Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight

Post autor: woytas »

Ponownie wrzucam link do spolszczonej instrukcji Lost Legion.
Dodałem poprawione karty: Zimna Krew, Odswieżający Spacer i Rytuał Krwi. Tym samym instrukcja dostała numrek 1.1.
Jeśi ktoś znajdzie jakieś błędy/braki, to proszę śmiało pisać.

Nowy link na następnej stronie.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2014, 01:02 przez woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AiS
Posty: 325
Rejestracja: 08 wrz 2014, 23:26
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight

Post autor: AiS »

woytas pisze:Prace nad polską wersją instrukcji do Lost Legion dobiegły końca.
Gdyby ktoś natrafił na jakieś poważne błędy w tłumaczeniu, to proszę o info.
Lost Legion - PL
Mam nadzieję że komuś sie przyda. Jak sie podoba, to można pochwalić :)
Kawał dobrej roboty
:D
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Mage Knight

Post autor: rhcorvin »

No to chwalę ;) super jeśli tak dalej Lacerta będzie wydawać ten dodatek to kupię go w wersji angielskiej a teraz jak już mam instrukcję w pl będzie łatwiej. Bo przerobienie kart to tylko kwestia czasu. Póki co inną gierkę przerabiam a to jeszcze potrwa.
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

woytas pisze:[...] instrukcja dostała numrek 1.1. Jeśi ktoś znajdzie jakieś błędy/braki, to proszę śmiało pisać.
1. Dodaliście tam karty Krang-a, ale nie ma karty opisu umiejętności tej postaci.
2. Na karcie umiejętności Wolfhawk:
2a. "Odświerzająca bryza" i "Odświerzająca kąpiel". Ortografia.
2b. "Zabójcze celowanie" - dotyczy również kart granych bokiem.
3. "Gwałtowny przymus" - pozwala odświeżać tylko jednostki poziomów I i II.
4. Na karcie "Pluton taktyczny" proponuję nie odbiegać tak od oryginału (przetłumaczono "nawet gdy reguły tego zabraniają", a w oryginale "even if the enemy had Assassination"), bo niepoprawnie zadziała to np.: dla karty W Żar Walki.
5. W drugiej umiejętności "Zwiadowcy" brakuje słów "w tej turze".
6. "Znajomość gór" - nieprawidłowo przetłumaczony czas trwania efektu. Będzie niewłaściwie działał z Zagięciem Czasu.
7. "Spokojny moment" - brakuje tego "if you do". W takiej postaci nie jest jednoznaczne, że leczenie/odświeżanie działa wyłącznie w wyniku zagrania karty jako akcji.
8. "Unik i kluczenie" - "fazach" zamiast "fazie". Obrażenia najczęściej dostaje się w fazie zadawania obrażeń, ale za pomocą różnych kart można je również otrzymać w fazie ataku z dystansu czy fazie bloku.
9. "Tymczasowy portal" - patrz punkt 6.
10. "Kuźnia czarów" - nieprawidłowo przetłumaczony efekt wzmocniony. Sugeruje dwa kryształy w jednym kolorze i to tylko w przypadku, gdy w puli czarów znajdują się dwa czary o tym kolorze. Powinno być "[...] w kolorach dwóch różnych czarów z puli czarów".
11. "Kawaleria". "Chivalry" oznacza rycerskość, nie kawalerię. Poza tym na karcie powinno być "przez ten atak", a nie "w tym ataku", bo to może sugerować całą fazę ataku.
12. "Żniwiarz dusz" - podobnie, jak powyżej. W podstawowym efekcie powinno być "przez ten atak".

Generalnie można by tu i ówdzie popracować nad gramatyką lub doborem polskich tłumaczeń/nazw. Ale nie będę wybrzydzał ;)

Tłumaczenia instrukcji, kart lokacji i umiejętności kooperacyjnych nie sprawdzałem.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight

Post autor: woytas »

EDIT:
pinata pisze:1. Dodaliście tam karty Krang-a, ale nie ma karty opisu umiejętności tej postaci.

Przeoczenie. Nie miało ich być.
pinata pisze:2. Na karcie umiejętności Wolfhawk:
2a. "Odświerzająca bryza" i "Odświerzająca kąpiel". Ortografia.

Poprawię to.
pinata pisze:2b. "Zabójcze celowanie" - dotyczy również kart granych bokiem.

Zgadza się. Do poprawki
pinata pisze:3. "Gwałtowny przymus" - pozwala odświeżać tylko jednostki poziomów I i II.

Zgadza sie. Poprawiam.
pinata pisze:4. Na karcie "Pluton taktyczny" proponuję nie odbiegać tak od oryginału (przetłumaczono "nawet gdy reguły tego zabraniają", a w oryginale "even if the enemy had Assassination"), bo niepoprawnie zadziała to np.: dla karty W Żar Walki.

EDIT W taki sposób będzie ok?:''...nawet, gdy wróg ma cechę Zabójstwo''
Polski tekst jest prawidłowy. Angielska wersja jest błędna. Na BGG jest o tym wątek (linka nie mam - trzeba poszukać).
pinata pisze:5. W drugiej umiejętności "Zwiadowcy" brakuje słów "w tej turze".

Zgadza się. Poprawiam.
pinata pisze:6. "Znajomość gór" - nieprawidłowo przetłumaczony czas trwania efektu. Będzie niewłaściwie działał z Zagięciem Czasu.

EDIT Tak będzie lepiej?: ''...twój limit kart jest powiekszony o 1/2 przy kolejnym dobieraniu ich na rękę''
Tekst na karcie jest prawidłowy. Zagranie Zagięcia Czasu neguje efekt ze Znajomości Gór.
pinata pisze:7. "Spokojny moment" - brakuje tego "if you do". W takiej postaci nie jest jednoznaczne, że leczenie/odświeżanie działa wyłącznie w wyniku zagrania karty jako akcji.

Chociaż dla mnie jest to jasne to jednak trochę to poprawię.
pinata pisze:8. "Unik i kluczenie" - "fazach" zamiast "fazie". Obrażenia najczęściej dostaje się w fazie zadawania obrażeń, ale za pomocą różnych kart można je również otrzymać w fazie ataku z dystansu czy fazie bloku.

EDIT Tutaj mam wątpliwości czy napewno chodzi też o rany przyjętę w inny sposób niż pochodzące z niezablokowanego ataku. Możesz mieć rację , ale jeszcze to sprawdzę, chyba że miałbyś jakieś źródło gdzie byłoby to potwierdzone.
Masz rację. Powinno być ''fazach''. Do poprawy.
pinata pisze:9. "Tymczasowy portal" - patrz punkt 6.

EDIT Mogę poprawić tekst jak w punkcie 6, jeśli tak byłoby poprawniej.
Sytuacja jak w pkt.6.
pinata pisze:10. "Kuźnia czarów" - nieprawidłowo przetłumaczony efekt wzmocniony. Sugeruje dwa kryształy w jednym kolorze i to tylko w przypadku, gdy w puli czarów znajdują się dwa czary o tym kolorze. Powinno być "[...] w kolorach dwóch różnych czarów z puli czarów".

Dla mnie tekst jest bardzo jasny. Nie wprowadza mnie w błąd. Zostaje.
pinata pisze:11. "Kawaleria". "Chivalry" oznacza rycerskość, nie kawalerię. Poza tym na karcie powinno być "przez ten atak", a nie "w tym ataku", bo to może sugerować całą fazę ataku.

Nazwa zostaje, przyzwyczaiłem się. Tekst lekko zmodyfikuję.
pinata pisze:12. "Żniwiarz dusz" - podobnie, jak powyżej. W podstawowym efekcie powinno być "przez ten atak".

Poprawię, żeby było bardziej klarowne.

Pinata, wielkie dzięki. Nie spodziewałem się, że ktokolwiek będzie szukał błędów a już napewno nie na taką skalę. Daj znać czy moje propozycje poprawek są poprawne i zabieram się za robotę. Do weekendu chyba sie wyrobię.
Jakbyś znalazł jakieś nieścisłości w tekście instrukcji, to byłbym wdzięczny. Chociaż lepiej, żeby ich nie było.
Gdybym ja wcześniej wiedział na co się porywam, to...:)
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

woytas pisze:
pinata pisze:4. Na karcie "Pluton taktyczny" proponuję nie odbiegać tak od oryginału (przetłumaczono "nawet gdy reguły tego zabraniają", a w oryginale "even if the enemy had Assassination"), bo niepoprawnie zadziała to np.: dla karty W Żar Walki.
Polski tekst jest prawidłowy. Angielska wersja jest błędna. Na BGG jest o tym wątek (linka nie mam - trzeba poszukać).
Twoje słowa są prawdziwe, albowiem zawierają nieskończoną mądrość, ktrórą objawił na BGG sam Vlaada.
woytas pisze:
pinata pisze:6. "Znajomość gór" - nieprawidłowo przetłumaczony czas trwania efektu. Będzie niewłaściwie działał z Zagięciem Czasu.
[...]
9. "Tymczasowy portal" - patrz punkt 6.
Tekst na karcie jest prawidłowy. Zagranie Zagięcia Czasu neguje efekt ze Znajomości Gór.
Potwierdzenia tego nie mogę znaleźć. Ale gdyby nawet było tak faktycznie, to tekst na karcie nadal jest nieprawidłowy, albowiem nie współgra ze słowami mądrości objawionymi w trzecim zdaniu od końca, na dziesiątej stronie (angielskiej) instrukcji do Lost Legion (dot.: przeniesienia efektu "next time you draw cards" na następną rundę).
woytas pisze:Jakbyś znalazł jakieś nieścisłości w tekście instrukcji, to byłbym wdzięczny.
Oj, chyba nie znajdę sił, aby sprawdzić całą instrukcję. Tym więcej punktów sławy dla Ciebie, za podjęcie się tłumaczenia.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight

Post autor: woytas »

Kolejny (i mam nadzieję że już ostatni) update instrukcji Lost Legion. Poprawiłem kilka kart i drobne literówki o których dał mi znać jeden z forumowiczów.
W obecnej postaci instrukcja pozwala na swobodne rozegranie scenariuszy z Volkare.
Lost Legion PL - ver.1.2
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Mage Knight

Post autor: okon »

świetna robota dzięki tej instrukcji w gre beda w stanie grać osoby które angielski znają :)

bardzo liczyłem na polonizacje niestety się zawiodłem a tera zmogę cieszyć się dodatkiem do świetnej gry

Dziękuje wszystkim którym się chciało

pozdro
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3419
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1166 times
Been thanked: 627 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: piton »

Panowie chylę przyłbicę, czoło i co tam jeszcze można :) fantastyczna robota, to nic tylko drukować i grać :)
Wielkie, wielkie dzięki, naprawdę kawał solidnej roboty!

(a nieśmiało zapytam - Kranga macie :P )
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight

Post autor: woytas »

Cieszę się, że komuś (oprócz mnie) przyda się tłumaczenie LL.
piton pisze:(a nieśmiało zapytam - Kranga macie :P )
Osobiście nie lubię Kranga więc tłumaczenie tego dodatku pozostawię komuś innemu, ale w instrukcji znalazły się przetłumaczone jego karty specjalne.
Quebrith
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze 2014, 08:16
Lokalizacja: Słupsk

Re: Mage Knight

Post autor: Quebrith »

Hejka.
Co do Pracy Wojtasa to należy mu się pokłon i niemalże wręcz rytualne bicie czołem o posadzkę codziennie po kilkaset razy za to tłumaczenie :P
piton pisze: [...](a nieśmiało zapytam - Kranga macie :P )
Krang Krangiem, ale obok Zeline rośnie nowy niski bohater - Ymirgh Potężny -> ciekawskich chętnych do konsultacji i pomocy zapraszam tu:

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =5&t=32712

Każde przemyślenie się przyda jak i każda para testowych rąk ^^.
parasite
Posty: 249
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight

Post autor: parasite »

witam, próbuję ogarnąć grę ... :cry: :wink:

1. czy mogę użyć w tej samej turze many z kości oraz kryształów many będących w moim ekwipunku ?
2. karta czarów "piorun many" ( zapłać manę. W zależności od jej koloru zyskujesz ... " ) po lewej stronie ma symbol niebieskiej many, więc najpierw muszę zapłacić niebieską manę, a potem kolejną manę w zależności od tego co chcę zyskać ??
Awatar użytkownika
tequira
Posty: 103
Rejestracja: 19 lis 2013, 11:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mage Knight

Post autor: tequira »

1. czy mogę użyć w tej samej turze many z kości oraz kryształów many będących w moim ekwipunku ?
ograniczenie dotyczy wyłącznie many ze źródła więc standardowo możesz użyć jednej kości many (chyba, że zagrasz kartę pozwalającą użyć drugiej kości many ze źrodła)
oraz dowolnej ilości kryształów ze swojego ekwipunku (pamiętając, że w ekwipunku możesz przechowywać nie więcej niż 3 kryształy w jednym kolorze)
oraz many pozyskanej do końca swojej tury, która na jej końcu przepada (jak np. złota mana)

2. karta czarów "piorun many" ( zapłać manę. W zależności od jej koloru zyskujesz ... " ) po lewej stronie ma symbol niebieskiej many, więc najpierw muszę zapłacić niebieską manę, a potem kolejną manę w zależności od tego co chcę zyskać ??
dokładnie, najpierw płacisz niebieską manę/kryształ za samą aktywację tej zdolności,
następnie płacisz drugą manę/kryształ zdobytą na czas tej tury bądź z ekwipunku, wiec w sumie karta zużywa dwie many/kryształy
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Paul Grogan na BGG znowu drażni graczy strzępkami informacji o nowym dodatku.
Paul Grogan pisze:All I can say is that things ARE still happening and there have been 7 emails between me and WizKids in the last 24 hours. Take from that what you will, but work is definitely still progressing.

Maybe I'll drop some kind of *cough* Dark Crusaders *cough* hint at some point, but I might get in trouble.
Awatar użytkownika
Blacksad
Posty: 284
Rejestracja: 14 lut 2014, 01:02
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times

Re: Mage Knight

Post autor: Blacksad »

pinata pisze:Paul Grogan na BGG znowu drażni graczy strzępkami informacji o nowym dodatku.
Paul Grogan pisze:All I can say is that things ARE still happening and there have been 7 emails between me and WizKids in the last 24 hours. Take from that what you will, but work is definitely still progressing.

Maybe I'll drop some kind of *cough* Dark Crusaders *cough* hint at some point, but I might get in trouble.
Mroczna siła z Necropolis nadciąga... 8)
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight

Post autor: Hiu »

@Pabula - nie testowales czegos ostatnio? ;)
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2110
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight

Post autor: pabula »

oj, to już testowałem rok temu.
ale niestety nie mogę nic ujawniać.
jedynie powiem że dodatek przyjemny, znów mamy nad czym myśleć.
I ile jeszcze pomysłów nowych nie wykorzystano!
pewnie ten dodatek nie będzie ostatni.
maniek26
Posty: 18
Rejestracja: 05 lut 2014, 10:23

Re: Mage Knight

Post autor: maniek26 »

AH OH... ale czemu to tak długo trwa!
Tyle ludzisk czeka a tu prawie nie ma informacji :(
xof305
Posty: 33
Rejestracja: 21 sty 2015, 11:22

Re: Mage Knight

Post autor: xof305 »

Obiło mi się o uszy, że istnieje wariant w którym jeden z graczy może wpływać na walkę drugiego gracza z potworem. Aby dodać element nieprzewidywalności walki.

Czy ktoś może podać link do reguł tego wariantu ? Czy jest on dostępny w dodatku Lost legion ?


cytat z BGG:

Kod: Zaznacz cały

"there is a variant rule where another player assumes the role of whatever monster you fight and can increase some of its abilities which makes for a more unpredictable outcome."
Ostatnio zmieniony 24 sty 2015, 19:04 przez xof305, łącznie zmieniany 1 raz.
serafin098
Posty: 58
Rejestracja: 04 maja 2011, 14:16
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mage Knight

Post autor: serafin098 »

Jest on opisany w instrukcji do podstawki :)
xof305
Posty: 33
Rejestracja: 21 sty 2015, 11:22

Re: Mage Knight

Post autor: xof305 »

Faktycznie jest "wariant walki interaktywnej".

Czy ten wariant sprawdza się w grze , używacie go czy raczej nie warto ?
LongJohn
Posty: 201
Rejestracja: 13 sty 2015, 23:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight

Post autor: LongJohn »

Niedawno zaczął em grać w Mage Knighta i mam małe pytanie... Czy jeśli w walce z wykorzystaniem jednostki zostanie ona zraniona w fazie blokowania to czy można ją jeszcze wykorzystać do ataku w tej samej walce, czy to ją automatycznie wykluczy?
z góry dzięki za odpowiedź:-)
Awatar użytkownika
Blacksad
Posty: 284
Rejestracja: 14 lut 2014, 01:02
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 35 times
Been thanked: 9 times

Re: Mage Knight

Post autor: Blacksad »

LongJohn pisze:Niedawno zaczął em grać w Mage Knighta i mam małe pytanie... Czy jeśli w walce z wykorzystaniem jednostki zostanie ona zraniona w fazie blokowania to czy można ją jeszcze wykorzystać do ataku w tej samej walce, czy to ją automatycznie wykluczy?
z góry dzięki za odpowiedź:-)
Z przewodnika: "...Najpierw możesz wybrać jedną ze swoich jednostek i ogłosić, że przydzielisz jej obrażenia. Nie ma znaczenia, czy jednostka jest Wykorzystana , czy Gotowa . Nie może być jednak ranna. Jeśli tak postąpisz, jednostka zostaje raniona: weź jedną kartę rany z talii ran i umieść ją na jednostce. Nie możesz wykorzystywać rannej jednostki, ani ponownie jej zranić do czasu jej uleczenia (co opisaliśmy w dalszej części)."

W przypadku wątpliwości więcej informacji znajdziesz w tym dziale: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewforum.php?f=42
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Nie zapomnij przy tym, że efektów leczenia nie możesz użyć w czasie walki.

Co oznacza, że ranna jednostka faktycznie nie ma szans na przeprowadzenie ataku.
serafin098
Posty: 58
Rejestracja: 04 maja 2011, 14:16
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mage Knight

Post autor: serafin098 »

Orientuje się może ktoś, gdzie można kupić figurki, które pasowałyby klimatem i wielkością do reszty figurek z Mage Knighta?

Potrzebuję do fanowskich postaci :)
ODPOWIEDZ