moim zdaniem, działa. Zniszczenie to zniszczenie - trafiasz do Valhalli, bez różnicy z jakiego powodu - zbierasz punkty.Lubel pisze:Jestem po dwóch rozgrywkach, większość rzeczywiście wystarczy czytać i grać intuicyjnie i nie robi się błędów. Ragnarok graliśmy dobrze, czyli tylko za te zniszczone w Ragnaroku szły punkty, co do kart, jeśli nie ma powiedziane, że działa na wszystkie klany (chyba na żadnej tak nie ma) to znaczy że korzyść dla Twojego klanu. Owszem 2-3 karty są źle przetłumaczone i sprostowanie potrzebne (Domena Thora, Łaska Friggi, Trucizna Lokiego ), ale nie przesadzajmy, że jest aż tak źle. Jedno czego nie znalazłem odpowiedzi, a widziałem dyskusję, która chyba nie rozwiała wątpliwości to ta czy karta rozszerzenia drakkara gdzie w wypadku jego zniszczenia otrzymujemy 4/8/12 pkt, czy działa także w Ragnaroku ?
Blood Rage - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Blood Rage
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Blood Rage
"Nie jest źle"? Jak dla mnie jest nieakceptowalnie źle. Niestety kolejny raz potwierdza się, że u Portalu nie kupuje się pierwszych wydań. Niektórzy powiedzą, że to hejt, ale tak jest prawie za każdym razem, to naprawdę, moi drodzy, jest regułą.
Sprzedam nic
Re: Blood Rage
Tak też zagraliśmy, nie miało to niby aż tak dużego znaczenia, bo zdobywca tych punktów nie wygrał rozgrywki, więc uznaliśmy, że kłócić się o to nie będziemyGeQ pisze:moim zdaniem, działa. Zniszczenie to zniszczenie - trafiasz do Valhalli, bez różnicy z jakiego powodu - zbierasz punkty.
a co do tłumaczenia to w instrukcji napisane : Tłumacz: Marek Spychalski - no nie popisał się, bo to nie były jakieś skomplikowane zwroty na kartach.
Re: Blood Rage
Cześć, mam 2 pytania odnośnie plądrowania:
1) Załóżmy, że jestem sam w prowincji jedną jednostką, są wolne wioski. W sąsiednich prowincjach są figurki moje i przeciwników. Wywołuję akcję plądrowanie w prowincji, w której jestem sam. Czy jeżeli nikt nie zdecyduje się przenieść do tej prowincji, to czy ja mogę się do niej przenieść inną figurką z sąsiedniej prowincji?
2) Jeżeli bitwę wygra inny gracz, niż ten co wykonał akcję plądrowania, to nie otrzymuje się nagrody z żetonu - czy to też oznacza, że żeton nie jest obracany, prowincja nie jest splądrowana i będą tam się mogły toczyć w przyszłych turach?
1) Załóżmy, że jestem sam w prowincji jedną jednostką, są wolne wioski. W sąsiednich prowincjach są figurki moje i przeciwników. Wywołuję akcję plądrowanie w prowincji, w której jestem sam. Czy jeżeli nikt nie zdecyduje się przenieść do tej prowincji, to czy ja mogę się do niej przenieść inną figurką z sąsiedniej prowincji?
2) Jeżeli bitwę wygra inny gracz, niż ten co wykonał akcję plądrowania, to nie otrzymuje się nagrody z żetonu - czy to też oznacza, że żeton nie jest obracany, prowincja nie jest splądrowana i będą tam się mogły toczyć w przyszłych turach?
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Blood Rage
1) Możesz śmiało wsadzać swoje figurki, dopóki jest tam miejsce.
2) Żeton zostaje nieodwrócony i można dalej się o niego tłuc.
2) Żeton zostaje nieodwrócony i można dalej się o niego tłuc.
Re: Blood Rage
Powróćmy jeszcze do tej kwestii, bo wydaje mi się, że w oryginale nie ma takiej zasady.krecilapka pisze:W zasadach zapomnieli przetłumaczyć, że można tylko 2 karty takich samych wypraw zagrać - co już trzeba sobie samemu zapamiętać.
Tekst z instrukcji angielskiej brzmi:
Część zdania mówiąca o dwóch Wyprawach nie ustala limitu (gdyby tak było, to użyto by tam zwrotu "to up to two"). To jest po prostu klaryfikacja ("owszem, można mieć identyczne Wyprawy i one dają punkty osobno"). Nie widzę w tym zdaniu nic, co zakazuje zagrania trzeciej wyprawy tego samego typu.There is no limit to the number of Quests you can commit to during each Age, and you may commit to two Quests of the same type (each giving its reward independently).
Jest jeszcze jedna przesłanka za takim traktowaniem tego zdania. Gdyby to jakiego typu jest Wyprawa miało znaczenie, to raczej poświęcono by tej kwestii więcej uwagi, wyjaśniając czym jest "typ wyprawy".
Mam wrażenie, że wywalenie tego mylącego zdania o dwóch Wyprawach z polskiej instrukcji mogło być celowe. Ale słucham teraz waszych opinii
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Blood Rage
A jest w ogóle w grze więcej niż po dwie karty identycznych questów? (z tej samej ery)
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Blood Rage
Zgadza się, nie ma w oryginale wzmianki o limicie, jedynie info, że można użyć 2 takich samych typów. W polskiej wersji nie tyle to wywalono co przeredagowano na zdanie "gracze mogą brać udział w wielu wyprawach tego samego typu".
Swoją drogą to polskie zdanie też może być mylące- ktoś może odebrać to jako informację, że jeżeli chcesz mieć kilka wypraw, to muszą być tego samego typu.
Swoją drogą to polskie zdanie też może być mylące- ktoś może odebrać to jako informację, że jeżeli chcesz mieć kilka wypraw, to muszą być tego samego typu.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Blood Rage
A czy w tym samym FAQ nie jest czasem napisane, że nie można grabić już splądrowanej prowincji?GeQ pisze:zapraszam jednak do przeczytania FAQ - koszt najazdu z Walhalli to tylko 1 szału - niestety da sięokon pisze:ulepszenie klanu które umożliwia za 1 szału wykonanie najazdu z valhalii kosztuje 1 szału + normalny koszt jednostki . Czyli w przypadku drakkaru = 3 nie da rady tak spamować
Pomijając już ten fakt, to za każdą wygraną bitwę otrzymałbyś liczbę punktów równą statystyce toporów, a dodatkowo podnosił jedną statystykę (a to przecież nie tylko punkty na koniec gry, ale także handicap w trakcie rozgrywki). Moim zdaniem średni interes dla żony.
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Re: Blood Rage
Uwielbiam dzielić włos na czworo, więc zwracam uwagę, że to zdanie dotyczy graczy (liczba mnoga). Jeśli ktoś uznałby, że Wyprawy muszą być tego samego typu, to musiałby to być ten sam typ u wszystkich graczyBary pisze:W polskiej wersji nie tyle to wywalono co przeredagowano na zdanie "gracze mogą brać udział w wielu wyprawach tego samego typu".
Swoją drogą to polskie zdanie też może być mylące- ktoś może odebrać to jako informację, że jeżeli chcesz mieć kilka wypraw, to muszą być tego samego typu.
Pani Żona za każdym razem przegrywała bitwę, więc prowincja nie stawała się splądrowana.michcic pisze:A czy w tym samym FAQ nie jest czasem napisane, że nie można grabić już splądrowanej prowincji?
Pomijając już ten fakt, to za każdą wygraną bitwę otrzymałbyś liczbę punktów równą statystyce toporów, a dodatkowo podnosił wybraną statystykę (a to przecież nie tylko punkty na koniec gry, ale także handicap w trakcie rozgrywki). Moim zdaniem średni interes dla żony.
Faktycznie za wygraną bitwę zawsze należy się nagroda w Punktach Chwały, ale statystyki się nie podnosi. Podniesienie statystyki (czyli bonus z Żetonu Plądrowania) jest nagrodą wyłącznie dla tego kto wywołał plądrowanie.
Re: Blood Rage
Prowincja została splądrowana w momencie kiedy po raz pierwszy żona przegrała bitwę. Splądrował ją Jarl, mimo że nie on wywołał plądrowanie. A może ja coś źle zrozumiałem?syd3r pisze:Uwielbiam dzielić włos na czworo, więc zwracam uwagę, że to zdanie dotyczy graczy (liczba mnoga). Jeśli ktoś uznałby, że Wyprawy muszą być tego samego typu, to musiałby to być ten sam typ u wszystkich graczyBary pisze:W polskiej wersji nie tyle to wywalono co przeredagowano na zdanie "gracze mogą brać udział w wielu wyprawach tego samego typu".
Swoją drogą to polskie zdanie też może być mylące- ktoś może odebrać to jako informację, że jeżeli chcesz mieć kilka wypraw, to muszą być tego samego typu.
Pani Żona za każdym razem przegrywała bitwę, wiec prowincja nie stawała się splądrowana.michcic pisze:A czy w tym samym FAQ nie jest czasem napisane, że nie można grabić już splądrowanej prowincji?
Pomijając już ten fakt, to za każdą wygraną bitwę otrzymałbyś liczbę punktów równą statystyce toporów, a dodatkowo podnosił wybraną statystykę (a to przecież nie tylko punkty na koniec gry, ale także handicap w trakcie rozgrywki). Moim zdaniem średni interes dla żony.
Faktycznie za wygraną bitwę zawsze należy się nagroda w Punktach Chwały, ale statystyki się nie podnosi. Podniesienie statystyki jest nagrodą wyłącznie dla tego kto wywołał plądrowanie.
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Re: Blood Rage
Tylko plądrujący (wywołujący tę akcję) może splądrować prowincje.
Klan, który broni przed splądrowaniem, jeżeli wygra, dostaje jedynie punkty z "Toporów", a prowincja pozostaje niesplądrowana.
Klan, który broni przed splądrowaniem, jeżeli wygra, dostaje jedynie punkty z "Toporów", a prowincja pozostaje niesplądrowana.
Re: Blood Rage
Skoro wszyscy tak uważacie to pewnie macie rację. Mogę jednak prosić o jakiś cytat z reguł, który wyjaśnia tę sytuację? Tak dla pewności.
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Re: Blood Rage
Str. 18. Instrukcja w wersji polskiej. Plądrowanie->3.Rozpatrzenie->4 akapitmichcic pisze:Skoro wszyscy tak uważacie to pewnie macie rację. Mogę jednak prosić o jakiś cytat z reguł, który wyjaśnia tę sytuację? Tak dla pewności.
"Jeżeli gracz, który wywołał Plądrowanie zwyciężył w bitwie, otrzymuje bonus z Żetonu Plądrowania..."
Re: Blood Rage
Dzięki. Nie wszystko w tej grze jest jednak takie intuicyjne.ramar pisze:Str. 18. Instrukcja w wersji polskiej. Plądrowanie->3.Rozpatrzenie->4 akapitmichcic pisze:Skoro wszyscy tak uważacie to pewnie macie rację. Mogę jednak prosić o jakiś cytat z reguł, który wyjaśnia tę sytuację? Tak dla pewności.
"Jeżeli gracz, który wywołał Plądrowanie zwyciężył w bitwie, otrzymuje bonus z Żetonu Plądrowania..."
Swoją drogą w angielskiej wersji instrukcji znajduje się zapis niepozostawiający wątpliwości: "If the pillager does not win the battle, the province is not pillaged and nobody gets the pillage reward. Any player (including the pillager) can try again later in the phase to pillage the province." Szkoda, że tłumacz pominął ten fragment.
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Game developer w wydawnictwie Go On Board.
Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
- krecilapka
- Posty: 972
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 188 times
Re: Blood Rage
>>and you may commit to two Quests of the same type<<syd3r pisze:Powróćmy jeszcze do tej kwestii, bo wydaje mi się, że w oryginale nie ma takiej zasady.krecilapka pisze:W zasadach zapomnieli przetłumaczyć, że można tylko 2 karty takich samych wypraw zagrać - co już trzeba sobie samemu zapamiętać.
No dobra, a powyższe zdanie co znaczy wg Ciebie?
W podstawce tego problemu nie ma. Ale gdy dołożysz dodatki to już owszem są.Ink pisze:A jest w ogóle w grze więcej niż po dwie karty identycznych questów? (z tej samej ery)
Re: Blood Rage
W moim w miarę dosłownym tłumaczeniu: "oraz możesz podejmować się dwóch Wypraw tego samego typu"krecilapka pisze:>>and you may commit to two Quests of the same type<<
No dobra, a powyższe zdanie co znaczy wg Ciebie?
Całe zdanie po polskawemu:
"Nie ma limitu kart Wypraw, których możesz się podjąć w czasie każdej Epoki, oraz możesz podejmować się dwóch Wypraw tego samego typu (każda osobno daje określone nagrody)".
Według mnie to zdanie istnieje aby zapewnić czytelnika, że można (oraz warto) dublować sobie Questy. Jest marnie napisane i powodowało wątpliwości również u angielskojęzycznych graczy. Ale niewiele wskazuje na to, że jest to formalne ograniczenie liczby Wypraw, a nie klaryfikacja.
Może jakiś moderator mógłby wyciąć tę część dyskusji o pewnej strategii, która przerodziła się w wyjaśnianie tejże strategii, która przerodziła się w wyjaśnienie zasad i przenieść do wątku o zasadach?adikom5777 pisze:Ale wiecie, że jest specjalny wątek o zasadach Blood Rage?
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 16 times
Re: Blood Rage
Wydaje mi się, że gdzieś widziałem już odpowiedź na moje pytanie, ale wolę się upewnić:
Czy karty z rozwinięć klanu się kumulują?
Przykład: Mam 2 rozwinięcia Tyra umożliwiające zagranie karty wyprawy jako karty bitwy z bonusem odpowiednio +3 i +5. To znaczy, że moja karta wyprawy zagrana w bitwie to karta bitwy o sile +8?
Wg. mnie tak bo są to 2 różne rozwinięcia, ale mój współgracz miał poważne obiekcje.
Czy karty z rozwinięć klanu się kumulują?
Przykład: Mam 2 rozwinięcia Tyra umożliwiające zagranie karty wyprawy jako karty bitwy z bonusem odpowiednio +3 i +5. To znaczy, że moja karta wyprawy zagrana w bitwie to karta bitwy o sile +8?
Wg. mnie tak bo są to 2 różne rozwinięcia, ale mój współgracz miał poważne obiekcje.
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Blood Rage
Nie mam teraz instrukcji pod ręką, ale efekty (nawet tych samych) ulepszeń się kumulują, więc miałbyś +8. To było w którymś z przykładów w instrukcji napisane, przy ulepszeniach.
Re: Blood Rage
W temacie plądrowania polskiej wersji jest napisane "jeśli Gracz który wywołał plądrowanie wygra otrzymuje żeton Plądrowania [...] ponadto zwycięzca utrzymuje punkty chwały nawet jeśli nie wywołał plądrowania". To słowo "ponadto" może wprowadzać w błąd bo pokazuje że zwycięzca bierze wszystko. To jak w końcu z tym plądrowaniem ????
- Michał M
- Posty: 800
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Blood Rage
Jeśli deklarujesz plądrowanie i wygrywasz, bierzesz bonus za żeton i punkty z toporów, jeśli przeszkodzisz w plądrowaniu komuś innemu - tylko punkty z toporów. Wtedy bonus nadal jest dostępny, prowincja nadal nie jest splądrowana.
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Blood Rage
Chryste, ale drążycie temat.
1. Wywołałem plądrowanie:
a) ktoś dołączył do bitwy i wygrałem - otrzymuję PZ zgodnie ze statystyką topory + otrzymuję nagrodę z prowincji (odwracam żeton na wykorzystaną stronę).
b) ktoś dołączył do bitwy i przegrałem (lub zremisowalem) - moje jednostki idą sobie odpocząć do Valhalli.
c) nikt nie dołączył - otrzymuję nagrodę z prowincji (odwracam żeton). Nie dostaję punktów za bitwę, bo jej nie było.
2. Ktoś wywołał plądrowanie, a ja dołączyłem:
a) ten ktoś wygrał - moje jednostki do Valhalli, on patrz wyżej pkt 1. a).
b) wygrałem - dostaję PZ zgodnie z moją statystyką topory, nie dostaję nagrody z plądrowania, bo nie ja je wywołałem. Żeton nie jest odwracany, można znowu spróbować plądrowania.
c) remis - wszyscy w objęcia Odyna. Żeton nie jest odwracany, można znowu spróbować plądrowania.
Poza tym jak juz wielokrotnie tu było pisane to nie jest temat do problemów z zasadami! do tego jet wątek w osobnym dziale - Pytania i wątpliwości. Tam piszcie i czytajcie, bo już na większość padła tam odpowiedź.
Edit: literówki.
1. Wywołałem plądrowanie:
a) ktoś dołączył do bitwy i wygrałem - otrzymuję PZ zgodnie ze statystyką topory + otrzymuję nagrodę z prowincji (odwracam żeton na wykorzystaną stronę).
b) ktoś dołączył do bitwy i przegrałem (lub zremisowalem) - moje jednostki idą sobie odpocząć do Valhalli.
c) nikt nie dołączył - otrzymuję nagrodę z prowincji (odwracam żeton). Nie dostaję punktów za bitwę, bo jej nie było.
2. Ktoś wywołał plądrowanie, a ja dołączyłem:
a) ten ktoś wygrał - moje jednostki do Valhalli, on patrz wyżej pkt 1. a).
b) wygrałem - dostaję PZ zgodnie z moją statystyką topory, nie dostaję nagrody z plądrowania, bo nie ja je wywołałem. Żeton nie jest odwracany, można znowu spróbować plądrowania.
c) remis - wszyscy w objęcia Odyna. Żeton nie jest odwracany, można znowu spróbować plądrowania.
Poza tym jak juz wielokrotnie tu było pisane to nie jest temat do problemów z zasadami! do tego jet wątek w osobnym dziale - Pytania i wątpliwości. Tam piszcie i czytajcie, bo już na większość padła tam odpowiedź.
Edit: literówki.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2016, 08:37 przez ariser, łącznie zmieniany 2 razy.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Blood Rage
Słowo "to" łączy się ze słowem "commit". Commit to something.krecilapka pisze:>>and you may commit to two Quests of the same type<<
Gdyby można było mieć maksymalnie dwa Questy tego samego rodzaju, toby było "commit to up to two Quests".
Sprzedam nic
Re: Blood Rage
Dokładnie tak.ariser pisze:Nie mam teraz instrukcji pod ręką, ale efekty (nawet tych samych) ulepszeń się kumulują, więc miałbyś +8. To było w którymś z przykładów w instrukcji napisane, przy ulepszeniach.
Instrukcja str. 16
"Jeśli gracz na dwóch różnych polach na Karty Rozwinięć posiada dwie karty, których efekt jest taki sam, to obie karty działają niezależnie, a ich efekty sumują się.
Przykład: Klan Wija używa akcji Rozwinięcia i wybiera kartę Sława Lokiego. Teraz gracz musi zapłacić 2 Punkty Szału, ponieważ tyle wynosi Siła wybranej przez niego karty. Aktualnie gracz posiada już trzy zajęte pola na Rozwinięcia Klanu. Dlatego Klan Wija decyduje się odrzucić Rozwinięcie Posiłki Friggi i zastępuje je kartą Sława Lokiego. W Klanie Wija znajdują się teraz zarówna karta Sława jak i Domena Lokiego, dzięki czemu od teraz Klan Wija otrzyma 3 Punkty Chwały za każdą figurkę powracającą z Walhalli!"
Re: Blood Rage
Wothan pisze:Czy karty z rozwinięć klanu się kumulują?
Przykład: Mam 2 rozwinięcia Tyra umożliwiające zagranie karty wyprawy jako karty bitwy z bonusem odpowiednio +3 i +5. To znaczy, że moja karta wyprawy zagrana w bitwie to karta bitwy o sile +8?
Bonusy z kart rozwinięć się kumulują, ale w przypadku kart Tyra nie ma kumulacji.ariser pisze:Nie mam teraz instrukcji pod ręką, ale efekty (nawet tych samych) ulepszeń się kumulują, więc miałbyś +8. To było w którymś z przykładów w instrukcji napisane, przy ulepszeniach.
Mówimy o kartach:
Domena Tyra (Jeżeli podczas bitwy zagrasz Kartę Wyprawy, to możesz ją potraktować jako Kartę Bitwy o Sile +3).
Gniew Tyra (Jeżeli podczas bitwy zagrasz Kartę Wyprawy, to możesz ją potraktować jako Kartę Bitwy o Sile +5).
Te rozwinięcia pozwalają ci traktować twoją zagraną kartę Wyprawy jako kartę o określonej wartości. Jeśli posiadasz oba rozwinięcia, to masz do wyboru następujące wartości: +0, +3, oraz +5. Jeśli potraktujesz kartę jako +5 to równocześnie nie możesz jej traktować jako +3. To wynika ze sposobu w jaki została sformułowana treść kart Tyra - ich efekt nie jest taki sam, bo efekty wzajemnie się wykluczają.
A jeśli ktoś nie wierzy w to co ja piszę, to w tym wątku identycznej odpowiedzi udzielił współtwórca gry - Thiago Aranha.