(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
oopsiak
Posty: 832
Rejestracja: 04 lip 2009, 00:48
Lokalizacja: Warszawa / gdzieś na morzu

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: oopsiak »

gibon pisze:
foxxiak pisze:Hej
Chciałbym pierwszy raz wziąć udział w spotkaniu, bez żadnego prototypu, na razie jako tester:) czy nie znając zasad żadnej z wymienionych wyżej gier jest sens się pojawiać? Widzę że będziecie grali w te tytuły któryś raz z kolei, więc tłumaczenie zasad nowej osobie może być problemem, nie chciałbym opóźniać testów:) o której godzinie zwykle kończycie?
Pozdrawiam Adam L
No wreszcie ktoś z poczuciem humoru.
+1 :mrgreen:

ja chciałam nie przychodzić, ale K. mnie wyrzuca do Was :D Więc au revoir!

PS: kończymy przed 22, bo panowie z ochronki robią obchód. zapraszamy!
LICZBA graczy/punktów/żetonów

MAM / ODDAM / CHCĘ
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: foxxiak »

no to wpadnę:)
Awatar użytkownika
Sir-lothar
Posty: 366
Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Sir-lothar »

Witam,
Odkurzywszy klawiaturę skrobnę kilka słów:
Wpierw jako tester 2 osobowy Król Sauron, który okazał się zmaganiem strategii zbierania zestawów vs. zbieranie koloru. Na 2 osoby gra uczy jak grać tj. widać efekt swojego ruchu na działania przeciwnika. Ważne staje się rozmieszczenie kolorowych pionków i "Sprzątanie" ich po swoim ruchu (ich powrót na miejsca startowe). Szlak przez Jezioro został użyty raz, nawet się opłacał :P.
Pytanie pozostało, co robi Sauron, gdy sługus nie przyniesie mu hobbita. Uważam, że powinien odsyłać sługusa na pole startowe jak w przypadku napotkania pionka na swej drodze("Idź precz, szukaj hobbitów!").

Następnie kontakt 3 stopnia z UFO, który bardziej niż próbę poprawnego nazwania obcych gatunków skupiał się na wewnętrznych konfliktach między badaczami. Pomysł na kafelki iście kosmiczny, chociaż cele wymagają znacznego podrasowania.

Później po długich namowach udało się zebrać grupę krnąbrnych testerów do intrygi (aka. Bal u Senatora (Palpatina)). Oj czuć było lata nagromadzonej żółci :) Mimo negatywnych opinii uważam, że gra idzie w dobrą stronę. Plansza staje się bogatsza, a postacie barwniejsze ( :P ). Zauważam, za wyjątkiem tony zebranych uwag, potrzebę załatania luk w zasadach, prostszego i przejrzystszego ich wyjaśniania, oraz ogólnego przyśpieszenia rozgrywki (poprzez zmniejszenie liczby postaci, zwiększenie mobilności). Był taki moment podczas rozgrywki, który sprawił mi sporą radość, gdy prototyp wydawał się działać - postacie tańczyły ze sobą i się podglądały, pary się zmieniały ,a karty krążyły. Ale potem niestety wszystko mocno zwolniło. Niemniej dziękuję za możliwość katowania was prototypem swojego pomysłu, mam nadzieję na kolejne testy :P

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Wczoraj byłem tylko niczym ta kometa (przepraszam, że niektórym wciąłem się w rozgrywkę), ale zauważyłem, że frekwencja była jakaś nadzwyczajna! Cztery stoliczki grały, przy każdym po 4-6 osób, no po prostu szok! :)

Napiszcie coś więcej, co jeszcze było grane!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Grane były: Janosik, Smoq, Sauron, Piramida, Marsjanie, Kosiarki, Skrytobójcy, Gra z symbolami (z której niestety wyrwało mnie przybycie komety), Śliczna gra z modularną heksagonalną planszą. Osób było 14+
tauriworld
Posty: 49
Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: tauriworld »

spotkanie było przednie :)

to było moje pierwsze spotkanie, starczyło czasu na zagranie w kosiarkę (fajna szybka gra)

no i oczywiście dzięki za testowanie mojej gry AVAstarship, mma nadzieje że gra sie spodobała
no i ocywiście za tydzień przyniosę troche poprawioną mechanikę gry (mam kilka pomysłow) jak i dzięki za podpowiedzi związane z grą

pozdrawiam
Maciej
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: foxxiak »

dzięki za wczorajsze spotkanie, poniżej jakieœś luźŸne przemyśœlenia, jeżeli szukacie opinii:

Pierwszy prototyp - gra dla >4latków gdzie rzucamy kostkami, i na wyśœcigi klepiemy smoka lub konika ;D wg mnie działa dobrze, przyszło mi do głowy że można rozgałęzić tor po którym przesuwają się pionki i dodać pola bonusowe (np. +-2 pola do przodu), tylko czy małolaty nie zaczną się w tym jednak gubić?

Druga w kolejnoœci - kosiarkokarcianka, przyjemna 30minutowa partyjka. Pomyśœlałem że lepiej nie zmniejszać obszaru wykaszania nawet przy dwóch graczach. Skomplikowanie mechanizmu jest raczej odpowiednie biorąc pod uwagę odbiorców, w zasadzie pozostaje tylko dobranie odpowiedniej ilosœci kart w talii i chyba wystarczy:)

Trzecia i ostatnia - międzynarodowa nawalanka kosmonautów na pokładzie przerośniętego wahadłowca. Na pewno coœ trzeba zrobić z liczbą kart na ręku, i w ogóle decyzji jakie gracz ma możliwość podjąć, tak żeby ograniczyć czekanie pozostałych na swoja turę. Moim zdaniem są warunki na wprowadzenie dwóch poziomów trudnoœci - podstawowy z mniejsza ilośœcią szczegółów/kart/decyzji oraz złożony, ze wszystkimi bajerami (po kilku partiach podstawowych). Oprawa graficzna (=klimat) pierwsza klasa :)

liczę że za tydzień też uda mi się wpaść p(r)otestować ;)

pozdrawiam, Adam L
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Ja spóźnialsko dziękuje za partię w Janosika, który jednak okazał się mało ekscytujący tak więc wymaga drastycznych zmian w mechanice.
Co do Balu to oprócz tego co wspominałem to jeszcze jedna rzecz mi zaświtała w głowie. Może zamiast zabijania postaci niech będzie podkradanie, ala szpiedzy.
Wtedy nie będzie eliminacji graczy tylko warunkiem zwycięstwa było by okradzenie ileś tam postaci. Albo zebranie odpowiedniej ilości punktów. Kto pierwszy okradnie daną postać dostanie najwięcej punktów, druga osoba odpowiednio mniej itd.

A na jutro mam zamiar przynieść Piwo i może Miasta.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

sipio pisze:Może zamiast zabijania postaci niech będzie podkradanie
Adekwatny tytuł: "Bal kleptomanów" :D
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

MichalStajszczak pisze:
sipio pisze:Może zamiast zabijania postaci niech będzie podkradanie
Adekwatny tytuł: "Bal kleptomanów" :D
To dobre :-)
Awatar użytkownika
Sir-lothar
Posty: 366
Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Sir-lothar »

Witam,
Na forum cisza, a na testach masa ludu.
Na stołach widziałem Piwo, SpaceHulka, Shogi, Symbole i chyba śmieciowisko (chyba, bo trwał bal).
Bale odbyły się dwa, zaproszono wpierw 3 następnie 5 osób, w obu przypadkach treflowa 11 okazała się pechowa :)
Muzyka u senatora puszczana jest coraz żywsza i pary do tańca coraz chętniejsze. Niestety nadal znajdują się maruderzy, którzy stoją na parkiecie, nie posuwają się do przodu i robią tłok. Tancerze zostaną upomnieni i zobaczymy co z tego wyjdzie na następnym spotkaniu.

Dziękuję za testy i do następnego.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Do Śmieciowiska mam luźne uwagi:
- dzisiejszy test zakończyliśmy przedwcześnie i nie zorientowałem się, czy liczba kart wyznaczających rundy jest z góry ustalona, czy zmienna przy różnych rozgrywkach. Wolałbym, żeby była nieprzewidywalna, ponieważ przy z góry znanej licznie rund oraz przy zdrowo-geekowym podejściu, w pewnym momencie trzeba przestać inwestować w maszynki, które już się nie zdążą zwrócić, a należy zacząć zamieniać gotówkę w słomiane inwestycje wyłącznie dla punktowania (np. kupić za 2$ ostatnią przetwórnię z dwiema gwiazdkami) - a to jest nieklimatyczne i mało emocjonujące z punktu widzenia gracza.
- idąc dalej - gwiazdki powinny być od razu podane w liczbie dwukrotnie wyższej, bo obecne wartości nie mają żadnego uzasadnienia (poza zmniejszeniem czytelności). W trakcie gry gwiazdki nic nie robią i jedynie na koniec gry są przeliczane do skali pieniędzy - to nie ma sensu :) Trzeba tylko niepotrzebnie móżdżyć, np. zastanawiając się, czy warto kupić na odchodnym obiekt z trzema gwiazdkami za $5.
- losowe bonusy za odblokowanie etapów sortowni - niepotrzebne. Nawet nie trzeba dodawać na nich gwiazdek jako bonusu dla gracza, który je odblokuje - zazwyczaj i tak zrobi to gracz ze spalarniami, zwracając sobie z nawiązką poniesiony koszt. Może nawet powinna tam być jakaś forma licytacji graczy pragnących odblokować etap i tych próbujących to zablokować (klimatycznie - przetarg wojewódzki pomiędzy zakładami oczyszczania, przeciągany przez zaskarżanie decyzji do sądu ;) ).
Szczegółowość uwag chyba wskazuje na to, że gra ma już dojrzałą formę i gra się bardzo sympatycznie :)
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

No właśnie obawiałem się wczoraj, kto będzie na spotkaniu a w sumie było znowu kilkanaście osób.
Graliśmy na trzech stołach.
U nas na pierwszy ogień poszedł Farmodominion Michała, który po zmianach powinien spełniać swoje założenia.
Potem Piwo, które jednak okazało się niezbyt smakowite, co by nie powiedzieć nie pijalne. Mam nadzieje, że w końcu nauczę się upraszczać projekty?
Na koniec Śmieciowisko. Też kilka luźnych uwag. Mam wrażenie, że rozstrzał cenowy przetwórni jest nieco z kosmosu i nie ma przełożenia na gwiazdki itd.
Jak pamiętam to jest teraz 4,5,6,12,15. Może to jakoś uporządkować w jakiś logiczny ciąg. Także wykupywanie kolejnych żetonów mogło by być nieco bardziej połączone.
Bo w obecnej formie wykupywanie kolejnych modyfikacji może równie dobrze odbywać się symultaniczne. Można zrobić tak, że każde kolejna modyfikacja tego samego rodzaju jest o 1 droższa. Inny pomysł to ograniczenie co rundę liczby nowych inwestycji i kafelków mnożników np. na początku każdej rundy pojawia się np 2 żetony x2 jeden x3 i x4. Kto pierwsze ten lepszy.
Mi też osobiście niezbyt podoba się rozwiązanie z koścmi. Równie dobrze mogło to być po prostu tak zrobione, że liczba domków w danym rzędzie oznacza ile kart mogę wziąć,
miejsce zaś z ilu kart będę je wybierał. Do tego kolejność dobierania się do decku tak jak jest.
Na drugim stole najpierw stoczono bitwę (może ktoś podzieli się wrażeniami?) a potem ruszono w tany u Krzyśka na zamku
Trzeci stół to najpierw kosmiczne klimaty czyli AVAstarship (jak tam po wczorajszym??) a potem Symbole (to już też chyba kolejny test, więc ciekaw jestem jak tam idą zmiany?).
tauriworld
Posty: 49
Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: tauriworld »

Spotkanie jak zawsze ekstra

co do symboli - można zrobić w formie sprawdzenia podwójne kafelki celów np szukamy kwadracika lub słoneczka (ale i bez tego jest bardzo fajne, więc kolorowa wersja i do spreparowania klarowna instrukcja

co do AVAstarship testy testy i jeszcze raz testy (ale widać światełko w tunelu) za tydzień zmienię kilka zasad:
- gracz może posiadać w ręce maksymalnie 12 kart
- gracz posiadający kontrolę w module będzie posiadał premie tarcz w obronie ale jak będzie chciał zaatakować innego gracza w kanałach z modułu nie będzie mógł skorzystać z tego przywileju
- tura będzie wyglądała następująco (przyznanie pkt akcji)-(możliwość przegrupowania, ataku, użycie kart z ręki "oczywiście wszystko za koszt jednej akcji")-(otrzymanie możliwości skorzystanie z czterech czynności uzupełnień "więcej akcji", "więcej kart", "więcej jednostek")
- jeśli gracz podczas obrony nie będzie posiadał akcji będzie mógł się pozbyć karty za jedną akcję
- zmodyfikuję cele graczy (przesadziłem z posiadaniem na ręce dziewięciu kart)

zapraszam do testowania za tydzień :)

z chęcią bym zagrał w śmietnisko za tydzień :)
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: foxxiak »

sipio pisze:Na drugim stole najpierw stoczono bitwę (może ktoś podzieli się wrażeniami?)
Bitwa mimo sporej ilości żetonów na mapie nie trwała przesadnie długo, chyba zmieściliśmy się w okolicy 1:15h. Głównie dzięki fajnemu mechanizmowi ruszania całych grup jednostek (tego samego typu, stojących obok siebie) w jednym rozkazie, i niedużej ilości samych rozkazów możliwych do wydania (zaczynamy z 1, a po paru turach dochodzimy do maksymalnie 5). Ciekawe jest to, że pominięty jest zupełnie element losowy - tylko od ruchów graczy zależy jak szybko będą tracić swoje i usuwać wrogie oddziały. Uwagi jakie się nasunęły po tej partii dotyczyły przede wszystkim najsilniejszej (jedynej latającej) jednostki którą trzeba ewidentnie "osłabić". Dodatkowo przydałby się mimo wszystko limit strzałów jakie mogą wykonać oddziały strzelające, zwłaszcza bardzo mocna katapulta, która powinna być bardziej "niemrawa":) ale ogólnie system wydaję się całkiem przyjemny i łatwy do opanowania
tauriworld
Posty: 49
Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: tauriworld »

Co to AVAstarship pomyślałem że można by było dodać jeszcze zdjęcia przez gracza dwóch dowolnych kart walki np:

gracz często trafia pudła (ma ich w talii cztery) więc wykorzystując sześć kart może je trwale zdjąć

inna opcja dotyczy ew ponownego wylosowania ręki strzału (jeśli gracz postanowi ponownie wylosować rękę strzału będzie musiał zapłacić jedną akcję) po wylosowaniu nowej ręki ze strzałami gracz będzie musiał zaakceptować ostatecznie rezultat

jakieś inne uwagi?
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Grałem w Michałowy deck-building i Piwo.

Dzięki za testy Śmieciowiska.
Jan Madejski pisze:nie zorientowałem się, czy liczba kart wyznaczających rundy jest z góry ustalona, czy zmienna przy różnych rozgrywkach. Wolałbym, żeby była nieprzewidywalna, ponieważ przy z góry znanej licznie rund oraz przy zdrowo-geekowym podejściu, w pewnym momencie trzeba przestać inwestować w maszynki, które już się nie zdążą zwrócić, a należy zacząć zamieniać gotówkę w słomiane inwestycje wyłącznie dla punktowania (np. kupić za 2$ ostatnią przetwórnię z dwiema gwiazdkami) - a to jest nieklimatyczne i mało emocjonujące z punktu widzenia gracza.
Liczba kart (rund) jest stała i wynosi 10. Faktycznie w pewnym momencie trzeba przestać inwestować - ten element był w grze od zawsze. Były pomysły na różne dodatkowe warunki zakończenia gry ale żaden nie przetrwał testów. Pomyślę jeszcze nad tym.
Jan Madejski pisze:gwiazdki powinny być od razu podane w liczbie dwukrotnie wyższej
Taki układ wynika z poprzednich wersji gdzie na koniec gry gwiazdki liczyły się po prostu 1-za-1. Ten test był pierwszym w przeliczniku 1-za-2. Taki przelicznik wydaje się sensowny więc zastosuję trwale na planszy.
Jan Madejski pisze:losowe bonusy za odblokowanie etapów sortowni - niepotrzebne
Opinie są różne, mnie osobiście się podobają. Bonusy są pozostałością z poprzednich wersji gorzej zbalansowanej gry, gdzie dochodziło do dużych dysproporcji zamożności pomiędzy graczami, a te bonusy miały wyciągać najsłabszych graczy na prostą. Obecnie zjawisko skrajnego ubóstwa nie występuje więc być może pozostawię je w rozgrywce alternatywnej dla urozmaicenia gry, głównie jako element coś w grze zmieniający lub faktycznie promujący najsłabszego gracza pod warunkiem że znacząco odstaje on od konkurencji.
Jan Madejski pisze:Może nawet powinna tam być jakaś forma licytacji graczy pragnących odblokować etap i tych próbujących to zablokować
Chyba nie, bo przecież zamiast płacić za blokowanie poziomu znacznie lepiej po prostu nabyć spalarnię i trafić do grupy trzymających spalarnie i czerpiących z nich profity. Blokowanie poziomu mogłoby spowolnić grę, czego nie chcę.
sipio pisze:Mam wrażenie, że rozstrzał cenowy przetwórni jest nieco z kosmosu i nie ma przełożenia na gwiazdki itd.
Wygląda dość chaotycznie, jest jednak wynikiem (przeliczeń i testów)^20
sipio pisze:Bo w obecnej formie wykupywanie kolejnych modyfikacji może równie dobrze odbywać się symultaniczne
Rzecz w tym, że nie może się odbywać symultanicznie, bo takie zasoby jak pozycja sortowni lub spalarni, czy przetwórnia są skończone. Zakupywanie takich zasobów jak mnożnik mocy, czy kolejna sortownia w rzędzie może odbywać się symultanicznie (o czym nie wspominałem bo nie mieliśmy czasu na szczegółowe tłumaczenie).
sipio pisze:Można zrobić tak, że każde kolejna modyfikacja tego samego rodzaju jest o 1 droższa.
Raczej nie, bo nie zwiększy to rozrywki, a skomplikuje zasady.
sipio pisze:Mi też osobiście niezbyt podoba się rozwiązanie z koścmi. Równie dobrze mogło to być po prostu tak zrobione, że liczba domków w danym rzędzie oznacza ile kart mogę wziąć
Przeprowadzałem już testy bez kości z myślą o zmniejszeniu losowości i przyśpieszeniu rozgrywki. Paradoksalnie losowość się zwiększyła, bo mimo zbliżonej liczby sortowni pomiędzy graczami wygrywał gracz mający największego farta w losowaniu kart. Z koścmi ta losowość się rozkłada. Czas rozgrywki skrócił się nie znacznie. Poza tym kości są klimatyczne.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2013, 22:00 przez gibon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Sir-lothar pisze:Na forum cisza, a na testach masa ludu.
Na stołach widziałem Piwo, SpaceHulka, Shogi, Symbole i chyba śmieciowisko (chyba, bo trwał bal).
Wystarczy nie przyjść na dwa spotkania i zupełnie już nie wiadomo, co to za gry — dużo się nowych rzeczy pojawiło!
sipio pisze:No właśnie obawiałem się wczoraj, kto będzie na spotkaniu a w sumie było znowu kilkanaście osób.
Super! :)
sipio pisze:U nas na pierwszy ogień poszedł Farmodominion Michała, który po zmianach powinien spełniać swoje założenia.
Michała? Stajszczaka? Kolejny Ranchoframer? ;)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
tauriworld
Posty: 49
Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: tauriworld »

kolejna zmiana co do AVAstarship :)
- gracz może na stałe położyć karty z własnej ręki ale nie za darmo pierwsza karta za 1 akcje kolejna za 2 itd.
- karta więcej akcji można położyć an stałe dopiero jako czwartą kartę
- można umieszczać tylko karty ze znaczkiem (gra dla początkujących)

w super kartach (są to karty dodatkowo płatne - 3 zwykłe karty) znajduje się karta zerwanie połączenia, dotychczasowo były to karty "utraty" ale obecnie będzie można na stałe ją umieścić na kartach tzw. z własnej ręki, będzie to oznaczało że do czasu zniesienia tej karty gracz nie będzie mógł z niej korzystać (położenie karty zerwanie połączenia lub położenie 2 akcji niweluje blokowaną kartę)

po testach ocenie czy taka zmiana nie jest za mocna (ale zarazem zmienia znacznie grę)

jak by co testy zaczynam o 17.30 w czwartek, ktoś się pisze?
Awatar użytkownika
Sir-lothar
Posty: 366
Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Sir-lothar »

Witam,
Jako, że nikt jeszcze nic nie napisał, to napiszę że się zamierzam objawić na spotkaniu. Będzie bal, zapraszam:)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

No to może wreszcie ZATAŃCZĘ? :) będę!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

Ja mam zamiar być ze zwierzętami domowymi i drapieżnymi
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

ja też (bez zwierząt)
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

Jeśli chodzi o moją karciankę, to na pewno zrobię dwie drobne zmiany:
1. Branie kart z talii specjalnej nie będzie obowiązkowe, a jak sie talia skończy, to się skończy możliwość brania z niej kart
2. Myslę, że wilk, lis i kot powinny od razu działać kolejno na każdego gracza. Nie zmieni to ich działania ale chyba ułatwi rozgrywkę.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

MichalStajszczak pisze:Jeśli chodzi o moją karciankę, to na pewno zrobię dwie drobne zmiany:
1. Branie kart z talii specjalnej nie będzie obowiązkowe, a jak sie talia skończy, to się skończy możliwość brania z niej kart
2. Myslę, że wilk, lis i kot powinny od razu działać kolejno na każdego gracza. Nie zmieni to ich działania ale chyba ułatwi rozgrywkę.
Ja bardzo się będę upierał, żeby można było robić coś z kilkoma badziewnymi kartami jak nam wyjdą, albo żeby posiadanie dwóch i/lub trzech kóz mimo negatywów zaczynało nam dawać jakiś pozytyw (sprzedajemy przecież mleko) itp.
Spirala "weź losową kartę, jak nic nie kupisz, a nic nie kupiłeś bo masz losowe karty" gwarantuje ostatnie miejsce w wyścigu ;)
Akcji powinno być więcej — to samo odczuwałem w przypadku gry z wąsami.

A co poza tym było na spotkaniu?

Dwa, chwilowo nawet trzy stoliczki wesoło się bawiły, latano w kosmos (trzeba w to zagrać!), sortowano śmieci, coś robiono z kółkami i krzyżykami (kolejna gra do zagrania — plan na następny tydzień), hodowano zwierzątka (vide powyżej), wznoszono piramidy (fajna gra z tego wyszła, myślenie na komnatami grobowymi jednak zaburza monotonię in plus), a na koniec tańczono na wstrętnym balu skrytobójców.

Bal mechanicznie ciekawy, nietypowy, nie za łatwy, tematycznie jednak okropny :P
Ale prawie na pewno dałoby się przerobić na temat detektywistyczny ;)

Dziękujemy Wam wszystkim za udział w spotkaniu. Było bardzo miło! I mnóstwo jeszcze gier do zagrania, ha!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
ODPOWIEDZ