Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje (J. Kemppainen, C. Konieczka, J. Ying)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Wolf »

W planszostrefie.
Folskrim
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 2014, 14:14

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Folskrim »

Czesc

mam grę od niedawna i na razie udało mi sie rozegrać kilka konfrontacji - całkiem fajnie się gra :)

mam pytanie co do budowania kampanii , rozgrywamy pierwszą misje a co po tym?
losujemy misje fabularne / poboczne ?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
blazej_c
Posty: 127
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Poznan, Poland
Kontakt:

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: blazej_c »

Spojrzyj na wątek dot. zasad IA. Temet był tam poruszany kilkukrotnie.

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Usul
Posty: 308
Rejestracja: 29 sie 2006, 19:31
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Usul »

Generalnie - side mission rebelia wybiera z dostępnych jakie mają - story mission -jest uzależniona od tego jak się skończyła poprzednia story mission (tam jest napisane jaka będzie kolejna).
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Szaweł »

Już za trochę ponad 2 tygodnie powinna pojawić się w sklepach polska edycja I fali dodatków. :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Parias
Posty: 34
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:26

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Parias »

Szaweł skąd te info? Znana jest cena orientacyjna? :)

Mam pytanie co do zasad:
1. Rozpłatanie - atak ran dodatkowo jedną jednostkę sąsiadującą z celem czy każda która z nim sąsiaduje?

2. W kampanii bohater rebelii może poświęcić jedną błyskawice na wyleczenie sobie jednego zmęczenia. Czy może tym sposobem wyleczyć sobie obrażenie jeśli nie ma ani jednego zmęczenia?

Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4055
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: AkitaInu »

Parias pisze:Szaweł skąd te info? Znana jest cena orientacyjna? :)

Mam pytanie co do zasad:
1. Rozpłatanie - atak ran dodatkowo jedną jednostkę sąsiadującą z celem czy każda która z nim sąsiaduje?

2. W kampanii bohater rebelii może poświęcić jedną błyskawice na wyleczenie sobie jednego zmęczenia. Czy może tym sposobem wyleczyć sobie obrażenie jeśli nie ma ani jednego zmęczenia?

Pozdrawiam serdecznie.
1. Jedną dodatkową. Obrażenia wybuchowe (blast, nie wiem jak to jest na polski przetłumaczone) zadają każdej jednostce

2. Nie, nie może (ale w sumie tego nie jestem pewien do końca. Choć raczej było by to bez sensu ;))
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Szaweł »

Parias pisze:Szaweł skąd te info? Znana jest cena orientacyjna? :)

Mam pytanie co do zasad:
1. Rozpłatanie - atak ran dodatkowo jedną jednostkę sąsiadującą z celem czy każda która z nim sąsiaduje?

2. W kampanii bohater rebelii może poświęcić jedną błyskawice na wyleczenie sobie jednego zmęczenia. Czy może tym sposobem wyleczyć sobie obrażenie jeśli nie ma ani jednego zmęczenia?

Pozdrawiam serdecznie.
Info ze strony Galakty :)

1. Jendą
2. Nie bardzo wiem o jaką błyskawicę chodzi ale zdaje się, że chodzi Ci o akcję, a leczenie zmęczenia z tego co pamiętam, leczy nie jeden punkt a punkty równe wytrzymałości (chyba tak się zwał ten stat, nie pamiętam bo gram Imperium zawsze) danego bohatera a w przypadku braku zmęczenia leczy zdrowie również równe wytrzymałości, lub najpierw zmęczenie do zera a resztę leczy rany.
Czyli przykładowo:
Bohater ma 4 wytrzymałości oraz 4 zmęczenia i 5 ran, to leczy 4 zmęczenia.
Bohater ma 4 wytrzymałości oraz 2 zmęczenia i 5 ran, to leczy 2 zmęczenia i 2 rany (razem 4).
Bohater ma 4 wytrzymałości oraz 0 zmęczenia i 5 ran, to leczy 4 rany.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4055
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: AkitaInu »

Szaweł - chodzi o błyskawicę którą możesz wyrzucić na kostkach przy ataku :)
Parias
Posty: 34
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:26

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Parias »

Dzięki odnośnie powyższych ale co do leczenia błyskawicą to chodzi mi konkretnie o użycie błyskawicy z kości na wyleczenie jednego punktu zmęczenia (wykonujemy to podczas ataku). Wg. zasad można wyleczyć jedno zmęczenie na atak, pytanie czy można tym sposobem się też wyleczyć.
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Szaweł »

A to przepraszam, nie ogarnąłem kuwety :)

A tak btw, co jeśli bohater wyrzuci zero trafień, ale np. 2 wzmocnienia. Może wykorzystać wzmocnienie jako trafienie mimo, że nie ma czego wzmocnić bo przecież nie trafił? :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Parias
Posty: 34
Rejestracja: 06 maja 2014, 15:26

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Parias »

Wydaje mi się, że tak, bo może wzmocnienie użyć jako atak.

Nie wiem tylko jak jest z tym leczeniem za wzmocnienie w kampanii, bardzo niejasno napisane :/
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4055
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: AkitaInu »

Jeżeli nie trafił to może wzmocnienia użyć do wyleczenia 1 wytrzymałości (nie życia)

ale nie do końca pamiętam jak jest z innymi skillami (np. jakieś leczenie za wzmocnienie w przypadku jeżeli przeciwnik się uchylił/nie zadaliśmy obrażeń. Chyba też ich można było używać ;))
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Szaweł »

Chodzi mi o samą logikę nazwy zasady. Skoro jest to wzmocnienie, to na chłopski rozum, jeśli kogoś pacnąłem w ryj i wybiłem mu jedynkę, to używając wzmocnienia tegoż ciosu wybiłbym dwie jedynki, a jeśli nie trafiłem to wzmocnionym ciosem mógłbym się np. okręcić wokół własnej osi i do tego upaść na ryj samemu tracąc jedynkę :) No chyba, że to cios prosty, to może ze wzmocnieniem bez trafienia zdołałbym chociaż ukruszyć tę jedynkę :D

Ostatnio miałem taką zagwostkę właśnie, czy nie mając trafienia mogę komuś zadać ranę samym wzmocnieniem tegoż trafienia, którego w sumie nie było :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4055
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: AkitaInu »

Popatrz na sekwencję ataku.

Przed rozliczaniem obrażeń jest krok wydawania wzmocnień.

Załóżmy:

1. wyrzuciłeś 2 obrażenia i wzmocnienie
2. przeciwnik wyrzucił 2 tarcze.
3. wzmocnienie pozwala Ci dodać +2 do obrażeń

idziemy dalej

4. obliczacz całkowity atak czyli 2 obrażenia z kości i 2 ze wzmocnienia, razem 4
5. przeciwnik nie ma innych bonusów, ma wciąż dwie tarcze
6. jako że Ty masz 4 obrażenia a przeciwnik 2 tarcze to wchodzą w niego dwa obrażenia.


Jeżeli jednak nie trafisz (inaczej mówiąc przeciwnik wyrzuci unik) to jedynie możesz użyć wzmocnienia żeby wyleczyć jedno zmęczenie. Przeciwnik jest zajęty unikaniem/chowaniem się/5cioma saltami w powietrzy a Ty w tym czasie, jako że wykonałeś swój tak zajebiście, masz czas na chwilkę rozluźnienia/łyk wody itp itd ;)
Fegat
Posty: 837
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Fegat »

Gierka nawet nawet, ale coś mi nie daje spokoju.

W Descencie można było grać pojedynczą grę"epicką". Każdy z bohaterów dostawał 6 expa, 150 albo 200 złota na głowę, a mroczny tylko exp i potworki z II aktu. Czy w IA jest coś podobnego? A jak jest, to jak wtedy naliczać poziom zagrożenia?
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4055
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: AkitaInu »

Fegat pisze:Gierka nawet nawet, ale coś mi nie daje spokoju.

W Descencie można było grać pojedynczą grę"epicką". Każdy z bohaterów dostawał 6 expa, 150 albo 200 złota na głowę, a mroczny tylko exp i potworki z II aktu. Czy w IA jest coś podobnego? A jak jest, to jak wtedy naliczać poziom zagrożenia?
Tutaj nie ma takiej możliwości według zasad. Inaczej mówiąc - nie ma takiego trybu. Ale jest skirmish za to
Fegat
Posty: 837
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Fegat »

AkitaInu pisze:
Fegat pisze:Gierka nawet nawet, ale coś mi nie daje spokoju.

W Descencie można było grać pojedynczą grę"epicką". Każdy z bohaterów dostawał 6 expa, 150 albo 200 złota na głowę, a mroczny tylko exp i potworki z II aktu. Czy w IA jest coś podobnego? A jak jest, to jak wtedy naliczać poziom zagrożenia?
Tutaj nie ma takiej możliwości według zasad. Inaczej mówiąc - nie ma takiego trybu. Ale jest skirmish za to
No to bida :(
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Wolf »

AkitaInu pisze:
Parias pisze:2. W kampanii bohater rebelii może poświęcić jedną błyskawice na wyleczenie sobie jednego zmęczenia. Czy może tym sposobem wyleczyć sobie obrażenie jeśli nie ma ani jednego zmęczenia?
2. Nie, nie może (ale w sumie tego nie jestem pewien do końca. Choć raczej było by to bez sensu ;))
Otóż może i jest to ogólna zasada. Zawsze kiedy leczysz zmęczenie, a nie masz zmęczenia to leczysz obrażenia.
AkitaInu pisze:Jeżeli jednak nie trafisz (inaczej mówiąc przeciwnik wyrzuci unik) to jedynie możesz użyć wzmocnienia żeby wyleczyć jedno zmęczenie.
Technicznie możesz wydawać wzmocnienia na co chcesz tylko, że w wypadku uniku dodawanie obrażeń nic nie daje, a cleave/stun/blast/weaken wymaga zadania minimum 1 obrażenia, więc po prostu większość efektów wzmocnienia po prostu automatycznie nie będzie działać. Natomiast można jak najbardziej wydać wzmocnienie na zdolność typu recover, bo unik tego nie neguje w żaden sposób.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4055
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: AkitaInu »

Wolf.

Co do pierwszego - zajrzałem na bgg i ogólnie się o to kłócą :) Ostatni post jednak mówi że podobno jeden z twórców powiedział że JAKIEKOLWIEK ściąganie zmęczenia może wyleczyć życie więc wychodzi na to że się da (dla mnie to akurat bez sensu tak naprawdę ;))

Co do drugiego - zgadzam się w 100%
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Szaweł »

Wolf pisze:
AkitaInu pisze:
Parias pisze:a cleave/stun/blast/weaken wymaga zadania minimum 1 obrażenia
I o to mnie właśnie się rozchodziło :D Kiedy na kości nie wypadło ani jedno obrażenie ale za to pierdyliard wzmocnień :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4055
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: AkitaInu »

Ale pamiętaj że nawet jeżeli obrażenia na kościach nie przebijają pancerza a masz dwa wzmocnienia to:

jedno wydajesz na obrażenia w wyniku czego przebijasz pancerz
drugie wydajesz na np. stun czy cleave ;)
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Wolf »

AkitaInu pisze:Co do pierwszego - zajrzałem na bgg i ogólnie się o to kłócą :) Ostatni post jednak mówi że podobno jeden z twórców powiedział że JAKIEKOLWIEK ściąganie zmęczenia może wyleczyć życie więc wychodzi na to że się da (dla mnie to akurat bez sensu tak naprawdę ;))
Ale nie ma się o co kłócić, bo jest to zdefiniowane w zasadach.
Surge
During a campaign, a hero performing an attack may spend 1 [surge] to recover 1 [strain]

Recover
If a hero recovers more [strain] than he has suffered, he recovers 1 [damage] for each [strain] he cannot recover.
Nie pozostawia to żadnego pola do interpretacji.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Karit »

Na ile kampanii starcza podstawka? Rozumiem, że mini dodatki zwiększają nam liczbę misji pobocznych do rozegrania, a jak wygląda sytuacja z misjami fabularnymi? Jak z jedna ekipa zrobiłem kampanię, to czy jestem w stanie zrobić ja jeszcze raz grając zupełnie inne misje?
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje

Post autor: Wolf »

W najbardziej skrajnym przypadku możesz rozegrać 2 kampanie, w których żadna misja fabularna się nie powtórzy (nie licząc wprowadzającej). Do tego dochodzą misje poboczne, które mogą występować różne i w różnej kolejności + dodatkowe misje od gracza imperium.

O mini dodatkach w kontekście contentu pod kampanię i skirmish pisałem tutaj:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 00#p687003
ODPOWIEDZ