Zombicide - pytania i wątpliwości
- 8janek8
- Blokada konta
- Posty: 900
- Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 28 times
Zombicide - pytania i wątpliwości
Na początek słowo o grze: miód! Klimat, klimat, jeszcze raz klimat. Nawet kooperacja bardzo nie odstrasza fanatyków walki z żywym graczem.
Pytania:
1. Czy mógłby ktoś szczegółowo opisać co w przypadku, gdy podczas namnażania zabraknie figurek danego typu? (np. wchodzą spaślaki: potrzeba 8, jest tylko 5. Czy pojawia się tylko 5 spaślaków, każdy z 2 szwędaczami; czy pomimo, że brakuje 3 spaślaków, to pozostałych 6 szwędaczy wystawiamy?; które figurki otrzymują dodatkową turę: spaślaki i/lub szwędacze, wszystkie na planszy/tylko te co właśnie weszły?)
2. Zombiaki nie widzą bohaterów. Na planszy są 2 najgłośniejsze strefy. Czy bierzemy w ogóle pod uwagę dystans jaki dzieli zombiaków z danej strefy do tych najgłośniejszych stref, czy po prostu rozdzielają się na 2 grupy, i każda z nich idzie najkrótszą drogą do hałasujących bohaterów?
3. Czy piła łańcuchowa nie wydaje wam się zbytnio przegięta? Dzięki niej masakrowaliśmy dziadów hurtowo - wystarczyło, że szliśmy w kupie i przekazywaliśmy sobie w każdej rundzie ustrojstwo z ręki do ręki. Chyba, że złamaliśmy jakąś zasadę... tylko pytanie jaką.
Pytania:
1. Czy mógłby ktoś szczegółowo opisać co w przypadku, gdy podczas namnażania zabraknie figurek danego typu? (np. wchodzą spaślaki: potrzeba 8, jest tylko 5. Czy pojawia się tylko 5 spaślaków, każdy z 2 szwędaczami; czy pomimo, że brakuje 3 spaślaków, to pozostałych 6 szwędaczy wystawiamy?; które figurki otrzymują dodatkową turę: spaślaki i/lub szwędacze, wszystkie na planszy/tylko te co właśnie weszły?)
2. Zombiaki nie widzą bohaterów. Na planszy są 2 najgłośniejsze strefy. Czy bierzemy w ogóle pod uwagę dystans jaki dzieli zombiaków z danej strefy do tych najgłośniejszych stref, czy po prostu rozdzielają się na 2 grupy, i każda z nich idzie najkrótszą drogą do hałasujących bohaterów?
3. Czy piła łańcuchowa nie wydaje wam się zbytnio przegięta? Dzięki niej masakrowaliśmy dziadów hurtowo - wystarczyło, że szliśmy w kupie i przekazywaliśmy sobie w każdej rundzie ustrojstwo z ręki do ręki. Chyba, że złamaliśmy jakąś zasadę... tylko pytanie jaką.
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Re: Zombicide
nie mam pod ręką instrukcji, więc odpowiedź na 1.5 pytania.
Ad. 1
jeśli nie masz wystarczającej ilości figurek, dokładasz tyle ile możesz ,a następnie dany rodzaj zombiaków dostaje dodatkową aktywację
Ad.3
Przekazanie przedmiotu kosztuje 1 akcję, więc musisz przekazywać w swojej kolejce, to chyba jedyna zasada.
Ad. 1
jeśli nie masz wystarczającej ilości figurek, dokładasz tyle ile możesz ,a następnie dany rodzaj zombiaków dostaje dodatkową aktywację
Ad.3
Przekazanie przedmiotu kosztuje 1 akcję, więc musisz przekazywać w swojej kolejce, to chyba jedyna zasada.
All work and no play makes Jack a dull boy!
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Zombicide
scenariusz 07 Grindhouse (Rzeźnia w wer. PL):
po obu stronach ulicy mamy po 7 zetonów hałasu, jak w takim przypadku poruszaja sie zombiaki w dolnym pomieszczeniu? 4 ida w jedna strone, a 4 w drugą? do tego dwoch z nich sie splituje? (ci z naroznika, poniewaz maja taką sama trase do pomieszczenia z zamknietymi drzwiami??) nie ogarniam poruszania sie Zombie w tej grze...
po obu stronach ulicy mamy po 7 zetonów hałasu, jak w takim przypadku poruszaja sie zombiaki w dolnym pomieszczeniu? 4 ida w jedna strone, a 4 w drugą? do tego dwoch z nich sie splituje? (ci z naroznika, poniewaz maja taką sama trase do pomieszczenia z zamknietymi drzwiami??) nie ogarniam poruszania sie Zombie w tej grze...
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Zombicide
Zombie idzie do najkrótszej drodze do osoby której widzi lub gdzie jest największy hałas (jak nie widzi nikogo). Jeżeli jest wszędzie taka sama droga, to się dzieli na dwie grupy. Jeżeli nie może się podzielić na dwie grupy, to dokłada się tyle zombie, aby podział mógł być możliwy.
Nie znam dobrze tego scenariusza, ale podejrzewam, że jest jak napisałeś: 4 jedna, 4 w drugą.
Nie znam dobrze tego scenariusza, ale podejrzewam, że jest jak napisałeś: 4 jedna, 4 w drugą.
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Zombicide
wrzuciłem zapytanie na BGG i okazuje sie, że jednak źle grałem ten scenariusz (07 Grindhouse [Rzeźnia]). W sytuacji gdy mamy 2 rożne źródła hałasu o takiej samej sile, a Zombiaki sa zamkniete w budynku (czyli tak jak na poczatku scenariusza 07), w kazdej strefie znajduje sie tylko jeden zombie: kazdy z tych zombie robi splita do tych 2 stref hałasu. Rozwiazaniem tego problemu jest:
1. otworzyc drzwi do budynku - zombie wtedy pojda do najblizszej najglosniejszej strefy do ktorej maja otwarta droge
2. wejsc lub narobic hałasu w jednej ze stref zwiększając o jeden poziom hałasu - wtedy nie bedzie juz remisu i wszystkie zombie beda podazac do tej strefy
1. otworzyc drzwi do budynku - zombie wtedy pojda do najblizszej najglosniejszej strefy do ktorej maja otwarta droge
2. wejsc lub narobic hałasu w jednej ze stref zwiększając o jeden poziom hałasu - wtedy nie bedzie juz remisu i wszystkie zombie beda podazac do tej strefy
Re: Zombicide
Powiedzcie mi moi drodzy jak wygląda sprawa z zamkniętymi drzwiami otwieranymi od środka (gdy bohaterowie zaczynają w budynku). Trzeba je rozwalić za pomocą broni co wiąże się z hałasem (no może oprócz łoma), czy też można normalnie wyjść?
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Zombicide
Dlaczego? Większość dobrych zamków ma blokady otwarcia od wewnątrz. "Gerda" po przekręceniu klucza dwa razy przez osobę na zewnątrz ,blokuje możliwość otwarcia drzwi od środka. Zapobiega to włamaniu na tzw. Pasówkę.
Re: Zombicide
Zgadza się, ale skoro bohaterowie znaleźli się w budynku to teoretycznie sami tam weszli i zamknęli się od środka, a skoro sami się zamknęli to i sami mogą te drzwi otworzyć nie wyważając ich. Ja tak to widzę. No chyba że zostali tam uwięzieni przez osoby trzecie, no ale wtedy nie mieliby broni do wyważania.
Chyba wprowadzę home rule w tym przypadku tzn. przy otwieraniu drzwi od wewnątrz (bez broni) postać rzuca k6. Przy wyniku 1 (no może 1-3) nie udaje się otworzyć drzwi cicho (zakrzypią, zamek chrobotnie, zatnie się itp.) i wtedy kładzie się znacznik hałasu. Wyniki powyżej otwierają drzwi bezszelestnie.
Chyba wprowadzę home rule w tym przypadku tzn. przy otwieraniu drzwi od wewnątrz (bez broni) postać rzuca k6. Przy wyniku 1 (no może 1-3) nie udaje się otworzyć drzwi cicho (zakrzypią, zamek chrobotnie, zatnie się itp.) i wtedy kładzie się znacznik hałasu. Wyniki powyżej otwierają drzwi bezszelestnie.
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 188 times
Re: Zombicide
Wytłumacz to sobie tak:
* weszli do środka, ale drzwi się okazały zatrzaskowe na co nie zwrócili uwagi
* zamek się zaciął
* wyszli w tym pokoju z kanałów
* zamknął ich zły człowiek którego zjadły zombie
* zdenerwowany kolo zgubił klucz: miałem! Nie wiem gdzie jest! zniknął!
* Jeden mówi ćśśśs... czekamy, przeczekamy, a drugi NIE! i wali siekierą w drzwi co rozpoczyna grę
* Drzwi zablokowało ciało zombiaka który zdechł z głodu czekając aż wyjdą
i tak dalej... I tak dalej...
Nie komplikuj, bo to prosta gra
* weszli do środka, ale drzwi się okazały zatrzaskowe na co nie zwrócili uwagi
* zamek się zaciął
* wyszli w tym pokoju z kanałów
* zamknął ich zły człowiek którego zjadły zombie
* zdenerwowany kolo zgubił klucz: miałem! Nie wiem gdzie jest! zniknął!
* Jeden mówi ćśśśs... czekamy, przeczekamy, a drugi NIE! i wali siekierą w drzwi co rozpoczyna grę
* Drzwi zablokowało ciało zombiaka który zdechł z głodu czekając aż wyjdą
i tak dalej... I tak dalej...
Nie komplikuj, bo to prosta gra
Re: Zombicide
Co prawda Zombicide nie mam (jeszcze), ale po oglądnięciu jej polskiej recezji ciekawi mnie czy coś 'zrobiono' z zasadami pierwszeństwa obrażeń człowieka nad zombi przy ataku z dystansu i atakiem autami. Macie jakieś swoje zasady czy była errata?
Re: Zombicide
Mam kilka pytań na cito.
1. Czy dane pomieszczenie można przeszukiwać w nieskończoność? Tzn. jedno przeszukanie bohaterem na turę co przy np. 5 postaciach daje 5 przeszukań na turę i tak co turę?
2. Czym oprócz koktajlu można ubić plugastwo?
3. Czy karabin snajperski pozwala ominąć regułę kolejności przyznawania obrażeń?
1. Czy dane pomieszczenie można przeszukiwać w nieskończoność? Tzn. jedno przeszukanie bohaterem na turę co przy np. 5 postaciach daje 5 przeszukań na turę i tak co turę?
2. Czym oprócz koktajlu można ubić plugastwo?
3. Czy karabin snajperski pozwala ominąć regułę kolejności przyznawania obrażeń?
- to tylko ja
- Posty: 179
- Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Zombicide
Tak.seraf pisze:1. Czy dane pomieszczenie można przeszukiwać w nieskończoność? Tzn. jedno przeszukanie bohaterem na turę co przy np. 5 postaciach daje 5 przeszukań na turę i tak co turę?
W podstawce niczym więcej.seraf pisze:2. Czym oprócz koktajlu można ubić plugastwo?
Tak, ale tylko z lunetą.seraf pisze:3. Czy karabin snajperski pozwala ominąć regułę kolejności przyznawania obrażeń?
Re: Zombicide
W rozszerzeniach dochodzi coś więcej do zabicia plugastwa? Jeśli tak to nie za łatwo jest wtedy ubić to cudo ewolucji?to tylko ja pisze:W podstawce niczym więcej.seraf pisze:2. Czym oprócz koktajlu można ubić plugastwo?
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 188 times
Re: Zombicide
Nie ma erraty wg mnie z bardzo prozaicznego powodu. Z gry w której niektóre scenariusze są niełatwe, staje się ona dość jednostronną rzezią zombiaków.Bat man pisze:Co prawda Zombicide nie mam (jeszcze), ale po oglądnięciu jej polskiej recezji ciekawi mnie czy coś 'zrobiono' z zasadami pierwszeństwa obrażeń człowieka nad zombi przy ataku z dystansu i atakiem autami. Macie jakieś swoje zasady czy była errata?
Mechanika skonstruowana jest tak, by omijać sytuacje w których działa się "na rympał". Wiedząc, że szwendacz i tak nie ma szans z obwieszonym sprzętem bohaterem. Mając pewność, że można się wdać w walkę z zombiakami, bo jakby co kolega z tyłu pociągnie z shotguna, byłoby za łatwo.
Z taką poprawką, gra w większość scenariuszy nie miałaby większego sensu. No chyba, że dla b. młodych graczy którzy z racji wieku potrzebują czasu by zakombinować sprytną taktykę. Ale to nie wiem czy tematyka dla nich byłaby odpowiednia z kolei .
- to tylko ja
- Posty: 179
- Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Zombicide
W dodatku do podstawki (TCM) jest miotacz płomieni który ma tyle obrażeń ile koktajl Mołotowa (amunicją jest paliwko), Pa's gun - obrażęnia 3. Do tego są Ultrared weapons, których używamy po przekroczeniu czerwonego poziomu zagrożenia (Ned's Atomic Flashlight - obrażenia 3; Doug's Dream - obrażenia 4). W drugim sezonie (PO)jest Concrete Saw - obrażenia 3 i kolejny miotacz.Predi pisze:W rozszerzeniach dochodzi coś więcej do zabicia plugastwa? Jeśli tak to nie za łatwo jest wtedy ubić to cudo ewolucji?
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Zombicide
Mam pytanie- po co mi wiedza kiedy bohaterowie widzą zombie (linia prosta na dworze i jedna strefa w budynku)? Rozumiem, że w drugą stronę jest to istotne dla ruchu zombie. Ale gracz i tak widzi przecież cała planszę i wie gdzie zombie są.
Re: Zombicide
Miotacz płomieni jest tylko w TCM. Sprawdziłem w angielskiej instrukcji oraz mam polską wersję PO i tam nie było miotacza.to tylko ja pisze:W drugim sezonie (PO)jest Concrete Saw - obrażenia 3 i kolejny miotacz.
Jedynie piła z obrażeniami 3.
Pozdrawiam
Re: Odp: Zombicide
Chodzi o to, czy zombie jest w zasięgu gracza, tj. czy i jakie warunki muszą być spełnione by zombie dosięgnąć stosowną bronią.bubu pisze:Mam pytanie- po co mi wiedza kiedy bohaterowie widzą zombie (linia prosta na dworze i jedna strefa w budynku)? Rozumiem, że w drugą stronę jest to istotne dla ruchu zombie. Ale gracz i tak widzi przecież cała planszę i wie gdzie zombie są.
Re: Zombicide
Ciekawostka co do miotacza w PO. W kickstarterowym PO pojawia sie postać starszej pani, która zaczyna grę z miotaczem, niestety bez posiadania TCM się nią nie pogra (co akurat mnie dotyczy )