Ze wszystkimi naraz z tym, że nie musisz rozwścieczonych wrogów pokonać żeby podbić wieże/bastion/miasto.Talerz pisze:O kurcze, masz rację. Rzeczywiście nie doczytałem o przymusie szturmu, gdy się wchodzi na ufortyfikowane miejsce. Zapewne wcześniej też wchodziłem na wieże/baszty i atak zostawiałem na następną turę, więc cała gra była przeprowadzona z naruszeniem zasad.
Dzięki za zwrócenie uwagi. Dobrze, że opisałem ten moment.
A co jeśli ruch na miejsce ufortyfikowane prowokuje rozwścieczonych wrogów? Przeprowadza się walkę z nimi, a potem z jednostkami w wieży/baszcie, czy z wszystkimi naraz?
Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- AkitaInu
- Posty: 4054
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 23 times
Re: Mage Knight
Re: Mage Knight
Z tego co pamiętam to możesz wybrać: albo toczysz walkę ze wszystkimi, albo rozwścieczeni wrogowie i baszta (w takiej kolejności).Talerz pisze:O kurcze, masz rację. Rzeczywiście nie doczytałem o przymusie szturmu, gdy się wchodzi na ufortyfikowane miejsce. Zapewne wcześniej też wchodziłem na wieże/baszty i atak zostawiałem na następną turę, więc cała gra była przeprowadzona z naruszeniem zasad.
Dzięki za zwrócenie uwagi. Dobrze, że opisałem ten moment.
A co jeśli ruch na miejsce ufortyfikowane prowokuje rozwścieczonych wrogów? Przeprowadza się walkę z nimi, a potem z jednostkami w wieży/baszcie, czy z wszystkimi naraz?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1028 times
Re: Mage Knight
Chyba raczej walczysz ze wszystkimi, ale rozwścieczonych nie musisz pokonać żeby zdobyć miasto.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Mage Knight
Oczywiście, masz rację.RUNner pisze:Chyba raczej walczysz ze wszystkimi, ale rozwścieczonych nie musisz pokonać żeby zdobyć miasto.
Strona 7 instrukcji.
Ważna uwaga:
Rozwścieczeni nie są ufortyfikowani.
Re: Mage Knight
Zaoszczędzone (tzn.: wydane turę wcześniej) kilka punktów ruchu grę z pewnością ułatwia. Zwłaszcza w jej początkowej fazie.Talerz pisze:Zapewne wcześniej też wchodziłem na wieże/baszty i atak zostawiałem na następną turę, więc cała gra była przeprowadzona z naruszeniem zasad.
Do tego co napisali wcześniej forumowicze dodam, że możesz dobrowolnie dołączyć do szturmu rozwścieczonych wrogów, nawet jeżeli Twój ruch ich nie prowokuje. Ale to dotyczy tylko szturmu. W przypadku eksploracji lokacji (np.: podziemi) już tego robić nie można.Talerz pisze:A co jeśli ruch na miejsce ufortyfikowane prowokuje rozwścieczonych wrogów?
Końcowa punktacja to w mojej opinii jeden z mniej istotnych aspektów MK. A osiągnięcie wysokiego wyniku na pewno nie jest powodem, aby przestać w MK grać :)Talerz pisze:Z jednej strony szkoda, że w dosyć fartownej grze popełniłem błąd, który dyskwalifikuje wynik, ale z drugiej strony mam po co grać dalej :)
Jednocześnie jest to gra o dość rozbudowanych zasadach. Jeżeli po tych kilku grach "ogarniasz" już rozgrywkę, to zachęcam do ponownego przeczytania instrukcji, od początku do końca - tym razem analizując poszczególne zapisy pod kątem swoich dotychczasowych gier. Warto też zajrzeć do naszych wątków z regułami: link1 link2.
Moja grupa ma już za sobą niezliczoną ilość rozgrywek, a do dzisiaj przy stole muszę czasem użyć nielubianego zwrotu: "niestety, tak nie możesz zrobić". To nie jest lekka gra :)
edit: poprawiony zły link
Ostatnio zmieniony 22 cze 2016, 14:40 przez pinata, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mage Knight
Przepraszam, że w tym miejscu ale od dawna nie potrafię znaleźć odpowiedzi, jeśli nie pokonam wszystkich wrogów w mieście muszę oczywiście się wycofać w bezpieczne miejsce. Czy muszę to zrobić w tej samej turze i czy muszę w związku z tym zagrywać karty ruchu ?
Wysłane z mojego IdeaTab A2107A-H przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego IdeaTab A2107A-H przy użyciu Tapatalka
Re: Mage Knight
Wycofanie następuje automatycznie pod koniec nieudanego szturmu. Nie musisz wydawać w tym celu żadnych punktów ruchu.markus74 pisze:Czy muszę to zrobić w tej samej turze i czy muszę w związku z tym zagrywać karty ruchu?
Jeżeli teren na który wracasz nie jest bezpieczy (np.: góry czy jezioro), to kontynuujesz przesuwanie bohatera zgodnie z regułami przymusowego wycofania. Również w tym przypadku nie wydajesz punktów ruchu.
Kolejne pytania proponuję zadawać w podforum "Zasady - pytania i wątpliwości".
Re: Mage Knight
Wczoraj ugrałem 253. Z przymusem szturmowania gra się o wiele ciężej. Bardziej przeszkadza mała ilość kart na ręce, szczególnie na początku. Chyba jedyna grywalną taktyką w pierwszej rundzie jest planowanie. Później jakoś dużo baszt podbijałem i pierwsze miasto szczęśliwie wyskoczyło obok baszty, więc po podbiciu miasta miałem nawet 13 kart (7+4baszty+2miasto) na ręku, co było bardzo wygodne i można było sobie spokojnie planowac.
Artefakty: Księga Wiedzy, Róg Gniewu, Bezdenna Sakwa, Miecz Temidy
Czary: Kula Ognia, Podziemna Wędrówka, Obnażenie, Trąba powietrzna
Zaawansowane: Szybki Pocisk, Nauka, Ognisty Pocisk, Regeneracja, Przewodnik, Miażdżący
Pocisk, Żar Walki, Maksymalny Efekt - te dwie ostatnie świetnie się kombują
Przyjaciele: Stróżujące Golemy, Utem Kusznicy, Katapulty, Amotep Zamrażacze, Altem Strażnicy.
Chyba już nie robię żadnych błędów, ale nie można tego wykluczyć
Artefakty: Księga Wiedzy, Róg Gniewu, Bezdenna Sakwa, Miecz Temidy
Czary: Kula Ognia, Podziemna Wędrówka, Obnażenie, Trąba powietrzna
Zaawansowane: Szybki Pocisk, Nauka, Ognisty Pocisk, Regeneracja, Przewodnik, Miażdżący
Pocisk, Żar Walki, Maksymalny Efekt - te dwie ostatnie świetnie się kombują
Przyjaciele: Stróżujące Golemy, Utem Kusznicy, Katapulty, Amotep Zamrażacze, Altem Strażnicy.
Chyba już nie robię żadnych błędów, ale nie można tego wykluczyć
Re: Mage Knight
Z instrukcji: "Jeśli przysługują ci obie premie (z baszty i miasta) możesz wykorzystać tylko bardziej wartościową premię"więc po podbiciu miasta miałem nawet 13 kart (7+4baszty+2miasto) na ręku
Poza tym:
- chyba skombowały - bo rozumiem, że pamiętałeś, że po wzmocnieniu karty Maksymalnym Efektem wyrzucasz ją na stałe z talii?Żar Walki, Maksymalny Efekt - te dwie ostatnie świetnie się kombują
A na koniec to rzeczywiście Planowanie jest bardzo mocne, zwłaszcza w pierwszym dniu, ale czasami przydatny jest też Wielki start (gdy mamy co robić blisko portalu) a czasami konieczna jest Analiza (gdy trzeba nam wymienić karty bo do niczego się wylosowały)
Re: Mage Knight
Nic tylko powinienem wszystkie swoje perypetie opisywać na forum, bo non stop wyskakują jakieś moje buble
Właśnie zastanawiałem się czemu karta maksymalnego efektu jest taka mocna i nawet przeszło mi przez głowę, że wyrzuca się z gry podkręconą kartę. Dzięki za info.
Właśnie zastanawiałem się czemu karta maksymalnego efektu jest taka mocna i nawet przeszło mi przez głowę, że wyrzuca się z gry podkręconą kartę. Dzięki za info.
Re: Mage Knight
Qrcze jesli zaczynasz przygode z MK to te 250+ pkt wciąż brzmi jakoś za dużo, albo ja byłem taki słaby na początku.
Jednak patrząc na wczesniejsze posty to coś niestety mi się wydaje, że jeszcze jakieś parę błędów musisz robić
a jeżeli się mylę to szacun
Jednak patrząc na wczesniejsze posty to coś niestety mi się wydaje, że jeszcze jakieś parę błędów musisz robić
a jeżeli się mylę to szacun
- raiden25
- Posty: 1408
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mage Knight
Witam, mam od jakiegoś czasu MK ktore leży na Polce. Czy jest ktoś z Wawy kto chciałby sie spotkać i zagrać partie tłumacząc zasady?
Re: Mage Knight
Wczoraj znów 291 pkt-ow grajac pierwszy raz czarnym rycerzem. Już sam przestaje wierzyć w te wyniki po mału.
Sam nie wiem gdzie jeszcze reguły łamię, bo albo znów coś mieszam albo tęgi rozkminiacz ze mnie.
Może gdzieś na necie zagram, żeby raport był...
Sam nie wiem gdzie jeszcze reguły łamię, bo albo znów coś mieszam albo tęgi rozkminiacz ze mnie.
Może gdzieś na necie zagram, żeby raport był...
Re: Mage Knight
Jak jesteś z Krakowa to możemy się zgadać i z tobą zagram. Zobaczymy czy zgodnie z zasadami grasz. Partyjka przez neta to też dobra opcja.Talerz pisze:Wczoraj znów 291 pkt-ow grajac pierwszy raz czarnym rycerzem. Już sam przestaje wierzyć w te wyniki po mału.
Sam nie wiem gdzie jeszcze reguły łamię, bo albo znów coś mieszam albo tęgi rozkminiacz ze mnie.
Może gdzieś na necie zagram, żeby raport był...
Re: Mage Knight
Mage Knight to wspaniała gra również dlatego, że początkujący gracze osiągają tam dużo lepsze wyniki, niż gracze doświadczeni ;)Talerz pisze:Wczoraj znów 291 pkt-ow grajac pierwszy raz czarnym rycerzem. Już sam przestaje wierzyć w te wyniki po mału.
Jeżeli zależy Ci na weryfikacji znajomości zasad, to najlepiej poszukaj sparringpartnerów w swojej okolicy, albo skorzystaj z Vassala (czy innej Tabletopii), żeby pograć przez sieć.
Re: Mage Knight
Z Warszawy jestem, ale dziękuję.
Dzięki też za namiary na internetowe miejsca do grania. Muszę się tam sprawdzić.
Dzięki też za namiary na internetowe miejsca do grania. Muszę się tam sprawdzić.
- raiden25
- Posty: 1408
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Mage Knight
Moze miałbyś ochotę sie spotkać i zagrać w Wawie? Jak cos to pisz na PW.Talerz pisze:Z Warszawy jestem, ale dziękuję.
Re: Mage Knight
Widziałem, ale strasznie by mi się nie chciało tłumaczyć zasad, a jak możesz zauważyć w poprzednich postach ekspertem nie jestem
Ale jak nauczysz się grać, przynajmniej przejdziesz ten pierwszy wstępny scenariusz to dawaj znać - z chęcią zagram, bo wśród znajomych znaleźć ekipę do grania jest ciężko, a gra wspaniała
Ale jak nauczysz się grać, przynajmniej przejdziesz ten pierwszy wstępny scenariusz to dawaj znać - z chęcią zagram, bo wśród znajomych znaleźć ekipę do grania jest ciężko, a gra wspaniała
Re: Mage Knight
...a ja się cały czas zastanawiam jak na nią spojrzę na półce czy jej nie sprzedać :/ nie zagrałem ani raz bo po zabraniu się za instrukcję dwa razy poddałem się Tak sobie myślę że chyba raczej nie będę miał okazji w życiu w to zagrać a szkoda żeby się kurzyła :/ z żalem ale chyba wymienię na jakiegoś eurosuchara a patrząc na jej wartość teraz to może ze trzy się nawet uda kupić
-
- Posty: 1152
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Mage Knight
Po krótkim rozbracie, niedługo (mam nadziję) znowu zasiądę do nierównej walki z ufotyfikowanymi miastami
@wajdzik83
Nie zniechęcaj się. Instrukcja jest dość obszerna to fakt, ale świetnie napisana. Włącz sobie na ut gameplay ... Woytas fajny udostępnił ... I zobacz jak się gra, co i z czym się je. Później siądź do instrukcji a zobaczysz że dużo rzeczy będzie łatwiej przyswajalnych.
Warto się natrudzić bo gra jest naprawdę rewelacyjna. Najlepsza jaką grałem (jeżli chodzi o solo) ... !!!!!!
E: poza tym MK jest postrzegany jako taki euro(nie)sucharek ... Wszystko w zasadzie jest przeliczalne
@wajdzik83
Nie zniechęcaj się. Instrukcja jest dość obszerna to fakt, ale świetnie napisana. Włącz sobie na ut gameplay ... Woytas fajny udostępnił ... I zobacz jak się gra, co i z czym się je. Później siądź do instrukcji a zobaczysz że dużo rzeczy będzie łatwiej przyswajalnych.
Warto się natrudzić bo gra jest naprawdę rewelacyjna. Najlepsza jaką grałem (jeżli chodzi o solo) ... !!!!!!
E: poza tym MK jest postrzegany jako taki euro(nie)sucharek ... Wszystko w zasadzie jest przeliczalne
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Mage Knight
Czy grajac w 5 osob jakis podstawowy scenariusz np Pelny Podboj, zwiekszacie ilosc heksow w grze?
Re: Mage Knight
Wg. instrukcji Lost Legion w przypadku gry na 5 graczy należy dołożyć dwa tereny wiejskie, 1 pozamiejski i jeden miejski (dotyczy scenariuszy w których liczba kafli terenu zmienia się wraz z liczbą graczy).
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Mage Knight
Reklamacja Shades of Tezla złożona 26.12.2015. Części zamienne odebrałem 22.08.2016.
Jeżeli ktoś jeszcze miał zamówienie jest szansa, że wydawca kiedyś przyśle poprawione części.
Jeżeli ktoś jeszcze miał zamówienie jest szansa, że wydawca kiedyś przyśle poprawione części.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Niezłe przegięcie...c08mk pisze:Reklamacja Shades of Tezla złożona 26.12.2015. Części zamienne odebrałem 22.08.2016.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!