Władca Areny (Sebastian Grabski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Mogford
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2013, 10:16

Re: Władca Areny

Post autor: Mogford »

Witam

Pytanko odnośnie dodatku "Mistrz Ceremonii". Aby wygrać rozgrywkę Mistrz Ceremonii musi zadać 10 ran gladiatorom (zebrać 10 kryształków ran), a następnie uśmiercić któregoś z gladiatorów. Czy chodzi tu o zebranie 10 kryształków niezależnie od poziomu rany, czy też wystarczy np. zebrać trzy czerwone kryształy (ciężka rana poziom 3) + draśnięcie (co łącznie daje poziom ran 10)?

Dzięki.
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Mogford pisze: Pytanko odnośnie dodatku "Mistrz Ceremonii". Aby wygrać rozgrywkę Mistrz Ceremonii musi zadać 10 ran gladiatorom (zebrać 10 kryształków ran), a następnie uśmiercić któregoś z gladiatorów. Czy chodzi tu o zebranie 10 kryształków niezależnie od poziomu rany, czy też wystarczy np. zebrać trzy czerwone kryształy (ciężka rana poziom 3) + draśnięcie (co łącznie daje poziom ran 10)?
Mistrz Ceremonii musi zebrać 10 kryształów (w dowolnym kolorze), nie zadać 10 poziomów ran i uśmiercić dowolnego gladiatora. Mistrz Ceremonii wygrywa też jeśli uśmierci gladiatora ostatnim ciosem, a w jego kręgu leży już 9 kryształów, gdyż ten cios przysparza mu jednocześnie dziesiąty kryształ.
Mogford
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2013, 10:16

Re: Władca Areny

Post autor: Mogford »

Dzięki, tak właśnie myślałem. Mam nadzieję zagrać niedługo w trójkę i sprawdzić dodatek w praktyce. Zapowiada się nieźle :twisted:
Mogford
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2013, 10:16

Re: Władca Areny

Post autor: Mogford »

Czy psy atakując mogą celować? Dzięki.
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Mogford pisze:Czy psy atakując mogą celować? Dzięki.
Mogą. Celowanie można dodać do dowolnej akcji ofensywnej.
Aksimet
Posty: 2
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:19

Re: Władca Areny

Post autor: Aksimet »

Cześć,
Jestem po pierwszej rozgrywce. Gra jest znakomita, ale mam kilka pytań. Z góry przepraszam, jeśli pytania będą niemądre.

1. Pytania dotyczące broni białej z bonusem dystans.
- Czy jeśli ktoś atakuje taką bronią (i z dystansu 1 pola), druga osoba może przeprowadzać kontratak dysponując normalną bronią (np. labrysem)?
- Czy jeśli ktoś stoi z taką bronią (i na dystansie 1 pola), druga osoba może próbować z tego dystansu rozbroić wojownika?

2. Pytania dotyczące punktów akcji.
- Na filmie mówiłeś, że "w zrywie" wojownik może przemienić wszystkie swoje akcje danego rodzaju na jedną akcję odmiennego rodzaju. Czy to ma zastosowanie również wtedy, gdy wojownikowi została ostatnia akcja? Np. została mi ostatnia akcja, jest to akcja defensywna i chcę ją wykorzystać jako akcję ofensywną. Czy to możliwe?

Z góry dzięki za odpowiedzi i jeszcze raz: świetna gra!
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Aksimet pisze:1. Pytania dotyczące broni białej z bonusem dystans.
- Czy jeśli ktoś atakuje taką bronią (i z dystansu 1 pola), druga osoba może przeprowadzać kontratak dysponując normalną bronią (np. labrysem)?
- Czy jeśli ktoś stoi z taką bronią (i na dystansie 1 pola), druga osoba może próbować z tego dystansu rozbroić wojownika?

2. Pytania dotyczące punktów akcji.
- Na filmie mówiłeś, że "w zrywie" wojownik może przemienić wszystkie swoje akcje danego rodzaju na jedną akcję odmiennego rodzaju. Czy to ma zastosowanie również wtedy, gdy wojownikowi została ostatnia akcja? Np. została mi ostatnia akcja, jest to akcja defensywna i chcę ją wykorzystać jako akcję ofensywną. Czy to możliwe?
Ad 1. Jeśli ktoś atakuje bronią z pola, do którego nie masz dostępu, to nie możesz przeprowadzić kontrataku. Akcja "kontratak" jest złożeniem akcji "parowanie" (które możesz wykonać ponieważ broń przeciwnika sięga do ciebie) oraz akcji "atak" (którego nie możesz wykonać jeśli twoja broń nie dosięga przeciwnika).
Co do rozbrojenia, to możesz je wykonać ponieważ dosięgasz broni przeciwnika, więc możesz ją wytrącić.

Ad 2. Są dwa warunki przemienienia akcji:
- zamieniasz wszystkie pozostałe na jedną przeciwną;
- muszą być co najmniej dwie do zamiany.
(str. 14 w instrukcji)
świetna gra!
Wiem. :oops:
manero
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2014, 19:28
Been thanked: 1 time

Re: Władca Areny

Post autor: manero »

woi-tek pisze:
Obrazek

A podstawki wykonałem drukując ten plik na papierze samoprzylepnym A4, potem podkleiłem na tekturę, pociąłem odpowiednio, żeby dało się wsunąć między nogi wojownika i przyłapałem klejem do figurki.
https://www.sendspace.com/file/2vpnxs
(nie przejmujcie się tymi białymi rysami w pliku pdf, po wydruku ich nie będzie)
Można prosić o reupload podstawek? Dotarły do mnie moje figurki i chciałbym je postawić na nogi :)
woi-tek
Posty: 26
Rejestracja: 26 sty 2014, 10:48

Re: Władca Areny

Post autor: woi-tek »

manero
Posty: 24
Rejestracja: 13 mar 2014, 19:28
Been thanked: 1 time

Re: Władca Areny

Post autor: manero »

Za cholerę nie wiem w jaki sposób nałożyłeś tą podstawkę na nóżki figurki oO
woi-tek
Posty: 26
Rejestracja: 26 sty 2014, 10:48

Re: Władca Areny

Post autor: woi-tek »

Było przy tym ze 2-3 godziny rozkminiania i chirurgicznych cięć nożyczkami :D Zachował mi się na szczęście szkic, według którego ciąłem podstawki.
Obrazek
Ciąć po żółtych liniach. Wymiary w milimetrach oczywiście. Litery Z oznaczają położenie zielonej krawędzi podstawki podczas cięcia. Później trochę kombinowania, żeby wsunąć to między nogi i nie pogiąć :D Tylko bez nerwów, bo jak widać da się to zrobić :P Przed włożeniem wyciętych podstawek pomazałem jeszcze te plastikowe podstawki figurek markerem na czarno w okolicach stóp wojowników, żeby się nie odróżniały kolorem.

@EDIT:
Tu jeszcze fotka prototypu, dla łatwiejszego wyobrażenia.
Obrazek
Wieloknur
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2014, 17:49

Re: Władca Areny

Post autor: Wieloknur »

Jestem już po 4 rozgrywkach i muszę przyznać, że gra robi wrażenie. Trochę było zabawy z opanowaniem zasad ale gdy już wiemy co i jak to zaczyna się prawdziwa zabawa i kombinowanie co też by można poprawić w następnej rozgrywce. Nie będę się rozpisywał co mnie w tej grze zachwyciło bo wiele jest podobnych opinii w tym wątku. Od siebie mogę tylko dodać to, że kontakt z autorem jest świetny - miałem od czasu zakupu gry trochę wątpliwości co do zasad rozgrywki i na wszystkie moje pytania dostałem szybko rzeczową odpowiedź. Poniżej zamieszczam moje pytania i odpowiedzi autora - może komuś to pomoże a i sam autor nie będzie musiał po kilka razy tego samego pisać.

1) Z tego co zrozumiałem z instrukcji gdy wojownik wejdzie w kontakt z bestią zostaje przez nią automatycznie zaatakowany i odepchnięty o jedno pole. Czy jeśli wyznaczając obrażenia z tego ataku wyrzucimy jedną lub więcej maksymalną wartość, na którejś z kości to wojownik zostanie odepchnięty o odpowiednio 2,3 i maksymalnie 4 pola? Czy też przy wyrzuceniu jednej maksymalnej wartości to \"odepchnięcie\" z automatu za wejście w kontakt z bestią już traci na ważności? W temacie bestii: czy po wyrzuceniu trzech maksymalnych wartości na kościach i zerwaniu łańcucha nie lepiej by było aby taka rozszalała bestia przestała słuchać rozkazów ale za to zaczęła się poruszać tak jak węże?
2) Co oznaczają liczby pod symbolem tarczy na kartach z tarczami? Kilka razy przeryłem instrukcję i forum ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi.
3)Czy jeśli strzelam z broni dystansowej do przeciwnika stojącego do mnie tyłem lub bokiem to mam również bonusy do trafienia (a przeciwnik kary do uników) tak jak w przypadku walki kontaktowej?
4) W sytuacji gdy posiadam dwie bronie na raz:
- Czy jeśli jedną z broni jest broń z cechą \"dystans\" to ta cecha \"działa\" czy też można z niej korzystać jedynie dzierżąc taką broń oburącz? Z drugiej strony czy jeśli jedna z broni ma negatywną cechę, np. \"nieporęczna\" to w przypadku akcji \"zasłona\" mogę uznać, że zasłaniam się bronią bez kar do tej akcji i nie brać pod uwagę gorszej w tym przypadku broni?
- Czy jeśli wykonuje akcję \"kontra\" lub \"parowanie\" to jestem w stanie kontratakować bądź parować oboma broniami na na raz?
5) Czy celowanie to dodatkowa akcja pochłaniająca dodatkowy pkt akcji czy też po prostu mówię, że celuję w głowę i przyjmuję modyfikator minus 2 a na atak idzie tylko jeden pkt akcji?
6) Zaraziłem grą znajomych i w święta szykuje się pojedynek na 3 osoby. Tu cytat z forum odnośnie karłów "Mają także możliwość wykupienia pancerza, za cenę podaną na karcie" - jeśli go kupię to dostaję za to 1 znacznik zbroi płytowej i ponieważ karzeł funkcjonuje jako jedna część ciała to nie mogę już mu kupić drugiego znacznika zbroi płytowej?
7) Czy mogę karłowi rozkazać aby on rozkazał psu lub bestii? Jeśli tak to czy taki rozkaz karła wlicza się do zasady "1 rozkaz na pomocnika na 1 turę" czy też mogę w jednej turze najpierw rozkazać psu a potem w tej samej turze rozkazać karłowi aby wydał rozkaz temu samemu psu? Czy ta sama metodyka odnosi się do Mistrza Ceremonii (pomijając akcję "wymuszenie")?
8) W ostatniej rozgrywce mój przeciwnik wykoncypował wojownika używającego broni dystansowej i amuletu szybkości - dało mu to niezłą przewagę i tu moje pytanie - czy można używać tego amuletu do biegu w bok lub do tyłu bez obracania się?

RE:
1. Po wejściu na pole sąsiadujące z bestią, wykonuje ona jeden automatycznie trafiony atak, który zawsze kończy się odepchnięciem. Jeśli w trakcie tego ataku wypadną jakieś maksymalne wartości na kościach, to zwiększają one odległość odepchnięcia wojownika do maksymalnie 4.
Po zerwaniu łańcucha bestia nadal kontrolowana jest przez graczy dlatego, ponieważ żadna sztuczna inteligencja, którą jej zaimplementujemy, nie będzie w stanie tak zręcznie nią pokierować jak chcący nam zrobić krzywdę przeciwnik.
2. Cyfry przy tarczach, to stała wartość parowania. Odparowanie ciosu tarczą jest bardziej przewidywalne od parowania ciosów bronią. Ilość obrażeń, o które zredukujemy siłę ciosu przeciwnika jest znana przed podjęciem decyzji o ewentualnym parowaniu ciosu. Pozwala nam to zdecydować, czy wybierzemy parowanie, czy też będziemy musieli zaryzykować zasłonę.
3. Strzelając w bok lub za siebie, mamy takie same kary jak przy walce wręcz. To samo z przeciwnikiem, który trafiony np. w plecy ma większy problem odbić nadlatujący pocisk.
4. Posiadając dwie bronie podejmujemy decyzję, którą wykonamy parowanie lub zasłonę. Nie trzeba trzymać broni z cechą dystans oburącz, żeby trzymać przeciwnika na dystans.
5.celowanie nie zabiera dodatkowej akcji, a jedynie dodaje modyfikator testu.
6.Karły mogą posiadać po jednym znaczniku zbroi z każdego rodzaju, tak jak pojedyncza lokalizacja trafienia.
7.Możesz wydać rozkaz karłowi by rozkazał coś np. psu, ale limit - jeden otrzymany rozkaz na turę - wciąż obowiązuje. Karły nie mogą wykonywać akcji wymuszenie więc mogą wydać rozkaz tylko pomocnikowi, który nie wykonywał jeszcze w tej turze żadnego rozkazu.
8. Co do amuletu szybkości, to można "biegać" w bok i w tył. Warunkiem jest, brak obrotu, który mocno ogranicza władającego nim wojownika. Łatwo go po prostu zajść od tyłu lub z boku. Jeśli się obróci, to amulet jest zdezaktywowany aż do ponownego naładowania.

Na koniec - mam nadzieję, że autor zarobił jakiś uczciwy pieniądz na tej grze bo pomysł jak i wykonanie zasługują na nagrodę a jak mawia mój znajomy "/dziękuję/ do garnka nie włożysz";)
woi-tek
Posty: 26
Rejestracja: 26 sty 2014, 10:48

Re: Władca Areny

Post autor: woi-tek »

Panie Sebastianie Władco Areny!
Ciekawi mnie, czy jeszcze grywasz w swoje dzieło i czy może towarzyszą temu jakieś procesy twórcze :) odświeżyłem sobie właśnie na youtubie wywiad dla Boardgames factory i moją uwagę przykuła wzmianka o opowiadaniu w świecie Władcy Areny a także o bardzo dużej ilości nowych pułapek, które nie weszły w podstawkę :D
Może mógłbyś uraczyć fanów jakimiś newsami jak to wygląda na dzień dzisiejszy? Czy Władca Areny to temat zamknięty czy może jednak coś jeszcze wisi w powietrzu?
A może pracujesz obecnie nad kolejną swoją grą? :)
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

Niestety obowiązki związane z moją obecną pracą w dużej mierze ograniczają możliwość aktywnego rozwoju gry. :?
Podobnie z innymi tytułami, które kołatały się po mojej głowie i zalegały w szufladach.
Dwa darmowe dodatki, które powstały od momentu wydania gry, będą musiały Wam chwilowo wystarczyć. :|
SzorstkiLbn
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2015, 14:22

Re: Władca Areny

Post autor: SzorstkiLbn »

Witam serdecznie wszystkich obecnych tu Gladiatorów jak i udzielającego się Mistrza Areny w postaci autora. Mam do Was pytanie odnośnie paru kwestii, na które nie znalazłem odpowiedzi w udostępnionych oficjalnie (lub mniej odicjalnie) zasadach.
1) czy zostawiając się psem przed nacierajacym barbarzynca gracz wyposażony we wlocznie może atakować "przez" psa?
2) jedną z akcji dostępnych dla pomocników jest unik a w przypadku karlow również inne akcje defensywne. Ale zarówno zwierzaki jak i karly mogą wykonać po 1 lub 3 akcji pod rząd po ich aktywacji. Mam zatem rozumieć ze unik itd można zastosować tylko gdy inny gracz wykona kontrę?
3) jak rozumieć akcję "czekanie"? Czy akcja która zostawiamy może być użyta w dowolnym momencie danej tury nawet powodując ze gracz wykona jedna akcje bohaterem i od razu pomocnikiem?
4) czy zadając rany mistrzem areny i gromadząc kryształy na jego karcie zranieni gracze również je zachowują? Pytanie można powiedzieć pro forma ale dyskusja przy ostatniej grze prawie przerodziła się we władcę areny na żywo.
5) czy można uznać za prawidłowe działanie gdy gracz aktywuje psa, zdaje test psychiki i podchodzi psem do węża żeby go "odsunąć" tzn wchodzi z nim w kontakt żeby po ugryzieniu wąż odsunął się tworząc przejście dla gracza powtarzając czynność dwukrotnie w czasie jednej aktywacji psa. Chodzi o to czy pies tak jak gracz umiera od trucizny dopiero ba początku tury i czy też zdaje test na jej zwalczanie?
6) zgodnie z instrukcją jeśli gracz wejdzie w kontakt z bestia ta wykonuje jeden automatyczny atak który odpycha wojownika o 1 pole. Jak w takim razie może dojść do sytuacji gdzie gracz będzie rozpoczynał turę stojąc obok niej?

Dzięki za pomoc!
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Władca Areny

Post autor: akahoshi »

ad.1. A czemu by nie? Wydaje się to logiczne. Atakujesz nad psem bronią o dalekim zasięgu.
ad.5. Wydaje mi się że tak. W instrukcji jest napisane, że pies moźe zostać ukąszony tak samo jak wojownik. A co za tym idzie będzie musiał wykonać test na odporność na koniec tury.
ad.6. Raczej jest to niemożliwe.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
SzorstkiLbn
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2015, 14:22

Re: Władca Areny

Post autor: SzorstkiLbn »

akahoshi pisze: ad.6. Raczej jest to niemożliwe.
W takim razie po co jest 3 punkt tury?
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

SzorstkiLbn pisze:1) czy zostawiając się psem przed nacierajacym barbarzynca gracz wyposażony we wlocznie może atakować "przez" psa?
Tak może.
2) jedną z akcji dostępnych dla pomocników jest unik a w przypadku karlow również inne akcje defensywne. Ale zarówno zwierzaki jak i karly mogą wykonać po 1 lub 3 akcji pod rząd po ich aktywacji. Mam zatem rozumieć ze unik itd można zastosować tylko gdy inny gracz wykona kontrę?
Nie tylko. Pozostaje jeszcze czekanie, które można spożytkować np w rundzie przeciwnika.
3) jak rozumieć akcję "czekanie"? Czy akcja która zostawiamy może być użyta w dowolnym momencie danej tury nawet powodując ze gracz wykona jedna akcje bohaterem i od razu pomocnikiem?
Tak.
4) czy zadając rany mistrzem areny i gromadząc kryształy na jego karcie zranieni gracze również je zachowują? Pytanie można powiedzieć pro forma ale dyskusja przy ostatniej grze prawie przerodziła się we władcę areny na żywo.
Rany pojawiają się zarówno na karcie wojownika jak i w zasobniku Mistrza Ceremonii.
5) czy można uznać za prawidłowe działanie gdy gracz aktywuje psa, zdaje test psychiki i podchodzi psem do węża żeby go "odsunąć" tzn wchodzi z nim w kontakt żeby po ugryzieniu wąż odsunął się tworząc przejście dla gracza powtarzając czynność dwukrotnie w czasie jednej aktywacji psa. Chodzi o to czy pies tak jak gracz umiera od trucizny dopiero ba początku tury i czy też zdaje test na jej zwalczanie?
Tak. Można nawet zapędzać pomocnikami węże na przeciwnika. Pies zdechnie dopiero na początku następnej rundy (jeśli oczywiście nie zda swoich testów odporności końcem rundy poprzedniej).
6) zgodnie z instrukcją jeśli gracz wejdzie w kontakt z bestia ta wykonuje jeden automatyczny atak który odpycha wojownika o 1 pole. Jak w takim razie może dojść do sytuacji gdzie gracz będzie rozpoczynał turę stojąc obok niej?
To Bestia może podejść do wojownika, a wtedy nie wykonuje automatycznego trafienia, tylko normalne testy walki. Nawet jeśli trafi, to odepchnie tylko na krytyku kości obrażeń.

Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości. :P

Ostatnio niestety trochę rzadziej tu zaglądam, więc jeśli pojawią się jakieś pytania proszę także o kontakt mailowy.
Życzę krwawej zabawy. :twisted:
SzorstkiLbn
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2015, 14:22

Re: Władca Areny

Post autor: SzorstkiLbn »

Witam ponownie.

Dzisiaj chciałbym się z Wami podzielić efektem pomysłu, na który wpadłem wymyślając swoją ostatnią postać do Władcy Areny. Mianowicie miałem już serdecznie dosyć ciągłego obliczania ciężaru zbroi, wartości broni itp. itd. w trakcie tworzenia postaci. Wtedy to pomyślałem, że chętnie bym wykorzystał jakieś narzędzie do tworzenia postaci - coś ala Army Builder w przypadku gier bitewnych. Z uwagi na fakt, że nie znalazłem nic co udałoby się zaadaptować postanowiłem samemu stworzyć takie cudo. Efektem mojej pracy jest arkusz kalkulacyjny programu MS Excel (tworzony był na wersji bodajże 2013 - nie robiłem tego na moim komputerze więc nie wiem do końca ale po wyglądzie programu można tak stwierdzić), którego założeniem jest wspomaganie etapu pracy nad postacią do gry Władca Areny.
Dlaczego piszę wspomaganie, a nie służący do tworzenia postaci? Ponieważ, oczywiście jedynie moim zdaniem, nie może on całkowicie zastąpić elementów gry takich jak chociażby karty ekwipunku czy przyjemność z operowania kartą postaci ;) . No ale o tym będziecie mogli przekonać się sami, ponieważ mam zamiar wszystkim chętnym udostępnić moje dzieło - jeśli chociaż jednej osobie się przyda to będę zadowolony.

Arkusz znajdziecie pod następującym linkiem:
http://www.speedyshare.com/m5fbn/WA.xlsx

A podgląd wydruku arkusza wygląda tak:
Obrazek

Cechy modyfikuje się przyciskami, których nie widać na obrazku, ponieważ nie są one drukowane. W razie pytań proszę o kontakt.
Pozdrawiam i życzę dobrej zabawy :)
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 800
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Michał M »

Pobrane, po powrocie do grania będziemy się z tym bawić. Dzięki!
SzorstkiLbn
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2015, 14:22

Re: Władca Areny

Post autor: SzorstkiLbn »

Proszę bardzo :)

Arkusz ma poustawiane obszary chronione, żeby nie pokasować formuł przez przypadek, ale nie ustawiałem haseł, dlatego możecie czuć swobodę jeśli chodzi o dokonywanie modyfikacji. Ponadto proszę o wszelkie uwagi, może uda się coś jeszcze udoskonalić :)
azakmi700
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2016, 02:24

Re: Władca Areny

Post autor: azakmi700 »

Ciesze się,że znalazłem to forum,oto moje pytania:
(dam od razu odpowiedzi które znalazłem w międzyczasie)

1.Czy broń dystansowa uwzględnia flanki itd.
ODP:TAK
1b. Jak to rozróżnić kierunki z większych odległości,kiedy nie strzelamy po prostej?

2.Czy zasada +2 siły dotyczy broni zasięgowej(przy okazji sama zasada nie jest zawarta w samych zasadach jako "przypomnienie",mimo ze nie było jej wcześniej)

3.Co,jeżeli w skutek rozbrojenia bron ma wlecieć na pole niedostępne,zatrzymuje się czy leci po ścianie jak w przypadku odepchnięcia?

4.Skoro arena jest 12x12 to co jeżeli dam 4 razy kolce a 1 ścianę i zacznę na przeciwnej? Czy przeciwnik zacznie przed kolcami,otrzyma krytyczna ranę już na starcie czy jest to niedozwolone(jakby nie patrzeć nie łamie to zasady o polu na które nie da się wejść).

5.Czy mogę nosić 2 bronie dystansowe naraz?Jeżeli tak to naraz przeładowuję obie czy jedna?

6.Kto wybiera w którą stronę odskakuje wąż jeżeli kogoś ukąsi a są 2 możliwe kierunki odskoku?

7.Co rozstrzyga remisy przy wybieraniu ściany kiedy psychika obu graczy jest równa?

8.Czy jeżeli "bron zasięgowa pojawia się w rekach już załadowana" to podniesiona z ziemi,zamieniona z inna tez jest przeładowana?
ODP:Nie,przeładowanie i podniesienie to 2 akcje
9.Czy mogę kogoś rozbroić ze schowanej broni?

10.Według mnie pięści zadają zbyt duże obrażenia(to nie pytanie)

11.Dlaczego rozkaz jest akcją ofensywna?Dlaczego zblokowanie broni przeciwnika uniemożliwia mu wydawanie rozkazów psu?

12.Czy zasada"nic nie blokuje linii strzału"tyczy się broni białej z zasięgiem ?Co za tym idzie czy można atakować przez psa?
ODP:Tak(chodź autor tego nie potwierdził)
14.Czy jeżeli przeciwnik ma berdysz i stoję od niego 1 pole to mogę do niego strzelać z kuszy?(zasady mówią ze nie mogę być w styku)
ODP:Tak
15.Czy udany odskok działa jak unik,jeżeli wyjdę z zasięgu?(Warto by w instrukcji zaznaczyć które akcje defensywne są reakcja(unik,parowanie) a które akcja (ruch,przeładowanie) bo np. w przypadku klinczu nie wiem czy to akcja czy reakcja i czy muszę zostać trafiony żeby go użyć i czy niweluje to obrażenia,jeżeli zabiore przeciwnikowi w ten sposob wszystkie akcje)

16.Czy parując 2 broniami używam kości obu?
ODP:Nie,trzeba wybrać którą bronią się paruje.
17.Czy mogę kontrować ataki z broni białej z zasięgiem?(miałoby to sens,w końcu zbijam broń na bok i uderzam i odskakuje)
ODP:Nie(uważam ze powinna być taka możliwość,test jest już i tak trudny a broń z zasięgiem jest zbyt silna jak ktoś ma mniej niż 3-4 zręczności)
18.Czy draśnięcie w ranę krytyczna poza testem psychiki nakłada truciznę(teoretycznie nie powoduje ona rany,co jest warunkiem nałożenia trucizny)?

19.(Do graczy)Który bohater podstawowy częściej u was wygrywa?
ODP:U mnie ZAWSZE(8 meczy) wygrywał Shae-Than. Włócznia wymusza na przeciwniku test zręczności +2(40% w przypadku Gyranora),po czym można spokojnie odskoczyć na zr+1(80%),co w połączeniu z posiadaniem 2 punktów akcji więcej nie pozwala nas trafić.
20.Kirys jest niezbalansowany-pancerz płytowy który broni tułów(który ma 2 razy większa szanse na trafienie w niego 11-12) przy czym kosztuje 5,tyle samo co nabiodrniki i hełm broniące 1 cześć ciała z normalna szansa na trafienie.

za każdą odpowiedz dziękuje i pamiętajcie 10 punktów akcji,10 zr ,7 siły,reszta po 1 i zatruta kusza+trochę płyty.
azakmi700
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2016, 02:24

Re: Władca Areny

Post autor: azakmi700 »

A i przy okazji moja autorska modyfikacja do gry:

Rany krytyczne jak sama nazwa wskazuje powinny odciskać na postaci większe piętno niż tylko ten punkt na ciele w który przeciwnik będzie celował na -2 i modlił się ze przebije odporność.

Kary za rany krytyczne:
1.Biodra- Test PCHNIĘCIA utrudniony/ułatwiony(dla przeciwnika) o -2/+2
2.Prawa stopa- Akcja RUCH pozwala jedynie na poruszenie się i obrót MAKSYMALNIE o 1 ściankę,lub obrót w miejscu o MAKSYMALNIE 3.
3.Prawe udo-Test cechy ZRĘCZNOŚĆ(z wyjątkiem testu STRZAŁU)utrudniony/ułatwiony o -1/+1(dla przeciwnika)
4.Prawa dłoń-Test cechy WALKA utrudniony/ułatwiony o -1/+1(dla przeciwnika).Test STRZAŁU utrudniony o -1.
5.Prawe ramie- Udźwig broni zmniejszony o 1,konieczność ponownego rozważenia udźwigu i odrzucenia broni jeżeli nie jest się w stanie jej nieść na pole,na którym się stoi(znacznik wytrąconej broni),można tą broń podnieść,lecz nie można jej używać.
6.GŁOWA: Test ROZKAZ utrudniony o -1. Test "PODDANIA" na głowie utrudniony o -2
7.Lewe ramie-Analogicznie do prawego ramienia.W przypadku ran na obu ramionach nie można już podnosić ŻADNEJ broni z ziemi.Otrzymanie rany na drugim ramieniu,kiedy jedno już jest ranne analogicznie powoduje sumarycznie karę -2 i oddzielne sprawdzenie udźwigu.
8.Lewa dłoń- Analogicznie do prawej dłoni.Rany na obu dłoniach wymuszają dodatkowo trzymanie jednej broni oburącz.
9.Lewe udo- Analogicznie do prawego uda.Rany na obu udach uniemożliwiają używanie szarży i odskoku.
10.Lewa stopa-Analogicznie do prawej stopy,W przypadku ran na obu stopach akcja RUCH pozwala jedynie na ruch bez obrotu lub obrót w miejscu maksymalnie o 2 ścianki(45 stopni)
11-12.Tors- Test UNIKU utrudniony o -2.Od teraz wartość trucizny RÓWNA ODPORNOŚCI również zabija wojownika.


ZALETY:
1.Realizm-celowanie z głowę teraz się opłaca
2.Realizm v2-człowiek z rozbitą czaszka i połamanymi nogami nie robi już przeskoków i salt
3.Strategia-Więcej opcji strategicznych,większe znaczenie celowania i doboru pancerzy
4.Strategia-Możliwość powolnego unieszkodliwiania przeciwnika
WADY:
1.Trochę więcej liczenia
2.Dobrze byłoby zrobić ściągę dla kar

Co sądzicie?
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Władca Areny

Post autor: Tygrys69 »

Bardzo fajny pomysł;) Przy kolejnej grze napewno sprawdze.
Focus!
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Władca Areny

Post autor: Władca Areny »

@ azakmi700
Sporo tych pytań.

Ad1
Boki wojownika to dwie proste linie odchodzące od żetonu. Pozostałe pola to przód, lub tył, w zależności od umiejscowienia żetonu.
pppppb
ppppbt
pppbtt
ppżttt
pbtttt
bttttt

Ad2
Nie rozumiem pytania. +2 do siły za co?

Ad3
Leci po ścianie.

Ad4
Zacznie 1 pole przed kolcami.

Ad5
Przeładowuje jedną.

Ad6
Wybór losowy do ustalenia kostką.

Ad7
Rzut kostką.

Ad11
Trwając w takim klinczu nie ma się szans wykonać nawet rozkazu, ponieważ zagryzając zęby i obficie się pocąc trwasz w próbie sił dwóch potężnych wojowników. :twisted:

Ad12
Potwierdzam. :mrgreen:

Ad15
Unik, parowanie i zasłona to reakcje. Klincz i odskok nie są reakcją, tylko akcją (nie niwelują trafienia).

Ad18
Nie powoduje zatrucia. Musi być dołożony lub zmieniony znacznik rany.

Ad19
To dwa całkowicie różne złożenia, mające być bardziej pretekstem do własnych rozmyślań nad stworzeniem postaci. Postacie strzelające faktycznie są silne, ale wiedząc, że będę walczył z taką postacią jestem w stanie stworzyć wyjątkowo dobrego antystrzelacza. :wink:

Ad20
Kirys jest faktycznie ciut lepszy, tak jak wszystkie ochrony torsu.
To bardziej ukłon w kierunku graczy, którzy zliczają kosztorysy w głowie. Każdy punkt pancerza płytowego to cena 5 sz złota, kolczego 3, a skórzanego 1.

Co do modyfikacji wynikających z ran krytycznych, to faktycznie dobry pomysł, ale musiałem po stworzeniu gry wiele takich fajnych pomysłów z gry usunąć, na rzecz uproszczenia jej zasad. I tak wielu graczy uważa ją za zbyt skomplikowaną. Zachęcam Was jednak do tworzenia domowych modyfikacji i nieoficjalnych dodatków. Miło widzieć kiedy gra żyje swoim życiem.

Pozdrawiam
Autor 8)
ODPOWIEDZ