Tikal

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
shagy
Posty: 238
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Krotoszyn, Wrocław
Has thanked: 2 times

Tikal

Post autor: shagy »

Wprowadziłem do gry małą modyfikacje dotyczącą rozmieszczania obozów żeby go gdzieś umieścić trzeba tam najpierw dojść.
Modyfikacja zmienia trochę grę ale raczej mało, została wprowadzona przez przypadek przeze mnie bo tak wydawało się dla mnie naturalnie.
Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły żeby urozmaicić rozgrywkę.
jerrymagu
Posty: 460
Rejestracja: 27 gru 2010, 20:28

Re: Tikal

Post autor: jerrymagu »

w zasadzie mi też to się wydawało naturalne i tak do tej pory grałem i pewnie grać będę :D
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Tikal

Post autor: MichalStajszczak »

shagy pisze:Wprowadziłem do gry małą modyfikacje dotyczącą rozmieszczania obozów żeby go gdzieś umieścić trzeba tam najpierw dojść.
To trochę wbrew idei budowy obozów. Moim zdaniem autorowi gry chodziło o to, by dać możliwość dostępu każdego z graczy do całej planszy.
shagy
Posty: 238
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Krotoszyn, Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Tikal

Post autor: shagy »

To trochę wbrew idei budowy obozów. Moim zdaniem autorowi gry chodziło o to, by dać możliwość dostępu każdego z graczy do całej planszy.
Niby masz rację, ale to trochę nielogiczne móc wybudować obóz tam gdzie się jeszcze nie było.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Tikal

Post autor: MichalStajszczak »

shagy pisze:to trochę nielogiczne móc wybudować obóz tam gdzie się jeszcze nie było
Jest dokładnie na odwrót. Zakładanie obozu w drugim końcu planszy sugeruje, że gracz korzysta z helikoptera. Inaczej byłoby tym bardziej nielogiczne, że członkowie ekipy pojawiają się natychmiast w oddalonym obozie.
shagy
Posty: 238
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Krotoszyn, Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Tikal

Post autor: shagy »

Jest dokładnie na odwrót. Zakładanie obozu w drugim końcu planszy sugeruje, że gracz korzysta z helikoptera. Inaczej byłoby tym bardziej nielogiczne, że członkowie ekipy pojawiają się natychmiast w oddalonym obozie.
Jestem ciekaw jak lądują helikopterem w niewykarczowanym lesie. W instrukcji pisało, że przemieszczają się skrótami znanymi tylko danej wyprawie.
A tak w ogóle to nawet jeśli nie mam racji to twoja nie racja jest większa od mojej :D a nasza bezcelowa kłótnia podąża w złym kierunku.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Tikal

Post autor: MichalStajszczak »

To jest dział dotyczący "modyfikacji zasad", więc oczywiście każdy może swoje propozycje przedstawić. Nie jestem autorem gry i dlatego nie mam pewności, jakie były przesłanki wprowadzenia takiego rozwiązania, jakie jest w oryginalnych przepisach. Podejrzewam jednak, że chodziło o to, by zmniejszyć losowość gry.
Awatar użytkownika
piechotak
Posty: 400
Rejestracja: 17 gru 2007, 21:56
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 19 times
Been thanked: 24 times

Re: Tikal

Post autor: piechotak »

Wczoraj zagrałem we dwójkę z żoną (nasza pierwsza partia w Tikal). Podczas całej gry tylko przy dwóch świątyniach była walka na przewagi - przy pozostałych, kto postawił 2 albo 3 pionki, miał przewagę na świątyni już do końca, ponieważ drugiemu graczowi bardziej opłacało się zajmować nowo odkryte świątynie niż walczyć o już dostępne. W związku z tym mam pytanie, czy ktoś może próbował jakiegoś wariantu poprawiającego, np. gra z większą ilością pionów i punktów akcji, albo mniejsza liczba kafli terenu?
ODPOWIEDZ