Alchemicy / Alchemists (Matúš Kotry)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Alchemists

Post autor: Tony23 »

Na 15 stronie polskiej instrukcji w "Podwazaniu dla mistrza" powinna byc ikonka z zielonym plusem zamiast niebieskiego?

Zamawialem 3 tyg temu w przedsprzedazy i nie dostalem karty promocyjnej :( (ostroznie rozpakowywalem, nic poza wydrukowanym zamowieniem nie bylo w paczce :(
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Alchemists

Post autor: REBEL.pl »

Tony23 pisze:Na 15 stronie polskiej instrukcji w "Podwazaniu dla mistrza" powinna byc ikonka z zielonym plusem zamiast niebieskiego?

Zamawialem 3 tyg temu w przedsprzedazy i nie dostalem karty promocyjnej :( (ostroznie rozpakowywalem, nic poza wydrukowanym zamowieniem nie bylo w paczce :(
Tak, powinna być ikona z zielonym plusem. Podczas korekty w wersjach od 1 do 8 pliku instrukcji była zielona. Niestety od 9 do 13 już zamieniła się na niebieską, czego korekta nie wychwyciła. Prawdopodobnie podczas pracy na warstwach Czesi aktywowali nie tę co trzeba i stąd ta pomyłka. Błąd został już zgłoszony, dziękujemy za informację.

Jeśli chodzi o brakującą kartę to prosimy wysłać informację do działu reklamacji pod adres reklamacje@rebel.pl
Na pewno zostanie dosłana.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: mig »

W którym momencie można umieszczać żetony wspierające już opublikowane teorie: tylko podczas akcji publikowania obok publikowania swojej teorii, w czasie akcji publikowania zamiast publikowania swojej teorii, czy może umieszczenie takiego żetonu nie wymaga akcji a jedynie opłacenia kosztów. A jeśli wiąże się to z akcją publikowania to czy jedną akcją mogą wesprzeć tylko jedną teorię czy kilka?
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: REBEL.pl »

mig pisze:W którym momencie można umieszczać żetony wspierające już opublikowane teorie: tylko podczas akcji publikowania obok publikowania swojej teorii, w czasie akcji publikowania zamiast publikowania swojej teorii, czy może umieszczenie takiego żetonu nie wymaga akcji a jedynie opłacenia kosztów. A jeśli wiąże się to z akcją publikowania to czy jedną akcją mogą wesprzeć tylko jedną teorię czy kilka?
B) w czasie akcji publikowania zamiast publikowania swojej teorii

Cytat ze strony 13 instrukcji: "Każda akcja pozwala albo na publikację nowej teorii, albo też na wsparcie teorii już opublikowanej przez inną osobę."
mig pisze:A jeśli wiąże się to z akcją publikowania to czy jedną akcją mogą wesprzeć tylko jedną teorię czy kilka?
Zdecydowanie w instrukcji używana jest liczba pojedyncza w przypadku wspierania teorii. Za pomocą jednej akcji można wesprzeć tylko jedną teorię, ale nikt nam nie broni wykorzystać wszystkich znaczników akcji na wspieranie. Należy jednak bacznie śledzić swoje fundusze, gdyż w takim wypadku może to nieco nadszarpnąć budżet naszego małego laboratorium :)
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: mig »

Dzięki:) podejrzewałem, ze jest to gdzies w instrukcji ale ze terminarz bardzo napięty a pierwsza rozgrywka za pół godziny, to pozwoliłem sobie na odrobinę lenistwa i zapytałem tu :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Duinhir »

Hej.

Ogólnie zaobserwowałem jeden mały szkopuł używania apki. Otóż, pod czteroliterowym kodem kryje się zawsze ta sama kombinacja alchemonów. Co z jednej strony jest fajne, bo można powrócić do gry nawet po kilku dniach, lub grać z kimś (o zgrozo) zdalnie na drugim końcu świata jako videokonferencja :D

Jest jednak pewien problem z tym związany. Ja wiem, że tych kombinacji czteroliterowych jest multum, ale jest mała szansa, że świadomie bądź nie, zapamiętam jakiś kod i alchemony pod nim w nowej grze. Uświadomię to sobie przykładowo w połowie rozgrywki. Trochę to psuje wszystko. Dlatego fajnie jakby była opcja randomizacji przy każdym uruchomieniu apki oraz zapisu danego kodu gry. To takie moje luźne spostrzeżenia. Co myślicie o tym? Można by podbić do twórcy apki, by wprowadził te zmiany, raczej nie jest to trudne.
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: carlos »

Na pewno nie jest to żaden problem... Kombinacji jest baaardzo dużo i żeby zapamiętać oprócz konkretnego kodu jeszcze dopasowanie 8 alchemonów to naprawde trzeba się postarać. :)
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: godpuppet »

Duinhir pisze: Jest jednak pewien problem z tym związany. Ja wiem, że tych kombinacji czteroliterowych jest multum, ale jest mała szansa, że świadomie bądź nie, zapamiętam jakiś kod i alchemony pod nim w nowej grze. Uświadomię to sobie przykładowo w połowie rozgrywki. Trochę to psuje wszystko. Dlatego fajnie jakby była opcja randomizacji przy każdym uruchomieniu apki oraz zapisu danego kodu gry. To takie moje luźne spostrzeżenia. Co myślicie o tym? Można by podbić do twórcy apki, by wprowadził te zmiany, raczej nie jest to trudne.
przy 26 literach mamy 14950 kombinacji. czy ktoś potrafi obliczyć jaka jest szansa, że zapamiętamy jedną z nich i się akurat powtórzy?

myślę, że możesz spać spokojnie :)
All work and no play makes Jack a dull boy!
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Duinhir »

No widzisz, a ja wczoraj testując apkę i zauważając to, niestety zapamiętałem jeden kod wraz z jednym alchemonem do dwóch składników. Czasem jest tak, że coś wejdzie do głowy i już tam zostaje na wieki :D
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Bea »

Duinhir pisze:No widzisz, a ja wczoraj testując apkę i zauważając to, niestety zapamiętałem jeden kod wraz z jednym alchemonem do dwóch składników. Czasem jest tak, że coś wejdzie do głowy i już tam zostaje na wieki :D
To skoro zapamiętałeś kod, to na początku gry byś go rozpoznał. A wtedy można zresetować apkę.
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Duinhir »

To zostaje mi już tylko 14949 kombinacji :lol:

A tak serio, te zmiany co napisałem byłyby po prostu lepsze, bo człowiek miałby święty spokój ;)

Tercio, gra jest super :)
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: janekb »

Musisz mieć niezły łeb żeby zapamiętać chociaż kilka kombinacji liter i jeszcze do tego kombinacje alchemonów ;-) ta gra już jest na rynku trochę czasu i skoro do tej pory nikomu to nie robiło problemu to bym się nie martwił. Poza tym ile partii masz zamiar zagrać w tę grę? Jeśli uda Ci się 50 w ciągu roku (a nie oszukujmy się pewnie skoczy się na 50 w ogóle) to jest nikłe prawdopodobieństwo, że zagrasz dwa razy tę samą partię, a jeszcze mniejsze, że zapamiętasz akurat tę którą będziesz grał dwa razy. Nie potrzebnie zaprzątasz sobie głowę bzdurami zamiast cieszyć się z gry ;-)
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: NTomasz »

janekb pisze:Musisz mieć niezły łeb żeby zapamiętać chociaż kilka kombinacji liter i jeszcze do tego kombinacje alchemonów ;-) ta gra już jest na rynku trochę czasu i skoro do tej pory nikomu to nie robiło problemu to bym się nie martwił. Poza tym ile partii masz zamiar zagrać w tę grę? Jeśli uda Ci się 50 w ciągu roku (a nie oszukujmy się pewnie skoczy się na 50 w ogóle) to jest nikłe prawdopodobieństwo, że zagrasz dwa razy tę samą partię, a jeszcze mniejsze, że zapamiętasz akurat tę którą będziesz grał dwa razy. Nie potrzebnie zaprzątasz sobie głowę bzdurami zamiast cieszyć się z gry ;-)
dla Ciebie bzdury a komuś świat się wali! - a szanse 1na milion spełniają się w 9 przypadkach na 10!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Bea »

NTomasz pisze:
janekb pisze:Musisz mieć niezły łeb żeby zapamiętać chociaż kilka kombinacji liter i jeszcze do tego kombinacje alchemonów ;-) ta gra już jest na rynku trochę czasu i skoro do tej pory nikomu to nie robiło problemu to bym się nie martwił. Poza tym ile partii masz zamiar zagrać w tę grę? Jeśli uda Ci się 50 w ciągu roku (a nie oszukujmy się pewnie skoczy się na 50 w ogóle) to jest nikłe prawdopodobieństwo, że zagrasz dwa razy tę samą partię, a jeszcze mniejsze, że zapamiętasz akurat tę którą będziesz grał dwa razy. Nie potrzebnie zaprzątasz sobie głowę bzdurami zamiast cieszyć się z gry ;-)
dla Ciebie bzdury a komuś świat się wali! - a szanse 1na milion spełniają się w 9 przypadkach na 10!
Czyli stało się, gra jest spsuta. :mrgreen:
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: NTomasz »

Bea pisze:
NTomasz pisze:
janekb pisze:Musisz mieć niezły łeb żeby zapamiętać chociaż kilka kombinacji liter i jeszcze do tego kombinacje alchemonów ;-) ta gra już jest na rynku trochę czasu i skoro do tej pory nikomu to nie robiło problemu to bym się nie martwił. Poza tym ile partii masz zamiar zagrać w tę grę? Jeśli uda Ci się 50 w ciągu roku (a nie oszukujmy się pewnie skoczy się na 50 w ogóle) to jest nikłe prawdopodobieństwo, że zagrasz dwa razy tę samą partię, a jeszcze mniejsze, że zapamiętasz akurat tę którą będziesz grał dwa razy. Nie potrzebnie zaprzątasz sobie głowę bzdurami zamiast cieszyć się z gry ;-)
dla Ciebie bzdury a komuś świat się wali! - a szanse 1na milion spełniają się w 9 przypadkach na 10!
Czyli stało się, gra jest spsuta. :mrgreen:
jak każda :)
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: janekb »

NTomasz pisze:jak każda :)
Ta najbardziej ;-)

A już tak całkiem serio. Zagrałem wczoraj pierwszą partię. Graliśmy w trójkę i wszyscy po raz pierwszy. Tłumaczyłem zasady (nikt wcześniej nie czytał instrukcji) i mimo początkowych obaw, to poszło bez większego bólu. Popełniliśmy w sumie jeden błąd, zapomnieliśmy co rundę punktować najlepszego alchemika. W pierwszej rundzie wiadomo nie ma publikacji, a potem jakoś wyleciało nam to z głowy (w sumie ja miałem zawsze najwięcej publikacji, więc to na mnie się odbijało, ale wiadomo pierwsza partia, zawsze coś tam wypadnie z głowy, szczególnie jak nikt nie grał wcześniej, a tylko jedna osoba zna instrukcję). Nie wiem jak sprawdza się podważanie receptur, bo nikt nie korzystał z tych akcji, w sumie obstawialiśmy pewniaki, bez ryzykowania. Rozgrywka szła w miarę sprawnie bez większych przestojów spowodowanych przez jakiegoś gracza (wszyscy mieli krótsze lub dłuższe zamyślenia, a czas kiedy ktoś główkował wykorzystywało się na zastanawianie się nad swoim układem plusików i minusików, i myśleniem nad tym co zmieszać w następnym eksperymencie). Wykonanie gry jak dla mnie rewelacja, za takie pieniądze aż szkoda nie kupić (mój egzemplarz z przesyłką wyszedł w okolicach 110-115 PLN), żetony wchodzą tak jak powinny, czasem jedynie te karty przelecą przez otwory, ale zdarzało się to tylko mi, więc to nie problem egzemplarza, a nieudolności manualnej gracza ;-) Instrukcję czyta się przyjemnie. Tak jak na początku pisałem, zastanawiałem się jak to wyjdzie w praniu z tłumaczeniem i wrażeniem zagmatwaności niektórych zasad, ale nie było większych problemów z ogarnięciem co i jak. Partia trwała ponad 2 godziny, ale spokojnie szybciej da się to ogarnąć, z drugiej strony jeśli spotka się grupa myślicieli, to czas gry może zbliżyć się do TI ;-) Ode mnie gra ma dużego plusa, nie żałuje zakupu, bo to jedna z lepszych gier w jakie ostatnio grałem i nie mogę doczekać się kolejnych partii.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: mig »

Jestem po rozgrywkach czterosobowych w dwóch róznych składach. Tłumaczenie zasad (zwłaszcza podstaw, czyli tych połączeń, alchemonów itd) było dość ciężkie. Na szczęście potem sama rozgrywka jest dość płynna, bo zasady są raczej spójne i fajnie opakowane w klimat. No i instrukcja pierwsza klasa, niemal dorównująca instrukcji do Władców Podziemi.
Pierwsza partia, gdzie jeszcze musiałem posiłkowac się czasem instrukcją zajęła nam pudełkowe dwie godziny ale kolejna, gdy to nieco ponad godzinę. To spory plus, bo dwie godziny z parującym mózgiem to ryzykowna sprawa :) Zastanawiające jest, że wielu z grających (w tym ja) niespecjalnie lubi gry dedukcyjne a tutaj wszyscy zgodnie orzekli, że grało się świetnie. Nie warto też się przejmować początkowym zniechęceniem i trudności w ogarnięciu wszystkiego i wybraniu odpowiedniej strategii. Najpoźniej w połowie gry dla wszystkich u nas stawało się to jasne. Po prostu te zasady znacznie łatwiej się tłumaczy/rozumie grając niż słuchając (niby tak jest ze wszystkimi grami, ale tu jakoś wyjątkowo mnie uderzyło, że na początku nie miało się zielonego pojęcia co robić a potem nagle przychodziło olśnienie).
Staram się znaleźć jakieś minusy gry, ale nie za bardzo potrafię: zasady spójne z klimatem, bardzo dobra instrukcja, wykonanie bez zarzutu, bardzo fajny pomysł z plastikowymi pudełeczkami na żetony, świetne pomysły na strategie łącznie z podważaniem własnych teorii przy jednoczesnym hurtowym publikowaniem czegokolwiek (a z odpowiednimi artefaktami to już piękne kombo się robiło)... Jakbym miał się na siłę do czegoś przyczepiać, to poza czasem dość topornie działającą aplikacją (niekiedy łapanie kart trwało nawet minutę - nie wiem czy to bardziej wina aplikacji czy konkretnego urządzenia, bo czasem na różnych róznie sprawnie to szło) wymieniłbym jeszcze małą liczbę kart składników - w praktyce przetasowywać trzeba było je co rundę i to, że gra nieco za krótko trwa - jak się zaczynała naprawdę rozkręcać to musiała się kończyć (ale może to problem początkujących, którym "zdobywanie wiedzy" dłużej przychodziło. Czynnik losowy jest czasem dość dotkliwy (zarówno przy wychodzących kartach składników jak i pechu przy doborze składników -w jednej z gier miałem tak, ze na osiem testów wynik żadnego nie dotyczył alchemonu zielonego. W związku z tym do samego końca gry nie można było ze 100% pewnością niczego opublikować. Oczywiście taka sytuacja nie uniemożliwia zwycięstwa (to ogromny plus gry), ale bywa frustrująca :)

Bardzo fajna gra :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: NTomasz »

dla mnie gra jest super świetna :) jest to jeden z niewielu euro mających pełno klimatu...
O dziwo i na złość niektórym aplikacja nie wybucha w połowie rozgrywki niszcząc planszę i udowadniając że planszówka z apką to dzieło najpiekniejszego złego...
Wszystko działa super... jest śmiesznie miło i średnio-trudno (można pomyśleć pośmiać się i pogadać :) )
Jedyna uwaga in minus to ilość cukierkowych "oczo-X%@-bnych) elementów w mocnych kolorach może wywoływać napady padaczki u słabszych jednostek! (powinna być adnotacja o tym na pudełku)

Jest to jedna z najprzyjemniejszych w jaką grałem w tym roku i w najwyższym topie roku 2014
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Tony23 »

radzę przed grą sprawdzić czy wszyscy mają wersje 1.1.0....
ja wgrałem swoją dawniej, dziewczyna dziś przed grą i nie przeczytała komunikatu.... ten sam kod gry, ale ze względu na różnice randomizacji alchmonó graliśmy na innych ustawieniach ;)

ile było zdziwienia co druga osoba publikuje :D

PS. Jak już piszę to zadam pytanie: przy podważaniu teorii w wersji mistrzowskiej- robię to oficjalnie? - każdy widzi, które składniki mieszam by pokazać, ze tworzą one np niebieskiego minusa ?
windziarz44
Posty: 828
Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 32 times
Been thanked: 88 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: windziarz44 »

Tony23 pisze: PS. Jak już piszę to zadam pytanie: przy podważaniu teorii w wersji mistrzowskiej- robię to oficjalnie? - każdy widzi, które składniki mieszam by pokazać, ze tworzą one np niebieskiego minusa ?
Nie, pokazujesz tylko wynik.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Tony23 »

^ ale to jak ktoś będzie wiedział, że użyłem tego jednego składniku ?

jak pokaze wynik to nie wiadomo co z czym zmieiszałem, ani w kierunku jakiej mikstury mieszałem
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: Ink »

Tony23 pisze:^ ale to jak ktoś będzie wiedział, że użyłem tego jednego składniku ?

jak pokaze wynik to nie wiadomo co z czym zmieiszałem, ani w kierunku jakiej mikstury mieszałem
Z angielskiej instrukcji:
Tap "Debunk Theory" and set the card reader where everyone can see it. (...) Select two ingredients.
Czyli publicznie.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
windziarz44
Posty: 828
Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 32 times
Been thanked: 88 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: windziarz44 »

Tony23 pisze:^ ale to jak ktoś będzie wiedział, że użyłem tego jednego składniku ?

jak pokaze wynik to nie wiadomo co z czym zmieiszałem, ani w kierunku jakiej mikstury mieszałem
Nie wiem czemu mój mózg zignorował - mistrzowskiej. Sorry za wprowadzenie w błąd
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: ChlastBatem »

Witajcie, trochę mam problem z stypendiami w tej grze. Rozumiem (patrz obrazek), że czerwony za ukazanie dwóch alchemonów jako pierwszy wziął sobie ten jeden kafelek. Natomiast gracz Zielony w takiej sytuacji jak widać na obrazku nie weźmie żadnego kafelka bo nie spełnia warunków? (czerwony go uprzedził).
Natomiast jak wygląda sytuacja kafelka na samym środku? Ile trzeba spełnić alchemonów aby go wziąć? 3 czy 4? Trochę nie ogarniam tego wątku w instrukcji.

Jeśli ktoś ma cierpliwość to niech mi pomoże i wytłumaczy :)

Obrazek
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Alchemicy (Alchemists)

Post autor: sirafin »

Kolejność pieczęci przy alchemonach nie ma znaczenia. Pierwsze stypendium zgarniasz, jeśli położyłeś pieczęci przy dwóch składnikach. Jeśli już masz jedno stypendium to kolejne wymagają pieczęci przy trzech składnikach z kafelka. Na środkowym stypendium jest więcej symboli, ale zasady zdobywania są identyczne (wystarczy mieć 2 z 4, jeśli będzie pierwszym stypendium albo 3 z 4, jeśli to nie pierwsze twoje stypendium).

Na powyższym zdjęciu tylko żółty gracz nie zdobył stypendium.

Czerwony zgarnął prawe stypendium za ropuchę i kwiatek (jego pierwsze, więc wystarczyły 2 alchemony, zakładam oczywiście, że miał tam 2 pieczęcie przed graczem zielonym).
Niebieski powinien zgarnąć dolne stypendium za mandragorę i paproć (jego pierwsze, więc wystarczyły 2 alchemony).
Zielony powinien zgarnąć środkowe stypendium za skorpiona i pióro (jego pierwsze, więc wystarczyły 2 alchemony).
Żółty ma szanse na lewe stypendium, opublikował już wyniki kurzej łapki, potrzebuje jeszcze grzyba albo paproci (to będzie jego pierwsze stypendium, więc wystarczą 2 alchemony).
Czerwony ma szansę na górne stypendium, jeśli opublikuje skorpiona (to będzie jego drugie stypendium, więc potrzebuje 3 alchemonów).
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
ODPOWIEDZ