Summoner Wars (Colby Dauch)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

O najemnikach.

Sam gram najemnikami i szczerze mowiac jestem mocno zaskoczony partiami skonczonymi po czasie. Najemnicy to wbrew pozorom bardzo szybka talia, ktora niezwykle szybko konczy stos doboru wiec sila rzeczy nie mozna dopuscic do tak dlugiej gry nimi. Chyba nigdy nie skonczylem partii po czasie. Trzeba doprowadzic do jak najszybszego zakonczenia - choc czasem jest ono bolesne ;-)

Ale fakt faktem ze rush golemow i włóczników wsparty przekształceniem kamieni i kanałowym przywołaniem potrafi zdziałać cuda
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Dabi »

Tu przychodzi doświadczenie. Plan był jak mówisz.
Kwestia na ile przeciwnik pozwoli a rushowanie Plugastwa które pierwszą turą ucieknie potem złapie oddech (a wystarczy dobrze mur postawić i mają go bardzo dużo) jest trudne. A i zmielenie talii niewiele tu pomogło ot kontrola na stole aby potem ... wielokrotne mutacje jednej jednostki i zadanie trafienie w Summonera.
No i rushowanie Krasnali Gildiowych na wieżyczkach też skończyło zabawnie z kroczącą strzelającą maszyną śmierci :D

Coś trzeba pozmieniać i wystartować raz jeszcze chociaż po pierwszej rozgrywce z bardzo przyjemnym przeciwnikiem ochota szybko przechodzi. Czas zainwestować w Gobliny czy też inne coś co tłucze szybko i napiera.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Na Plugastwo polecam Dagela - miecie ich niesamowicie, jak i wszelkie słabe jednostki podstawowe.
Co do Krasnoludów, to rzeczywiście z nimi jest ciężko, ale podstawą jest tutaj wciąż szybki atak. I nie zapomnij na początku zabić sam sobie maga runów oraz ucznia maga, jak dodasz do tego zdolność rallula i dostaniesz 2 karty mało potrzebne, to już w pierwszej rundzie (nawet jak zaczynasz) masz 4 magii. Ta zaliczka przy dobrym dociągu pozwala ci zyskać przewage momentalnie
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Krwawisz pisze:Na Plugastwo polecam Dagela...
Czy to znaczy, że na oficjalnym turnieju można sobie ustawiać talię pod frakcję przeciwnika (np. wymienić najemników lub jednostki wybranej frakcji, aby lepiej się dopasować do konkretnego przeciwnika)? Powiedziano mi, że na turnieju trzeba mieć jedną niezmienną talię.
A może to zależy od organizatora?
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Regulamin:

Każdy uczestnik gra swoją, jedną talią, zbudowaną zgodnie z zasadami gry.
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Czyli jednak w tej talii nie można dokonywać zmian (np. biorąc Dagela zamiast powiedzmy Ecza), gdy się okazuje, że będziemy grali przeciwko Plugastwu?
Ostatnio zmieniony 01 sie 2014, 10:35 przez Corran, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Z tego co mi wiaodmo to nie. Trzeba zbudować talię gotową na każdą okazję
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

A już miałem nadzieję, że zdanie "Na Plugastwo polecam Dagela" oznacza, że można coś zmieniać.
Skoro nie, to mam propozycję do regulaminu na następną edycję rozgrywek, żeby dano taką możliwość. To będzie ukłon w stronę tych, którzy potrafią wybierać różną taktykę w zależności od przeciwnika i dopasować do nich karty (w ramach talii opartej o tego samego Summonera), czyli promująca myślenie :)
Co Wy na to?
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Wątpie, żeby taki system przeszedł. Strasznie wydłużyłoby to turnieje. Ludzie zaczeliby kombinować, mieszać w taliach, zastanawiać się, co gdzie jak, wybierać spośród kilkudziesięciu kart itd...

Ogólnie przyjęte jest, że w grach bitewnych i karcianych gra się jedną talią przez cały turniej (poprawcie mnie jeśli się mylę). Czasem są wyjątki i możliwość posiadania np. 2 odmiennych "rozpisek" kart/figurek na różne okazje
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2819
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 533 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

@Corran To byłoby w ogóle bez sensu, bo skoro Ty zmieniłeś talię pod przeciwnika, to czemu on nie może teraz jej zmienić pod Ciebie? I kto pierwszy miałby deklarować jaką talią gra?
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Ależ on też może zmieniać i robimy to niezależnie od siebie. Po prostu wiemy nawzajem jakiego Summonera mamy za przeciwnika i pod taką frakcję i wydarzenia jej Mistrza wybieramy sobie jednostki spośród tych, które można dodać, żeby wszystko było zgodne z zasadami.
Na przykład widziałem, że niektórzy lubią dodawać Ecza do swojej talii, żeby budować sobie magię. Ale widząc, że mam grać przeciwko Krasnoludom, lepiej go wymienić na innego czempiona, bo szkoda samemu sobie niszczyć mury gdy prawdopodobnie będę w ten sposób wspierał taktykę przeciwnika. Przy czym nie muszę wiedzieć co przeciwnik wybierze do swojej talii. Po prostu znam jej charakter i mogę się na to przygotować (wiedząc jednocześnie, że on też ustawi się pod moją frakcję :)).
To redukuje w pewnym stopniu losowość związaną z tym na kogo akurat zdarzy nam się trafić podczas turnieju.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2819
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 533 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Zamuła byłaby większa niż przy pojedynkach bez limitu czasu :)
Fuser.exe
Posty: 743
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:11
Lokalizacja: Chiang Mai
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Fuser.exe »

znam osoby, ktore wymieniałyby talie w nieskończoność a na końcu i tak by się pokłóciły o to, kto ma jaką grać.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Dabi »

I nie zapomnij na początku zabić sam sobie maga runów oraz ucznia maga, jak dodasz do tego zdolność rallula i dostaniesz 2 karty mało potrzebne, to już w pierwszej rundzie (nawet jak zaczynasz) masz 4 magii. Ta zaliczka przy dobrym dociągu pozwala ci zyskać przewage momentalnie
Jakoś mi to umyka - jak mogę zabić sam sobie jednostki ? :/ Legalne są ataki w swoje modele ot tak ? Dziwne...
A co do wymiany kart to oczywiście, że nie można i nie powinno być można - bo dopiero by zwalniało z myślenia i umożliwia układanie pod przeciwnika a to nigdy nie jest fajne.

Nie ma co dyskutować - dostałem w tyłek i chyba po prostu mi ta frakcja mało pasuje. Póki co najbardziej mnie wnerwia uciekanie więc trzeba dobrać frakcję która to mocno utrudni.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6145
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 675 times
Been thanked: 516 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: pan_satyros »

Dabi pisze:
Jakoś mi to umyka - jak mogę zabić sam sobie jednostki ? :/ Legalne są ataki w swoje modele ot tak ? Dziwne...
Tak, dozwolone zasadami.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Co więcej - to jedna z podstawowych zagrywek turniejowych dla wszystkich frakcji :-) Po co mam zostawiać ledwo żywą jednostkę na magię dla przeciwnika jak mogę sam ją dobić i odłozyć u siebie...
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Fuser.exe pisze:znam osoby, ktore wymieniałyby talie w nieskończoność a na końcu i tak by się pokłóciły o to, kto ma jaką grać.
Przecież można ustalić limit czasu na wymianę kart - jakiś bardzo krótki np. 5 minut.
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

We wszystkich karciankach talia jest ustalona z góry bez modyfikacjiw trakcie rozgrywek. Musi być uniwersalna i tyle a nie dostosowana pod konkretnego przeciwnika. Na większych turniejach można się pokusić o Best Of 3 albo nawet Best Of 5 i wówczas przygotować odpowiednio 2 lub 3 talie, ale również bez możliwości modyfikacji w trakcie. Ja mam talię zbudowaną tak, by była wystarczająco mocna na każdego przeciwnika, modyfikuję ją z turnieju na turniej, gdy widzę, że coś sobie nie radzi albo coś innego może przynieść jednak więcej korzyści. Jak do tej pory jedynie Elfy Feniksa sprawiały mi problem, ale to niska cena z częsty faceroll po innych przeciwnikach. Na tym polegają karcianki - coś kosztem czegoś i dążenie do pełnej optymalizacji.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Jakie (porządne, grube) koszulki pasuja do Summoner Wars? Najlepiej od FFG, chociaz nie chcialbym, zeby wystawaly poza karte (a FFG maja do tego tendencje).
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: ajfel »

Pixa pisze:Jakie (porządne, grube) koszulki pasuja do Summoner Wars? Najlepiej od FFG, chociaz nie chcialbym, zeby wystawaly poza karte (a FFG maja do tego tendencje).
Ja używam FFG Standard American i sprawują się bardzo dobrze, chociaż są o parę mm głębsze niż wysokość karty.
Do polskiej edycji pasują jak na miarę, w wersji en są trochę ciasne więc koszulkowanie jest bardziej żmudne, ale mieszczą się.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Nie jest tak, ze ruszajac dany oddzial wystajaca koszulka zahacza o sasiednia jednostke? Pola na planszy sa dostatecznie duze?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: ajfel »

Pixa pisze:Nie jest tak, ze ruszajac dany oddzial wystajaca koszulka zahacza o sasiednia jednostke? Pola na planszy sa dostatecznie duze?
Eee... jakoś nie zauważyłem takiego problemu nigdy.
Robert Srz
Posty: 80
Rejestracja: 09 mar 2014, 14:23

Re: Summoner Wars

Post autor: Robert Srz »

pan_satyros pisze:
Dabi pisze:
Jakoś mi to umyka - jak mogę zabić sam sobie jednostki ? :/ Legalne są ataki w swoje modele ot tak ? Dziwne...
Tak, dozwolone zasadami.
Technika gry dopuszczająca zabijanie własnych jednostek (głównie startowych, ale nie tylko) jest szeroko komentowana na forum PHG. Ja sam gram często w ten sposób i nawet ostatnio - przy okazji jednego z turniejów on line - odbyłem krótką debatę internetową z Killercactusem (główny playtester SW). KC uważa (pewnie słusznie), że taki sposób gry nie został przewidziany w procesie tworzenia SW i używa na takie działania określenia: "gaming the system". Naginaniem a tym bardziej oszustwem to oczywiście nie jest ponieważ gra daje tego typu możliwość. Poza tym, wyeliminowanie możliwości zabijania swoich stworzyłoby wiele kłopotliwych "wyjątków", o których trzeba byłoby pamiętać. Niemniej (na co żalił się trochę KC) fakt jest taki, że gracz, który zabija swoje jednostki startowe zdobywa szybką przewagę (mana + ochrona/dostęp do CUE) i jeśli jego przeciwnik gra "normalnie" to zostaje szybko w tyle. Ja osobiście lubię stosować tę metodę (choć nie zawsze i nie we wszystkich frakcjach) i prawdą jest ( jak napisał Krwawisz ), że jeśli chcesz zrobić wynik w dobrze obsadzonym turnieju to raczej musisz grać w ten sposób.
Mój nick w Summoner Wars IOS: Nadhir 99.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1650
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 730 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Ayaram »

KC uważa (pewnie słusznie), że taki sposób gry nie został przewidziany w procesie tworzenia SW
Jak to "nie został przewidziany"? Przecież to pierwsze pytanie jakie nasuwa się do głowy po przeczytaniu skąd dostajemy manę na przywoływanie stworków. :?
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

Zabijanie własnych jednostek zależy od Mistrza, nie zawsze jest opłacalne, ja to niemal zawsze wykorzystuję, bo początkowe jednostki mojej talii są beznadziejne i nic sensownego nie ugrają:)
ODPOWIEDZ