Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Mage Knight

Post autor: AkitaInu »

Talerz pisze:O kurcze, masz rację. Rzeczywiście nie doczytałem o przymusie szturmu, gdy się wchodzi na ufortyfikowane miejsce. Zapewne wcześniej też wchodziłem na wieże/baszty i atak zostawiałem na następną turę, więc cała gra była przeprowadzona z naruszeniem zasad.

Dzięki za zwrócenie uwagi. Dobrze, że opisałem ten moment.

A co jeśli ruch na miejsce ufortyfikowane prowokuje rozwścieczonych wrogów? Przeprowadza się walkę z nimi, a potem z jednostkami w wieży/baszcie, czy z wszystkimi naraz?
Ze wszystkimi naraz z tym, że nie musisz rozwścieczonych wrogów pokonać żeby podbić wieże/bastion/miasto.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight

Post autor: Pynio »

Talerz pisze:O kurcze, masz rację. Rzeczywiście nie doczytałem o przymusie szturmu, gdy się wchodzi na ufortyfikowane miejsce. Zapewne wcześniej też wchodziłem na wieże/baszty i atak zostawiałem na następną turę, więc cała gra była przeprowadzona z naruszeniem zasad.

Dzięki za zwrócenie uwagi. Dobrze, że opisałem ten moment.

A co jeśli ruch na miejsce ufortyfikowane prowokuje rozwścieczonych wrogów? Przeprowadza się walkę z nimi, a potem z jednostkami w wieży/baszcie, czy z wszystkimi naraz?
Z tego co pamiętam to możesz wybrać: albo toczysz walkę ze wszystkimi, albo rozwścieczeni wrogowie i baszta (w takiej kolejności).
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1028 times

Re: Mage Knight

Post autor: RUNner »

Chyba raczej walczysz ze wszystkimi, ale rozwścieczonych nie musisz pokonać żeby zdobyć miasto.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Mage Knight

Post autor: Pynio »

RUNner pisze:Chyba raczej walczysz ze wszystkimi, ale rozwścieczonych nie musisz pokonać żeby zdobyć miasto.
Oczywiście, masz rację.
Strona 7 instrukcji.

Ważna uwaga:
Rozwścieczeni nie są ufortyfikowani.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Talerz pisze:Zapewne wcześniej też wchodziłem na wieże/baszty i atak zostawiałem na następną turę, więc cała gra była przeprowadzona z naruszeniem zasad.
Zaoszczędzone (tzn.: wydane turę wcześniej) kilka punktów ruchu grę z pewnością ułatwia. Zwłaszcza w jej początkowej fazie.
Talerz pisze:A co jeśli ruch na miejsce ufortyfikowane prowokuje rozwścieczonych wrogów?
Do tego co napisali wcześniej forumowicze dodam, że możesz dobrowolnie dołączyć do szturmu rozwścieczonych wrogów, nawet jeżeli Twój ruch ich nie prowokuje. Ale to dotyczy tylko szturmu. W przypadku eksploracji lokacji (np.: podziemi) już tego robić nie można.
Talerz pisze:Z jednej strony szkoda, że w dosyć fartownej grze popełniłem błąd, który dyskwalifikuje wynik, ale z drugiej strony mam po co grać dalej :)
Końcowa punktacja to w mojej opinii jeden z mniej istotnych aspektów MK. A osiągnięcie wysokiego wyniku na pewno nie jest powodem, aby przestać w MK grać :)

Jednocześnie jest to gra o dość rozbudowanych zasadach. Jeżeli po tych kilku grach "ogarniasz" już rozgrywkę, to zachęcam do ponownego przeczytania instrukcji, od początku do końca - tym razem analizując poszczególne zapisy pod kątem swoich dotychczasowych gier. Warto też zajrzeć do naszych wątków z regułami: link1 link2.

Moja grupa ma już za sobą niezliczoną ilość rozgrywek, a do dzisiaj przy stole muszę czasem użyć nielubianego zwrotu: "niestety, tak nie możesz zrobić". To nie jest lekka gra :)

edit: poprawiony zły link
Ostatnio zmieniony 22 cze 2016, 14:40 przez pinata, łącznie zmieniany 1 raz.
markus74
Posty: 33
Rejestracja: 04 kwie 2015, 17:44

Re: Mage Knight

Post autor: markus74 »

Przepraszam, że w tym miejscu ale od dawna nie potrafię znaleźć odpowiedzi, jeśli nie pokonam wszystkich wrogów w mieście muszę oczywiście się wycofać w bezpieczne miejsce. Czy muszę to zrobić w tej samej turze i czy muszę w związku z tym zagrywać karty ruchu ?

Wysłane z mojego IdeaTab A2107A-H przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

markus74 pisze:Czy muszę to zrobić w tej samej turze i czy muszę w związku z tym zagrywać karty ruchu?
Wycofanie następuje automatycznie pod koniec nieudanego szturmu. Nie musisz wydawać w tym celu żadnych punktów ruchu.

Jeżeli teren na który wracasz nie jest bezpieczy (np.: góry czy jezioro), to kontynuujesz przesuwanie bohatera zgodnie z regułami przymusowego wycofania. Również w tym przypadku nie wydajesz punktów ruchu.

Kolejne pytania proponuję zadawać w podforum "Zasady - pytania i wątpliwości".
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Wczoraj ugrałem 253. Z przymusem szturmowania gra się o wiele ciężej. Bardziej przeszkadza mała ilość kart na ręce, szczególnie na początku. Chyba jedyna grywalną taktyką w pierwszej rundzie jest planowanie. Później jakoś dużo baszt podbijałem i pierwsze miasto szczęśliwie wyskoczyło obok baszty, więc po podbiciu miasta miałem nawet 13 kart (7+4baszty+2miasto) na ręku, co było bardzo wygodne i można było sobie spokojnie planowac.

Artefakty: Księga Wiedzy, Róg Gniewu, Bezdenna Sakwa, Miecz Temidy

Czary: Kula Ognia, Podziemna Wędrówka, Obnażenie, Trąba powietrzna

Zaawansowane: Szybki Pocisk, Nauka, Ognisty Pocisk, Regeneracja, Przewodnik, Miażdżący
Pocisk, Żar Walki, Maksymalny Efekt - te dwie ostatnie świetnie się kombują

Przyjaciele: Stróżujące Golemy, Utem Kusznicy, Katapulty, Amotep Zamrażacze, Altem Strażnicy.

Chyba już nie robię żadnych błędów, ale nie można tego wykluczyć :)
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight

Post autor: Alwirin »

więc po podbiciu miasta miałem nawet 13 kart (7+4baszty+2miasto) na ręku
Z instrukcji: "Jeśli przysługują ci obie premie (z baszty i miasta) możesz wykorzystać tylko bardziej wartościową premię" :wink:
Poza tym:
Żar Walki, Maksymalny Efekt - te dwie ostatnie świetnie się kombują
- chyba skombowały - bo rozumiem, że pamiętałeś, że po wzmocnieniu karty Maksymalnym Efektem wyrzucasz ją na stałe z talii?

A na koniec to rzeczywiście Planowanie jest bardzo mocne, zwłaszcza w pierwszym dniu, ale czasami przydatny jest też Wielki start (gdy mamy co robić blisko portalu) a czasami konieczna jest Analiza (gdy trzeba nam wymienić karty bo do niczego się wylosowały) :wink:
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Nic tylko powinienem wszystkie swoje perypetie opisywać na forum, bo non stop wyskakują jakieś moje buble :)

Właśnie zastanawiałem się czemu karta maksymalnego efektu jest taka mocna i nawet przeszło mi przez głowę, że wyrzuca się z gry podkręconą kartę. Dzięki za info.
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight

Post autor: Tony23 »

Qrcze jesli zaczynasz przygode z MK to te 250+ pkt wciąż brzmi jakoś za dużo, albo ja byłem taki słaby na początku.
Jednak patrząc na wczesniejsze posty to coś niestety mi się wydaje, że jeszcze jakieś parę błędów musisz robić

a jeżeli się mylę to szacun :)
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1408
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Mage Knight

Post autor: raiden25 »

Witam, mam od jakiegoś czasu MK ktore leży na Polce. Czy jest ktoś z Wawy kto chciałby sie spotkać i zagrać partie tłumacząc zasady?
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Wczoraj znów 291 pkt-ow grajac pierwszy raz czarnym rycerzem. Już sam przestaje wierzyć w te wyniki po mału.

Sam nie wiem gdzie jeszcze reguły łamię, bo albo znów coś mieszam albo tęgi rozkminiacz ze mnie.

Może gdzieś na necie zagram, żeby raport był...
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Mage Knight

Post autor: Błysk »

Talerz pisze:Wczoraj znów 291 pkt-ow grajac pierwszy raz czarnym rycerzem. Już sam przestaje wierzyć w te wyniki po mału.

Sam nie wiem gdzie jeszcze reguły łamię, bo albo znów coś mieszam albo tęgi rozkminiacz ze mnie.

Może gdzieś na necie zagram, żeby raport był...
Jak jesteś z Krakowa to możemy się zgadać i z tobą zagram. Zobaczymy czy zgodnie z zasadami grasz. Partyjka przez neta to też dobra opcja.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight

Post autor: pinata »

Talerz pisze:Wczoraj znów 291 pkt-ow grajac pierwszy raz czarnym rycerzem. Już sam przestaje wierzyć w te wyniki po mału.
Mage Knight to wspaniała gra również dlatego, że początkujący gracze osiągają tam dużo lepsze wyniki, niż gracze doświadczeni ;)

Jeżeli zależy Ci na weryfikacji znajomości zasad, to najlepiej poszukaj sparringpartnerów w swojej okolicy, albo skorzystaj z Vassala (czy innej Tabletopii), żeby pograć przez sieć.
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Z Warszawy jestem, ale dziękuję.

Dzięki też za namiary na internetowe miejsca do grania. Muszę się tam sprawdzić.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1408
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Mage Knight

Post autor: raiden25 »

Talerz pisze:Z Warszawy jestem, ale dziękuję.
Moze miałbyś ochotę sie spotkać i zagrać w Wawie? Jak cos to pisz na PW.
Talerz
Posty: 19
Rejestracja: 30 kwie 2016, 09:53

Re: Mage Knight

Post autor: Talerz »

Widziałem, ale strasznie by mi się nie chciało tłumaczyć zasad, a jak możesz zauważyć w poprzednich postach ekspertem nie jestem ;)

Ale jak nauczysz się grać, przynajmniej przejdziesz ten pierwszy wstępny scenariusz to dawaj znać - z chęcią zagram, bo wśród znajomych znaleźć ekipę do grania jest ciężko, a gra wspaniała :)
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight

Post autor: wajdzik83 »

...a ja się cały czas zastanawiam jak na nią spojrzę na półce czy jej nie sprzedać :/ nie zagrałem ani raz bo po zabraniu się za instrukcję dwa razy poddałem się :( Tak sobie myślę że chyba raczej nie będę miał okazji w życiu w to zagrać a szkoda żeby się kurzyła :/ z żalem ale chyba wymienię na jakiegoś eurosuchara a patrząc na jej wartość teraz to może ze trzy się nawet uda kupić :P
Kal-El83
Posty: 1152
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Mage Knight

Post autor: Kal-El83 »

Po krótkim rozbracie, niedługo (mam nadziję) znowu zasiądę do nierównej walki z ufotyfikowanymi miastami :)

@wajdzik83
Nie zniechęcaj się. Instrukcja jest dość obszerna to fakt, ale świetnie napisana. Włącz sobie na ut gameplay ... Woytas fajny udostępnił ... I zobacz jak się gra, co i z czym się je. Później siądź do instrukcji a zobaczysz że dużo rzeczy będzie łatwiej przyswajalnych.
Warto się natrudzić bo gra jest naprawdę rewelacyjna. Najlepsza jaką grałem (jeżli chodzi o solo) ... !!!!!!

E: poza tym MK jest postrzegany jako taki euro(nie)sucharek ... Wszystko w zasadzie jest przeliczalne ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Mage Knight

Post autor: Tony23 »

Czy grajac w 5 osob jakis podstawowy scenariusz np Pelny Podboj, zwiekszacie ilosc heksow w grze?
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight

Post autor: Alwirin »

Wg. instrukcji Lost Legion w przypadku gry na 5 graczy należy dołożyć dwa tereny wiejskie, 1 pozamiejski i jeden miejski (dotyczy scenariuszy w których liczba kafli terenu zmienia się wraz z liczbą graczy).
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Mage Knight

Post autor: c08mk »

Reklamacja Shades of Tezla złożona 26.12.2015. Części zamienne odebrałem 22.08.2016.

Jeżeli ktoś jeszcze miał zamówienie jest szansa, że wydawca kiedyś przyśle poprawione części.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mage Knight

Post autor: Bary »

c08mk pisze:Reklamacja Shades of Tezla złożona 26.12.2015. Części zamienne odebrałem 22.08.2016.
Niezłe przegięcie...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Kretilla
Posty: 150
Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Mage Knight

Post autor: Kretilla »

ja czekam od bodajże 22.01.16
już nawet zacząłem kombinować z kapslami numizmatycznymi na wrogów, bo karty w koszulkach są ok.

tchnąłeś we mnie nową nadzieję :)
ODPOWIEDZ