Zakazana wyspa - pytania i wątpliwości
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Zakazana wyspa - pytania i wątpliwości
Instrukcja świetna, ale jednego nie rozgryzłem.
Jak porusza się nurek? Tylko w linii prostej czy może skręcać?
Ja to rozumiem tak, że
- w linii prostej po wierszu lub kolumnie
- poprzez usunięte lub podtopione kafle
- tak daleko jak chce, ale nie dalej niż do suchego lądu.
Ale czy dobrze rozumiem?
Jak porusza się nurek? Tylko w linii prostej czy może skręcać?
Ja to rozumiem tak, że
- w linii prostej po wierszu lub kolumnie
- poprzez usunięte lub podtopione kafle
- tak daleko jak chce, ale nie dalej niż do suchego lądu.
Ale czy dobrze rozumiem?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Zakazana wyspa
No bardzo to utrudnia... wow, zaczynanie gry z poziomów trudnych wydaje mi się teraz mega trudneMisterC pisze:Przy okazji znalazłem na BGG wątek o zasadzie, która najczęściej umyka (i nam niestety umknęła), a zdaje mi się, że ma ogromny wpływ na poziom trudności.
Kiedy podtopiony fragment wyspy tonie, odrzucamy go do pudełka, ale również odpowiadającą mu kartę. Damn!
... to kiedy próbujemy
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Zakazana wyspa
Dziękuję. Karta nurka akurat jest najsłabiej opisana. Nie mam na niej słowa o pływaniu przez podtopione obszary, tylko w instrukcji o tym wspominają.
Akurat wspomniany przepis o usuwaniu kart mi nie umknął. Zawsze (czyli od dwóch dni odkąd kupiłem ) z nim grałem, gra ostro przyspiesza. W Pandemicu gdy wyeliminowało się jedną chorobę łapało się spory oddech bo co czwarta karta była bezpieczna. Tu tego nie ma, co daje ciekawe efekt - jeśli nie bronisz zbędnych obszarów wyspy to tym trudniej ci bronić tych kluczowych.
Inny problem miałem, jak pociągnąć trzy Karty Zalania, gdy na stosie były dwie. Ale w instrukcji to - niestety - jest. Ciągnie się dwie i dopiero wtedy tasuje, wszystkie łącznie z tymi dwiema. Co przy odrobinie pecha oznacza zniszczenie suchego kafelka w jednym etapie. Czysto losowo, bez szans na obronę! Wydaj mi się, że poza skrajnymi sytuacjami (mniej kafelków na wyspie niż poziom wodowskazu) coś takiego nie powinno mieć miejsca.
Co do innych układów startowych, zwłaszcza tych z dziurami, to przy ruchu nurka będzie problem zapamiętać które obszary usunięto, a których nigdy nie było. Planszę trzeba by dorobić.
Akurat wspomniany przepis o usuwaniu kart mi nie umknął. Zawsze (czyli od dwóch dni odkąd kupiłem ) z nim grałem, gra ostro przyspiesza. W Pandemicu gdy wyeliminowało się jedną chorobę łapało się spory oddech bo co czwarta karta była bezpieczna. Tu tego nie ma, co daje ciekawe efekt - jeśli nie bronisz zbędnych obszarów wyspy to tym trudniej ci bronić tych kluczowych.
Inny problem miałem, jak pociągnąć trzy Karty Zalania, gdy na stosie były dwie. Ale w instrukcji to - niestety - jest. Ciągnie się dwie i dopiero wtedy tasuje, wszystkie łącznie z tymi dwiema. Co przy odrobinie pecha oznacza zniszczenie suchego kafelka w jednym etapie. Czysto losowo, bez szans na obronę! Wydaj mi się, że poza skrajnymi sytuacjami (mniej kafelków na wyspie niż poziom wodowskazu) coś takiego nie powinno mieć miejsca.
Co do innych układów startowych, zwłaszcza tych z dziurami, to przy ruchu nurka będzie problem zapamiętać które obszary usunięto, a których nigdy nie było. Planszę trzeba by dorobić.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Re: Zakazana wyspa
A jak traktować wskaźnik zalania, w miejscu, gdzie łączą się dwa kolory?
Plastikowy wskaźnik, który przesuwamy, trafia idealnie pomiędzy dwa poziomy (kolory), które mówią ile kart zalania trzeba dociągać. Nie bardzo wiem, ile w tym momencie kart powinienem dobrać, mniej, czy już więcej?
Pozdrawiam Maddas
Plastikowy wskaźnik, który przesuwamy, trafia idealnie pomiędzy dwa poziomy (kolory), które mówią ile kart zalania trzeba dociągać. Nie bardzo wiem, ile w tym momencie kart powinienem dobrać, mniej, czy już więcej?
Pozdrawiam Maddas
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Zakazana wyspa
Tak to odczytujęMisterC pisze:Przetestujemy... + jeszcze nie grałem z innym wariantem startowym.
i jestem ZA
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Re: Zakazana wyspa
Dzisiaj grałem z żoną i na końcu była dość kontrowersyjna sytuacja...
...Mieliśmy wszystkie skarby, kartę lotu ale byliśmy na polu obok przystani. Poziom wzbierania wody wynosił wtedy 5 a były już tylko 3 pola (przystań, zalany żeton na którym staliśmy i jeszcze jeden zalany). Nastąpiła faza zalewania i przystań została zalana, następnie żeton na którym staliśmy został usunięty (wtedy nasze pionki przepływają na przystań) i ...wciąż trzeba dociągać jeszcze karty zalania (zostały dwie- przystań i jakaś jedna) , ale stoimy już na polu przystani, mamy skarby i kartę lotu (którą można zagrać w dowolnym momencie. Rozumiem, że możemy w tym momencie zakończyć grę zwycięstwem bez potrzeby kończenia fazy zalania? Czy jest to tylko moja nadinterpretacja zasad?
edit: Już nieaktualne. Pogrzebałem na BGG i znalazłem http://boardgamegeek.com/thread/614711/ ... ards-to-pl
Wygląda na to, że stwierdzenie "w dowolnym momencie" dotyczące kart specjalnych jest tutaj kluczowe. W związku z tym z czystym sumieniem mogę cieszyć się wygraną.
...Mieliśmy wszystkie skarby, kartę lotu ale byliśmy na polu obok przystani. Poziom wzbierania wody wynosił wtedy 5 a były już tylko 3 pola (przystań, zalany żeton na którym staliśmy i jeszcze jeden zalany). Nastąpiła faza zalewania i przystań została zalana, następnie żeton na którym staliśmy został usunięty (wtedy nasze pionki przepływają na przystań) i ...wciąż trzeba dociągać jeszcze karty zalania (zostały dwie- przystań i jakaś jedna) , ale stoimy już na polu przystani, mamy skarby i kartę lotu (którą można zagrać w dowolnym momencie. Rozumiem, że możemy w tym momencie zakończyć grę zwycięstwem bez potrzeby kończenia fazy zalania? Czy jest to tylko moja nadinterpretacja zasad?
edit: Już nieaktualne. Pogrzebałem na BGG i znalazłem http://boardgamegeek.com/thread/614711/ ... ards-to-pl
Wygląda na to, że stwierdzenie "w dowolnym momencie" dotyczące kart specjalnych jest tutaj kluczowe. W związku z tym z czystym sumieniem mogę cieszyć się wygraną.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2012, 23:16 przez Zero, łącznie zmieniany 1 raz.
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Zakazana wyspa
Karty zalania dobiera się pojedynczo, jedna po drugiej i pojedynczo rozpatruje ich efekty. Zaś przepis o kartach akcji specjalnych jest jasny - można je zagrać w dowolnym momencie. Dowolny to dowolny. Zatem spełniliście wszystkie warunki zwycięstwa. Odlatujecie, a wyspa niech sobie tonie, Was już tam nie ma.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44
Re: Zakazana wyspa
To mój pierwszy post na forum, które przeglądam od dłuższego czasu więc na początku chciałbym się rpzywitać.
W związku z zakupem egzemplarza zakazanej wyspy, chciałbym prosić o wyjaśnienie zasady karty "wzbiera woda", a konkretnie postępowania z kartami zalania. Czy te, które do tej pory odłożyliśmy jako zużyte (ale nie odrzucone - tereny są na mapie) wtasowujemy w pozostałe jak wyczytałem w wielu opisach, czy może tasujemy i kładziemy na wierzchu talii zalania, jak to opisane jest na karcie "wzbiera woda". Niby oczywistym wydaje mi się fakt, iż postępujemy zgodnie z opisem na karcie (również na logikę - wzbierająca woda najpierw powinna zalewać tereny już "podlane"), ale zgłupiałem po przeczytaniu kilku recenzji i prosiłbym w miarę możliwości o rozwiązaniem problemu.
z góry dziękuję za pomoc
W związku z zakupem egzemplarza zakazanej wyspy, chciałbym prosić o wyjaśnienie zasady karty "wzbiera woda", a konkretnie postępowania z kartami zalania. Czy te, które do tej pory odłożyliśmy jako zużyte (ale nie odrzucone - tereny są na mapie) wtasowujemy w pozostałe jak wyczytałem w wielu opisach, czy może tasujemy i kładziemy na wierzchu talii zalania, jak to opisane jest na karcie "wzbiera woda". Niby oczywistym wydaje mi się fakt, iż postępujemy zgodnie z opisem na karcie (również na logikę - wzbierająca woda najpierw powinna zalewać tereny już "podlane"), ale zgłupiałem po przeczytaniu kilku recenzji i prosiłbym w miarę możliwości o rozwiązaniem problemu.
z góry dziękuję za pomoc
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Zakazana wyspa
robimy tak jak napisane jest na karcie: tasujemy odrzucone karty i kładziemy na wierzchu talii, tworząc nową talię.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44
Re: Zakazana wyspa
na pewno tutaj
fragment:
fragment:
fragment:
i na tym samym portalu tutajale… jeśli gracz dociągnie z Talii Skarbów kartę "Wzbiera Woda!" to przetasowujemy całą Talię Zalania, przez co ta sama karta może pojawić się po raz drugi, co spowoduje usunięcie danego kafelka.
fragment:
właściwie teraz dopiero zauważyłem, iż są to dwa artykuły na tym samym portalu, które przeglądałem w oczekiwaniu weekendowym na grę . Wiem, ze jeszcze na jakiejś stronie tak wyczytalem, ale nie przypomnę sobie teraz w którym miejscu.dobierze karty skarbów sprawdza czy wśród nich nie ma karty o nazwie "Wzbiera woda". Jeśli natrafił na taką kartę to wtedy na wodomierzu podnosi się znacznik poziomu wody o jeden stopień zaś wszystkie wcześniej odkryte karty zalania są wtasowane z powrotem do talii.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Zakazana wyspa
Mysle, ze to raczej skroty myslowe z recenzji.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Zakazana wyspa
Z tymi wodomierzami to też mogliby coś zrobić, bo to są wodowskazy. wodomierze mamy w domach
Zakazana Wyspa
Cześć,
Nabyłem właśnie "Zakazaną Wyspę" i mam wątpliwości co do zasad. Chodzi o sytuację, kiedy dobieram kartę "Wzbiera Woda". Jasne jest, że podnoszę wtedy poziom wodomierza o 1. Nie rozumiem jednak co robić dalej. Z jednej wideorecenzji wynika, że w tym momencie biorę odrzucone Karty Zalania, tasuję je (tylko te) i dokładam na górę do jeszcze nieodkrytych Kart Zalania. Czyli pozostałych Kart Zalania nie tasuję - leżą tak jak leżały. Z drugiej wideorecenzji wynika inaczej tzn. że biorę karty odrzucone Karty Zalania i przetasowuję je ze WSZYSTKIMI pozostałymi kartami, czyli także z tymi jeszcze nieodkrytymi. Z kolei instrukcja z pudełka nie mówi na ten temat nic (chyba, że jestem ślepy).
Jeszcze jedno. W "Uwagach" instrukcji na str. 6 jest jeszcze taki oto zwrot, którego nie rozumiem:
"Jeśli dobrałeś 2 karty "Wzbiera Woda" jedna po drugiej, przetasuj stos odrzuconych Kart Zalania tylko raz, ale przesuń znacznik poziomu wody o dwa poziomy" - Co oznacza sformułowanie "przetasuj tylko raz"?
Pozdrawiam i proszę o wyjaśnienia.
Nabyłem właśnie "Zakazaną Wyspę" i mam wątpliwości co do zasad. Chodzi o sytuację, kiedy dobieram kartę "Wzbiera Woda". Jasne jest, że podnoszę wtedy poziom wodomierza o 1. Nie rozumiem jednak co robić dalej. Z jednej wideorecenzji wynika, że w tym momencie biorę odrzucone Karty Zalania, tasuję je (tylko te) i dokładam na górę do jeszcze nieodkrytych Kart Zalania. Czyli pozostałych Kart Zalania nie tasuję - leżą tak jak leżały. Z drugiej wideorecenzji wynika inaczej tzn. że biorę karty odrzucone Karty Zalania i przetasowuję je ze WSZYSTKIMI pozostałymi kartami, czyli także z tymi jeszcze nieodkrytymi. Z kolei instrukcja z pudełka nie mówi na ten temat nic (chyba, że jestem ślepy).
Jeszcze jedno. W "Uwagach" instrukcji na str. 6 jest jeszcze taki oto zwrot, którego nie rozumiem:
"Jeśli dobrałeś 2 karty "Wzbiera Woda" jedna po drugiej, przetasuj stos odrzuconych Kart Zalania tylko raz, ale przesuń znacznik poziomu wody o dwa poziomy" - Co oznacza sformułowanie "przetasuj tylko raz"?
Pozdrawiam i proszę o wyjaśnienia.
- adam_k27
- Posty: 721
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 19 times
Re: Odp: Zakazana Wyspa
Jak wszystkie inne sposoby zawiodą należy przeczytać instrukcję obsługi
A tak poza tym to 1 sposób jest właściwy. Co do drugiego punktu chodzi o to że jak dobierając dwie karty skarbów pierwsza karta jaką wyciągniesz będzie kartą "woda wzbiera" i jak już potasujesz odrzucone karty zalania i położysz na wierzchu stosu i przesuniesz znacznik poziomu wody, to potem gdy jako druga karta wyciągnie ci sie kolejna karta "woda wzbiera" to już nie tasujesz stosu ponownie.
A tak poza tym to 1 sposób jest właściwy. Co do drugiego punktu chodzi o to że jak dobierając dwie karty skarbów pierwsza karta jaką wyciągniesz będzie kartą "woda wzbiera" i jak już potasujesz odrzucone karty zalania i położysz na wierzchu stosu i przesuniesz znacznik poziomu wody, to potem gdy jako druga karta wyciągnie ci sie kolejna karta "woda wzbiera" to już nie tasujesz stosu ponownie.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2014, 20:26 przez adam_k27, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tomzaq
- Posty: 1728
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 86 times
Re: Zakazana Wyspa
Oznacza dokładnie to co jest napisane w instrukcji. Zawsze ciągniesz dwie karty - jeżeli wyciągniesz jedna po drugiej "wzbiera woda" to odkryte wcześniej karty zalania tasujesz tylko za pierwszym razem a znacznik poziomu wody przesuwasz o dwa poziomy bo wyciągnąłeś dwie karty zalaniamk9898 pisze:
Jeszcze jedno. W "Uwagach" instrukcji na str. 6 jest jeszcze taki oto zwrot, którego nie rozumiem:
"Jeśli dobrałeś 2 karty "Wzbiera Woda" jedna po drugiej, przetasuj stos odrzuconych Kart Zalania tylko raz, ale przesuń znacznik poziomu wody o dwa poziomy" - Co oznacza sformułowanie "przetasuj tylko raz"?
Pozdrawiam i proszę o wyjaśnienia.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
Re: Zakazana Wyspa
OK. W tej kwestii wszystko już jasne. A może znasz odpowiedź na pierwszą część mojego postu?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Zakazana Wyspa
Instrukcja, str. 6, ramka na niebiesko, punkt 2: "Przetasuj wszystkie karty ze stosu odrzuconych Kart Zalania".
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Zakazana Wyspa
Trochę to bez sensu (albo z ukrytym sensem, którego nie rozumiem), bo w ten sposób nie mam możliwości dobrania się do jeszcze nieodkrytych kart pod spodem, tylko znowu biorę te, które już były. Ale może właśnie o to chodzi.
Dziwne, że w instrukcji nic nie ma o tasowaniu kart, tylko jest strzałeczka, że trzeba odrzucone położyć na talię...
Dziwne, że w instrukcji nic nie ma o tasowaniu kart, tylko jest strzałeczka, że trzeba odrzucone położyć na talię...
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Zakazana Wyspa
Tak, o to właśnie chodzi, aby zalewane były te same tereny, co poprzednio - to jest główny i najważniejszy mechanizm gry
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =