Wydaje mi sie, ze moze przjesc.grabol pisze: Valentina Stoutheart ze Straży Przedniej II. Na karcie chodzi o podstawowe jednostki sąsiadujące z Valentiną. Czy podstawowe jednostka przeciwnika podczas swojej fazy ruchu może przejść obok Valentiny, czy tak jak jest w przypadku Obrońcy z Krasnoludów musi się zatrzymać w sąsiedztwie?
Summoner Wars
Re: Summoner Wars
- mckil
- Posty: 598
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 57 times
Re: Summoner Wars
A mi się wydaje że jest dokładnie odwrotnie. Zapis na karcie bohaterki brzmi dokładnie tak samo jak u krasnoludzkiego Obrońcy więc powinna działać tak samo.Pixa pisze:Wydaje mi sie, ze moze przjesc.grabol pisze: Valentina Stoutheart ze Straży Przedniej II. Na karcie chodzi o podstawowe jednostki sąsiadujące z Valentiną. Czy podstawowe jednostka przeciwnika podczas swojej fazy ruchu może przejść obok Valentiny, czy tak jak jest w przypadku Obrońcy z Krasnoludów musi się zatrzymać w sąsiedztwie?
Mistrz przywołań jest jednostką więc można. Co więcej / ciekawiej mozna użyć jego zdolności w "trakcie" ruchu.grabol pisze:Czy Kynder z Głębinowych Krasnoludów może dzięki swojej zdolności przesunąć mistrza przywołań, wrogiego bądź nie? Na karcie jest napisane "jednostkę".
Re: Summoner Wars
Kultysta - swoją zdolnością specjalną ginąc zabija jednostkę przeciwnika.
Zabita jednostka idzie na na czyj stos many ? Wydaje mi się, że na stos grającego Kultystą bo to jego riposta zabiła pomimo, że to tura przeciwnika.
Ale mam wątpliwości a to decydujące dla grywalności tej karty.
Zabita jednostka idzie na na czyj stos many ? Wydaje mi się, że na stos grającego Kultystą bo to jego riposta zabiła pomimo, że to tura przeciwnika.
Ale mam wątpliwości a to decydujące dla grywalności tej karty.
- mckil
- Posty: 598
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 57 times
Re: Summoner Wars
Kultysta ma taką zdolność?
Ogólnie przyjmuję się że karta wędruje na stos magii gracza który spowodował śmierć tej karty.
Ogólnie przyjmuję się że karta wędruje na stos magii gracza który spowodował śmierć tej karty.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2014, 12:13
Re: Summoner Wars
Pytanie, czy po zagraniu karty Pasja Feniksów, jeśli na pole wejdzie jednostka ze zdolnością precyzja to efekt wcześniej zagranej karty już jej nie obejmie? Jak dla mnie tyczy się to tylko kart będących już na stole ale na turnieju były wątpliwości więc wolę się dopytać
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2014, 22:53 przez Ryo Tsurugi, łącznie zmieniany 1 raz.
- mckil
- Posty: 598
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 57 times
Re: Summoner Wars
wszystko jasne...Nie mam tego dodatku więc się zastanawiałem jak ze zdolności Kultysty (Plugastwo) wyciągnęliście taką zdolnośćgrabol pisze:Upadłe królestwo, zestaw uzupełniający Ostrze Lei.
Re: Summoner Wars
Moim zdaniem, jeśli pojawia się w tej samej turze, to też będzie miała +1. Pasja nie dodaje zdolności, tylko mówi, że pewien efekt obowiązuje w tej turze.Ryo Tsurugi pisze:Pytanie, czy po zagraniu karty Pasja Feniksów, jeśli na pole wejdzie jednostka ze zdolnością precyzja to efekt wcześniej zagranej karty już jej nie obejmie? Jak dla mnie tyczy się to tylko kart będących już na stole ale na turnieju były wątpliwości więc wolę się dopytać
Zastąnawiam się jednak w jaki sposób nowa jednostka może się pojawić u Feniksów po zagraniu zdarzenia?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2014, 12:13
Re: Summoner Wars
Może w samych feniksach nie, ale władcy umysłów potrafią zabrać pasję Feniksów a potem kopiowaćefekt precyzji czy przejąć jednostkę z taką zdolnością. Jest to pytanie o mechanikę, jestem przyzwyczajony do bardziej skomplikowanych karcianek gdzie proste rozwiązania rzadko były tymi właściwymi
Re: Summoner Wars
Czy dobrze rozumiem, że przy użyciu szyderstwa (taunt) mogę przenieść każdą z wybranych jednostek do innego goblina, czy musi być to jeden i ten sam goblin przy obu jednostkach?
Re: Summoner Wars
II talia Strazy Przedniej, dwie jednostki Gwardii Przybocznej sasiaduja z mistrzem od gory i po lewej. Czy moge powiedziec, ze Samuel wykonuje ruch o 0 (zero) pol i przelozyc sobie Gwardzistow np na dol i po prawej? Instrukcja w rozdziale "Ruch" wydaje sie dopuszczac poruszenie sie o zero pol.
Re: Summoner Wars
Ruszanie się o 0 jest dopuszczalne, choć jest to takie zagranie na krawędzi reguł .
Re: Summoner Wars
Dlaczego na krawędzi reguł? Skoro instrukcja na to pozwala, to zdecydownie JEST to dozwolone. W takim razie można po takim ruchu zmienić pozycje Gwardzistów.
A w Szyderstwie można wybrane jednostki dostawić do różnych goblinów.
A w Szyderstwie można wybrane jednostki dostawić do różnych goblinów.
Re: Summoner Wars
Nie, nie można.
O ile nie mam nic do zasady z ruchem o 0 pól w przypadku takiego chociażby orkowego fightera, bo tam ma to ręce i nogi, tu po prostu tego brak.
Opis na karcie mówi wyraźnie, że gwardziści mogą ruszyć się po tym jak summoner rozpocznie ruch. Stanie w miejscu to stanie w miejscu, a nie jakiekolwiek przemieszczenie, więc coś takiego jest łamaniem reguł.
Jedynym sposobem na obejście tej zasady jest posiadanie wolnej przestrzeni obok, wtedy summoner może ruszyć tam, a następnie wycofać na poprzednią pozycje. Wtedy mowa o faktycznym działaniu w fazie ruchu, więc zdolność gwardzistów ulega aktywacji.
O ile nie mam nic do zasady z ruchem o 0 pól w przypadku takiego chociażby orkowego fightera, bo tam ma to ręce i nogi, tu po prostu tego brak.
Opis na karcie mówi wyraźnie, że gwardziści mogą ruszyć się po tym jak summoner rozpocznie ruch. Stanie w miejscu to stanie w miejscu, a nie jakiekolwiek przemieszczenie, więc coś takiego jest łamaniem reguł.
Jedynym sposobem na obejście tej zasady jest posiadanie wolnej przestrzeni obok, wtedy summoner może ruszyć tam, a następnie wycofać na poprzednią pozycje. Wtedy mowa o faktycznym działaniu w fazie ruchu, więc zdolność gwardzistów ulega aktywacji.
Re: Summoner Wars
Wlasnie tak gralismy - Mistrz musial miec miejsce z boku na ruch i cofal sie na poprzednie pole, co umozliwialo mu przeniesienie Gwardii. Zaciekawil mnie jednak punkt w instrukcji mowiacy o tym, ze dla aktywacji "bonusa" mozna wykonac ruch o zero pol.Peter pisze:Nie, nie można.
O ile nie mam nic do zasady z ruchem o 0 pól w przypadku takiego chociażby orkowego fightera, bo tam ma to ręce i nogi, tu po prostu tego brak.
Opis na karcie mówi wyraźnie, że gwardziści mogą ruszyć się po tym jak summoner rozpocznie ruch. Stanie w miejscu to stanie w miejscu, a nie jakiekolwiek przemieszczenie, więc coś takiego jest łamaniem reguł.
Jedynym sposobem na obejście tej zasady jest posiadanie wolnej przestrzeni obok, wtedy summoner może ruszyć tam, a następnie wycofać na poprzednią pozycje. Wtedy mowa o faktycznym działaniu w fazie ruchu, więc zdolność gwardzistów ulega aktywacji.
Re: Summoner Wars
Aż się spytam z ciekawości na angielskim forum , bo jestem przekonany, że jest to dozwolone (choć nieintuicyjne).
Re: Summoner Wars
Ruch o 0 na 100% aktywuje zdolności z tekstem "after moving..." np. występującą u Hawka. Nie widzę powodu by tutaj było inaczej. Clinger ma już całkiem inny tekst: "moves off of a space...".
EDIT: Killercactus (główny tester SW) przyznał mi rację.
EDIT: Killercactus (główny tester SW) przyznał mi rację.
Re: Summoner Wars
Czyli moge deklarujac ruch o zero pol umiescic swoich "przywiazanych" Gwardzistow gdzie chce (w sasiedzctwie Mistrza oczywiscie)?
Re: Summoner Wars
Tak, ale taki ruch się wlicza w limit 3 ruchów.
http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... e!/page145
http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... e!/page145