Powrót po latach

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Wladek
Posty: 330
Rejestracja: 15 kwie 2008, 20:59
Lokalizacja: Vienna

Powrót po latach

Post autor: Wladek »

Powitać szanowne towarzystwo!

Kilka lat temu zdecydowałem się na emigrację- siłą rzeczy planszówki pozostały w PL. Nie było sensu zabierać dodatkowego bagażu. Jakoś tak wyszło że przestałem grać zupełnie. Raz że bariera językowa, dwa że znajomych brak. Z biegiem czasu jedno i drugie przestało dokuczać i powoli zbieram się do tego żeby znajomych wkręcić w granie. Problem w tym, że zupełnie wypadłem z obiegu- mam tutaj Brassa, Steama i Ti3, ale te gry niekoniecznie mogę zaliczyć do 'gateway'ów'...

Stąd chciałem Was zapytać czy jakie sympatyczne, kolorowe eurogry wyszły w międzyczasie od 2011 roku, na które warto byłoby zwrócić uwagę?

Ostatnio widziałem parę odcinków Tabletop'a Wheatona i szczególnie spodobały mi się 'Lords of Vegas' i 'Lords of Waterdeep'. Wyglądało jednak na to że to pierwsze jest zdominowane przez element losowy a to drugie ma niesamowity kingmaking/ elementy wywołujące frustrację.

Z góry dziękuję za porady i opinie oraz życzę przyjemnej niedzieli!
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Powrót po latach

Post autor: Pixa »

A dlaczego nie cos z klasyki? Jak Ticket to Ride czy Osadnicy? Jak koniecznie cos od 2011 roku to moze Zamki Burgundii lub Suburbia?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Powrót po latach

Post autor: Rocy7 »

W Lords of Waterdeep nie zauważyłem nic co podpadałoby pod
zdominowanie przez element losowy a to drugie ma niesamowity kingmaking/ elementy wywołujące frustrację
na czym opierasz to twierdzenie? I czym są dla Ciebie "elementy wywołujące frustracje"?
Awatar użytkownika
adam_k27
Posty: 721
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 19 times
Been thanked: 19 times

Re: Powrót po latach

Post autor: adam_k27 »

Jeśli chodzi o przyjemne i kolorowe gry nadające się na gatewaye jakie wyszły w ciągu ostatnich 3 lat to polecam następujące tytuły:

CV
Tajemnicze Domostwo
Letnisko
Awatar użytkownika
Wladek
Posty: 330
Rejestracja: 15 kwie 2008, 20:59
Lokalizacja: Vienna

Re: Powrót po latach

Post autor: Wladek »

Rocy7 pisze:W Lords of Waterdeep nie zauważyłem nic co podpadałoby pod
zdominowanie przez element losowy a to drugie ma niesamowity kingmaking/ elementy wywołujące frustrację
na czym opierasz to twierdzenie? I czym są dla Ciebie "elementy wywołujące frustracje"?
Kingmaking przez mandatory quests i arbitralność wyboru. Jak pisałem, twierdzenie oparte tym co widziałem na "Tabletop" Wheatona na yt. Frustracji było tam co niemiara.
Pixa pisze:A dlaczego nie cos z klasyki? Jak Ticket to Ride czy Osadnicy? Jak koniecznie cos od 2011 roku to moze Zamki Burgundii lub Suburbia?
Pomyślę i o klasyce. Tyle że ciekaw byłem co wyszło w międzyczasie. Osadników, TtR, Carcassonne etc. nagrałem się chyba już wystarczająco. A na Suburbię i Zamki Burgundii spojrzę. Dziękuję.
adam_k27 pisze:CV
Tajemnicze Domostwo
Letnisko
Dzięki, spojrzę.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Powrót po latach

Post autor: Rocy7 »

Wladek pisze:Kingmaking przez mandatory quests i arbitralność wyboru. Jak pisałem, twierdzenie oparte tym co widziałem na "Tabletop" Wheatona na yt. Frustracji było tam co niemiara.
Akurat często gram często z parą, która lubi Kingmaking i w Lords średnio im to idzie, może akurat w tym tytule im przeszło, albo Mandatory Quest jest po prostu marnym narzędziem kinkmakingu:
a) po pierwsze trzeba dostać Mandatory guest kart tych jest 6 na 50 kart intryg i dostaje się je losowo, dodatkowo by dobrać kartę intrygi trzeba poświęcić akcje i nie wiadomo jaka intryga się trafi
b) po drugie w późniejszych turach z reguły każdy posiada różne rodzaje poszukiwaczy przygód, Mandatory Quest wymaga jedynie po 1 poszukiwaczu z 3 typów. W naszych grach otrzymanie Mandatory powodowało jedynie stratę 1 akcji, koniecznej na wypełnienie questa, bo z reguły ktoś już wcześniej miał wszystkie potrzebne rodzaje poszukiwaczy.
c) by Mandatory utrudniło Ci życie muszą być spełnione pewne warunki
- nie masz kapłanów w tawernie
- na planszy nie ma budynków dających kapłanów i pierwsza osoba zajmuje Ci pole z kapłanem
- druga osoba rzuca na Ciebie Mandatory z kapłanem (mandatory wymagający 2 kapłanów jest jeden w talii)
Wtedy musisz w tej turze przejąc znacznik pierwszego gracza by w następnej turze wziąć kapłana i pozbyć się Mandatory.
Jest bardzo mała szansa, że taki scenariusz powtórzy się w tej rozgrywce.

Oczywiście przy grze na 3 osoby, gdy dwie gra przeciwko Tobie, może być ciężko, ale to dotyczy większości gier.
ODPOWIEDZ