Martians: A Story of Civilization (Grzegorz Okliński, Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1562
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 64 times
Been thanked: 106 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Muad'Dib »

Wg mnie super byłaby wersja planszy w wersji nocnej pod specjalne scenariusze. Pomysł nie mój, tylko rzucony na wspieram.to ;)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

Mi się podobają te dwa odcienie planszy ("true colours of Mars"), których wizualizacja jest wśród stretch goli, ale pomysł z planszą podczas nocy też wart uwagi :)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 471
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 33 times
Been thanked: 27 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: the_ka »

Muad'Dib pisze:Wg mnie super byłaby wersja planszy w wersji nocnej pod specjalne scenariusze. Pomysł nie mój, tylko rzucony na wspieram.to ;)
+1 za nocną stroną
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: RedImp »

No tak ale jak ta nocną stronę sobie wyobrażacie? Chodzi Wam o zmierzch ? Bo noc raczej będzie przypominać całą czarną kartkę z kilkoma jasnymi punktami ;)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

A taka kolorystyka plus światła stacji?:
Spoiler:
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Kurak
Posty: 91
Rejestracja: 12 wrz 2012, 10:07

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Kurak »

Podoba mi się pomysł z nocną stroną planszy. Wystarczy pora zmierzchu, gdy zaczynają zapadać już ciemności, a jak dodać do tego reflektory rozświetlające teren wokół kolonii o czym wspominał mój przedmówca to będzie rewelacja. Może warto rozważyć też alternatywny układ planszy (kształt obszaru wydobycia, rozmieszczenie modułów kolonialnych) bo na pewno NASA rozważa kilka miejsc na lądowanie i każda strona mogłaby reprezentować jedno z nich.
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Szaweł »

No nie jest to głupi pomysł. W przypadku porządnej realizacji może być niezły efekt. I do tego misja rodem z filmów "Obcy" czy "The Thing" :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: orzeh »

Szaweł pisze:No nie jest to głupi pomysł. W przypadku porządnej realizacji może być niezły efekt. I do tego misja rodem z filmów "Obcy" czy "The Thing" :)
noo to byłoby coś :)
marzenia ;)
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Szaweł »

orzeh pisze:
Szaweł pisze:No nie jest to głupi pomysł. W przypadku porządnej realizacji może być niezły efekt. I do tego misja rodem z filmów "Obcy" czy "The Thing" :)
noo to byłoby coś :)
marzenia ;)
Czemu marzenia. Przecież już i tak są scenariusze mocno sci-fi (tak, wiem, że gra jest też sci-fi), że dorzucenie kolejnego z jakąś stworą straszną nie powinno stanowić problemu. Może coś na zasadzie "Event Horizon"? Misja ratunkowa po ucichnięciu kontaktu z kolonią... i dark side of the plansza :D Mmmmmmniam!
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Elemele
Posty: 407
Rejestracja: 13 mar 2006, 11:40
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 28 times
Been thanked: 64 times
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Elemele »

RedImp pisze:No tak ale jak ta nocną stronę sobie wyobrażacie? Chodzi Wam o zmierzch ? Bo noc raczej będzie przypominać całą czarną kartkę z kilkoma jasnymi punktami ;)
Może coś w tym stylu:
http://tnij.org/mars_by_night
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: RedImp »

Tak na szybko podesłane po zastosowaniu filtrów oczywiście nie ma świateł itp.
Obrazek

Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

Cholernie smutno i depresyjnie :-(
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Szaweł »

Hmmm. Wydaje się ciut za ciemne. Zrobiłbym bardziej taki półmrok... i bardziej 'rozświetlone' budynki - w sensie poświaty czy czegoś w tym stylu.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
MordimerMort
Posty: 25
Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34
Been thanked: 1 time

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: MordimerMort »

@Szaweł
Pozostaje kwestia tokenów wykopalisk. Musiałby być osobny zestaw, inaczej będą b.mocno dostawały od planszy. A to już dodatkowe koszta.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

To może podobna kolorystyka, ale inny układ? Podniesie to re-grywalność.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Szaweł »

RedImp pisze:Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
Przecież nie prowadzi się wykopalisk po ciemku. Teren wykopalisk jest również oświetlony - dorysować wielgachne latarnie rzucające światło na wykopaliska i wsio :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Trawus
Posty: 192
Rejestracja: 06 lip 2014, 14:06
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Trawus »

A jakby zrobić coś w stylu zacmienia/zachodzacego słońca czyli na 3/4 planszy pada juz cien i odpalane są reflektory a na 1/4 planszy np. róg w który będą przesunięte wykopaliska pada jeszcze światło sloneczne. W tym wypadku nie będzie problemu z kolorem żetonów.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

Szaweł pisze:
RedImp pisze:Jedno co nas najbardziej odstrasza od tego pomysłu to przykładowo żetony wydobycia, które będą kolorystycznie takie jak na górze planszy a nowych żetonów w projekt nie upchniemy.
Przecież nie prowadzi się wykopalisk po ciemku. Teren wykopalisk jest również oświetlony - dorysować wielgachne latarnie rzucające światło na wykopaliska i wsio :)
Ale czy fabularnie się to nie gryzie? Gracze dwoją się i troją, ciułają znaczniki energii, a tym czasem wielgachne latarnie święcą w nocy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Szaweł
Posty: 1898
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Szaweł »

Trawus pisze:A jakby zrobić coś w stylu zacmienia/zachodzacego słońca czyli na 3/4 planszy pada juz cien i odpalane są reflektory a na 1/4 planszy np. róg w który będą przesunięte wykopaliska pada jeszcze światło sloneczne. W tym wypadku nie będzie problemu z kolorem żetonów.
Też nie głupi pomysł.
Marx pisze:
Szaweł pisze:Przecież nie prowadzi się wykopalisk po ciemku. Teren wykopalisk jest również oświetlony - dorysować wielgachne latarnie rzucające światło na wykopaliska i wsio :)
Ale czy fabularnie się to nie gryzie? Gracze dwoją się i troją, ciułają znaczniki energii, a tym czasem wielgachne latarnie święcą w nocy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Te latarnie są akurat swoistym perpetuum mobile, działają bez energii... są po prostu magiczne :D Jak jest sci-fi, to nie może być fantasy?
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

Gra ma klimat near-future science fiction. Pytanie do jakiego stopnia twórcy chcą zboczyć od tego tematu.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: orzeh »

Przecież latarnie mogą być autonomiczne, mieć własne baterie słoneczne z akumlatorami,, mogą być chemiczne, moze byc nawet zadanie do zrobienia zwiazane ze "sprawdzaniem" oswietlenia.. Możliwości jest trochę :)
Planszowe Tychy
Posty: 27
Rejestracja: 07 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Planszowe Tychy »

W piątek w Tychach ostatnia już chyba okazja do przetestowania Marsjan przed końcem kampanii na Wspieram.to. Zapraszamy na 6. Tyską Noc Planszówek. :)
Link do wydarzenia na FB: https://www.facebook.com/events/659662067520059/
Gramy w środy od 18:00 do 22:00 w Pasażu Kultury Andromeda w Tychach (pl. Baczyńskiego 2).
Raz na kwartał organizujemy nocki z grami planszowymi.
Zapraszamy na nasz FB i do odwiedzin wątku na forum.
Nasza kolekcja gier - kliknij!
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 471
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 33 times
Been thanked: 27 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: the_ka »

Czy gdzies jest opisany wariant solo? W instrukcji pl/eng jest tylko informacja ze w fazie rozwoju.
MordimerMort
Posty: 25
Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34
Been thanked: 1 time

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: MordimerMort »

Na KS autor opisał w skrocie solo. Masz dwa zestawy pionów (dwa kolory) którymi jedziesz na zmianę (będą blokowały miejsca jak w innych trybach), ale tylko jeden zestaw znaczników do zaznaczania technologii i budynków energii, grasz scenariusz albo na pkt (starasz sie uzyskać ich najwięcej)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: MARTIANS: A Story of Civilization

Post autor: Marx »

I kolejna porcja stretch goali. Szkoda, że twórcy zapomnieli o aktualizacji kampanii na polskiej platformie :-(
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
ODPOWIEDZ