Robinson Crusoe: AotCI - zasady
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jedna z kart przygody (nie pamiętam nazwy) "schodząc ze stołu" nakazywała rozegranie walki z pierwsza bestią z tali bestii. Tak sie akurat złożyło że mieliśmy dostępną bestie i z nią walczyliśmy, szczęście ze nie była silna i wygraliśmy zdobywając surowce. Tutaj pojawia sie pytanie: czy surowce zdobyte w ten sposób (wyjątkowo w fazie przygody, przed faza produkcji i akcji) są od razu dostępne, czy musimy poczeka na koniec fazy akcji?
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
To, co zdobędziesz przed rozpoczęciem fazy akcji (a więc w fazie wydarzenia, produkcji, albo np. w wyniku przekształcenia żetonu odkrycia na skórę+jedzenie na początku tury) jest od razu dostępne.
W zasadzie tylko faza Akcji jest taka specyficzna, że w momencie jej rozpoczęcia jest "zamrożenie" surowców, przedmiotów i żetonów (np. "?") na planszy i co pojawi się w jej trakcie, wchodzi w życie dopiero na koniec tej fazy.
Wyjątkiem, jak zakładam, są "suwaki", czyli np. poziom broni, dachu, morale albo ran, bo te mogą się zmieniać na bieżąco w trakcie wykonywania akcji i ich zmiana od razu wchodzi w życie (dlatego trzeba rozstrzygać akcje zgodnie z kolejnością "od lewej do prawej" - najpierw akcja zagrożenia, potem polowanie itd.).
W zasadzie tylko faza Akcji jest taka specyficzna, że w momencie jej rozpoczęcia jest "zamrożenie" surowców, przedmiotów i żetonów (np. "?") na planszy i co pojawi się w jej trakcie, wchodzi w życie dopiero na koniec tej fazy.
Wyjątkiem, jak zakładam, są "suwaki", czyli np. poziom broni, dachu, morale albo ran, bo te mogą się zmieniać na bieżąco w trakcie wykonywania akcji i ich zmiana od razu wchodzi w życie (dlatego trzeba rozstrzygać akcje zgodnie z kolejnością "od lewej do prawej" - najpierw akcja zagrożenia, potem polowanie itd.).
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Mam jeszcze pytanie dotyczące scenariuszy, gdzie nie jest określony kafelek startowy / miejsce startu (zaczynamy z pustą planszą, albo kafelkiem specialnym jak w np. wyspie kanibali):
1. Czy możemy w dowolnym miejscu wyspy zacząć eksplorację, czy tylko z jej zewnętrznych części?
2. Jak to wygląda później? Odkrywając pierwszy kafelek w danym miejscu musimy się już tego miejsca trzymać tj. nie możemy odkrywać już kafelków np. po drugiej stronie wyspy?
1. Czy możemy w dowolnym miejscu wyspy zacząć eksplorację, czy tylko z jej zewnętrznych części?
2. Jak to wygląda później? Odkrywając pierwszy kafelek w danym miejscu musimy się już tego miejsca trzymać tj. nie możemy odkrywać już kafelków np. po drugiej stronie wyspy?
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jeśli scenariusz nie mówi czego innego, rozpoczynasz zawsze od kafelka nr 8 (plaża, a więc od razu możesz wytworzyć łopatę), umiejscowionego najbardziej po lewej stronie mapy (jak na ilustracji na stronach 2-3)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Czyli np. w scenariuszu kanibale kłade kafelek nr 8 (tam gdzie w grze o Rozbitkach) i muszę pokonać/odkryć całą wyspe aby dotrzec do miasta Kanibali i je zniszczyć, dobrze rozumiem (?)Jan Madejski pisze:Jeśli scenariusz nie mówi czego innego, rozpoczynasz zawsze od kafelka nr 8 (plaża, a więc od razu możesz wytworzyć łopatę), umiejscowionego najbardziej po lewej stronie mapy (jak na ilustracji na stronach 2-3)
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Zgadza się - musisz eksplorować większość wyspy (i po drodze natrafiasz na kolejne wioski).
Jak na razie "Wyspa kanibali" jest jedynym scenariuszem, w którym kładzie się kafelek poza standardowymi 10 polami planszy, a "Wyspa ognia" jest jedynym, w którym zaczynasz z innego miejsca niż plaża po lewej.
Jak na razie "Wyspa kanibali" jest jedynym scenariuszem, w którym kładzie się kafelek poza standardowymi 10 polami planszy, a "Wyspa ognia" jest jedynym, w którym zaczynasz z innego miejsca niż plaża po lewej.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
ad.1. Ale muszę też mieć surowce do budowy, czy to za frico?Wydawnictwo Portal pisze:1. Możesz od razu wykonać Akcję Budowy (np. Przedmiotu, Dachu, itp.), ale musisz rzucić kośćmi i oczywiście spełniać wymagania niezbędne do wykonania Akcji.Veridiana pisze: 1. Karta "Pośpiech" z talii Przygód Budowlanych - co oznacza "wykonaj jeszcze jedna akcję budowy"? jak to przeprowadzic?
2. Skoro Piętaszek nie jest graczem - czy może korzystać z kart, które umożliwiają coś "graczom"? Miałam dziś bonus z karty skarbów do eksploracji rozpoczynający się od słów "za każdym razem, gdy gracz..." - dotyczy to też Piętaszka, czy nie?
2. Czy możesz podać konkretne karty?
ad.2. karty skarbu, np. plecak, hamak, beczka, szabla itp.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
ad.ad.1. Tak jak jest napisane - musisz spełnić wymagania niezbędne do wykonania Akcji. To znaczy, że żeby wykonać akcje musisz mieć między innymi wymagane surowce.Veridiana pisze:ad.1. Ale muszę też mieć surowce do budowy, czy to za frico?Wydawnictwo Portal pisze:1. Możesz od razu wykonać Akcję Budowy (np. Przedmiotu, Dachu, itp.), ale musisz rzucić kośćmi i oczywiście spełniać wymagania niezbędne do wykonania Akcji.Veridiana pisze: 1. Karta "Pośpiech" z talii Przygód Budowlanych - co oznacza "wykonaj jeszcze jedna akcję budowy"? jak to przeprowadzic?
2. Skoro Piętaszek nie jest graczem - czy może korzystać z kart, które umożliwiają coś "graczom"? Miałam dziś bonus z karty skarbów do eksploracji rozpoczynający się od słów "za każdym razem, gdy gracz..." - dotyczy to też Piętaszka, czy nie?
2. Czy możesz podać konkretne karty?
ad.2. karty skarbu, np. plecak, hamak, beczka, szabla itp.
ad.ad.2. Tu nie jestem pewien ale wydaje mi się, że jeśli piętaszek zastępuje dla ułatwienia akcję gracza, to nie ma zastrzeżeń, żeby mógł również używać tych skarbów.
- Portal Games
- Posty: 1363
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 303 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
ad.1 Musisz spełniać wymagania niezbędne do wykonania Akcji, więc jeśli np. potrzebujesz jakichś surowców, to korzystasz z tych dostępnych i je odrzucaszVeridiana pisze:ad.1. Ale muszę też mieć surowce do budowy, czy to za frico?Wydawnictwo Portal pisze:1. Możesz od razu wykonać Akcję Budowy (np. Przedmiotu, Dachu, itp.), ale musisz rzucić kośćmi i oczywiście spełniać wymagania niezbędne do wykonania Akcji.Veridiana pisze: 1. Karta "Pośpiech" z talii Przygód Budowlanych - co oznacza "wykonaj jeszcze jedna akcję budowy"? jak to przeprowadzic?
2. Skoro Piętaszek nie jest graczem - czy może korzystać z kart, które umożliwiają coś "graczom"? Miałam dziś bonus z karty skarbów do eksploracji rozpoczynający się od słów "za każdym razem, gdy gracz..." - dotyczy to też Piętaszka, czy nie?
2. Czy możesz podać konkretne karty?
ad.2. karty skarbu, np. plecak, hamak, beczka, szabla itp.
ad.2 Tak, może z nich korzystać.
- Malash
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
- Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Nadal mam sporo pytań i wątpliwości nie wyjaśnionych w instrukcji i FAQ oraz dosłownie kilka, co do których chciałbym się tylko upewnić. Oto lista 22 pytań:
_ _ I Wydarzenia i przygody
1. Niektóre karty wydarzeń czy tajemnic (np.”Dzikus”) mają napis „Pociągnij 1 Kartę Tajemnic i rozpatrz [skarb]”.
Robimy to na normalnych zasadach kart tajemnic (dociągamy dopóki nie trafi się 1 skarb), czy też ciągniemy tylko 1 kartę i jeśli jest to skarb – zachowujemy go?
2. Wydarzenie „Kłótnia”: „w tej rundzie żadna Akcja nie może być wykonywana przez [pionki] dwóch różnych graczy”
- Czy dotyczy to również godzenia się na tej karcie? Można się pogodzić od razu czy dopiero w następnej turze?
- Czy piętaszek jest tu traktowany jako gracz i nie może z nikim współpracować w tej turze?
3. Niektóre karty, np. karta przygody budowy „Pośpiech/Co nagle to po diable”, mają karę
„-1 [dach] lub [palisada]” Czy nie mając palisady, ale posiadając dach możemy wybrać uszkodzenie palisady i otrzymać wszyscy po 1 ranie, czy też zasada „jeśli masz to musisz zapłacić” każe nam wybrać dach?
4. Jedna z kart Przygody Eksploracji(zniszczona chatka) pozwala stworzyć od razu jeden z przedmiotów: lina, nóż, lek i cośtam. Kilka tur wcześniej jakieś wydarzenie kazało nam usunąć 3 pomysły z planszy. Był wśród nich nóż. Możemy go otrzymać z efektu karty czy do dyspozycji mamy tylko przedmioty, które leżą na planszy?
5. Ktoś w wyniku przygody spędza noc poza obozem.
W nocy - po rozpatrzeniu jedzenia, ale przed sprawdzeniem "spania pod gołym niebem" - gracze mogą przenieść swoje schronienie na kafel na którym nieszczęśnik utknął. Czy wtedy nadal śpi pod gołym niebem, czy też zyskał schronienie? Czy jego zasoby trafiają do zasobów drużyny od razy(bo drużyna go "znalazła"), czy jednak nadal dopiero na początku następnej tury gry?
6. Karta Wydarzenia „Kataklizm/Naprawa Narzędzi”:
„Połóżcie wszystkie Przedmioty na polu Bieżących Surowców. Są one niedostępne w tej rundzie...”
Dotyczy to na pewno przedmiotów wytworzonych z pomysłów.
Czy dotyczy to również przedmiotów startowych?
Czy dotyczy to skarbów z talii tajemnic?
Czy dotyczy to przedmiotów które w tej turze wytworzymy?
7. Negatywny efekt tej samej karty: „Odrzućcie 1 Przedmiot oraz anulujcie jego Efekt Dodatkowy (o ile to możliwe)” Czy można odrzucić przedmiot startowy lub skarb z talii tajemnic?
_ _ II Przedmioty i karty tajemnic
8. Do losowania 5 przedmiotów na początku gry używamy również przedmiotów „klasowych” postaci, które nie biorą udziału w danej partii, prawda?
9. Skoro (nawiązując do udzielonej komuś odpowiedzi, nt. kocy/pieca) koce/piec chronią nas przed zimową chmurą zarówno jako przed zimnem, jak również ich wkładem w sumę opadów, to:
Czy jeśli pogoda w tej kolejce to 1 deszczowa chmura to możemy się przed nią uchronić (jej wkładem w sumę opadów) za pomocą owego pieca?
10. Przedmiot startowy „Suchary” – czy można je odpalić gdy spędza się noc poza obozem?
Czy kucharz może wytworzyć dla siebie jedzenie gdy spędza noc poza obozem?
A czy może je wytworzyć dla innej postaci, która spędza noc poza obozem?
11. Skarb z Talii Tajemnic „Szabla pirata”:
Czy można ją odpalać wielokrotnie by ranić się np. 3 razy i dostać +9 do poziomu broni w czasie jednego starcia?
12. Talia tajemnic „Amulet ochronny”:
Za jego pomocą można zdjąć z planszy dowolny znacznik. Czy dotyczy to również znaczników związanych ze scenariuszami,
np [-1 pionek] przy eksploracji, który występuje w scenariuszu 4tym?
_ _ III Pytania inne
13. Mamy obóz na kaflu z naturalnym schronieniem. Wybudowaliśmy poziom dachu. Przenosimy się w nocy na inny kafel, który również posiada naturalne schronienie. Czy dach się niszczy?
14. Czy skoro umiejętności postaci można używać w każdym momencie, to:
Czy Kucharz może uleczyć Żołnierza, który walczy z gorylem i jego życie w walce schodzi do zera? Po odkryciu karty bestii jest czas na odpalenie np. „Furii” Żołnierza, czy przedmiotów. Czy więc kucharz może nagle wyczarować miskę zupe z drugiego końca wyspy żołnierzowi i uratować dzień?
_ _ IV Scenariusze
15. Czy wytworzony od początku scenariusza 4ego nóż daje nam na starcie poziom broni 1?
16. Czy pył wulkaniczny można kłaść na:
- polu samego wulkanu?
- zniszczonych kafelkach wyspy, na których nie ma jeszcze pyłu?
- nieodkrytych jeszcze obszarach wyspy?
(Na karcie scenariusza napisane jest, że należy kostki pyłu "położyć na dowolnych kafelkach/obszarach")
17. Skóry w 4-tym scenariuszu traktujemy jako drewno:
a) tylko i wyłącznie przy budowie Schronienia, Dachu i Palisady,
b) przy każdej budowie wykorzystującej drewno?
(wg scenariusza odp. A, ale wolałbym wiedzieć czy nie jest to niedomówienie)
18. Czy przedmiot „Szalupa” w scenariuszu 4 musi zostać stworzona dopiero PO dokonaniu eksploracji kafli i świątyń, czy można ją zbudować np. w 4tej turze a grę ukończyć poprzez eksplorację ostatniej świątyni?
19. Czy odkrycie kafla Miasta Kanibali, w 5-tym scenariuszu daje znalezisko i odkrywa teraz wzgórz?
Jeśli nie, to czy teren wzgórz staje się dostępny gdy zbudujemy z kafli terenu połączenie między naszym obozem a kaflem miasta kanibali?
20. W efekcie Ataku kanibali w scenariuszu piątym mamy do wyboru 3 opcje:
- przenieść obóz/schronienie na sąsiedni kafel
- stracić schronienie
- otrzymać po 2 rany
Czy jeśli nie mamy schronienia możemy wybrać opcję „strać schronienie i otrzyamć po 1 ranie za niespełnienie wymagań, czy jest to opcja niedostępna, ponieważ istnieją możliwości „przenieś obóz” albo „otrzymaj dwie rany”?
(Rozwiązanie tej sytuacji nawiązuje do mojego pytania nr 3 – czy posiadając inną dostępną opcję możemy wybrać niedostępną i otrzymać rany za niespełnienie wymagań)
_ _ V Karty promo
21. Czy kiedy "Pijaczyna" wysyła swoje dwa pionki na jedną akcję, ale tylko jako wsparcie dla innego gracza (gdy są jakieś utrudnienia, typu eksploracja w 4-tym scenariuszu) to:
a) gracz wspierany przez pijaczynę ma pociągnąć kartę przygody niezależnie od tego czy ją wyrzucił na kostce,
b) sam pijaczyna musi to zrobić mimo że jest tylko wsparciem w wykonywaniu akcji,
c) ta karna cecha w ogóle nie działa?
22. Czy cecha byczka „Na początku gry +1 [palisada]” jest wyjątkiem od reguł posiadania palisady tylko w wypadku posiadania schronienia.
Z góry dziękuje za wyjaśnienia
_ _ I Wydarzenia i przygody
1. Niektóre karty wydarzeń czy tajemnic (np.”Dzikus”) mają napis „Pociągnij 1 Kartę Tajemnic i rozpatrz [skarb]”.
Robimy to na normalnych zasadach kart tajemnic (dociągamy dopóki nie trafi się 1 skarb), czy też ciągniemy tylko 1 kartę i jeśli jest to skarb – zachowujemy go?
2. Wydarzenie „Kłótnia”: „w tej rundzie żadna Akcja nie może być wykonywana przez [pionki] dwóch różnych graczy”
- Czy dotyczy to również godzenia się na tej karcie? Można się pogodzić od razu czy dopiero w następnej turze?
- Czy piętaszek jest tu traktowany jako gracz i nie może z nikim współpracować w tej turze?
3. Niektóre karty, np. karta przygody budowy „Pośpiech/Co nagle to po diable”, mają karę
„-1 [dach] lub [palisada]” Czy nie mając palisady, ale posiadając dach możemy wybrać uszkodzenie palisady i otrzymać wszyscy po 1 ranie, czy też zasada „jeśli masz to musisz zapłacić” każe nam wybrać dach?
4. Jedna z kart Przygody Eksploracji(zniszczona chatka) pozwala stworzyć od razu jeden z przedmiotów: lina, nóż, lek i cośtam. Kilka tur wcześniej jakieś wydarzenie kazało nam usunąć 3 pomysły z planszy. Był wśród nich nóż. Możemy go otrzymać z efektu karty czy do dyspozycji mamy tylko przedmioty, które leżą na planszy?
5. Ktoś w wyniku przygody spędza noc poza obozem.
W nocy - po rozpatrzeniu jedzenia, ale przed sprawdzeniem "spania pod gołym niebem" - gracze mogą przenieść swoje schronienie na kafel na którym nieszczęśnik utknął. Czy wtedy nadal śpi pod gołym niebem, czy też zyskał schronienie? Czy jego zasoby trafiają do zasobów drużyny od razy(bo drużyna go "znalazła"), czy jednak nadal dopiero na początku następnej tury gry?
6. Karta Wydarzenia „Kataklizm/Naprawa Narzędzi”:
„Połóżcie wszystkie Przedmioty na polu Bieżących Surowców. Są one niedostępne w tej rundzie...”
Dotyczy to na pewno przedmiotów wytworzonych z pomysłów.
Czy dotyczy to również przedmiotów startowych?
Czy dotyczy to skarbów z talii tajemnic?
Czy dotyczy to przedmiotów które w tej turze wytworzymy?
7. Negatywny efekt tej samej karty: „Odrzućcie 1 Przedmiot oraz anulujcie jego Efekt Dodatkowy (o ile to możliwe)” Czy można odrzucić przedmiot startowy lub skarb z talii tajemnic?
_ _ II Przedmioty i karty tajemnic
8. Do losowania 5 przedmiotów na początku gry używamy również przedmiotów „klasowych” postaci, które nie biorą udziału w danej partii, prawda?
9. Skoro (nawiązując do udzielonej komuś odpowiedzi, nt. kocy/pieca) koce/piec chronią nas przed zimową chmurą zarówno jako przed zimnem, jak również ich wkładem w sumę opadów, to:
Czy jeśli pogoda w tej kolejce to 1 deszczowa chmura to możemy się przed nią uchronić (jej wkładem w sumę opadów) za pomocą owego pieca?
10. Przedmiot startowy „Suchary” – czy można je odpalić gdy spędza się noc poza obozem?
Czy kucharz może wytworzyć dla siebie jedzenie gdy spędza noc poza obozem?
A czy może je wytworzyć dla innej postaci, która spędza noc poza obozem?
11. Skarb z Talii Tajemnic „Szabla pirata”:
Czy można ją odpalać wielokrotnie by ranić się np. 3 razy i dostać +9 do poziomu broni w czasie jednego starcia?
12. Talia tajemnic „Amulet ochronny”:
Za jego pomocą można zdjąć z planszy dowolny znacznik. Czy dotyczy to również znaczników związanych ze scenariuszami,
np [-1 pionek] przy eksploracji, który występuje w scenariuszu 4tym?
_ _ III Pytania inne
13. Mamy obóz na kaflu z naturalnym schronieniem. Wybudowaliśmy poziom dachu. Przenosimy się w nocy na inny kafel, który również posiada naturalne schronienie. Czy dach się niszczy?
14. Czy skoro umiejętności postaci można używać w każdym momencie, to:
Czy Kucharz może uleczyć Żołnierza, który walczy z gorylem i jego życie w walce schodzi do zera? Po odkryciu karty bestii jest czas na odpalenie np. „Furii” Żołnierza, czy przedmiotów. Czy więc kucharz może nagle wyczarować miskę zupe z drugiego końca wyspy żołnierzowi i uratować dzień?
_ _ IV Scenariusze
15. Czy wytworzony od początku scenariusza 4ego nóż daje nam na starcie poziom broni 1?
16. Czy pył wulkaniczny można kłaść na:
- polu samego wulkanu?
- zniszczonych kafelkach wyspy, na których nie ma jeszcze pyłu?
- nieodkrytych jeszcze obszarach wyspy?
(Na karcie scenariusza napisane jest, że należy kostki pyłu "położyć na dowolnych kafelkach/obszarach")
17. Skóry w 4-tym scenariuszu traktujemy jako drewno:
a) tylko i wyłącznie przy budowie Schronienia, Dachu i Palisady,
b) przy każdej budowie wykorzystującej drewno?
(wg scenariusza odp. A, ale wolałbym wiedzieć czy nie jest to niedomówienie)
18. Czy przedmiot „Szalupa” w scenariuszu 4 musi zostać stworzona dopiero PO dokonaniu eksploracji kafli i świątyń, czy można ją zbudować np. w 4tej turze a grę ukończyć poprzez eksplorację ostatniej świątyni?
19. Czy odkrycie kafla Miasta Kanibali, w 5-tym scenariuszu daje znalezisko i odkrywa teraz wzgórz?
Jeśli nie, to czy teren wzgórz staje się dostępny gdy zbudujemy z kafli terenu połączenie między naszym obozem a kaflem miasta kanibali?
20. W efekcie Ataku kanibali w scenariuszu piątym mamy do wyboru 3 opcje:
- przenieść obóz/schronienie na sąsiedni kafel
- stracić schronienie
- otrzymać po 2 rany
Czy jeśli nie mamy schronienia możemy wybrać opcję „strać schronienie i otrzyamć po 1 ranie za niespełnienie wymagań, czy jest to opcja niedostępna, ponieważ istnieją możliwości „przenieś obóz” albo „otrzymaj dwie rany”?
(Rozwiązanie tej sytuacji nawiązuje do mojego pytania nr 3 – czy posiadając inną dostępną opcję możemy wybrać niedostępną i otrzymać rany za niespełnienie wymagań)
_ _ V Karty promo
21. Czy kiedy "Pijaczyna" wysyła swoje dwa pionki na jedną akcję, ale tylko jako wsparcie dla innego gracza (gdy są jakieś utrudnienia, typu eksploracja w 4-tym scenariuszu) to:
a) gracz wspierany przez pijaczynę ma pociągnąć kartę przygody niezależnie od tego czy ją wyrzucił na kostce,
b) sam pijaczyna musi to zrobić mimo że jest tylko wsparciem w wykonywaniu akcji,
c) ta karna cecha w ogóle nie działa?
22. Czy cecha byczka „Na początku gry +1 [palisada]” jest wyjątkiem od reguł posiadania palisady tylko w wypadku posiadania schronienia.
Z góry dziękuje za wyjaśnienia
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
1. Dociągasz karty aż do trafienia skarbu.
2. - można sie pogodzić od razu bo karta leży na jednym z pól zagrożenia
-FAQ: W wariancie solo należy to wymaganie rozumieć następująco: nie można wykonać żadnej akcji z
dodatkowym pionkiem Piętaszka jako wsparcie oraz, aby odrzucić tę kartę należy przypisać do akcji
Zagrożenia swój pionek wraz z pionkiem Piętaszka.
8. Tak.
13. Bodajże brązowa ramka w instrukcji mówi, że dach spada do zera.
To tak na szybko. Może potem dokończę.
2. - można sie pogodzić od razu bo karta leży na jednym z pól zagrożenia
-FAQ: W wariancie solo należy to wymaganie rozumieć następująco: nie można wykonać żadnej akcji z
dodatkowym pionkiem Piętaszka jako wsparcie oraz, aby odrzucić tę kartę należy przypisać do akcji
Zagrożenia swój pionek wraz z pionkiem Piętaszka.
8. Tak.
13. Bodajże brązowa ramka w instrukcji mówi, że dach spada do zera.
To tak na szybko. Może potem dokończę.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
6. Tutaj chyba powinno być "obszar przyszłych surowców", skoro są niedostępne. I tak, chyba chodzi o wszystkie przedmioty. Po prostu nie możesz ich używać w tej rundzie.
7. Skarb chyba pozostaje skarbem, dopóki go nie zamienisz w przedmiot. Jeśli nadal jest skarbem to nie możesz go odrzucić.
13. Jeśli macie poziom dachu na 1 to nie (bo połowa z 1 to 1/2 zaokrąglając w dół to 0, więc zmniejszacie poziom dachu o 0 -> zostaje na 1). Jesli jednak jest 2 to już spada Wam na 1.
7. Skarb chyba pozostaje skarbem, dopóki go nie zamienisz w przedmiot. Jeśli nadal jest skarbem to nie możesz go odrzucić.
13. Jeśli macie poziom dachu na 1 to nie (bo połowa z 1 to 1/2 zaokrąglając w dół to 0, więc zmniejszacie poziom dachu o 0 -> zostaje na 1). Jesli jednak jest 2 to już spada Wam na 1.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Ale jeśli obóz jest na kafelku ze schronieniem to wtedy wszystko, zarówno dach jak i palisada spada do zera. Jeśli gracze mają wybudowane schronienie to wtedy poziom dachu i palisady przy przenoszeniu obozu zmniejsza się o połowę.Czochrun pisze: 13. Jeśli macie poziom dachu na 1 to nie (bo połowa z 1 to 1/2 zaokrąglając w dół to 0, więc zmniejszacie poziom dachu o 0 -> zostaje na 1). Jesli jednak jest 2 to już spada Wam na 1.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
A to tak. Faktycznie, nie przeczytałem, że było pytanie o naturalne schronienie. Tego nie da się przenieść, więc logiczne, że się je traci.Furia pisze:Ale jeśli obóz jest na kafelku ze schronieniem to wtedy wszystko, zarówno dach jak i palisada spada do zera. Jeśli gracze mają wybudowane schronienie to wtedy poziom dachu i palisady przy przenoszeniu obozu zmniejsza się o połowę.Czochrun pisze: 13. Jeśli macie poziom dachu na 1 to nie (bo połowa z 1 to 1/2 zaokrąglając w dół to 0, więc zmniejszacie poziom dachu o 0 -> zostaje na 1). Jesli jednak jest 2 to już spada Wam na 1.
- zbajszek
- Posty: 530
- Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 17 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jestem po 2 partiach i zastanawia mnie czy jak coś wynajdziemy (w sensie z pomysłu zrobimy przedmiot), to na jego miejsce dolosowujemy następny z talii pomysłów? W instrukcji nie znalazłem nigdzie wzmianki o tym więc stwierdziłem że pewnie nie, ale nie jestem do końca przekonany.
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Niezbajszek pisze:Jestem po 2 partiach i zastanawia mnie czy jak coś wynajdziemy (w sensie z pomysłu zrobimy przedmiot), to na jego miejsce dolosowujemy następny z talii pomysłów? W instrukcji nie znalazłem nigdzie wzmianki o tym więc stwierdziłem że pewnie nie, ale nie jestem do końca przekonany.
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Nie, nie. Tylko cieśla ze swoją zdolnością może dodać jakiś pomysł z talii wynalazków
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 lis 2010, 10:47
- Lokalizacja: Słupsk/Gdańsk
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Z kart wydarzeń też może wynikać możliwość dobrania wybranej karty pomysłu.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Pytanko: Jak dokładnie wygląda walka z bestią jeżeli mój poziom broni jest niższy niż siła bestii to dobieram "łup" ?
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Tracisz tyle zdrowia ile brakuje Ci poziomów broni, dobierasz pełny łup.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Pytanie które muszę się upewnić i boję się usłyszeć odpowiedzi ze względu na charakter gry:
- przykładowo w wyniku akcji przekształciłem pomysł w przedmiot, a w kolejnej turze wydarzenie każe mi zakryć (np. poprzez mgłę) jakiś kafel terenu. Czy:
1. mimo że przedmiot jest zbudowany staje się on z powrotem pomysłem? (czasem się zdarza że jeden przedmiot odblokowuje następny, czy cały "łańcuszek" przedmiotów tracę?)
1a. Jeżeli poprzednia odpowiedź brzmi TAK, to po ponownym odkryci tego terenu muszę od nowa wymyślać przedmiot?
- przykładowo w wyniku akcji przekształciłem pomysł w przedmiot, a w kolejnej turze wydarzenie każe mi zakryć (np. poprzez mgłę) jakiś kafel terenu. Czy:
1. mimo że przedmiot jest zbudowany staje się on z powrotem pomysłem? (czasem się zdarza że jeden przedmiot odblokowuje następny, czy cały "łańcuszek" przedmiotów tracę?)
1a. Jeżeli poprzednia odpowiedź brzmi TAK, to po ponownym odkryci tego terenu muszę od nowa wymyślać przedmiot?
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Gdzieś tam po drodze była odpowiedź, że już wynalezionych nie zakrywasz - nie tracisz łopaty znalezionej na plaży tylko dlatego, że plaży nie widać Jeżeli chcesz tę łopatę dopiero znaleźć na plaży to wtedy brak plaży jest faktycznie problemem, ale wstecz to nie działa (lina się nie rozpada tylko dlatego, że drugi raz lian do jej produkcji nie znajdziesz).
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
ufff, no to jednak prosta ta gra tylko raz na 9 partii przegrałem scenariusz 1-2 i zawsze kończymy z duzą ilością życia.kwiatosz pisze:Gdzieś tam po drodze była odpowiedź, że już wynalezionych nie zakrywasz - nie tracisz łopaty znalezionej na plaży tylko dlatego, że plaży nie widać Jeżeli chcesz tę łopatę dopiero znaleźć na plaży to wtedy brak plaży jest faktycznie problemem, ale wstecz to nie działa (lina się nie rozpada tylko dlatego, że drugi raz lian do jej produkcji nie znajdziesz).
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Ja generalnie też sobie radzę, ale z tym "prosta" to chyba bez przesady, coś może być nie tak Liczysz chmury śniegowe 2 razy? Odrzucasz marnujące się jedzenie? Ciągniesz kolejne karty po rozpatrzeniu "?" jako karty wydarzenia? W pierwszym scenariuszu układasz stos od lewej do prawej, nie więcej niż 1 kolumnę w rundzie? Jedzenie z żetonów też Ci się psuje w nocy? Sprawdzasz efekt morale dla każdego gracza? sporo punktów krytycznych jest w tej grze
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier