Risk - zmiana zasad

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
karlyk
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2005, 21:06

Risk - zmiana zasad

Post autor: karlyk »

Czesc, mam pytanie czy ktos ma pomysl albo gra na zasadach, ktore zmniejszalyby role losowosci w Risku? tzn chodzi mi glownie o rzuty kostkami i walke..
trzebaby od czegos uzaleznic bardziej wynik, np od liczby jednostek ( co ma sporo minusow - np. atakuje sie 4 na 1 i zawsze powinna byc szansa obrony, ale za to atak 12 na 3 powinien miec bardziej realny wynik, niz np, ze z atakujacych zostalo 4..). Jakies pomysly? albo juz konretne zasady :D
pozdrawiam
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9476
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Post autor: MichalStajszczak »

Ze względu na bardzo dużą liczbę rzutów kostkami, Ryzyko jest grą nie tyle losową, co raczej statystyczną. Według mnie gra jest nadmiernie losowa wtedy, gdy o wyniku może zdecydować jeden rzut kostką czy wylosowanie jednej karty. Tak jest np. w Monopoly, gdy o rezultacie decyduje czasami jedno odwiedzenie drogiego hotelu. W Ryzyku bardziej losowym elementem jest dobieranie kart. Zdarza się, że o utrzymaniu sie w grze decyduje to, czy gracz wylosuje kartę, która pozwala mu na stworzenie układu, który można w następnej kolejce zgrać. Co do rzutów kostkami, to raczej mozna mieć zastrzeżenia do uciążliwości rozstrzygania walki, gdy obaj przeciwnicy angażują w konflikt po kilkadziesiąt jednostek
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Post autor: kwiatosz »

Rozwiązanie dla twardzieli - zamiast rozmieniać na chłopków można walczyć batalionami (tj. armatami) - szybko i efektywnie. A ileż przy tym pretensji powstaje :lol:
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ODPOWIEDZ