W fazie ekspansji w zetknięciu z kostkami graczy
Po 20EstEst pisze: 2) Ile pieniędzy wszyscy mają przed pierwszymi akcjami? Instrukcja mówi, że 10 i teraz:
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: God's Playground
@EstEst - pieczęcie na polach wrogów są w kolorach kostek danego wroga. Zerknij tutaj:
http://boardgamegeek.com/image/659792/boze-igrzysko
Pieczęć osmańska jest pomarańczowa itd.
http://boardgamegeek.com/image/659792/boze-igrzysko
Pieczęć osmańska jest pomarańczowa itd.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: God's Playground
Też to zauważyłem. Choć nie było łatwo.ozy pisze:pieczęcie na polach wrogów są w kolorach kostek danego wroga.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: God's Playground
Grałem w weekend trzy razy. Początkowo byłem trochę sceptycznie nastawiony (dziwne granice prowincji, nieprzychylne komentarze), ale gra jest po prostu świetna! Mnóstwo smaczków, dużo kombinowania, niepowtarzalny klimat. W 4 turze, gdy na oko wszystko się sypie, występuje według mnie najciekawszy mechanizm w tej grze - armie agresorów zalewające Rzeczpospolitą wybijają się nawzajem, a my możemy w niemałym stopniu regulować to wzajemne wyżynanie się i to wcale nie kosztem całych prowincji. Raz zagralismy z homerulem zabraniającym liberum veto w 1 turze - polecam.
Po za tym czekam aż ktoś opracuje strategię "antyjezuicką"
Po za tym czekam aż ktoś opracuje strategię "antyjezuicką"
Re: God's Playground
Faktycznie! Chyba mam za ciemno w pokoju, żeby to zobaczyć, musiałem jeden "puzel" podnieść do oczu, żeby to ustalić bez wątpliwościozy pisze:@EstEst - pieczęcie na polach wrogów są w kolorach kostek danego wroga. Zerknij tutaj:
http://boardgamegeek.com/image/659792/boze-igrzysko
Pieczęć osmańska jest pomarańczowa itd.
Jeszcze co do Habsburgów: a jak w fazie ekspansji nie znikną, bo np. w Małopolsce nie było już kostek graczy, gdy się rozpełzali z Wielkopolski? Jak ich wtedy można usunąć?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: God's Playground
Znaczniki wpływów Habsburgów przechodzą do następnej tury i to czyni ich szczególnie niebezpiecznymi. Usunąć ich można dopiero za pomocą wykładania nowych kostek graczy.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Smerf Maruda
- Posty: 1131
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
- Lokalizacja: Stolyca
Re: God's Playground
Napisałem źle: 2. W fazie ekspansji w zetknięciu z kostkami graczy - nie w fazie ekspansji, a w fazie ataku, jak napisał Wallace: Q3. Habsburg pieces are not removed in the same way as enemy strength cubes. They would stay in the area. The only way they can be removed is either by enemy cubes entering the area or player's assigning noble cubes to the area. The Habsburg pieces would be removed on a 1:1 basis during the enemy attacks phase.. Innymi słowy, kostki graczy nie są usuwane automatycznie, zaraz pod dołożeniu, a dopiero w fazie ataku wrogów na Rzeczpospolitą.ozy pisze:Znaczniki wpływów Habsburgów przechodzą do następnej tury i to czyni ich szczególnie niebezpiecznymi. Usunąć ich można dopiero za pomocą wykładania nowych kostek graczy.
- Comandante
- Posty: 572
- Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 22 times
Re: God's Playground
granice nie powinny dziwić: http://pl.wikipedia.org/wiki/Prowincja_ ... spolita%29skiper_83 pisze:dziwne granice prowincji
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: God's Playground
Jakbyś wrzucił Prusy do Wielkopolski, to Rebel zbojkotował by grę i byśmy mieli problem z dystrybucją. To nie bug, to realizm historyczny!
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: God's Playground
Czyli kupczycie Rzeczpospolitą!
Całe szczęście, że mapa ma charakter modularny, łatwiej będzie ciągnąć "postaw sukna" w swoją stronę (nie niszcząc planszy)!
Całe szczęście, że mapa ma charakter modularny, łatwiej będzie ciągnąć "postaw sukna" w swoją stronę (nie niszcząc planszy)!
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Comandante
- Posty: 572
- Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 22 times
Re: God's Playground
Prusy i Ukraina są wydzielone ze swoich prowincji - wydaje się to historycznie uzasadnione
Puzzlowy charakter planszy jest alegorią walki o postaw sukna, kartonowe pieniądze symbolizują stan polskiej waluty u końca Rzeczpospolitej
Puzzlowy charakter planszy jest alegorią walki o postaw sukna, kartonowe pieniądze symbolizują stan polskiej waluty u końca Rzeczpospolitej
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: God's Playground
...drewniane klocki ilustrują klęskę programu "zostawienia Polski murowanej".Comandante pisze:Puzzlowy charakter planszy jest alegorią walki o postaw sukna, kartonowe pieniądze symbolizują stan polskiej waluty u końca Rzeczpospolitej
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: God's Playground
No i nie zapominajcie o "kartonowej" armii
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: God's Playground
Gra właśnie dotarła i przyznam, że jakość wykonania robi wrażenie Gratulacje dla wydawcy i osób, które przyłożyły do jej wydania swoją rękę.
Jeśli chodzi o instrukcję, to polska wersja jest bardzo przystępnie napisana. Wprawdzie jeszcze nie grałem, ale właśnie skończyłem drugie czytanie i wygląda, że już wiem o co chodzi
Wkrótce (mam nadzieję) pierwsze testy
_________________
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Jeśli chodzi o instrukcję, to polska wersja jest bardzo przystępnie napisana. Wprawdzie jeszcze nie grałem, ale właśnie skończyłem drugie czytanie i wygląda, że już wiem o co chodzi
Wkrótce (mam nadzieję) pierwsze testy
_________________
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
- Comandante
- Posty: 572
- Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 22 times
Re: Boże Igrzysko (God's Playground)
Grałem dziś w rodzimą wersję, już oficjalnie wydaną (wcześniej egzemplarz na Pionku)- gra jest przeklimatyczna, wydana ładnie i naprawdę warta zagrania
A mam pytanie- czy można przekazywać pieniądze między graczami? "Daj mi 10 to zaatakuje kebabów" etc? W sumie klimatyczne i zgodne z realiami, a w instrukcji nie znalazłem wzmianki.
A mam pytanie- czy można przekazywać pieniądze między graczami? "Daj mi 10 to zaatakuje kebabów" etc? W sumie klimatyczne i zgodne z realiami, a w instrukcji nie znalazłem wzmianki.
"Uwielbiam kiedy jazdy zwał
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"
http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"
http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Boże Igrzysko (God's Playground)
Cirrus - nie wolno przekazywać żadnych zasobów między graczami.
Boże Igrzysko będzie w Games Room zjAvy (http://www.phalanxgames.pl/pages/posts/ ... owa.44.php). Wszystkich zainteresowanych grą zapraszam do oględzin i grania. W razie pytań o zasady - ekipa Trik-Traka jest dobrze przeszkolona i na pewno pomoże.
Boże Igrzysko będzie w Games Room zjAvy (http://www.phalanxgames.pl/pages/posts/ ... owa.44.php). Wszystkich zainteresowanych grą zapraszam do oględzin i grania. W razie pytań o zasady - ekipa Trik-Traka jest dobrze przeszkolona i na pewno pomoże.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Boże Igrzysko (God's Playground)
Myśmy jako "zasób" potraktowali także niejawne informacje, tzn. uznaliśmy za niedopuszczalne informowanie się nawzajem, ile punktów wpływu umieszczamy w poszczególnych dzielnicach czy urządzanie ustawianych przetargów na hetmana. To by po prostu psuło grę.ozy pisze:Cirrus - nie wolno przekazywać żadnych zasobów między graczami.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Boże Igrzysko (God's Playground)
"Przetarg na hetmana"
My mówiliśmy- ale potem w stolicy zamiast rzeszy szlachty mającej zatrzymać Habsburgów było 5 kostek. A armia królewska... Blef, Blef i jeszcze raz blef
My mówiliśmy- ale potem w stolicy zamiast rzeszy szlachty mającej zatrzymać Habsburgów było 5 kostek. A armia królewska... Blef, Blef i jeszcze raz blef
"Uwielbiam kiedy jazdy zwał
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"
http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"
http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
- Comandante
- Posty: 572
- Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 22 times
Re: Boże Igrzysko (God's Playground)
W naszej sobotniej przygodzie z BI zwycięzcą został Potocki, który - trzeba przyznac - skutecznie prowadzil magnackie kampanie, ufundowal dwa miasta (jedno spalili mu Turcy) i nie dal sie wyprzedzic w fundacjach na rzecz kościoła. Sejm zrywano dwukrotnie. Pierwszy raz zrobili to niereprezentowani w nim Radziwillowie, za panowania Jana III. Drugi raz Sapiehowie, w sytuacji gdy wszystkie familie mialy posłów a armia koronna byla dość silna (w ostatnim etapie). To zapewne bylo przyczyna, dla ktorej po Rzeczpospolitej grasowali najezdzcy - w ostatecznosci pewna niezaleznoscia cieszyla sie jedynie Litwa (tylko jedna kostka rosyjska wobec 8 kostek szlachty). Ukraine zajeli Tatarzy w wielkiej sile, w Prusach siedzieli, nomen omen, Prusacy a Turcy, po podbiciu Austrii opanowali obie polskie prowincje. Jedyny traktat zawarty z Chanatem w pierwszym etapie, bisurmanie zerwali najezdzajac Ukraine wraz z nieoplaconymi Kozakami. To chyba zniechecilo magnatow do prob dyplomatycznych. O tym, ze Rzeczpospolita byla w zgliszczach wspominac nie trzeba...