Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Przeczytałem, że Uwe pracuje nad kolejną Agricolą: Agricola: Cave Farmers
Nie jest to jednak dodatek a osobna gra.
Zamiast domu mamy jaskinię...
Oto co napisał o prototypie Grzegorz:
I've already the prototype version of the Cave Farmers. Yes, this is a stand-alone game. It is different enough from Agricola, so once it's out, everyone may consider its purchase.
Basicly, you now have a cave (your home), where you can dig for minerals or build rooms in. Also, you have fields outside that you can hold cattle on or grow crops. You buy weapons to go on quests. However, as of the date I was playing the game, quests just were a mechanism to get bonus stuff, nothing special. You won't get the feel of really crashing some orcs or something. It was kept simple. However, this still is a neat addition - the more free stuff you can get, the better are the actions you take as quests are combo-actions (like renovation+fences in Agricola 1.0).
And, last but not least, there were a bunch of major improvements, but I don't remember them too well anymore.
A mi się wydaje że to niezłe dojonko. "Weźmy coś co już wszyscy znają, lekko zmieńmy i sprzedajmy jeszcze raz". Chociaż Grzegorz pisze, że gra wystarczająco różni się od swojego pierwowzoru to jednak - hodowanie zwierząt, budynki, drążenie tuneli przypomina mi oczyszczanie planszy z torfu i lasów w Agricola: Torfowiska. No i dochodzą jeszcze karty usprawnień.
ZnadPlanszy | YouTube Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
yosz pisze:A mi się wydaje że to niezłe dojonko. "Weźmy coś co już wszyscy znają, lekko zmieńmy i sprzedajmy jeszcze raz". Chociaż Grzegorz pisze, że gra wystarczająco różni się od swojego pierwowzoru to jednak - hodowanie zwierząt, budynki, drążenie tuneli przypomina mi oczyszczanie planszy z torfu i lasów w Agricola: Torfowiska. No i dochodzą jeszcze karty usprawnień.
Nie chciałem tego mówić, ale mam podobne odczucia...
Nawet jako wierny fan jego gier.
Na pewno zakupię Ora et Labora ale nad tym czymś się poważnie zastanowię.
Chyba że funduszy będzie aż nadto
Uwe pokazał fasolkami, że dojonko ma opanowane do perfekcji
Też bardzo lubię jego gry ale przychylam się do opinii, że to bardzo trąci wyciąganiem kasy. Jak to piszą na bgg tylko czekać na Agricola: gra karciana
Choć nie byłbym zawiedziony gdybym się mylił, a gra okazała by się interesującą pozycją
No faktycznie pachnie akcją "dój dojną krówkę póki możesz" Ale zobaczymy. Choć nie czuję nawet zainteresowania. Agri z Torfowiskiem mam, bardzo lubię od czasu do czasu, ale już mi wystarczy tej tematyki. Nawet nie potrzebuję dodatkowych kart, bo po moich kilkudziesięciu partiach ciągle daleko do dobrego znania wszystkich kart.
Na razie jestem ciekaw jaka będzie Ora et Labora. Le Havre mnie za bardzo nie porwał (mechanika niby elegancka, ale w praktyce strasznie męczące to analizowanie wszystkich dostępnych budynków, choć muszę jeszcze zagrać), Merkatora boję się próbować...
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.