Nations / Wojna Narodów (R. Håkansson, N. Håkansson, E. Rosén, R. Rosén)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- gafik
- Posty: 3650
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: Nations
Jestem po 2 rozgrywkach. Gra mi się spodobała bardzo i też nasuwa mi się skojarzenie z TtA. Jednak Nations to gra dużo któtsza (co jest jej zaletą) i teoretycznie lżejsza.
w TtA obieramy pewien kierunek od samego początku i później lekko korygujemy kurs (o ile pozwolą nam przeciwnicy i mamy na to około 20 rund). Podejmowane decyzje są bardzo trudne (mimo, że ciężkie to ograniczone do kilku możliwości), a ich efekty długofalowe (dotyczą przyszłości naszej cywilizacji )...
w Nations z kolei nasza cywilizacja może "meandrować" bardzo swobodnie między koncepcjami rozwoju. Drogą do wygranej jest w zasadzie żeby wycisnąć maksymalną ilość "wszystkiego" z aktualnej sytuacji. Na to wszystko mamy tylko 8 rund. Decyzje nie są może bardzo ciężkie ale gra nadrabia ich ilością - 20 kart możliwych do kupienia co turę (budynki publiczne, militaria, cuda, doradcy, kolonie, wojny, bitwy, złote ery), konieczność śledzenia torów stabilizacji, siły, nauki, zwracanie uwagi na aktywne wydarzenia i wojny, dbanie o zatrudnienie architektów do budowy cudów, swoboda w reorganizacji ludzików na kartach budynków, zatrudnianie nowych robotników, ciągła kontrola nad przepływem surowców w naszym imperium... to wszytko stwarza pewien "gąszcz decyzyjny", który przyjemnie łechtał zakończenia nerwowe w mózgu i sprawiał mi niesamowitą przyjemność
Jeszcze jedno porównanie:
TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...
Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki
Podsumowując, Nations jest na tyle ciekawa i szybka, że dużo częściej będzie lądować na stole niż TtA
w TtA obieramy pewien kierunek od samego początku i później lekko korygujemy kurs (o ile pozwolą nam przeciwnicy i mamy na to około 20 rund). Podejmowane decyzje są bardzo trudne (mimo, że ciężkie to ograniczone do kilku możliwości), a ich efekty długofalowe (dotyczą przyszłości naszej cywilizacji )...
w Nations z kolei nasza cywilizacja może "meandrować" bardzo swobodnie między koncepcjami rozwoju. Drogą do wygranej jest w zasadzie żeby wycisnąć maksymalną ilość "wszystkiego" z aktualnej sytuacji. Na to wszystko mamy tylko 8 rund. Decyzje nie są może bardzo ciężkie ale gra nadrabia ich ilością - 20 kart możliwych do kupienia co turę (budynki publiczne, militaria, cuda, doradcy, kolonie, wojny, bitwy, złote ery), konieczność śledzenia torów stabilizacji, siły, nauki, zwracanie uwagi na aktywne wydarzenia i wojny, dbanie o zatrudnienie architektów do budowy cudów, swoboda w reorganizacji ludzików na kartach budynków, zatrudnianie nowych robotników, ciągła kontrola nad przepływem surowców w naszym imperium... to wszytko stwarza pewien "gąszcz decyzyjny", który przyjemnie łechtał zakończenia nerwowe w mózgu i sprawiał mi niesamowitą przyjemność
Jeszcze jedno porównanie:
TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...
Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki
Podsumowując, Nations jest na tyle ciekawa i szybka, że dużo częściej będzie lądować na stole niż TtA
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nations
pozwolę sobie na małą modyfikacjęgafik pisze: Jeszcze jedno porównanie:
TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...
Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki
TtA kojarzy mi się z wielką i dostojną lokomotywą, która powoli się rozpędza i jeżeli nie popełnimy błędu i nie zabraknie po drodze paliwa, to silnik się rozpędzi do spektakularnych obrotów i w końcu odstawimy inne cywilizacje...
chyba, że po drodze ktoś nam odczepi wagonik z drewnem i musimy pchać ją do końca... ale mamy możliwość zostawienia jej na torach
Nations kojarzy mi się z gęstym układem elektrycznym, który trzeba poznać by go wykorzystać - na początku jest tak, że "O! jak tu coś włączę, to tam mi się przełączy, co z kolei spowoduje, że tam mi się lampka zapali, która uruchomi jeszcze inny mikroprzełącznik... itp." - jak się to opanuje to można jednym ruchem zapalić wszystkie lampki
chyba, że potrzebujesz dwóch kondensatorów, a na składzie widać trzy oporniki - wtedy łączysz to co masz jak popadnie, podłączasz na końcu napięcie i liczysz na cud...
Re: Odp: Nations
Dlaczego nie ma wpisanych Natios w planach w znadplanszy.pl ? (Tak tylko chcę nutkę nadziei)
Tara... tapatlk... aaaaa... wysłane z telefonu.
Tara... tapatlk... aaaaa... wysłane z telefonu.
Re: Nations
ta gra jest naprawdę bardzo dobra. Małzonka też jã bardzo polubiła. Z partii na partię coraz lepsza. Napewno gra tych Świąt
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
- Zet
- Posty: 1362
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 163 times
Re: Nations
Przymierzam się do sprzedaży TTA i zakupu Nations, i chyba skuszę się na wersję angielską. Podpowiedzcie tylko, czy można w tej wersji, z błędną husarią, zamienić ją z kirasjerami na własną rękę, czy karty są tak oznaczone, że nie jest to możliwe?
- Zet
- Posty: 1362
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 163 times
Re: Nations
Czyli wystarczy zwrócić uwagę graczom, że nazwy i rysunki powinny być na odwrót
To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.
To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.
- Zet
- Posty: 1362
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 163 times
Re: Nations
Zastanawiam się nad tym, ale:
po pierwsze:
Może poczekam na jakieś informacje, czy w polskiej wersji będą karty promocyjne wydane do tej pory (np te z Spielboxa).
po pierwsze:
po drugie: nie wiem, czy taka gra ma dużą szansę na dodatki, ale jeśli tak, to będzie mnie denerwowała różnica języków przy pomieszaniu wersji. A nie wierzę, że pojawi się ew. dodatek po polsku.Zet pisze: To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.
Może poczekam na jakieś informacje, czy w polskiej wersji będą karty promocyjne wydane do tej pory (np te z Spielboxa).
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nations
Zet pisze:Zastanawiam się nad tym, ale:
po pierwsze:po drugie: nie wiem, czy taka gra ma dużą szansę na dodatki, ale jeśli tak, to będzie mnie denerwowała różnica języków przy pomieszaniu wersji. A nie wierzę, że pojawi się ew. dodatek po polsku.Zet pisze: To chyba rzeczywiście nie będę miał cierpliwości w czekaniu na polską wersję.
Może poczekam na jakieś informacje, czy w polskiej wersji będą karty promocyjne wydane do tej pory (np te z Spielboxa).
na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
- Zet
- Posty: 1362
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 163 times
Re: Nations
Dzięki za info Kupuję ang.sillue pisze: na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Re: Nations
Gdzie? Jakoś mi umknęło...sillue pisze: na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Ashes to ashes, dice to dice...
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nations
tutajSvartisen pisze:Gdzie? Jakoś mi umknęło...sillue pisze: na BGG jeden z autorów napisał, że testują materiał pod dodatek... inne nacje konkretnie, czyli pewnie też karty...
Re: Nations
Dzięki. Jak ja czytałem coś, pod czym jest mój własny post:) Poziom osobistego roztrzepania mnie czasem przeraża! A wracając do meritum, to podobno już na etapie powstawania gry było więcej nacji, tyle że większość z nich odpadła i ostało się 5.
Ashes to ashes, dice to dice...
- Zet
- Posty: 1362
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 163 times
Re: Nations
Opcja szukaj nie pomogła mi w odpowiedzi na pytanie: w Nations są koszulki mini European czy mini American?
Re: Nations
Identyczne jak do Ora et Labora (Euro): http://boardgamegeek.com/thread/751068/ ... ns/page/16Zet pisze:Opcja szukaj nie pomogła mi w odpowiedzi na pytanie: w Nations są koszulki mini European czy mini American?
Ashes to ashes, dice to dice...
Re: Nations
Termin wydania zależy od Lautapelit. Obecnie trwają prace nad poprawą oryginalnej instrukcji. Miała ona pewne luki i niedopowiedzenia przy pierwszym wydaniu, autorzy pracują nad zawarciem w niej odpowiedzi na wszystkie dotychczasowe pytania, które pojawiły się tu i ówdzie. Bliższy termin nie jest jeszcze znany, ale szacujemy, że będzie to marzec/kwiecień.tassman pisze:Niewinnie się zapytam... termin planowania wydania znany już lepiej rebelowcy?
Jak tylko otrzymamy do tłumaczenia finalne pliki i znany będzie deadline ich dostarczenia będziemy mogli podać bardziej dokładną datę.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1301 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Nations
Witam serdecznie.
Pytanie w kwestii rozgrywek solo. Czy używacie kart wojny do obniżenia kultury Wirtual Playera? Nie możemy mu odjąć zasobów więc powinien tracić odpowiednią ilość kultury w przypadku przegranej wojny. Inaczej karty wojny w grze solo nie mają zastosowania.
Pytanie w kwestii rozgrywek solo. Czy używacie kart wojny do obniżenia kultury Wirtual Playera? Nie możemy mu odjąć zasobów więc powinien tracić odpowiednią ilość kultury w przypadku przegranej wojny. Inaczej karty wojny w grze solo nie mają zastosowania.
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nations
karty wojny mają zastosowanie tylko dla Ciebie, jeżeli sam kupujesz, to tylko jako zabezpieczenie...vinnichi pisze:Witam serdecznie.
Pytanie w kwestii rozgrywek solo. Czy używacie kart wojny do obniżenia kultury Wirtual Playera? Nie możemy mu odjąć zasobów więc powinien tracić odpowiednią ilość kultury w przypadku przegranej wojny. Inaczej karty wojny w grze solo nie mają zastosowania.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1301 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Nations
Dziękuję za odpowiedź ale nie rozumiem jakie zabezpieczenie w wariancie solo? WP i tak ich nie wykorzystuje
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Nations
jak jesteś słabszy, to bierzesz wojnę, żeby jej nie przegrać...vinnichi pisze:Dziękuję za odpowiedź ale nie rozumiem jakie zabezpieczenie w wariancie solo? WP i tak ich nie wykorzystuje
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1301 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Nations
Hej coś nie możemy się zrozumieć:) W grze "solo" nie ma takiego zagrożenia bo wirtualny gracz nie wywoła wojny więc nie musimy się zabezpieczać tak jak w przypadku gry na kilka osób. Tutaj jednak pytałem o konsekwencje przegranej wojny dla wirtualnego gracza. Wiadomo że nie straci punktu zwycięstwa ale czy możemy w ten sposób pozbawić go książek/kultury bo to jedyny element który można wirtualnemu zabrać/obniżyć.