Cywilizacja: Poprzez Wieki 3 ed. (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: yosz »

A tu nowa plansza gracza. Rany jakie to ładne :)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 147 times
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: uyco »

a co tak mało miejsc na niebieskie i żółte kostki?
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: yosz »

Na żółte jest tyle samo, tyle że jest to inaczej narysowane.

Na niebieskie jest mniej bo korupcję sprawdzamy przed produkcją surowca, a nie po.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kemotix »

Podpis przy żółtym banku - "Tu przesuń znaczniki za straconą populację i poświęcone jednostki. W sytuacji gdy jednostki możemy "tracić" tylko podczas kolonizacji może by to inaczej sformułować?
uyco pisze:a co tak mało miejsc na niebieskie i żółte kostki?
Na niebieskie są 2 miejsca mniej, ale z tego co pamiętam otrzymujemy też na starcie 2 znaczniki mniej.
Na żółte jest tyle samo co w poprzedniej wersji - 18.
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 147 times
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: uyco »

a faktycznie, przepraszam za alarm :D To już chyba symptom zbyt długiego oczekiwania
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: yosz »

kemotix pisze:Podpis przy żółtym banku - "Tu przesuń znaczniki za straconą populację i poświęcone jednostki. W sytuacji gdy jednostki możemy "tracić" tylko podczas kolonizacji może by to inaczej sformułować?
Skoro poświęcać jednostki można tylko przy kolonizacji to sformułowanie jest jednoznaczne. Jak inaczej byś to napisał? "Tu przesuń znaczniki za straconą populację i za wysłane w czasie kolonizacji jednostki?" Jest dłużej i nie wiem czy jaśniej.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
kruker
Posty: 436
Rejestracja: 27 gru 2008, 00:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 55 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: kruker »

A dlaczego nie został "despotyzm", tylko na siłę spolszczono to na "tyranię"?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Veridiana »

Na GF artykuł przedstawiający bardzo szczegółowo nową edycję, wszystkie zmiany w mechanice oraz w działaniu i koszcie kart, a wszystko okraszone wieloma grafikami z nowej polskiej edycji 8)
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2506
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Pan_K »

kruker pisze:A dlaczego nie został "despotyzm", tylko na siłę spolszczono to na "tyranię"?
I "despotyzm" i "tyrania" są grecyzmami zasiedziałymi w języku polskim. Oznaczają natomiast w polszczyźnie nieco inne sensy. W uproszczeniu: despota, to ktoś rządzący niepodzielnie; tyran, to ktoś rządzący okrutnie. W teorii despota nie musi być tyranem, choć tyran zwykle bywa despotą.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4675
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1987 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: warlock »

Veridiana pisze:Na GF artykuł przedstawiający bardzo szczegółowo nową edycję, wszystkie zmiany w mechanice oraz w działaniu i koszcie kart, a wszystko okraszone wieloma grafikami z nowej polskiej edycji 8)
Świetny tekst, wielkie dzięki! Dobrze, że wstrzymałem się z zakupem używanej Cywilizacji, czekam z niecierpliwością na nowe wydanie.

Taka drobna uwaga - na jednej z kart jest literówka: Obrazek
- "wolni robotnici".
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Veridiana »

To zostało poprawione. Tak jak napisałam w tekście, karty pochodzą sprzed finalnej korekty :)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: DarkSide »

Veridiana pisze:Na GF artykuł przedstawiający bardzo szczegółowo nową edycję, wszystkie zmiany w mechanice oraz w działaniu i koszcie kart, a wszystko okraszone wieloma grafikami z nowej polskiej edycji 8)
Świetny tekst :D Ogrom pracy redaktorskiej.

"Hammurabi: gracz może użyć w turze 1 akcji militarnej zamiast 1 akcji cywilnej. Dodatkowo: wzięcie lidera z toru kosztuje 1 akcję cywilną mniej."

Czy to się odnosi również do pól o koszcie 1 czyli wzięcie karty lidera za darmo? Czy też wprowadzono zasadę, że i tak trzeba zapłacić koszt minimum 1AC?
Czy zamiana AC na AM jest opcjonalna? (bo w starej wersji było chyba obowiązkowe)

Karty taktyki.
- Czy będzie można kłaść identyczne karty taktyki pochodzące od różnych graczy, żeby koszt użytkowania danej taktyki był dla nas niższy?
- Czy każdorazowe użycie cudzej taktyki, ale wciąż tej samej będzie każdorazowo kosztowało 2AM? Jeśli tak, to wydaje mi się to troszkę dziwne. To tak jakby naczelne dowództwo po pierwszym użyciu zapadało na amnezję i nie potrafiło skopiować know-how.

Cuda typu Internet. Aż 4 niebieskie znaczniki zablokowane przed wybudowaniem :shock: przy obniżonej liczbie tychże to niezła masakra. Jeśli ktoś ma chrapkę na cuda 5-etapowe (czy poza Internetem są jeszcze takowe?) musi mocno inwestować w zdobywanie dodatkowych niebieskich znaczników.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

DarkSide pisze:"Hammurabi: gracz może użyć w turze 1 akcji militarnej zamiast 1 akcji cywilnej. Dodatkowo: wzięcie lidera z toru kosztuje 1 akcję cywilną mniej."

Czy to się odnosi również do pól o koszcie 1 czyli wzięcie karty lidera za darmo? Czy też wprowadzono zasadę, że i tak trzeba zapłacić koszt minimum 1AC?
Możliwe jest wzięcie za darmo.
DarkSide pisze:Karty taktyki.
- Czy będzie można kłaść identyczne karty taktyki pochodzące od różnych graczy, żeby koszt użytkowania danej taktyki był dla nas niższy?
- Czy każdorazowe użycie cudzej taktyki, ale wciąż tej samej będzie każdorazowo kosztowało 2AM? Jeśli tak, to wydaje mi się to troszkę dziwne. To tak jakby naczelne dowództwo po pierwszym użyciu zapadało na amnezję i nie potrafiło skopiować know-how.
Kartę taktyki wykładasz zawsze u siebie (za 1 AM), wraz ze swoim znacznikiem i dopiero w następnej kolejce przesuwasz na planszę militarną (gdzie każdy może ją skopiować). Za 2AM możesz natomiast położyć swój znacznik na taktyce leżącej już na planszy militarnej. Dopóki Twój znacznik leży na taktyce, Twoja cywilizacja z niej korzysta (aż nie zmienisz na inną).
DarkSide pisze:Cuda typu Internet. Aż 4 niebieskie znaczniki zablokowane przed wybudowaniem :shock: przy obniżonej liczbie tychże to niezła masakra. Jeśli ktoś ma chrapkę na cuda 5-etapowe (czy poza Internetem są jeszcze takowe?) musi mocno inwestować w zdobywanie dodatkowych niebieskich znaczników.
Tylko Internet jest 5-etapowy.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: DarkSide »

Aaaa... teraz wszystko jasne :D Opacznie zrozumiałem zasady wspólnego czerpania z kart taktyki. Podziękował :)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: costi »

kemotix pisze:Podpis przy żółtym banku - "Tu przesuń znaczniki za straconą populację i poświęcone jednostki. W sytuacji gdy jednostki możemy "tracić" tylko podczas kolonizacji może by to inaczej sformułować?
uyco pisze:a co tak mało miejsc na niebieskie i żółte kostki?
Na niebieskie są 2 miejsca mniej, ale z tego co pamiętam otrzymujemy też na starcie 2 znaczniki mniej.
Na żółte jest tyle samo co w poprzedniej wersji - 18.
Jak 2 miejsca mniej, jak banki znaczników są otwarte od góry?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Veridiana »

Na ostatecznej ponoć wersji gry na BGO bank niebieskich surowców ma w ogóle podział: 6/5/5.
Artur, jak to w końcu będzie?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Nataniel »

Veridiana pisze:Na ostatecznej ponoć wersji gry na BGO bank niebieskich surowców ma w ogóle podział: 6/5/5.
Artur, jak to w końcu będzie?
AFAIK 5/5/6 (patrząc od lewej).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3240
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: Veridiana »

Nataniel pisze:
Veridiana pisze:Na ostatecznej ponoć wersji gry na BGO bank niebieskich surowców ma w ogóle podział: 6/5/5.
Artur, jak to w końcu będzie?
AFAIK 5/5/6 (patrząc od lewej).
EDIT: Czyli najwyraźniej plansze graczy ulegną jeszcze modyfikacji pod względem graficznym. źle spojrzałam :roll:
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: GrzeL »

Na stronie CGE pojawiła się angielska instrukcja.
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

Oooo... jak milusio... każda plansza gracza ma nieco inne tło (oprócz koloru). Drobiazg a cieszy :D
I fajno że zdecydowali się porozbijać plansze na kilka. Położyć je razem zawsze można... :D

Ależ się jaram... tylko niech te koszulki załatwią do polskiej premiery bo nie zdzierżę :/
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3650
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: gafik »

Veridiana pisze:Na GF artykuł przedstawiający bardzo szczegółowo nową edycję, wszystkie zmiany w mechanice oraz w działaniu i koszcie kart, a wszystko okraszone wieloma grafikami z nowej polskiej edycji 8)
Bdb. Tytaniczna praca. Podziw.

Lider Joanna Darc. Nie można było ostatniego słowa w całości przenieść. Pozostał potworek "rzeń"
Obrazek
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

Nie czytałem całej, tylko rzuciłem okiem strona po stronie... Czy ja dobrze widzę że wyleciał tryb zaawansowany (podstawowy też choć ten mnie nie interesuje)?...
--- edit --- Może będzie w handbook-u...
norkbes
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: norkbes »

gafik pisze:
Veridiana pisze:Na GF artykuł przedstawiający bardzo szczegółowo nową edycję, wszystkie zmiany w mechanice oraz w działaniu i koszcie kart, a wszystko okraszone wieloma grafikami z nowej polskiej edycji 8)
Bdb. Tytaniczna praca. Podziw.

Lider Joanna Darc. Nie można było ostatniego słowa w całości przenieść. Pozostał potworek "rzeń"
Obrazek
Świetny tekst, sporo przydatnych informacji. Co do przełamań tekstu - ja się poddaje - nie zdziwiłbym się, gdyby wersja polskojęzyczna była jedyną, w której coś takiego grafik zrobił - na kartach jest wystarczająco miejsca żeby zmieścić dużo tekstu bez przełamań tą samą czcionką. Ale cóż, rozumiem, że tak łatwiej - bo na pewno nie czytelniej. Mimo wszystko czekam na wersje polskojęzyczną.
klpt12
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, 02:44
Has thanked: 5 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: klpt12 »

Przymierzam się do kupna nowej polskiej wersji. Wstyd się trochę przyznać, ale nigdy nie grałem w cywilizację i chciałbym nadrobić braki. I tu pojawia się moje pytanie. Czy obie wersje tej gry są do siebie na tyle zbliżone, żeby nauczyć się zasad z filmików do starej wersji?
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

Post autor: CydPL »

Gra jest na tyle złożona i ma taką ilość drobnych zasad, że nie sądzę by ktoś w filmiku był w stanie przedstawić je wszystkie. Zasady trzeba przede wszystkim przeczytać (chyba że siedzisz przy stole z kimś kto grę dobrze zna i przypilnuje/nauczy). Z tym z kolei poczekałbym na nową, polską instrukcję i handbook (nowa angielska jest już w sieci - link kilka postów wyżej). Stara instrukcja była ciężej przyswajalna a nową raczej doszlifowali. Nowa edycja ma bardzo podobne zasady ale o ile w starą nie zamierzasz grać to wydaje mi się że nie ma sensu uczyć się starych zasad bo później mogą Ci się mieszać z nowymi (a pozmieniali trochę rzeczy).
ODPOWIEDZ