"Ostatni będą pierwszymi", jak mówi PismoCoen pisze:Jeśli żaden nie wybrał prymasa, to prymasem zostaje osoba ostatnia na torze kolejności
Boże Igrzysko: Magnaci - pytania i wątpliwości
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Odp: Boże Igrzysko: MAGNACI
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Jeżeli jest rozbiór w prowincji z poprzedniego wieku, można w nowym wieku podczas rozpatrywania konfliktu wspomóc się kartą i wybudować w tej prowincji klasztor czy też zamek?
Using Tapatalk
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Można.Maaro78 pisze:Jeżeli jest rozbiór w prowincji z poprzedniego wieku, można w nowym wieku podczas rozpatrywania konfliktu wspomóc się kartą i wybudować w tej prowincji klasztor czy też zamek?
Część kart zabrania używania ich akcji w rozebranych prowincjach, ale to jest na nich wprost napisane (np. Podskarbi).
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- arturpe
- Posty: 469
- Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Hej,
nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji i nie pamiętam, co sie dzieje w momencie, kiedy w Prowincji jest rozbiór, konflikt zostaje na planszy. Wobec tego porażka w kolejnej turze powoduje tylko kary w postaci usunięcia posiadłości dla wszystkich prezegrywających (w danej prowincji, bo nie kładziemy drugiego rozbioru) oraz tego, który rzucił najmniejszą kartę. Jeżeli tak jest, w momencie, kiedy w prowincji pozostają posiadłości jednego gracza można śmiało rzucać na konflikt jak najmniejsze karty, bo w zasadzie nie ma żadnej kary poza tą, dla posiadacza posiadłości. Czy tak?
Druga sprawa - jeżeli karą za porażkę uwidocznioną na karcie jest najazd na kilka prowincji, to czy wszyscy w razie porażki tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji, a gracz który wyrzucił najmniejszą kartę po dwie posiadłości w każdej z tych prowincji?
Dzięki z góry.
nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji i nie pamiętam, co sie dzieje w momencie, kiedy w Prowincji jest rozbiór, konflikt zostaje na planszy. Wobec tego porażka w kolejnej turze powoduje tylko kary w postaci usunięcia posiadłości dla wszystkich prezegrywających (w danej prowincji, bo nie kładziemy drugiego rozbioru) oraz tego, który rzucił najmniejszą kartę. Jeżeli tak jest, w momencie, kiedy w prowincji pozostają posiadłości jednego gracza można śmiało rzucać na konflikt jak najmniejsze karty, bo w zasadzie nie ma żadnej kary poza tą, dla posiadacza posiadłości. Czy tak?
Druga sprawa - jeżeli karą za porażkę uwidocznioną na karcie jest najazd na kilka prowincji, to czy wszyscy w razie porażki tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji, a gracz który wyrzucił najmniejszą kartę po dwie posiadłości w każdej z tych prowincji?
Dzięki z góry.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Dlaczego? http://www.phalanxgames.pl/do-pobrania/arturpe pisze:Hej,
nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- eltadziko
- Posty: 364
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 79 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
1. Tak, kary są wtedy tylko dla posiadaczy posiadłości. Jak nic tam nie masz, nie musisz się martwić (byleby nie dopuścić do trzech rozbiorów na raz ).arturpe pisze:Hej,
nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji i nie pamiętam, co sie dzieje w momencie, kiedy w Prowincji jest rozbiór, konflikt zostaje na planszy. Wobec tego porażka w kolejnej turze powoduje tylko kary w postaci usunięcia posiadłości dla wszystkich prezegrywających (w danej prowincji, bo nie kładziemy drugiego rozbioru) oraz tego, który rzucił najmniejszą kartę. Jeżeli tak jest, w momencie, kiedy w prowincji pozostają posiadłości jednego gracza można śmiało rzucać na konflikt jak najmniejsze karty, bo w zasadzie nie ma żadnej kary poza tą, dla posiadacza posiadłości. Czy tak?
Druga sprawa - jeżeli karą za porażkę uwidocznioną na karcie jest najazd na kilka prowincji, to czy wszyscy w razie porażki tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji, a gracz który wyrzucił najmniejszą kartę po dwie posiadłości w każdej z tych prowincji?
Dzięki z góry.
2. Wszyscy tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji. Gracz, który rzucił najmniejszą kartę traci dwie posiadłości TYLKO w prowincji, której dotyczy konflikt (w pozostałych prowincjach traci normalnie po jednej posiadłości).
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Dobra uwaga.mat_eyo pisze:Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Lord Voldemort pisze:Dobra uwaga.mat_eyo pisze:Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże
ale kara usunięcia po jednej posiadłości w lokacji konfliktu dotyczy zawsze wszystkich obecnych graczy (nie ma tego na karcie - to się dzieje z automatu) - kara po prawej stronie karty dotyczy gracza zagrywającego najniższą kartę...
dobrze rozumiem
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Wydaje mi się, że gracze tracą posiadłości tylko w przypadku Najazdu, jeśli efekt przegranej karty konfliktu jest inny, to wprowadza się go bez utraty posiadłości.
- arturpe
- Posty: 469
- Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
- eltadziko
- Posty: 364
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 79 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Prawa strona karty konfliktu zawsze pokazuje karę za przegranie, nic nie jest dodawane automatycznie. Gracz z najniższą kartą ma po prostu tę karę podwojoną.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
A to skąd Ci się wzięło? W przypadku, kiedy konflikt skutkuje utratą karty praw to traci TYLKO gracz, który zagrał najniższą kartę familii. To jest bardzo ładnie opisane w instrukcji na stronie 11.eltadziko pisze:Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
mat_eyo pisze:Wydaje mi się, że gracze tracą posiadłości tylko w przypadku Najazdu, jeśli efekt przegranej karty konfliktu jest inny, to wprowadza się go bez utraty posiadłości.
wydaje mi się że masz rację: w instrukcji stoi:
Najazd
W Prowincji w kolorze karty Konfliktu
i w ewentualnych innych Prowincjach, których herby są również wskazane na tej karcie, każdy gracz traci po 1 Posiadłości (o ile ją tam posiada). Ponadto gracz, który zagrał w tym Konflikcie kartę Familii
o najmniejszej łącznej Sile, traci 1 dodatko- wą Posiadłość w Prowincji w kolorze karty Konfliktu (o ile ją tam posiada).
- eltadziko
- Posty: 364
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 79 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
A, faktycznie Byłem pewien, że posiadłości traci się tylko w przypadku Najazdu, ale wydawało mi się, że przypadek utraty kart praw jest analogiczny do utraty posiadłości.mat_eyo pisze:A to skąd Ci się wzięło? W przypadku, kiedy konflikt skutkuje utratą karty praw to traci TYLKO gracz, który zagrał najniższą kartę familii. To jest bardzo ładnie opisane w instrukcji na stronie 11.eltadziko pisze:Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2
- eltadziko
- Posty: 364
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 79 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Nie no, aż do takich dalekich interpretacji to bym nie zaszedłmat_eyo pisze:Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Odp: Boże Igrzysko: MAGNACI
Bo w pudełku nie miałeś większej ilości tych znacznikóweltadziko pisze:Nie no, aż do takich dalekich interpretacji to bym nie zaszedłmat_eyo pisze:Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Czy jeśli na koniec gry w jakiejś prowincji jest rozbiór, to posiadłości z tej prowincji liczymy do majątku przy ustalaniu zwycięzcy?
Co dzieje się z lennem jeśli przegramy konflikt?
Co dzieje się z lennem jeśli przegramy konflikt?
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 809 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Posiadłości znajdujące się w prowincji objętej rozbiorem wliczają się w majątek gracza.
Po przegraniu konfliktu w prowincji, w której ktoś ma lenno jest ono tracone.
Ja z kolei mam pytanie odnośnie karty Ordynacja. Czy można się nią bronić przed kartą Podskarbiego? Co się wtedy dzieje? Gracz zagrywający kartę podskarbiego dostaje posiadłość w wybranej prowincji, a ja mogę usunąć posiadłość z wybranej przez siebie prowincji?
Po przegraniu konfliktu w prowincji, w której ktoś ma lenno jest ono tracone.
Ja z kolei mam pytanie odnośnie karty Ordynacja. Czy można się nią bronić przed kartą Podskarbiego? Co się wtedy dzieje? Gracz zagrywający kartę podskarbiego dostaje posiadłość w wybranej prowincji, a ja mogę usunąć posiadłość z wybranej przez siebie prowincji?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Ordynacja - dokładnie tak. Podskarbi działa normalnie ale nie ściąga Twojego majątku, bo Ty, dzięki Ordynacji, usuwasz go z innej Prowincji.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
To źle graliśmy...ozy pisze:Ordynacja - dokładnie tak. Podskarbi działa normalnie ale nie ściąga Twojego majątku, bo Ty, dzięki Ordynacji, usuwasz go z innej Prowincji.
- yanoo
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 maja 2011, 18:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Boże Igrzysko: MAGNACI
Czy w przypadku przegranego konfliktu Czarnych chmur bądź Sejmu niemego jest jakaś dodatkowa kara dla tego, kto dał kartę o najmniejszej sile?