Summoner Wars

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

grabol pisze: Valentina Stoutheart ze Straży Przedniej II. Na karcie chodzi o podstawowe jednostki sąsiadujące z Valentiną. Czy podstawowe jednostka przeciwnika podczas swojej fazy ruchu może przejść obok Valentiny, czy tak jak jest w przypadku Obrońcy z Krasnoludów musi się zatrzymać w sąsiedztwie?
Wydaje mi sie, ze moze przjesc.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Summoner Wars

Post autor: mckil »

Pixa pisze:
grabol pisze: Valentina Stoutheart ze Straży Przedniej II. Na karcie chodzi o podstawowe jednostki sąsiadujące z Valentiną. Czy podstawowe jednostka przeciwnika podczas swojej fazy ruchu może przejść obok Valentiny, czy tak jak jest w przypadku Obrońcy z Krasnoludów musi się zatrzymać w sąsiedztwie?
Wydaje mi sie, ze moze przjesc.
A mi się wydaje że jest dokładnie odwrotnie. Zapis na karcie bohaterki brzmi dokładnie tak samo jak u krasnoludzkiego Obrońcy więc powinna działać tak samo.
grabol pisze:Czy Kynder z Głębinowych Krasnoludów może dzięki swojej zdolności przesunąć mistrza przywołań, wrogiego bądź nie? Na karcie jest napisane "jednostkę".
Mistrz przywołań jest jednostką więc można. Co więcej / ciekawiej mozna użyć jego zdolności w "trakcie" ruchu.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Dabi »

Kultysta - swoją zdolnością specjalną ginąc zabija jednostkę przeciwnika.
Zabita jednostka idzie na na czyj stos many ? Wydaje mi się, że na stos grającego Kultystą bo to jego riposta zabiła pomimo, że to tura przeciwnika.

Ale mam wątpliwości a to decydujące dla grywalności tej karty.
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Summoner Wars

Post autor: mckil »

Kultysta ma taką zdolność?
Ogólnie przyjmuję się że karta wędruje na stos magii gracza który spowodował śmierć tej karty.
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 451
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

Re: Summoner Wars

Post autor: grabol »

Kultysta kiedy ginie może z siła 1 zaatakować jednostkę która go zniszczyła. Trafia na 3 i więcej. Jeżeli zniszczy w tym ataku, to na stos magii kultysty.
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Summoner Wars

Post autor: mckil »

A z której talii ten Kultysta jest?
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 451
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

Re: Summoner Wars

Post autor: grabol »

Upadłe królestwo, zestaw uzupełniający Ostrze Lei.
Ryo Tsurugi
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2014, 12:13

Re: Summoner Wars

Post autor: Ryo Tsurugi »

Pytanie, czy po zagraniu karty Pasja Feniksów, jeśli na pole wejdzie jednostka ze zdolnością precyzja to efekt wcześniej zagranej karty już jej nie obejmie? Jak dla mnie tyczy się to tylko kart będących już na stole ale na turnieju były wątpliwości więc wolę się dopytać
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2014, 22:53 przez Ryo Tsurugi, łącznie zmieniany 1 raz.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Dabi »

Dziękuję - w takim razie Kultyści są grywalnym ciekawym wyborem jako support.
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Summoner Wars

Post autor: mckil »

grabol pisze:Upadłe królestwo, zestaw uzupełniający Ostrze Lei.
wszystko jasne...Nie mam tego dodatku więc się zastanawiałem jak ze zdolności Kultysty (Plugastwo) wyciągnęliście taką zdolność :D
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Ryo Tsurugi pisze:Pytanie, czy po zagraniu karty Pasja Feniksów, jeśli na pole wejdzie jednostka ze zdolnością precyzja to efekt wcześniej zagranej karty już jej nie obejmie? Jak dla mnie tyczy się to tylko kart będących już na stole ale na turnieju były wątpliwości więc wolę się dopytać
Moim zdaniem, jeśli pojawia się w tej samej turze, to też będzie miała +1. Pasja nie dodaje zdolności, tylko mówi, że pewien efekt obowiązuje w tej turze.
Zastąnawiam się jednak w jaki sposób nowa jednostka może się pojawić u Feniksów po zagraniu zdarzenia?
Ryo Tsurugi
Posty: 7
Rejestracja: 14 sie 2014, 12:13

Re: Summoner Wars

Post autor: Ryo Tsurugi »

Może w samych feniksach nie, ale władcy umysłów potrafią zabrać pasję Feniksów a potem kopiowaćefekt precyzji czy przejąć jednostkę z taką zdolnością. Jest to pytanie o mechanikę, jestem przyzwyczajony do bardziej skomplikowanych karcianek gdzie proste rozwiązania rzadko były tymi właściwymi :wink:
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Czy dobrze rozumiem, że przy użyciu szyderstwa (taunt) mogę przenieść każdą z wybranych jednostek do innego goblina, czy musi być to jeden i ten sam goblin przy obu jednostkach?
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

II talia Strazy Przedniej, dwie jednostki Gwardii Przybocznej sasiaduja z mistrzem od gory i po lewej. Czy moge powiedziec, ze Samuel wykonuje ruch o 0 (zero) pol i przelozyc sobie Gwardzistow np na dol i po prawej? Instrukcja w rozdziale "Ruch" wydaje sie dopuszczac poruszenie sie o zero pol.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Ruszanie się o 0 jest dopuszczalne, choć jest to takie zagranie na krawędzi reguł :wink: .
Corran
Posty: 65
Rejestracja: 20 maja 2014, 15:48

Re: Summoner Wars

Post autor: Corran »

Dlaczego na krawędzi reguł? Skoro instrukcja na to pozwala, to zdecydownie JEST to dozwolone. W takim razie można po takim ruchu zmienić pozycje Gwardzistów.

A w Szyderstwie można wybrane jednostki dostawić do różnych goblinów.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Czyli spokojnie można tak grać?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 46
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Summoner Wars

Post autor: Peter »

Nie, nie można.
O ile nie mam nic do zasady z ruchem o 0 pól w przypadku takiego chociażby orkowego fightera, bo tam ma to ręce i nogi, tu po prostu tego brak.

Opis na karcie mówi wyraźnie, że gwardziści mogą ruszyć się po tym jak summoner rozpocznie ruch. Stanie w miejscu to stanie w miejscu, a nie jakiekolwiek przemieszczenie, więc coś takiego jest łamaniem reguł.
Jedynym sposobem na obejście tej zasady jest posiadanie wolnej przestrzeni obok, wtedy summoner może ruszyć tam, a następnie wycofać na poprzednią pozycje. Wtedy mowa o faktycznym działaniu w fazie ruchu, więc zdolność gwardzistów ulega aktywacji.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Peter pisze:Nie, nie można.
O ile nie mam nic do zasady z ruchem o 0 pól w przypadku takiego chociażby orkowego fightera, bo tam ma to ręce i nogi, tu po prostu tego brak.

Opis na karcie mówi wyraźnie, że gwardziści mogą ruszyć się po tym jak summoner rozpocznie ruch. Stanie w miejscu to stanie w miejscu, a nie jakiekolwiek przemieszczenie, więc coś takiego jest łamaniem reguł.
Jedynym sposobem na obejście tej zasady jest posiadanie wolnej przestrzeni obok, wtedy summoner może ruszyć tam, a następnie wycofać na poprzednią pozycje. Wtedy mowa o faktycznym działaniu w fazie ruchu, więc zdolność gwardzistów ulega aktywacji.
Wlasnie tak gralismy - Mistrz musial miec miejsce z boku na ruch i cofal sie na poprzednie pole, co umozliwialo mu przeniesienie Gwardii. Zaciekawil mnie jednak punkt w instrukcji mowiacy o tym, ze dla aktywacji "bonusa" mozna wykonac ruch o zero pol.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Aż się spytam z ciekawości na angielskim forum :wink: , bo jestem przekonany, że jest to dozwolone (choć nieintuicyjne).
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 451
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

Re: Summoner Wars

Post autor: grabol »

Ruch musi być tam i z powrotem. Musi być przynajmniej jedno sąsiadujące wolne pole.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Ruch o 0 na 100% aktywuje zdolności z tekstem "after moving..." np. występującą u Hawka. Nie widzę powodu by tutaj było inaczej. Clinger ma już całkiem inny tekst: "moves off of a space...".
EDIT: Killercactus (główny tester SW) przyznał mi rację.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Czyli moge deklarujac ruch o zero pol umiescic swoich "przywiazanych" Gwardzistow gdzie chce (w sasiedzctwie Mistrza oczywiscie)?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Tak, ale taki ruch się wlicza w limit 3 ruchów.
http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... e!/page145
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

No to wszystko jasne. Fajny bonus.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
ODPOWIEDZ