(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Ja będę (choć niestety ograniczony czasowo) z dwoma pomysłami do szybkiego spuszczenia lub dalszych prac.
Co do Wigili to ja i tak niezależnie od tego czy będzie czy nie będzie, "małe co nieco" ze sobą będę miał :mrgreen:
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Moi pracodawcy postanowili zrobić małe spotkanie o 18 w środę, więc pewnie dotrę dopiero o 19 :\ no chyba, że się coś zmieni…
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Ja będę w środę. Nie wiem jeszcze czy coś przyniosę. W rozwoju BnB przeszkodził mi inny stary-nowy pomysł, który jest dużo prostszy i nie wiem czy z nim nie wystartuję wcześniej.
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Czuję się urażony, tym że Konev czuje się urażony tym, że Filip pomyślałał że poczuł się urażony.
Bez urazy, ale obrażam się i nie przyjdę jutro :wink:

A poza tym HQ mi nie pozwala nigdzie wychodzić NA DWA DNI PRZED WIGILIĄ

Za to już się zapisuję na środę 28.12.
Przynisę Letnisko po kuracji brzytwą Koneva. Nie będzie rzeki, nie będzie parków i dróg. Nie będzie niczego! :)

Chętnie też zagram w Dino po zmianach. Jasne Filip, że trzeba mieć zawsze na uwadze grupę docelową, ale mi sie właśnie wydaje, że 10-latki podniecające się rozmiarami T-rexa nie będą Ci miały za złe krwawej rzezi na planszy. Przy rodzinnym graniu Tata zawsze będzie mógł synków mniej zjadać a przy mamie i siostrze i tak wyjmą na stół Carcassonne :)
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Karol Madaj pisze:A poza tym HQ mi nie pozwala nigdzie wychodzić NA DWA DNI PRZED WIGILIĄ
Bo jeszcze coś spsocisz i przestaniesz gadać ludzkim głosem...
Karol Madaj pisze:Przynisę Letnisko po kuracji brzytwą Koneva. Nie będzie rzeki, nie będzie parków i dróg. Nie będzie niczego! :)
To jest brzytwa Kononowicza ;)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

:)

Nie zadałem mojej grze pytania "gdzie jest start i którędy się chodzi?" a tylko na próbę pozwalniałem niektórych "pracowników". Brzytwa Koneva jest subtelniejsza :)
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Karol Madaj pisze::)

Nie zadałem mojej grze pytania "gdzie jest start i którędy się chodzi?" a tylko na próbę pozwalniałem niektórych "pracowników". Brzytwa Koneva jest subtelniejsza :)
Już czuję presję, że jak coś nie wypali to będzie na mnie ;). Ale delikatnie przyklasnę temu pomysłowi, gdyż rzeki, drogi i parki (mam nadzieję, że z lasów nie rezygnujesz?) wydają mi się naprawdę zbędne. By zrobić z nich użyteczne narzędzie trzeba by pewnie podnieść poziom trudności gry o jeden. A jak wspomniał Stalker ta gra, aż prosi się o szybką rozgrywkę. Jeżeli już miałaby się gdzieś rozrastać to moim zdaniem powinna rozrastać się w kierunku zarządzania letnikami i dodania grze pazurka negatywnej interakcji. To co wspomniałem na testach, że troszkę chyba gra powinna być bardziej skupiona na letnikach (aktualnie to jest mięsko do przerzucania) niż na rozbudowie letniska, gdyż lepiej się to komponuje z jej dynamiką. Ale mądrości mi wyszły ;).

Jeszczem sobiem nad tym pomyślem, ale:
- może jakiś trik, że letnicy zarabiają 2 kolejki pod rząd
- może jakiś trik, że letnicy przechodzą do letniska obok
- może jakiś trik losowości wśród letników (dostajemy jakiegoś brudasa, awanturnika, czy coś)

Wrzuciłem jeszcze Letnisko do mojego urządzenia generujące tanie pomysły (stalker wie co to za ustrojstwo ;) ) i wyrzuciło mi jeszcze takie cuda:
- rozdzielenie kupowania/budowania budynków z braniem letników. Ludzi wysyłamy tylko po budynki/upgrady, a następnie w odwrotnej kolejności każdy może wziąć kupkę letników (lub 2 z powozem)
- by sprawić, że walka o letników będzie ciekawsza. Najpierw bierzemy do ręki wszystkich letników, którzy powinni przyjechać, a następnie tasujemy rękę i dopiero rozkładamy po przedziałach. Cuda się będą działy ;)
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Mały offtopic, ale jak najbardziej mogący zainteresować kolegów dizajnerów i would-be-dizajnerów.

Znalazłem na BGG taki oto sklepik: http://blankdice.co.uk/

Jakby ktoś pałał chęcią zakupu, to niech da znać, to może jeszcze ktoś będzie zainteresowany i złożymy wspólnie większe zamówienie.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4489
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1450 times
Been thanked: 1104 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: garg »

Widziałem w kilku sklepach możliwość kupienia niedrogo (około 25-30 złotych) Kazaam Dice, które ma w zestawie 32 (jeśli dobrze pamiętam) puste kości k6 i naklejki do ich oklejenia. Ale oczywiście wszystkie kości są białe, a w tym brytyjskim sklepie jest sporo kolorów do wyboru :) .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Pojawię się dzisiaj, przyniosę Herosa v.0.2.4. Jestem chętny do ewentualnego zakupu kości.
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Dzięki Konev, czekałem aż odpalisz swoje urządzenie :wink:

Taki był zamysł od początku, żeby gra była i o budowaniu i o rywalizowaniu o letników. Cały czas się zastanawiam jak tą drugą "nogę" ewentualnie wzmocnić.

Ciekawy jest ten pomysł z tasowaniem letników przed wejściem do pociągu. To już zadaje się padło na spotkaniu. Na pewno ułatwi to ustawianie ludzi w pociągu i zapewne nie bedzie już uśrednionych wyników. :)

Rozdzielenie na fazę budowania i fazę brania zabierze nam tą fajną decyzję "brać czy budować".

Coraz więcej głosów domaga się negatywnej interakcji, więc coś trzeba będzie pomyśleć. Fajne wydaje mi się albo podbieranie letników jeszcze w pociągu albo z domków. Tak czy owak najpierw trzeba przestestować uproszczenia.

Jeszcz raz dzięki!
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Jan Madejski pisze:Pojawię się dzisiaj, przyniosę Herosa v.0.2.4. Jestem chętny do ewentualnego zakupu kości.
Chce zagrać, chce zagrać! Poczekajcie z nim na mnie! :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

A szto eta za maszinu ten Heros v.0.2.4.? Bo chyba nie jestem na czasie.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

stalker pisze:Mały offtopic, ale jak najbardziej mogący zainteresować kolegów dizajnerów i would-be-dizajnerów.

Znalazłem na BGG taki oto sklepik: http://blankdice.co.uk/

Jakby ktoś pałał chęcią zakupu, to niech da znać, to może jeszcze ktoś będzie zainteresowany i złożymy wspólnie większe zamówienie.
Dokonałem ostatnio na allegro zakupu koralików typu "kostka" w rozmiarze 10 i 12 mm bo takie były mi akurat potrzebne. Pooklejałem to zwykłym papierem z drukarki. Efekt może nie jest rewelacyjny ale do testów całkowicie wystarczający. Przyniosę te kości przy okazji premiery prototybu BnB, są używane w dużej ilości do określania ilości jednostek.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Filippos pisze:A szto eta za maszinu ten Heros v.0.2.4.? Bo chyba nie jestem na czasie.
Kiedy poprzedni raz przyniosłem Herosa (0.2.0.) akurat testowałeś Prawo Dżungli na trójkątnych kafelkach, więc masz prawo go nie kojarzyć ;) Po uwagach szanownych testerów powstała wersja 0.3.0, której już nie przynosiłem, bo była mniej grywalna od "dwójki" :P
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Jan Madejski pisze:testowałeś Prawo Dżungli na trójkątnych kafelkach
które okazało się dinusiami… ;)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: draco »

Miałem dzisiaj przyjść, ale nie dotarłem. Za to spotkałem się z wydawcą. Wesołych Świąt i do zobaczenia w styczniu.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Bardzo dziękuję za testy Jankowi, gibonowi i Filipposowi. Bardzo dziękuję Piotrek za ciasto. Rozpieszczasz nas ;). Bardzo przepraszam Cię Łukasz, że tak szybko i nieelegancko uciekłem, ale bardzo się śpieszyłem, a ty byś mnie zagadał na śmierć ;). Mam nadzieję, że nie masz mi tego za złe i kiedyś nadrobimy pogaduchy.

Co do testów... swoje przemyślenia chyba muszę przedstawiać w innej formule, by zrównoważyć swoje zazwyczaj niezrównoważone myśli :). A więc będę leciał z tym, co mi się podoba i gdzie widzę problem w grze. Cała reszta jest neutralna - znane mechaniki, triki i ogólnie wszystko co działa, ale nic co by grę w moim odczuciu wyróżniało. Dizajnerzy chociaż będą wiedzieli na co zwróciłem uwagę, czy też co wypłynęło na testach, bo niektóre uwagi mogą być kogoś innego, a ja się po prostu z nimi zgadzam :)

Dino
Co mi się podoba
  • * Zdjęcia dinozaurów na kartach celów. Skojarzyło mi się, że cele są zbliżone do tryba życia dinozaurów (choć nie wiem czy tak jest w rzeczywistości). Wprowadza to fajny klimat, edukuje i jest na czym oko zawiesić :).
Gdzie widzę problem
  • * Balans kart celów. Szczerze to nie wiem czy balans obecnych kart celów nie zepsuje gry, bo mogłoby się okazać, że gra stała się bardziej mózgożerna. Dlatego zastanowiłbym się nad jakimś innym rozwiązaniem odnośnie celów. Kilka było na spotkaniu poruszanych
    * Osiąganie celów. Po pierwsze wszyscy w tym samym czasie (mniej więcej) osiągamy cele, co sprawia, że jak się komuś noga poślizgnie lub go ktoś puknie to przestaje się liczyć w rywalizacji w tej turze. Ważniejsze jest chyba jednak to, że wydaje mi się, że nie opłaca się kompletnie realizować celu jako pierwszy. Tracę kolejkę, gdy inni gracze nie realizując celu mogą w tym czasie się jeszcze ustawić. W następnej kolejce jestem ostatni. Nie mam za to żadnego bonusu. Nie opłaca się to po prostu. Argumentacja, że robi się to po to by ktoś inny nie zepsuł mi zestawu według mnie się nie broni, gdyż interakcja w grze póki co jest bardzo ograniczona. Nie wiem czy więcej akcji i kombinowania nie wprowadziłaby stała liczba tur. Powiedzmy 10 tur i podliczamy punkty za cele. Do przemyślenia
    * Balans kart akcji. Pterodaktyl zdecydowanie za słaby, co było poruszane na spotkaniu.
    * Takie same etapy gry. Nawet nie. Każdy kolejny etap gry wydaje mi się słabszy od poprzedniego. Z prostego powodu. W pierwszym etapie mogę dywersyfikować swoich dino by zabezpieczyć powiedzmy 2 cele. W drugim etapie zazwyczaj obieram jeden, bo cele są zbyt różne, a w trzecim etapie to już w ogóle jedną połówkę mózgu wyłączam, bo mam jeden cel i oczywiste wybory (zakładamy, że interakcja jest znikoma). Tak więc gra zamiast nabierać tempa zwalnia. 2 i 3 runda powinna przebiegać na innych zasadach. Może więcej punktów, może mniej kart na ręce, może niektóre pola na planszy po katastrofie są nieczynne. Można to zrobić nawet tematycznie. Tasujemy 3 karty katastrof (meteoryt, zlodowacenie, susza) i układamy w kolejności, którą wszyscy znają. Każda katastrofa zmienia zasady następnej tury. Dodatkowa zasada, ale może się obroni.
    * Nie podoba mi się to całe przepychanie. Duży przepycha małego. Dwa małe dużego. Jak nie może się wycofać to ginie. Przepychamy tylko jak wstawiamy. Jeden dinozaur może na raz uczestniczyć tylko w jednej przepychance. Wydaje mi się, że za dużo reguł.
Heroes
Co mi się podoba
  • * Piękny prototyp :). Tak na prawdę to powinienem mieć to gdzieś, bo to prototyp jednak bardzo przyjemnie się takim proto gra :)
    * Pomysł. Przejście. Pułapki. Na której ginie ten gracz dostaje punkty. Świetny pomysł, który po zaprezentowaniu od razu w głowie uruchamia magiel. Gratuluje :).
    * Kostki czasu, trzy poziomy życia, karty wpływające na inne karty. Czyste kombinowanie.
Gdzie widzę problem
  • * Status Herosa. Powinno być pokazane na jakiej karcie znajduje się dana charakterystyka i w jakiej wartości (te nieszczęsne kostki). To całe policzenie trzech cech za każdym razem gdy dojdzie do ciebie kolejka za długo trwa i jest po prostu bez sensu :). Nie tutaj chyba ciężar gry powinien leżeć. Zastosowanie znaczników na karatach umożliwi również wyrzucenie kostek cech
    * Trzecia i czwarta kolumna nieużywana, co było wspomniane na testach
    * Talie graczy za duże w stosunku do tempa gry. Wydaje mi się, że talia powinna się przewinąć maksymalnie w 1.5 tury. Jak rozegram 2/3 talii to potem już dużego wyboru nie mam i gram automatycznie tym co mam. Zero wyboru. W ogóle powinien być jakiś mechanizm przewinięcia talii. Kosztem czegoś mogę odrzucić/dobrać więcej kart.
    * Nie podobała mi się moja talia, bo nie było w niej kart specjalnych :). Ja wiem, że była silniejsza czy coś, ale jednak karty specjalne pozwalają na szybką zmianę tego co się dzieje na planszy i nie odbierałbym tej przyjemności jakiemukolwiek graczowi.
    * Wydaje mi się, że gracz jak już zaczął grać na zredukowanie jednej cechy to grał głównie na nią. Nie powinno chyba to tak wyglądać. Powinni wszyscy gracze lawirować na wszystkich cechach. Tak by było idealnie, ale...
... podsumowując muszę się zgodzić z Filipem, że ta gra zabłyśnie i będzie można ją doszlifować jako grę dwuosobową. Wtedy łatwiej będzie zmusić dwóch graczy, by na planszy grali na redukcję wszystkich cech, a nie tylko jednej.

Jeszcze raz wielkie dzięki za testy. Spokojnych i radosnych świąt. Dużo planszówek pod choinka i pomysłów w głowach :). Do zobaczenia :).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

konev pisze:Bardzo przepraszam Cię Łukasz, że tak szybko i nieelegancko uciekłem, ale bardzo się śpieszyłem, a ty byś mnie zagadał na śmierć ;). Mam nadzieję, że nie masz mi tego za złe i kiedyś nadrobimy pogaduchy.
nie nie spoko, moja żona i tak mówi, że mówię za dużo jak na przeciętnego mężczyznę ;)

Testy mnie w sumie ominęły bo dotarłem na sam koniec, ale dopiszę się do Herłsa, bo już kiedyś grałem w podobną wersję i obserwowałem połowę partii: Raz, mniej kart na kolumnę. Dwa, to może być, ale nie musi, gra dwuosobowa.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

No to mi pojechałeś Konev :lol: Na liście pozytywów tylko zdjęcia na kartach :lol: Lol. Ubawiłem się. :) To już chyba wolałem twój wcześniejszy system ocen. :wink:

A serio dziękuję bardzo za wszystkie uwagi. Wczorajszy test Dino był bardzo owocny. Mam teraz nad czym pomyśleć. Trzeba jakoś rozwiązać system ruchu i przemyśleć jeszcze raz interakcję. Zasady dużego i małego dinozaura są fajne, ale pytanie na ile wzbogacają faktycznie gameplay i czy fajnie się je wykorzystuje w czasie gry? Wydaje mi się że są sytuacje w których to nie działa super. Nie wiem jeszcze na ile to jest kwestia tego że mało się gracze ruszają bo póki co duzo bardziej opłaca się rodzić czy powód jest inny. Na pewno ta interakcja jest w tej grze potrzebna. Mozliwe że spróbuję ją w jakichś innych wariantach - np nie ma dużych i małych ale karta lataczka pozwala na wyganianie.

Z innych rzeczy to przetestuję też na pewno dynamicznie rosnącą rękę gracza bo to może dodać ciekawej dynamiki przebiegowi tur, a jednocześnie zrzuci trochę odpowiedzialność za losowość na gracza. :wink:

Jeśli chodzi o osiąganie celów to tak jak mówiłem - zamysłem było żeby to był system chwiejnej równowagi w którym gracze pilnują się nawzajem i starają sie przeszkodzić innym jednocześnie budując swój układ. Wierzę że po naprostowaniu systemów i opłacalności ruchu oraz sposobu interakcji to będzie fajnie działać. Myślałem też nad jakimś stałym odliczaniem czasu do katastrofy. Bardziej niż stała liczba tur podoba mi się np. przewinięcie talii kart. Ale generalnie uważam pomysł że to gracz podejmuje decyzje o końcu epoki gdy spełnia określony warunek za bardzo fajny i nie chciałbym z niego rezygnowac o ile nie będzie to konieczne. Natomiast kwestia czy nie powinien być potem graczem startowym w nastepnej epoce a nie ostatnim jest do wytestowania jak najbardziej.

W przepychaniu za dużo reguł? A widzisz jak można by je uprościć? Mi się wydaje że ten system jest własnie na tyle prosty na ile się da - nie ma reakcji łanmcuchowych, biuernego wypychania itd. Po prostu jak się ruszasz lub rodzisz możesz przepchnąć jednego dino na sąsiednim polu. I tyle.

Jeśli chodzi o niepowtarzalność epok to byłoby super je zróżnicować ale może samo posiadanie większej liczby celów do wyboru riozwiąże ten problem. Jesli wszystko będzie fajnie działać i w każdej epoce mam realny wybór pod co grać to nie boli mnie że epoki są do siebie podobne. Gra jest po prostu zestawem trzech łamigłówek a nie jedną i co więcej jeśli w jednej mi nie poszło w innej mogę nadgonić co w naszej wczorajszej partii się wydarzyło. Przegyrwający Gibon, który został w pierwszej epoce ostro pojechany w ostatniej zdobył aż 9 punktów i wskoczył na pierwsze miejsce ze mną.

Do przetestowania jest jeszcze pomysł Karola na dawanie punktów za agresywną grę i mój na wprowadzenie jskiachs stałych punktów na planszy za kontrole poszczególnych hexów - np na kazdej z modularnych plansz po jednym polu z każdego rodzaju terenu daje punkcik zawsze jak tam wchodze bo są tam źródełka. :) To mogłoby zwiększac motywację do włażenia na konkretne pola.

Reasumując bardzo cenny test. Ja tam mam dobry feeling co do tego projektu i wierzę że będzie z tego fajna gra z czymś więcej niż fajnymi obrazkami na kartach. :D

Herosi to kolejny ciekawy pomysł Janka. Pomysł na tego typu programowanie jest bardzo fajny. Byłem zdziwiony że to nie jest gra inspirowana grą video God of War o Kratosie bo mechanika pasuje idealnie. Tak jak mówiłem uważam że to system trochę taki jak w Havanie - może byc genialną dwuosobówką, ok trzyosobówką, ale jako gra dla czterech osób zawsze będzie tu chaos, chaos i jeszcze raz Faidutti. :wink: Po prostu w trzech ruchach inni gracze i tak odwrócą cała sytuację o 180 stopni i suma sumarum to kwestia fartu kto zapunktuje. Ciężko będzie w tym systemie walczyć z tym, dlatego ja bym poszedł w stronę świetnej dwuosobówki.

Jesli chodzi o nadmiar informacji i konieczność liczenia przed każdym ruchem wszystkich wartości to owszem zabija przyjemność z gry. Ja natomiast nie szedłbym tu w jakieś fikuśne sposoby oznaczania tych wartości kostkami układanymi na kartach tylko raczej w zmniejszenie liczby informacji do ogarnięcia. Oznaczanie kostkami to jeszcze jedna gra w grze, zasada której trzeba pilnować a która nie jest rozgrywką jako taką. Najpradopodobniej ktoś się będzie wcielał w takiego "bankiera" i przeliczał to za innych. To słabe rozwiązanie.

Moim zdaniem duzo lepiej np. dac limity kart na każdy dzień (może być karta specjalna która pozwala na złamanie tego limitu) i pójść w skrócenie rund. Będzie mniej informacji do przetwarzania, więcej taktyki bo mogę spekulowac kto zajmie który slot, że tu się zmieści jeszcze jedna karta a tu dwie itd. Jednoczesnie krótszy pojedynek to mneijsza frustracja z losowości, większe szanse na gonienie lidera itd. itp.

Bardzo chętnie potestuję następne warianty tej gry, jak będzie już lepiej działać chętnie też się zgłoszę na zabranie prototypu na testy domowe z Alą bo to naprawdę fajna dwuosobówka może być. :D

Aha. I chciałbym oficjalnie poinformowac że Konev zyskał monsoonowy pseudonim - Profesor Teoria. :D We wczorajszym teście Herosa przed każdym, ale to kazdym ruchem przewidywał co się stanie i jakie ma to konsekwence dla gry zanim się ruszył i zamiast ruszania się. :lol:

Zdrowych, spokojnych i planszówkowych dla wszystkich :!: :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Dzięki wielkie za treściwe wnioski. Cieszę się, że pozytywnie odbieracie Herosa ;) Wszyscy zgadzają się co do mankamentów gry, więc wiem gdzie głównie grzebać. Myślę, że za tydzień będę miał mocno zmienioną wersję 0.4.0. (trójka w międzyczasie wylądowała w koszu).

Odnośnie Dino: już wspominałem, że fajnie by było widzieć jakąś ewolucję rund, np. poprzez wpływ celu z poprzedniej epoki na bieżącą epokę. Można by to chyba połączyć z podziałem na duże i małe żetony: małe bez specjalnych właściwości, a duże otrzymują bonusy z kart z poprzednich epok (łatwiejsze rozmnażanie, polowanie na inne gady, lepsze przemieszczanie, lepsze przystosowanie do terenów, kamuflaż, wpływ na rękę gracza...?). Na pewno przyda się też zwiększenie liczby celów, aby gracze zawsze mieli po 4. Jeżeli "bum" ma wywoływać gracz, to chyba powinien on być graczem rozpoczynającym w kolejnej epoce, żeby nie był rundę w plecy.
Tani pomysł: może gracz wywołujący zagładę kładłby pod koniec epoki na dowolnym wybranym przez siebie heksie żeton krateru, niszczący dane pole? Może w ten sposób spróbować przyblokować cele konkurentom w następnych rundach. Ew. krater nie musi niszczyć pola, ale stać się w następnej epoce jeziorem lub górami (zależnie od tego, co wybierze gracz - żeton może mieć dwie różne strony).

Do zobaczenia za tydzień i Wesołych Świąt! 8)
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Filippos pisze:Zdrowych, spokojnych i planszówkowych dla wszystkich :!: :)
Jan Madejski pisze:Do zobaczenia za tydzień i Wesołych Świąt! 8)
I niech wasze meeple gadają ludzkim głosem! :D Wesołych!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Jan Madejski pisze:
Odnośnie Dino: już wspominałem, że fajnie by było widzieć jakąś ewolucję rund, np. poprzez wpływ celu z poprzedniej epoki na bieżącą epokę. Można by to chyba połączyć z podziałem na duże i małe żetony: małe bez specjalnych właściwości, a duże otrzymują bonusy z kart z poprzednich epok (łatwiejsze rozmnażanie, polowanie na inne gady, lepsze przemieszczanie, lepsze przystosowanie do terenów, kamuflaż, wpływ na rękę gracza...?).
Brak mi wyobrażenia jak dokładnie miałoby to działać Janie. Dobrze rozumiem że np. - w pierwszej epoce wyewoluowałem do dpilodoka i zapunktowałem za łąki więc w kolejnej epoce mogę np rodzić się na łąkach nie tylko na polach sąsiadujących ale teżo jedno pole dalej?
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Filippos pisze:w pierwszej epoce wyewoluowałem do dpilodoka i zapunktowałem za łąki więc w kolejnej epoce mogę np rodzić się na łąkach nie tylko na polach sąsiadujących ale teżo jedno pole dalej?
A chociażby! Nawet niekoniecznie jedno pole dalej, a wręcz dowolne pole łąki na planszy (jak jajo, ale tylko na terenach żółtych). Albo mam inny dodatkowy efekt z kart łąki. Generalnie chodziło o to, aby każda kolejna runda stawała się ciut bardziej skomplikowana i wzbogacona o dodatkowe zasady, co nie tylko ubarwi rozgrywkę i planowanie rund na przyszłość (żeby jakoś ciekawie powiązać bonusowe zdolności z dalszymi kartami celów), ale i zwiększy regrywalność.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Ja jeszcze chciałem dorzucić swoje 3 gr w temacie Herosa :) O ile bardzo szanuję zdrowy rozsądek Filipa, tak uważam, że z Herosa może być fajna gra wieloosobowa, a nie tylko dwuosobówka :) Temat jest świetnie sprzężony z pomysłem na mechanikę, możliwość zagrania kilkoma bogami to jest to. Janie, nie daj sobie wmówić, że się nie da -- ja bym spróbował z projektem dla 2-4 osób, a jak nie wypali, to już masz podstawę, do której się możesz wrócić. Prawdopodobnie będzie to wymagało pewnych zmian silnika, ale wydaje mi się, że ciekawy byłby taki wieloosobowy puzzel "jak ubić herosa" niż dwuosobowa wojna ;)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
ODPOWIEDZ