Martians: A Story of Civilization (Grzegorz Okliński, Krzysztof Wolicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Muad'Dib
- Posty: 1562
- Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 106 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Wg mnie super byłaby wersja planszy w wersji nocnej pod specjalne scenariusze. Pomysł nie mój, tylko rzucony na wspieram.to
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Mi się podobają te dwa odcienie planszy ("true colours of Mars"), których wizualizacja jest wśród stretch goli, ale pomysł z planszą podczas nocy też wart uwagi
- the_ka
- Posty: 471
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 27 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
+1 za nocną stronąMuad'Dib pisze:Wg mnie super byłaby wersja planszy w wersji nocnej pod specjalne scenariusze. Pomysł nie mój, tylko rzucony na wspieram.to
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
No tak ale jak ta nocną stronę sobie wyobrażacie? Chodzi Wam o zmierzch ? Bo noc raczej będzie przypominać całą czarną kartkę z kilkoma jasnymi punktami
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Podoba mi się pomysł z nocną stroną planszy. Wystarczy pora zmierzchu, gdy zaczynają zapadać już ciemności, a jak dodać do tego reflektory rozświetlające teren wokół kolonii o czym wspominał mój przedmówca to będzie rewelacja. Może warto rozważyć też alternatywny układ planszy (kształt obszaru wydobycia, rozmieszczenie modułów kolonialnych) bo na pewno NASA rozważa kilka miejsc na lądowanie i każda strona mogłaby reprezentować jedno z nich.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
No nie jest to głupi pomysł. W przypadku porządnej realizacji może być niezły efekt. I do tego misja rodem z filmów "Obcy" czy "The Thing"
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
noo to byłoby cośSzaweł pisze:No nie jest to głupi pomysł. W przypadku porządnej realizacji może być niezły efekt. I do tego misja rodem z filmów "Obcy" czy "The Thing"
marzenia
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Czemu marzenia. Przecież już i tak są scenariusze mocno sci-fi (tak, wiem, że gra jest też sci-fi), że dorzucenie kolejnego z jakąś stworą straszną nie powinno stanowić problemu. Może coś na zasadzie "Event Horizon"? Misja ratunkowa po ucichnięciu kontaktu z kolonią... i dark side of the plansza Mmmmmmniam!orzeh pisze:noo to byłoby cośSzaweł pisze:No nie jest to głupi pomysł. W przypadku porządnej realizacji może być niezły efekt. I do tego misja rodem z filmów "Obcy" czy "The Thing"
marzenia
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Może coś w tym stylu:RedImp pisze:No tak ale jak ta nocną stronę sobie wyobrażacie? Chodzi Wam o zmierzch ? Bo noc raczej będzie przypominać całą czarną kartkę z kilkoma jasnymi punktami
http://tnij.org/mars_by_night
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Tak na szybko podesłane po zastosowaniu filtrów oczywiście nie ma świateł itp.
Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Hmmm. Wydaje się ciut za ciemne. Zrobiłbym bardziej taki półmrok... i bardziej 'rozświetlone' budynki - w sensie poświaty czy czegoś w tym stylu.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34
- Been thanked: 1 time
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
@Szaweł
Pozostaje kwestia tokenów wykopalisk. Musiałby być osobny zestaw, inaczej będą b.mocno dostawały od planszy. A to już dodatkowe koszta.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Pozostaje kwestia tokenów wykopalisk. Musiałby być osobny zestaw, inaczej będą b.mocno dostawały od planszy. A to już dodatkowe koszta.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
To może podobna kolorystyka, ale inny układ? Podniesie to re-grywalność.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Przecież nie prowadzi się wykopalisk po ciemku. Teren wykopalisk jest również oświetlony - dorysować wielgachne latarnie rzucające światło na wykopaliska i wsioRedImp pisze:Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- Trawus
- Posty: 192
- Rejestracja: 06 lip 2014, 14:06
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
A jakby zrobić coś w stylu zacmienia/zachodzacego słońca czyli na 3/4 planszy pada juz cien i odpalane są reflektory a na 1/4 planszy np. róg w który będą przesunięte wykopaliska pada jeszcze światło sloneczne. W tym wypadku nie będzie problemu z kolorem żetonów.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Ale czy fabularnie się to nie gryzie? Gracze dwoją się i troją, ciułają znaczniki energii, a tym czasem wielgachne latarnie święcą w nocySzaweł pisze:Przecież nie prowadzi się wykopalisk po ciemku. Teren wykopalisk jest również oświetlony - dorysować wielgachne latarnie rzucające światło na wykopaliska i wsioRedImp pisze:Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Też nie głupi pomysł.Trawus pisze:A jakby zrobić coś w stylu zacmienia/zachodzacego słońca czyli na 3/4 planszy pada juz cien i odpalane są reflektory a na 1/4 planszy np. róg w który będą przesunięte wykopaliska pada jeszcze światło sloneczne. W tym wypadku nie będzie problemu z kolorem żetonów.
Te latarnie są akurat swoistym perpetuum mobile, działają bez energii... są po prostu magiczne Jak jest sci-fi, to nie może być fantasy?Marx pisze:Ale czy fabularnie się to nie gryzie? Gracze dwoją się i troją, ciułają znaczniki energii, a tym czasem wielgachne latarnie święcą w nocySzaweł pisze:Przecież nie prowadzi się wykopalisk po ciemku. Teren wykopalisk jest również oświetlony - dorysować wielgachne latarnie rzucające światło na wykopaliska i wsio
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Gra ma klimat near-future science fiction. Pytanie do jakiego stopnia twórcy chcą zboczyć od tego tematu.
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Przecież latarnie mogą być autonomiczne, mieć własne baterie słoneczne z akumlatorami,, mogą być chemiczne, moze byc nawet zadanie do zrobienia zwiazane ze "sprawdzaniem" oswietlenia.. Możliwości jest trochę
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 kwie 2016, 17:35
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
W piątek w Tychach ostatnia już chyba okazja do przetestowania Marsjan przed końcem kampanii na Wspieram.to. Zapraszamy na 6. Tyską Noc Planszówek.
Link do wydarzenia na FB: https://www.facebook.com/events/659662067520059/
Link do wydarzenia na FB: https://www.facebook.com/events/659662067520059/
- the_ka
- Posty: 471
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 27 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Czy gdzies jest opisany wariant solo? W instrukcji pl/eng jest tylko informacja ze w fazie rozwoju.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34
- Been thanked: 1 time
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
Na KS autor opisał w skrocie solo. Masz dwa zestawy pionów (dwa kolory) którymi jedziesz na zmianę (będą blokowały miejsca jak w innych trybach), ale tylko jeden zestaw znaczników do zaznaczania technologii i budynków energii, grasz scenariusz albo na pkt (starasz sie uzyskać ich najwięcej)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: MARTIANS: A Story of Civilization
I kolejna porcja stretch goali. Szkoda, że twórcy zapomnieli o aktualizacji kampanii na polskiej platformie