Summoner Wars

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 46
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Summoner Wars

Post autor: Peter »

Lol, nigdy bym nie przypuszczał, że taka zasada ma rację bytu. Biorąc pod uwagę, że oni się nie ruszają, a pojawiają koło summonera to w pewnych sytuacjach (np. wąskich przejściach między murami/jednostkami można ich teleportować. Już nie mówię o ignorowaniu zdolności krasnoludzkich obrońców od tak.
No nic, bije się w pierś i idę już w ogóle miażdżyć moimi vanguardami.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Trzeba tylko pamiętać, że jednostki w stylu obrońcy nie pozwalają na ruch nawet o 0 :wink: .
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

sirias pisze:Trzeba tylko pamiętać, że jednostki w stylu obrońcy nie pozwalają na ruch nawet o 0 :wink: .
Mozesz rozwinac o jakiego obronce chodzi?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Peter
Posty: 46
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Summoner Wars

Post autor: Peter »

O tego w armii Krasnoludów Gildii ze zdolnością zwarcie.
Mi natomiast chodziło o sytuacje kiedy obejmuje ona gwardziste, a nie Samuela. To nie jest ruch tylko umiejętność. Do tego oni pojawiają się gdziekolwiek, a nie tylko w zasięgu swoich dwóch pól, więc to dodatkowo niestandardowe posunięcie. Wychodzi więc na to że powinni móc ignorować umiejętność, która dotyczy właśnie akcji ruchu.

Tylko teraz to jest pytanie z grupy: która zdolność ma pierwszeństwo nad jaką? A one bywają kłopotliwe.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Jeżeli obejmuje gwardziste, to jak najbardziej - masz rację
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Peter pisze: Mi natomiast chodziło o sytuacje kiedy obejmuje ona gwardziste, a nie Samuela.
Ok. Czyli jednak ruch o zero Samuela daje nam mozliwosc przeniesienia Gwardii. Tylko o to mi chodzilo. Jest to niezly bonus taktyczny.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2809
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 526 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Plaid Hat Games ogłosiło, że niestety nie będzie Alliances w październiku, ale postarają się wydać w tym roku kalendarzowym.

Edycja: nie tu miało być
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2014, 18:30 przez kaszkiet, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 444
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 44 times

Re: Odp: Summoner Wars

Post autor: grabol »

Pytanie o ruch Sztychem (Silts) z PG. Umiejętność pozwala mu raz w turze, w dowolnym momencie swojej tury zamienić się miejscami z inną jednostką. Ruszam się Sztychem o jedno polę, na polu na którym teraz stoi sąsiaduje z inną jednostką, zamienia się z nią miejscami i rusza o jeszcze jedno pole. Czy taki ruch jest zgodny z zasadami, tzn. czy kontynuowanie ruchu po zamienieniy się miejscami jest dopuszczalne?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2014, 19:07 przez grabol, łącznie zmieniany 1 raz.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Chyba tak (on nawet może to zrobić pomiędzy przeniesieniem jednej i drugiej jednostki w wyniku szyderstwa, czy zamienić się z jednostką która się poruszyła o pole i dalej dokończyć ruch taką jednostką).
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1567
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 200 times
Been thanked: 598 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Ayaram »

Pytanie o mury Bagiennych orków. Oplecione mury liczą się jako wolne pola (w końcu można po nich łazić w przeciwieństwie do innych kart) czy jednak nie (w końcu to karta na polu ; ) )?
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 444
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 44 times

Re: Summoner Wars

Post autor: grabol »

Można przez niego chodzić, można na niego przyzwać jednostkę. Dodatkowo jednostka, pod którą znajduje się opleciony mur traktowana jest tak jakby sąsiadowała z murem.

Pytanie które się nasuwa, to co się dzieje z oplecionym murem po położeniu na nim zwykłego muru, zostaje, a nowy mur traktuje się jak opleciony? Są w końcu jednostki mogące poruszać się przez zwykłe mury.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

grabol pisze:Można przez niego chodzić, można na niego przyzwać jednostkę. Dodatkowo jednostka, pod którą znajduje się opleciony mur traktowana jest tak jakby sąsiadowała z murem.

Pytanie które się nasuwa, to co się dzieje z oplecionym murem po położeniu na nim zwykłego muru, zostaje, a nowy mur traktuje się jak opleciony? Są w końcu jednostki mogące poruszać się przez zwykłe mury.
Nie można na niego przyzwać jednostki przecież...
A Unit cannot be summoned onto a space containing a Vine Wall, but they can be summoned adjacent just like any other Wall.
Pytanie o mury Bagiennych orków. Oplecione mury liczą się jako wolne pola (w końcu można po nich łazić w przeciwieństwie do innych kart) czy jednak nie (w końcu to karta na polu ; ) )?
Według FAQ są to pola zajęte (co powoduje pewne dziwne rzeczy np. w połączeniu z Archaniołem).
2.14.3.4: Is a space with only a Vine Wall occupied?
Yes.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Okazuje się, że "trochę" w FAQ się pomylili - pole z oplecionym murem jest jednocześnie niezajęte i nie jest czyste (tzn. np. z punktu widzenia latania jest niezajęte, ale z punktu widzenia lwiarza nie są to pola puste.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1567
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 200 times
Been thanked: 598 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Ayaram »

A Unit cannot be summoned onto a space containing a Vine Wall, but they can be summoned adjacent just like any other Wall.
Tylko tu chyba autor ma na myśli "nie można dzięki Oplecionemu murowi A przyzywać jednostki na polu zajmowanym przez opleciony mur A? :P i nie wyklucza sytuacji gdzie mamy opleciony mur A sąsiadujący z oplecionym murem B i przyzwanie jednostki na polu sąsiadującym z murem A, który jest zajmowany przez mur B?
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2809
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 526 times

Re: Odp: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

W tym zdaniu jest mowa o dowolnym Vine Wall, więc nie można przyzywać jednostek ma Vine Wall, niezależnie którym murem się to robi.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Zatem jedną z możliwych strategii jest "obrośnięcie" muru przeciwnika.
Trochę martwi mnie ta sprawa z zajętością pola, bo w polskiej wersji "unoccupied" i "empty" tłumaczono tak samo, a z wykładni którą mi podano na angielskim forum w przypadku oplecionego muru jest między nimi różnica.
Liter
Posty: 2
Rejestracja: 27 paź 2014, 23:30

Re: Summoner Wars

Post autor: Liter »

Witam, mam pare pytań odnośnie gry, po moich dzisiejszych rozgrywkach, może ktoś mi udzielić odpowiedzi? :)

1.Jeżeli zabije karte plugastwa która jest zmutowana to biore 2 karty na moj stos magi?

2.Jak wykorzystuje umiejętność Takullu (Raz na turę, pod koniec twojej fazy ataku, możesz wybrać jednostkę oddaloną o maksymalnie 3 puste pola w linii prostej od Takullu, by zapłacić liczbę PM równą jej kosztowi przywołania, jeżeli to zrobisz odrzuć tę jednostkę.) to się liczy jako jeden atak z trzech czy moge użyć tej umiejętności już po trzech atakach czy musze najpier zaatakowac a potem uzyc tej umiejętności?

3.Tak samo jak wyżej jak używam umiejętności Sorgwen (Pod koniec swojej fazy ataku, możesz wybrać kontrolowaną jednostkę podstawową w zasięgu 3 pól od Sorgwen. Możesz natychmiast zaatakować wybraną jednostką, nawet jeśli ta atakowała już w tej turze)?

Z góry dzieki za odpowiedzi :)
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: Summoner Wars

Post autor: Kudtacz »

Liter pisze:Witam, mam pare pytań odnośnie gry, po moich dzisiejszych rozgrywkach, może ktoś mi udzielić odpowiedzi? :)

1.Jeżeli zabije karte plugastwa która jest zmutowana to biore 2 karty na moj stos magi?

2.Jak wykorzystuje umiejętność Takullu (Raz na turę, pod koniec twojej fazy ataku, możesz wybrać jednostkę oddaloną o maksymalnie 3 puste pola w linii prostej od Takullu, by zapłacić liczbę PM równą jej kosztowi przywołania, jeżeli to zrobisz odrzuć tę jednostkę.) to się liczy jako jeden atak z trzech czy moge użyć tej umiejętności już po trzech atakach czy musze najpier zaatakowac a potem uzyc tej umiejętności?

3.Tak samo jak wyżej jak używam umiejętności Sorgwen (Pod koniec swojej fazy ataku, możesz wybrać kontrolowaną jednostkę podstawową w zasięgu 3 pól od Sorgwen. Możesz natychmiast zaatakować wybraną jednostką, nawet jeśli ta atakowała już w tej turze)?

Z góry dzieki za odpowiedzi :)
1. Tak

2. Rozgrywasz normalne 3 ataki, nieważny czy atakujesz Takullu. Po tych atakach, a przed odrzucaniem kart na manę możesz użyć zdolności Takullu.

3. Najpierw wykonujesz normalne 3 ataki, potem wykorzystujesz zdolność Sorgwen (nieważne czy Sorgwen atakowała w tej turze)
Liter
Posty: 2
Rejestracja: 27 paź 2014, 23:30

Re: Summoner Wars

Post autor: Liter »

Kudtacz pisze:
Liter pisze:Witam, mam pare pytań odnośnie gry, po moich dzisiejszych rozgrywkach, może ktoś mi udzielić odpowiedzi? :)

1.Jeżeli zabije karte plugastwa która jest zmutowana to biore 2 karty na moj stos magi?

2.Jak wykorzystuje umiejętność Takullu (Raz na turę, pod koniec twojej fazy ataku, możesz wybrać jednostkę oddaloną o maksymalnie 3 puste pola w linii prostej od Takullu, by zapłacić liczbę PM równą jej kosztowi przywołania, jeżeli to zrobisz odrzuć tę jednostkę.) to się liczy jako jeden atak z trzech czy moge użyć tej umiejętności już po trzech atakach czy musze najpier zaatakowac a potem uzyc tej umiejętności?

3.Tak samo jak wyżej jak używam umiejętności Sorgwen (Pod koniec swojej fazy ataku, możesz wybrać kontrolowaną jednostkę podstawową w zasięgu 3 pól od Sorgwen. Możesz natychmiast zaatakować wybraną jednostką, nawet jeśli ta atakowała już w tej turze)?

Z góry dzieki za odpowiedzi :)
1. Tak

2. Rozgrywasz normalne 3 ataki, nieważny czy atakujesz Takullu. Po tych atakach, a przed odrzucaniem kart na manę możesz użyć zdolności Takullu.

3. Najpierw wykonujesz normalne 3 ataki, potem wykorzystujesz zdolność Sorgwen (nieważne czy Sorgwen atakowała w tej turze)
Dzieki za tak szybką odpowiedź :)
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

No, dobra, to jeszcze Torodin i jego zdolność Trample a oplecione mury. Czy po przejściu przez jednostkę może skończyć ruch na oplecionym murze?
Okazuje się, że "trochę" w FAQ się pomylili - pole z oplecionym murem jest jednocześnie niezajęte i nie jest czyste (tzn. np. z punktu widzenia latania jest niezajęte, ale z punktu widzenia lwiarza nie są to pola puste.
Podlinkujesz, skąd to wiesz?
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

adalbert pisze:No, dobra, to jeszcze Torodin i jego zdolność Trample a oplecione mury. Czy po przejściu przez jednostkę może skończyć ruch na oplecionym murze?
Okazuje się, że "trochę" w FAQ się pomylili - pole z oplecionym murem jest jednocześnie niezajęte i nie jest czyste (tzn. np. z punktu widzenia latania jest niezajęte, ale z punktu widzenia lwiarza nie są to pola puste.
Podlinkujesz, skąd to wiesz?
http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... e!/page145
Oraz kolejna strona dyskusji. Przepraszam za mój zardzewiały angielski, tak to jest jak przez ostatni rok styczność z angielskim ograniczała się do filmów i artykułów naukowych...
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Dzięki; czyli tak, jak myślałem, trzeba sprawdzić, czy w angielskim jest empty/clear czy unoccupied.

Zdaje się, że mamy rzecz do erraty w polskim wydaniu.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

adalbert pisze:Dzięki; czyli tak, jak myślałem, trzeba sprawdzić, czy w angielskim jest empty/clear czy unoccupied.

Zdaje się, że mamy rzecz do erraty w polskim wydaniu.
Już o tym wiedzą; nowy angielski FAQ też będzie miał poprawkę :wink: .
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Pytanie dotyczy jednostki "Zdziczaly" u Bagiennych Orkow. Czy jezeli przeciwnik przywola jednostke i po przywolaniu znajduje sie ona w sasiedztwie "Zgdziczalego" to czy rzuca on koscia? Na karcie jest napisane, ze rzuca za kazdym razem gdy jednoska wchodzi na pole sasiadujace.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
schalonny
Posty: 128
Rejestracja: 01 lip 2013, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: schalonny »

nie. "wchodzi" dotyczy zdolności "move", a takowej jednostka nie odpaliła.
ODPOWIEDZ