City Tycoon

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
7koliberek9
Posty: 283
Rejestracja: 03 lip 2011, 14:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: City Tycoon

Post autor: 7koliberek9 »

Myślałam że jak nie przekroczy 100zł to w ciemno kupię ale w takiej sytuacji poczekam na opinie o grze :) Przy takiej cenie muszą być naprawdę dobre :D
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: City Tycoon

Post autor: Matio.K »

Niedługo wywiad ze współautorem CT na moim blogu; można tam oczekiwać m.in. odpowiedzi na przypuszczenia odnośnie ceny :wink:
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
SebasTTan
Posty: 151
Rejestracja: 17 paź 2009, 10:19
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 2 times

Re: City Tycoon

Post autor: SebasTTan »

Ojjjj no to fakt są inne tytuły, tańsze, nad którym się ślinię i czekam aż stanieją.
Także co najwyżej będę pchał się do barda we Wrocławiu żeby zagrać,
a zakup będzie musiał poczekać.
Moje kolekcjonerskie imperium.
---
Pozdrawiam
SebasTTan
Awatar użytkownika
ScripterYoda
Posty: 136
Rejestracja: 21 mar 2011, 17:05
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: City Tycoon

Post autor: ScripterYoda »

Czy w instrukcji na stronie 9 w przykładzie 3 nie ma przypadkiem błędu (czy gracz nie powinien zapłacić 2$ dla miasta zamiast 4$)? Ogólnie po lekturze instrukcji mam pozytywne nastawienie, chociaż mogłoby być więcej przykładów.
In omnibus requiem quaesivi, et nusquam inveni nisi in angulo cum libro.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: City Tycoon

Post autor: BartP »

W przykładzie 3. gracz kupuje od miasta 2 kostki, więc płaci $4.
Awatar użytkownika
ScripterYoda
Posty: 136
Rejestracja: 21 mar 2011, 17:05
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: City Tycoon

Post autor: ScripterYoda »

Faktycznie mój błąd :oops:
In omnibus requiem quaesivi, et nusquam inveni nisi in angulo cum libro.
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: City Tycoon

Post autor: Wookie »

narzekacie na cenę, ale za 119zł widziałem w jednym sklepie, dlatego chyba nie ma aż takiej tragedii, biorąc pod uwagę zawartość

ja na pewno będę chciał spróbować
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: City Tycoon

Post autor: Lothrain »

Narzekamy na cenę wyjściową, ale jak widać z czasem będzie lepiej :)
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: City Tycoon

Post autor: Senaszel »

Ty pewnie i tak dostaniesz :P
Wingmakers
Awatar użytkownika
berni
Posty: 647
Rejestracja: 29 lis 2010, 15:35
Been thanked: 1 time

Re: City Tycoon

Post autor: berni »

Senaszel pisze:Ty pewnie i tak dostaniesz :P
A potem jeszcze wystawi na sprzedaż ;D
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: City Tycoon

Post autor: sowacz »

Grałem na Gramy i wrażenia pozytywne. Przyjemna gra o rozbudowie miasta (chociaż temat luźno doklejony, bo równie dobrze mogła by to być gra o rozwoju sieci kolejowych i przesyłaniu surowców z punktu A do punktu B). Mechanika draftu jak z 7 cudów świata fajnie się tu sprawdza i na pewno będzie procentować znajomość kaflii w kolejnych grach, bo z wiedzą co może dojść, ile jest danych typów budynków i jakie bonusy mogą nas czekać w etapie IV, można dużo więcej zaplanować. W naszej grze w pięć osób utworzyło się 5 dzielnic każdego z graczy i przez większą część gry każdy sobie rzepkę skrobał, mając nadzieję, że przeciwnik zdobędzie tym razem mniej punktów niż on sam. Dopiero w IV etapie zaczęły się interakcyjne ruchy typu wybudowanie domku przy miododajnej elektrownii innego gracza. Myślę, że stopień interakcji w grze będzie po prostu zależał od graczy. Pewnie będą się zdarzały gry typu, że każdy buduje sobie swoją dzielnicę i kto wybuduje lepsze kombo wygra, będą też i takie, gdzie każdy gracz będzie się cisnął do elektrowni przeciwnika i poziom negatywnej interakcji będzie dość wysoki, bo cóż mi po 4 dolarach, jak mój przeciwnik właśnie dostaje dzięki temu 5 punktów zadowolenia. Czyli interakcjia taka jak w Carcassonne, zależna od graczy.
Grało się fajnie i dość sprawnie, i ku mojemu zdziwieniu obrazki nie przeszkadzały i nie raziły tak w oczy, jak to robiły z ekranu monitora. Kupiłbym za 100 zł raczej na pewno. Za 120+ będę się długo zastanawiał przed kliknięciem w koszyk.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4779
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1039 times

Re: City Tycoon

Post autor: Trolliszcze »

Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: City Tycoon

Post autor: BartP »

Bardzo ucieszyło mnie entuzjastyczne podejście Toma. Nie miałem jeszcze okazji zagrać, ale tak z czystego utożsamiania się ;].
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: City Tycoon

Post autor: bartek_mi »

Gralem raz i bardzo pozytywnie mnie ta gra zaskoczyla.
Wysoka jakosc elementow, przyjemna rozgrywka.

Podobno anglojezyczna insrukcja jest lepsza niz nasza - nie czytalem bo mi gre tlumaczono ale jesli to prawda to niezly numer.
Dice Hate Me :(
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: City Tycoon

Post autor: ja_n »

BartP pisze:Bardzo ucieszyło mnie entuzjastyczne podejście Toma. Nie miałem jeszcze okazji zagrać, ale tak z czystego utożsamiania się ;].
To bardzo solidny tytuł, dobra gra po prostu. Jedyne zastrzeżenie to pstrokacizna na planszy - trudno analizować sytuację pod koniec gry. Tom pokazuje w recenzji jak sobie z tym trochę łatwiej poradzić (dodatkowe znaczniki na zasilone domy zamiast zostawiania tam mylących kostek, można też kłaść żółte kosteczki dóbr na zasilone domy zamiast czerwonych, niebieskich i żółtych). Polecam, miłe zaskoczenie.
ozzman1

Re: City Tycoon

Post autor: ozzman1 »

Ja byłem mocno zainteresowany tytułem, ale naprawdę przerażają mnie te kolory. Tom mówi wprawdzie, że na żywo nie wygląda to tak źle jak na obrazkach i filmie, ale mimo wszystko ta pstrokacizna mi się wybitnie nie podoba.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: City Tycoon

Post autor: BartP »

ja_n pisze:To bardzo solidny tytuł, dobra gra po prostu. Jedyne zastrzeżenie to pstrokacizna na planszy - trudno analizować sytuację pod koniec gry. Tom pokazuje w recenzji jak sobie z tym trochę łatwiej poradzić (dodatkowe znaczniki na zasilone domy zamiast zostawiania tam mylących kostek, można też kłaść żółte kosteczki dóbr na zasilone domy zamiast czerwonych, niebieskich i żółtych). Polecam, miłe zaskoczenie.
Grę już mam, ale wciąż czeka na zdjęcie folii ;].
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 147 times
Been thanked: 25 times

Re: City Tycoon

Post autor: uyco »

ozzman1 pisze:Ja byłem mocno zainteresowany tytułem, ale naprawdę przerażają mnie te kolory. Tom mówi wprawdzie, że na żywo nie wygląda to tak źle jak na obrazkach i filmie, ale mimo wszystko ta pstrokacizna mi się wybitnie nie podoba.
+1 dokładnie tak samo u mnie. Poczekajmy zatem na drugą edycję z nowymi grafikami :wink:
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: City Tycoon

Post autor: Nataniel »

uyco pisze:+1 dokładnie tak samo u mnie. Poczekajmy zatem na drugą edycję z nowymi grafikami :wink:
Grafiki się sprawdziły - naprawdę w trakcie gry to zupełnie inaczej wygląda niż na screenach. Nie ma żadnego planu na zmianę tych grafik w następnej edycji.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: City Tycoon

Post autor: Wookie »

Mi kolory bardzo do gustu nie przypadły, a co do grafik mam mieszane uczucia.

Ale nigdy nie miałem większego problemu, żeby zobaczyć co na planszy się dzieje i gdzie co leży.
ozzman1

Re: City Tycoon

Post autor: ozzman1 »

Nataniel pisze:
uyco pisze:+1 dokładnie tak samo u mnie. Poczekajmy zatem na drugą edycję z nowymi grafikami :wink:
Grafiki się sprawdziły - naprawdę w trakcie gry to zupełnie inaczej wygląda niż na screenach. Nie ma żadnego planu na zmianę tych grafik w następnej edycji.
No to nie będzie też planów dołączenia tego tytułu do moich zbiorów. Cieszę się, że gra się sprzedaje i podoba. Dla mnie połączenie Futuramy z kolorowanką dla 5-latków jest niestety nie do zaakceptowania. A szkoda, bo lubię mechanikę pick-up and deliver...
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: City Tycoon

Post autor: zephyr »

Dla mnie rozwiązania graficzne są do poprawy.

Po pierwsze zasilanie - pomysł z kładzeniem energii/wody jest do bani, graliśmy układając kostki towarów które na planszy pojawić się nie mogą i było lepiej. (mały ból dopóki jest zapas żółtych kostek) IMO wystarczyłyby dwustronne żetony kontroli z jedną stroną czarną. (albo mniej pstrokate zwykłe kafle, bo elektrownie i wodociągi by się wybijały i nie byłoby pomyłek)

->Budynki z bonusem dla sąsiadów<- to jest katastrofa, te budynki decydują o sensowności danego ustawienia bądź jej braku, mikro ikonka gdzieś w efektach która jest jeszcze stylizowana na odpalanie... powinno być jakieś oznaczenie graficzne w stylu strzałek na krańcach kafla które jest
a) widoczne z daleka
b) sugeruje co ten efekt robi
c) nie myli się z bonusem 1VP za każdy obiekt danego typu

Znaczniki własności graczy, biały jest ok, pomarańczowy ok (ale można pomylić z 1$...), niebieski zdecydowanie za ciemny, brązowy ok, ale mogło być lepiej, czarny ok. Dlaczego nie użyć "normalych" kolorów jak żółty, zielony, czerwony itd w jasnych czytelnych odcieniach?

Same kafle są wypełnione kolorem zupełnie niepotrzebnie. (poza elektrowniami i wodociągami które są ok) Kolor ma znaczenie tylko przy bonusach za sąsiedztwo, po co cały kolorowy kafel? Wystarczyłoby zostawić kolor na samej ikonce typu i powiedzmy jakichś drobnych elementach graficznych kafla a nie na całej powierzchni. Teraz jest to dominująca informacja która jest kompletnie bez znaczenia i zaciemnia obraz kontroli terenu (co jest czyje).

Czy designer grafiki grał w grę, bo mam wrażenie że nie...
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: City Tycoon

Post autor: folko »

zephyr pisze: Czy designer grafiki grał w grę, bo mam wrażenie że nie...
Z tego co wiem to jest współautorem... i tu może być problem, może za dobrze zna grę. Mi CT się podoba, graficznych rozwiązań aż tak bardzo nie przeżywam, ale faktycznie mogły być lepsze...
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: City Tycoon

Post autor: Nataniel »

folko pisze:Z tego co wiem to jest współautorem... i tu może być problem, może za dobrze zna grę. Mi CT się podoba, graficznych rozwiązań aż tak bardzo nie przeżywam, ale faktycznie mogły być lepsze...
Nie, autorem grafik nie jest Lukasz Kowal.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: City Tycoon

Post autor: Senthe »

Jak się zastanowić, rzeczywiście rozwiązanie z kostkami rozmieszczanymi na zasilanych dzielnicach jest średnie, a orientacja w sytuacji pod koniec gry rzeczywiście może sprawiać problemy... Grafiki to już kwestia gustu, mi się podobają.

Nadal mechanicznie jest to naprawdę fajna pozycja, również dla niedzielnych graczy. Warto spróbować.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
ODPOWIEDZ